• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na sygnalizację i Tristar, 17 na remont dróg. Nowe nawierzchnie Długiego Targu i Słowackiego

Maciej Korolczuk
25 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Największą część budżetu GZDiZ pochłonie utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. To koszt ok. 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy lata).
  • 2 mln zł ma kosztować remont nawierzchni Długiego Targu.
  • Flagowanie miasta rocznie kosztuje 320 tys. zł.
  • Kolejne prace konserwacyjne czekają też most wantowy. Miasto ma na to przeznaczyć łącznie 390 tys. zł.

17 mln zł zamierzają przeznaczyć na remonty dróg w mieście gdańscy urzędnicy. Ponadto 2 mln magistrat chce przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego TarguMapka, a 300 tys. ma kosztować poprawienie szorstkości kolejnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. W planach jest też naprawa ul. WajdelotyMapka we Wrzeszczu i wyczekiwana przez mieszkańców Szadółek wymiana płyt drogowych na ul. StężyckiejMapka.



Wydatki Gdańska na drogi w mieście są:

O planach inwestycyjnych miasta związanych z remontem i budową dróg w mieście szerzej informowaliśmy już pod koniec września 2020 r.

Wśród zaplanowanych zadań na ten rok znalazły się m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. Hallera, ul. Łąkowej, Piastowskiej, Kielnieńskiej, a także budowa ul. Nowej OlchowejNowej Opackiej.

Piastowska na Przymorzu do przebudowy



Teraz poznaliśmy wstępne plany Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który na co dzień zarządza układem drogowym w mieście.

Lwią część przewidzianego budżetu, bo aż 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy kolejne lata) ma pochłonąć roczne utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. Rocznie - po doliczeniu podatku - daje to kwotę ok. 10 mln zł.

To o 8 mln zł więcej, niż cały budżet na remont i utrzymanie dróg na terenie Gdańska, na co urzędnicy przewidują przeznaczyć 17 mln zł.

Kolejne 7 mln zł ma kosztować w 2021 r. utrzymanie urządzeń oświetlenia ulic, a 2,1 mln zł urzędnicy chcą przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego Targu. Przetarg na te prace zaplanowano na maj.

  • 650 tys. ma kosztować monitoring schodów i wind w tunelu przy dworcu PKS.
  • Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego Rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej wyceniono na 0,5 mln zł.
  • Naprawa nawierzchni przy Wajdeloty we Wrzeszczu ma kosztować ok. 250 tys. zł.
  • Nakładów wymaga też utrzymanie kładki na Ołowiankę. W tym roku pochłonie ono 400 tys. zł.
  • Także 400 tys. zł ma kosztować ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą.

Nieco mniej, bo ok. 1,8 mln zł ma kosztować modernizacja mostów w ciągu ul. WołyńskiejMapka, a na ok. 1 mln zł szacowany jest koszt budowy i utrzymanie barier energochłonnych oraz utrzymanie świątecznej iluminacji.

W 2021 r. urzędnicy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu dworca PKS. Na monitoring wind i schodów magistrat przewidział 650 tys. zł. Opracowania projektów budowlanych i wykonawczych doczeka się też Rewaloryzacja Wielkiej Alei Lipowej (500 tys.).

Kierowców z pewnością ucieszą inwestycje drogowe. Wśród nich są m.in. wymiana płyt drogowych na ul. Stężyckiej (800 tys. zł), poprawa szorstkości kolejnego odcinka ul. Słowackiego - tym razem z Niedźwiednika w kierunku obwodnicy - (300 tys. zł) czy naprawa nawierzchni jezdni na ul. Wajdeloty (250 tys. zł).

wideo archiwalne


Wśród pozostałych zadań, jakie urzędnicy chcą zrealizować w 2021 r. znajdują się m.in.:

  • usługa ustawiania i magazynowania wygrodzeń drogowych (500 tys.)
  • utrzymanie urządzeń elektrycznych i mechanicznych kładki na Ołowiankę (400 tys.)
  • ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą (400 tys.)
  • flagowanie miasta (320 tys.)
  • kontrola i obsługa wjazdów na cmentarze (270 tys.)
  • remont dylatacji i łożysk na wiadukcie w ciągu Trasy Sucharskiego (250 tys.)
  • renowacja pasów zieleni przyulicznej (240 tys.)
  • dokumentacje projektowe remontów obiektów mostowych (200 tys.)
  • dostawa i montaż słupków wygrodzeniowych oraz stojaków rowerowych (150 tys.)
  • dostawa i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (150 tys.)
  • wykonanie przeglądów serwisowych mostu w Przegalinie (150 tys.)
  • remonty obiektów inżynierskich - montaż balustrad (140 tys.)
  • konserwacja zakotwień do podpór mostu na Trasie Sucharskiego (140 tys.)

Opinie (280) 7 zablokowanych

  • tristar- to taki miś! wspólczesny,

    zawsze inwestujemy, nikt nie wie po co, ale
    kasę można zawsze na TO wydać, i zawsze jest uzasadnienie

    • 1 0

  • Budżet na drogi jak w Pcimiu Dolnym (8)

    • 115 5

    • ale za to mamy rydwan (1)

      i najmądrzejszą prezydent na świecie!

      • 0 0

      • i kurz w klepsydrze! takiego nikt nie ma, tylko my " gdańszczanie"!

        • 0 0

    • Piniendzy NIE MA (4)

      Bo trzeba impreze lgbt zorganizowac

      • 19 3

      • Co innego gdyby to był pomnik Kaczyńskiego, albo miesięcznica. (2)

        Wtedy to są dobrze wydane pieniądze...

        • 5 15

        • Jasne (1)

          LGBT to najlepiej wydane pieniądze

          • 11 3

          • Na pewno lepiej niż 486 pomników najgorszego prezydenta w historii Polski.

            Które są porozstawiane po całym kraju...

            • 3 11

      • Nie przesadzaj - Obajtek reklama pisu - w Pcimiu miał większy budżet bo pis daje kasę tylko swoim :)

        • 2 5

    • Budżet na drogi to ponad 300 mln zł

      Te liczby tutaj to tylko niewielki kawałek wydatków. Wierz mi, w Pcimiu nie mają takich pieniędzy na drogi.

      • 2 3

  • naprawa Wajdeloty? przecież tam był remont

    są ulice dziurawe, nietknięte od 80lat

    • 0 0

  • Bałagan i nie kompetencja

    Inwestycja za inwestycją- bez szczegółowego sprawdzenia wykonawcy ,czy to firma profesjonalna czy firma produkująca zabawki dla dzieci.Dzikie przetargi i kilka poprawek i usterek w okresie gwarancji ,a po okresie gwarancji nowy inwestor do poprawek poprzednika. horror.
    Na podanie przykładów nie starczyło by miejsca.Wystarczy przejść przez miasto i na własne oczy się przekonać o partactwie.

    • 1 0

  • A co

    A co z przebudową ul. Budowlanych?

    • 0 0

  • źle zadajecie pytanie

    pytanie nie brzmi "po co jest tristar" lecz brzmi "dla kogo jest tristar"... jeśli tak zadacie pytanie wszystko okaże się sensowne...
    tristar jest dla urzędników a nie dla kierowców, kierowcy mają już swoje zatłoczone i zwężone ścieżkami rowerowymi ulice, więc urzędnicy też z tego coś muszą mieć - ciepłe ogrzewane pomieszczenie z komputerami i monitorami plus setki giga danych, które zawsze według zapotrzebowania można przekazać dalej...
    więc teraz jak już wiecie jaki był cel stristara proszę siedzieć cicho i grzecznie czekać na zielone światło, jak się skończy korek to pojedziecie dalej ;-)

    • 2 0

  • Tristar... (9)

    Czy my mamy jakaś wymierna korzyść z systemu Tristar ? Oprócz tego że pokazuje czas przejazdu z Gdyni do Gdańska (Google Maps robi to za darmo o dziwo). I na to 25 baniek rocznie ? Ciekaw ile osób zatrudnia firma obsługująca te sygnalizacje i kto jest w zarządzie - na pewno jakiś kuzyn matko wujka ojca chrzestnego....

    • 216 7

    • Tak, korzyści są niezaprzeczalny (6)

      Tristar znacząco wpływa na zwiększenie płynności ruchu w mieście. W skrócie - jak po jakiejś drodze jedzie więcej samochodów, to Tristar dłużej wyświetla im sygnał zielony.

      • 2 21

      • to przejedź się chociaż raz wieczorem, po 23 (2)

        Cudownie inteligentny Tristar zatrzymuje Cię na każdych światłach na głównej arterii Trójmiasta mimo, że z bocznych ulic nie zamierza wyjechać żadne auto. Oczywiście jadąc "normalnie" czyli 60-70 km/h. Polecam.

        • 18 2

        • Ciekawe, jak jadę 60-70 na 70, a 50 tam gdzie jest 50, (1)

          To jedyne skopane światła są pod Operą. Poza tym, nie ma powodu żeby dotykać hamulca.

          • 2 19

          • to przejedź się z Ujeściska na Przymorze

            W nocy na każdych światłach się stoi, będąc samemu na drodze i jadąc przepisowo ( sprawdziłem) . W godzinach popołudniowych dojazd z Przymorza na Ujeścisko to istna masakra. Główne arterie miasta muszą ustępować pierwszeństwa tym bocznym , dojazdowym . Tak właśnie działa sławetny tristar . lepiej by zrobili montując liczniki czasu do zielonego , zmniejszyło by to korki .

            • 2 0

      • (1)

        na morenie masz czerwona fale wszedzie praktycznie, podjezdzasz do swiatel zawsze czwerwone to jak to g/// dziala ?

        • 13 1

        • Dziwne, jak jeżdżę do pracy, pierwsze czerwone jak wjeżdżam na Havla

          Kolejne pod makiem, jak skręcam w prawo.

          Oczywiście o ile żaden pacan nie stanie w poprzek Łostowickiej, albo nie postanowi w ostatniej chwili skręcić w prawo...

          • 3 3

      • ciekawe hmm, to chyba ktoś zapomniał go włączyć.

        • 15 1

    • Może w końcu obiecany priorytet dla tramwajów i mandaty za jazdę na czerwonym?

      • 0 0

    • dokladnie. google maps pokazuje mi korki w calym miescie na zywo i wybiera mi najszybsza trase przejazdu. cos czego tristar nie jest w stanie zrobic.

      • 17 0

  • Nie chce być złym prorokiem ale (1)

    wygrają PiSiury i nagle znajdą się środki na remonty lokalnych dróg w Trójmieście. A ich stan jest opłakany, wystarczy pojeździć po Brzeźnie, Przymorzu, Żabiance....

    • 4 0

    • To akurat jest dobra wiadomosc

      • 0 1

  • (20)

    Zdecydowanie za małe nakłady..powinni rzucić 500 mln a nie jakieś grosze na łatanie dziur.Ale widać mieszkańcy zadowoleni z takiego stanu.

    • 84 27

    • To, że miasto (2)

      ma mniejszy budżet to zasługa pisich rzadów . Zwiekszają "zadania własne" samorządów a pieniądze "przycinają" ile się da, zwłaszcza miastom "niepokornym".No cóz, taka jest "dobra zmiana" więc nie płacz !

      • 7 12

      • Czy ty xyz dużo oglądasz TVN (1)

        I drogi tez masz w Berlinie to po co w Gd

        • 3 3

        • naucz się pisać.

          Wiem, że w wyborach na pis tylko x, ale jak już chcesz coś tu komentować, to wypada umieć.

          • 0 0

    • Na mazury słoju

      • 0 0

    • mądralo, Gdańsk wydaje ponad miliard na oświatę (5)

      z czego połowa to pieniądze budżetu Gdańska, bo rządowa subwencja oświatowa wypłacana przez rząd jest niewystarczająca więc jeśli masz uwagi zwróć się do Morawieckiego i na Nowogrodzką.

      • 7 8

      • Do p/i/sich (3)

        zwolenników to nie dociera. Poza tym, oni mają "ambicje" dowalić do pieca wszędzie tam gdzie władzę ma ktoś inny.

        • 6 2

        • Nie oglądaj TVN (1)

          To zmądrzejesz

          • 3 3

          • Ktoś tu jeszcze ogląda TV?

            Tylko płacić trzeba na rządową szczujnę...

            • 1 3

        • Do po-wskich

          zwolenników to nie dociera. Poza tym, oni mają "ambicje" dowalić do pieca wszędzie tam gdzie władzę ma ktoś inny.

          • 3 4

      • Piniendzy

        Piniendzy nie ma i nie będzie.znasz to?

        • 6 0

    • A zastanowiłeś się skąd takie pieniądze? (7)

      W życiu nie jest jak w rządzie, że się dodrukuje i jakoś będzie...

      • 11 11

      • Z ECS`a

        • 2 1

      • (5)

        A o to już niech włodarze dbają, od tego chyba są wybrani.

        • 11 8

        • W Gda (4)

          Nie zostali wybrani tylko dostalismy ich w spadku aby kupowali rydwany i uczestniczyli w radosnych marszach w rocznice zakonczenia drugiej wojny swiatowej

          • 12 9

          • Lepszy rydwan i radosne marsze (3)

            niż spędy "rodem z komuny" i pieniadze wyrzucane w błoto na propagandę i kościół !

            • 6 8

            • Pewnie. Gdyby nie kościół bylibyśmy drugą Japonia. Jakie życie jest proste. (2)

              • 6 2

              • podsumuj ile pieniedzy

                wyrzucamy na zaspokojenie potrzeb kleru. Począwszy od ZUS-ów i innych srusów, poprzez sprzedaż nieruchomości za 1% wartości, pensje dla katechetów i innych kapelanów w każdej mozliwej instytucj, że o "pokropkach" nie wspomnę. A gdyby te pieniadze przeznaczyć np na służbę zdrowia ? Problemy z leczeniem zniknęły by w ciagu paru lat. A tak pakujemy fortuny w panów i panie, którzy opowiadaja bajki z rodziny fantasmagorie !

                • 4 2

              • Nie, ale bylibyśmy bliżej.

                I powiem Ci, że jako wierzącego, dużo bardziej mnie boli ta cała maniana, niż antyklerykałów...

                • 3 0

    • Tak i głosują co roku

      Po co nam dobre drogi w Gdańsku skoro takie mamy w Berlinie..

      • 1 0

    • Miasto na drogi wydaje 300 mln zł

      Te koszty tutaj to wyszczególnienie tylko niewielkiego kawałka z wszystkich wydatków.

      • 1 1

  • Ten tristar (36)

    to dla mnie taki odpowiednik wirtualnego znicza. Pyk i kasy nie ma.

    • 374 19

    • Tristar steruje ruchem. Ułatwia między innymi przejazdy tramwajom (16)

      To że go nie widać, nie znaczy że nie działa.

      • 9 83

      • gdzie ulatwia przejazd tramwajom? (6)

        tramwaj na wszystkich swiatlach stoi ... kosztował 1,5 miliarda -rocznie 25 mln -niezly mis i nikt nie wie do czego on sluzy.

        • 63 5

        • Problemy ze zrozumieniem

          Rocznie TriStar nie kosztuje 25mln. To łączne koszty utrzymania sygnalizacji świetlnej i systemu TriStar przez najbliższe 3 lata. Teraz poproszę podział ile idzie na sygnalizację, a ile na system. A dla ciekawych koszt zamontowania sygnalizacji najprostszego przejścia dla pieszych to ponad 100tys. Za co ja pytam?

          • 0 0

        • Tramwaj stoi, bo głąby ładują się na tory na czerwonym. (2)

          • 8 40

          • Na alei Zwyciestwa nikt mu sie nie ładuje (1)

            a i tak obiecanebo priorytetu dla tramwajów nie ma. Zgadzam sie z tezą że to Miś.

            • 25 1

            • Jak nie?

              Na Miszewskiego stoją na torach, na Wyklętych tak samo...

              • 5 4

        • Po co ta manipulacja.

          O ile artykuł nie został edytowany to wyraźnie jest napisane, że 25 mln zł w rozłożeniu na trzy lata. Dla większości osób nie wiele to zmienia, bo i tak milion (a co dopiero jego wielokrotność) to kwota, która oznacza, że cokolwiek tyle kosztuje jest zbyt drogie w odniesieniu do swojej rzeczywistej wartości.

          • 3 3

        • Bez jaj...

          Widzę, że po latach 150mln nagle ewoluowało do 1,5mld?

          • 7 1

      • tristar służy do Rejestrowania Twojegonpojazdu skad jedzie i dokad ,a nie ma.na celu poprawy plynnosci ruch . Zrozumcie to (2)

        Ajsj

        • 13 3

        • Musieli by mieć serwery większe niż microsoft

          + apple + nasa.

          • 0 0

        • te dane nie są zbierane chyba że na wniosek CBA

          • 2 4

      • Ostatnio jechałem moreny do oliwy. (1)

        Bez beki, koło 18 stałem na chyba wszystkich możliwych światłach. Od razu sobie pomyślałem, że albo tristar nie działa albo udrażnia ruch ale nie na tej trasie...Co 200 metrów stop. Dawno się tak nie wkurzyłem

        • 6 2

        • to byl Tristar a nazywa sie to spowolnieniem ruchu do "tempo" 30km/h

          • 0 0

      • Ułatwia przejazdy Tramwajom ....

        urzekła mnie Twoja historia.
        Prawie się popłakałem ... ze śmiechu

        • 4 1

      • Steruje bezrobociem

        Daje prace miernotom urzedbicYm. Tramwaje jezdzily i bez tristara

        • 2 0

      • to tak jak z mózgiem przedmówcy bobex-a :) niby nie widać a działa ;)

        • 1 0

      • W Gdańsku tramwaje nie mają żadnego priorytetu. To są bajki opowiadane głupim ludziom, żeby nie narzekali na Tristar.

        • 22 2

    • Oj tam nie przesadzaj. Ilu znajomych królika znalazło tam pracę ;) (1)

      Tristar, Stadion, ECS, Teatr Szekspirowski to takie lokalne odpowiedniki willi Putina.

      • 4 1

      • chyba "pracę"

        • 1 0

    • Google Maps jest za darmo i jest 100 razy lepszy

      Do ustalenia natężenia ruchu i korków. Te wydatki na Tristar pachną korupcją

      • 0 1

    • stan dróg w wojewódzkim mieście Gdańsk to dramat ...wstyd dla władz ale i dla mieszkańców że głosują na socjalistów... (4)

      .......mieszkańcy/kierowcy tolerują taką władzę tzn na remont dróg 17mln zł przy takim budżecie i rangi miasta Gdańsk tj miasto wojewódzkie ....
      dla socjalistów kierowca to wróg może dlatego nie remontują dróg , po co tak rozbudowana i droga w utrzymaniu państwowa komunikacja jak prawie każdy ma prawo jazdy i co za problem kupic sobie mały samochód lub skorzystać z prywatnego transportu

      • 22 8

      • Polecam przeczytanie uchwały budżetowej miasta (2)

        Drogi powiatowe 143 mln zł
        Drogi gminne 159 mln zł
        Drogi wewnętrzne 4 mln zł.

        W sumie na drogi miasto wyda 306 mln zł. Artykuł wprowadza czytelnika w błąd, bo czytelnik sądzi, że te wydatki to całość kosztów dróg w mieście - jest to nieprawda.

        • 11 5

        • typowe (1)

          No niesetety. Tak jest pisane aby się klikało, i aby można było jechać po urzędasach. Bo że można jechać to przecież oczywista oczywistość.

          • 4 5

          • Najpierw FiveStar potem TriStar - taki tytuł powinien mieć ten artykuł

            • 1 1

      • Libki to nie socjaliści

        NSDAPiS straszy komuną, którą sam wprowadza

        • 3 4

    • Ten Tristar to pralnia

      Nie działa a kasa dla swoich leci..

      • 7 0

    • I to zaaranżowane zdjęcie... 4 monitory na biurku i spadający kontenerek. Na szybko inscenizowali.

      • 3 0

    • klick bite w tytule (3)

      W tytule jest tzw. klick bite. 25 milionów, i to na trzy lata to nie tylko koszt utrzymania tristara ale wszystkich sygnalizacji świetlnych w całym mieście, łącznie z serwisem, rachunkami za prąd itp.

      • 4 3

      • Clickbait (2)

        Clickbait, ang. przynęta na kliki.
        Zlituj się...

        • 2 3

        • sam się zlituj

          nie mam słownika przy sobie :)

          • 1 1

        • Ma rację niestety. Chodzi o to aby wywołać wrażenie, że na system który niewiele daje, wydaje się mnóstwo kasy, bo znacznie więcej niż na drogi. Bo żeby całościowo rozpisać budżet na drogi (w tym nakłady inwestycyjne które nie są w ogóle w gestii GZDiZ tylko DRMG) to już nie łaska. A potem ludzie plują na urzędasów, że de..le, że nic nie robią itp. A co do tristara to on działa, może nie optymalnie, ale działa. Bez tego byłoby znacznie gorzej.

          • 6 1

    • Po co nam dobre drogi

      Jak mamy w Berlinie

      • 5 1

    • Oni powinni wyłączyć ten Tristar na tydzień i byśmy wiedzieli czy się przydaje czy nie bo szczerze mówiąc to już chyba nikt nie pamięta jak się jeździło beż tristara.

      • 9 0

    • po co nam dobre drogi? lepiej telewizorki, a jak potrzeba to i tak nic tam nie jest nagrane... (1)

      łapówki, korupcja i nic więcej...

      • 24 2

      • faktycznie, lepiej remontować istniejące ulice niż budować nowe drogi

        które tylko zwiększają skłonność budowania się na dalekich przedmieściach Gdańska lub w sąsiednich gminach by potem korkować miasto codziennymi przyjazdami samochodami prywatnymi

        • 4 3

    • Takie wieksze

      Mevo, jest a ni ma

      • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie przedświątecznym przez Trójmiasto przejeżdżają Mikołaje:

 

Najczęściej czytane