• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na utrzymanie systemu Tristar

Krzysztof Koprowski
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej. Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej.

Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.



Czy Tristar wpłynął na poprawę płynności ruchu?

Przetarg na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania:
  1. Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
  2. Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
  • bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
  • dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
  • zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
  • codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
  • obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.

W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
  • serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
  • utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
  • usuwanie wszystkich awarii i usterek,
  • dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.

W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

Nieznacznie przekroczony zakładany budżet



Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.

W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej. W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej.

Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu



Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.

- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (239) 4 zablokowane

  • (3)

    A w jaki sposób to niby poprawiło ruch na drogach? Jeśli chodzi o wyświtlacze to wyświtlają błędne informacje o kursach wg rozkładów a nie wg rzeczywistego kursowania np. tramwajów a sami przecież wiemy jak to kursowanie wygląda. Przykład: wyświetlanie fikcyjnych informacji o kursach linii 108 i 118, które w rzeczywistości nie kursowały praktycznie wcale. Autobus był na wyświetlaczu, np. info, że będzie za 3 minuty a później sobie poprostu znikał.

    • 59 3

    • (2)

      Zdarzaja sie bledne informacje, ale w zdecydowanej wiekszosci przypadkow tablice przystankowe sa bardzo przydatne.

      • 7 4

      • Gdyby komunikacja jeździła wg rozkładów to taki system nie byłby potrzebny...

        • 4 3

      • Zapraszam na przystanek tramwajowy Dworzec Glowny kier Wrzeszcz, tak pokazuje bzdury ze nie warto patrzec na wyswietlacz

        • 6 1

  • ale was zrobili, robią i dalej będą robić w balona z tym Tristarem.

    • 59 3

  • To ten system juz dziala? Mial regulowac ruch a nadal mamy czerwona fale. Kamery mialy wylapywac piratow drogowych, a nie robia nic.

    • 68 1

  • 20 milionów

    za dwa lata konserwacji? Będą czyścić przewody pod asfaltem? Ale wywalenie kasy w błoto....
    4 żłobki można za to wybudować, które posłużą 50 lat.

    • 74 3

  • A miało być główne dla komunikacji miejskiej a jest przeciwnie (1)

    Zabawia za 160 mln i utrzymanie 25mln a korki sa coraz większe.
    Najdroższa zabawka na świecie

    • 76 1

    • Droższe jest lotnisko w Gdyni :)

      • 8 1

  • A to tristar działa w Trójmieście?

    O kurde nawet nie wiedziałem, ale wiadomość w dniu dzisiejszym :-)!

    • 52 0

  • Przekazać cały system politechnice gdańskiej

    Niech przestrzegają studentów jak nie należy robić

    • 64 1

  • Nikt z przeciwka nie jedzie a my stoimy na czerwonym nawet w nocy i to ma być system pomocy. (2)

    Siedzą pociotki i gapią się w monitory a my za to płacimy i to cały system.
    W Holandii jechałem w nocy to wszystkie światła automatycznie zmieniały się na zielone jak nikt z przeciwka nie jechał.Każde skrzyżowanie samo się steruje bez kosztów i pociotek.

    • 88 1

    • Potwierdzam.

      Tak jest w Hadze. Nie trzeba czekać całego cyklu. A w godzinach szczytu system doskonale steruje ruchem.

      • 20 0

    • Nieprawda

      Od poniedziałku do piątku siedzi jedna osoba. W nocy i w weekendy nie siedzi nikt. Nawet w taki dzień jak 1 listopada!!

      • 0 2

  • 27 tysięcy złotych dziennie przed dwa lata (1)

    może to lepiej przemówi do skali tego "zamówienia".
    27 tysięcy dziennie za przejechanie się po głównych ulicach i sprawdzenie, czy działają wyświetlacze? Aha i jeszcze dyżur pod telefonem. Całodobowo - WOW! Mogli zrobić dyżur w środy od 17 do 17.15 byłoby może taniej? A efekt zapewne podobny, czyli żaden.

    • 78 4

    • To jest częściową wymianą sprzętu

      • 1 0

  • Czy wprowadzenie systemu Tristar spowodowało zmiany w ilości wypadków w Gdańsku (1)

    ktoś z forumowiczów to analizował?

    • 33 1

    • Nie

      Ale spowodowało, że w nocy można jechać na czerwonym, bo i tak mandatu nie dostaniesz. Drogi puste i czerwone światła od placu zebrań ludowych do oliwy

      • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane