• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na utrzymanie systemu Tristar

Krzysztof Koprowski
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej. Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej.

Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.



Czy Tristar wpłynął na poprawę płynności ruchu?

Przetarg na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania:
  1. Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
  2. Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
  • bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
  • dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
  • zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
  • codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
  • obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.

W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
  • serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
  • utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
  • usuwanie wszystkich awarii i usterek,
  • dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.

W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

Nieznacznie przekroczony zakładany budżet



Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.

W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej. W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej.

Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu



Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.

- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (239) 4 zablokowane

  • (1)

    No ale przecież chcieliscie Adamowicza na kolejną kadencję.

    • 40 5

    • pisiorki dalej płaczą po "wygranych" wyborach :)

      • 5 6

  • największy szczurzy przekręt po lotnisku :)

    • 15 6

  • Podwale Przedmieście, zwężenie i światła

    Dzisiejsze korki, Armii Krajowej, Trakt św Wojciecha, Podwale Przedmieście, a teraz artykuł o Tristarze.
    To jak kpina

    • 28 1

  • spokojnie, dopiero co wybrali Adamowicza, dajcie mu czas, on ogarnie. (1)

    • 15 9

    • Nie zdąży. 5 lat to stanowczo za mało.

      • 6 0

  • skoro tristar wyłapuje kierowców łamiacych prawo (1)

    dlaczego środki pochodzące z mandatów nie mogą utrzymać systemu?

    • 34 0

    • Nigdy nie wylapywal i nie wylapuje. To byla sciema, by kupic drozsze kamery.

      • 19 0

  • Przeciez glosowaliscie ze lubicie byc okradani

    wiec o co chodzi?

    • 38 3

  • Prosze was... ul Grunwaldzka .... niedziela .... rano ...zero ruchu ... i co? (5)

    W niedziele przy bardzo małym ruchu przed południem od strony Oliwy do Wrzeszcza jadąc przepisowo stoję na wszystkich światłach... po co!!!??? Jadąc od Galerii Bałtyckiej do kolejnych świateł na Grundwaldzkiej jest ograniczenie max 70 km/h .. ja z pod wiaduktu ruszam skrajnie prawym pasem i jadę 60 km/h, wszyscy mnie wyprzedzają ale mnie to nie rusza bo wie, że na kolejnych światłach i tak musze się zatrzymać bo i tamci co zaiwaniali 80...90... km/h i ja również stoimy bo czerwone światło... mogę tu opisać kilkadziesiąt podobnych przykładów że ten System nie działa !!!!! ul Słowackiego i pomiar prędkości ... żart .. Po co to komu??? I tak jadąc 80 km /h wszyscy mnie wyprzedzają jadac 90..100 lub więcej a potem gwałtownie hamując bo standardowo korki czy to pod górę czy w dół ..

    • 46 4

    • (2)

      gdybyś jechał przepisowo 60 - 70 to byś trafił na zieloną falę.
      Ale nie, loepiej zapier... 100 nieprawdaż?

      Ja tam ostatnio przejechalem od zieleniaka do galerii bałtyckiej bez postoju. Fakt nie byly to godziny szczytu ale tez nie noc!

      • 3 18

      • (1)

        Umiesz czytać?

        • 14 0

        • nie, tylko pisać

          • 3 4

    • (1)

      Ale jak sobie wyobrażasz jego idealne działanie? Że niby jadąc 50 trafisz na zielone? Logiczne. Tyle, że z przeciwnej strony też ktoś jedzie 50 licząc na zielone. A on rusza spod innych świateł i ma np 300 metrów bliżej do świateł niż ty. Więc któryś z was na pewno na zieloną falę nie trafi. Bo jak trafi on, a będzie szybciej, to ty zanim dojedziesz możesz spotkać już czerwone. I odwrotnie, jak system będzie prowadzić światła na ciebie, to tamten z przecieka będzie czekać aż ty się dotoczysz.
      To oczywiście durny przykład, ale tak na to widzę. Można kombinować, ale ilość skrzyżowań że światłami, plus ci co wyjeżdżają z bocznych, powoduje, że zielona fala jest awykonalna. Chociaż w nocy mogliby rzeczywiście łatwiej ogarniać przy małym ruchu.

      • 0 9

      • Tylko do tego to już jest bardziej potrzebny rachunek prawdopodobieństwa, a nie system za miliony.

        Ale w jednym masz rację. Ktoś, kiedyś, gdzieś na to zielone trafi :)

        • 5 0

  • (1)

    Po co jęczycie wybraliście to macie, płacicie w imię walki z pisem hehe

    • 32 4

    • Cudów nie ma

      Nikt nie obiecywał cudów przy Tristarze. Miał poprawić ruch o 5%. Takie było założenie. A jak jest, diabli wiedzą. Nie wiem jak by było gdyby Tristara nie było. Może i te 5% jest, moze i 10 a może zero.
      Ale swoją drogą kasę za to biorą niezłą.

      • 4 2

  • ten artykuł mógł się pojawić dopiero PO wyborach ;) (2)

    oj durni wy, durni ;)

    • 36 4

    • (1)

      tak wtedy byśmy zagłosowali na kacperka.

      Jakby pisowaci dorwali się do władzy to cały system obsadziliby pisiewiczami i koszty wyniosły by wielokrotnie wiecej taka róznica.

      • 9 5

      • jesteś głupi jak but z lewej nogi.

        argumentacja rodem z wyborczej, nic od siebie, no bo jak, z trocinami zamiast mózgu.

        • 5 7

  • dlaczego tristar nie jest wykorzystywany w celach prewencyjnych (2)

    Powstaja nowe osiedla w niesamowitym tępie. Nie buduje sie żadnych nowych dróg !
    W rodzinie 2 samochody to juz norma . Dla mnie tristar nie radzi sobie i nie widze żadnej poprawy.
    Szkoda że tristar nie działa prewencyjnie nie działaja radary prędkości i odcinkowe kontrole predkości . System powinien działać i ponownie powinna to obsługiwac Straż Miejska.

    • 14 8

    • zapamiętaj:
      tempo i tępak
      pozdrawiam

      • 5 2

    • Ale prewencyjnie, żeby ludzie nie kupowali kolejnych aut, czy żeby nie uprawiał seksu i nie rodzili nowych przyszłych kierowców? Hehehe
      To działa, bo zatyka ruch i zniechęca do jazdy hehehehe

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane