- 1 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (205 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (75 opinii)
- 3 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
- 4 Odmalowano żółte linie na rondach (20 opinii)
- 5 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (107 opinii)
- 6 Alkoholowa mapa Polski (73 opinie)
25 mln na utrzymanie systemu Tristar
Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.
- Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
- Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.
W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
- bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
- dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
- zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
- codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
- obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.
W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.
W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
- serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
- utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
- usuwanie wszystkich awarii i usterek,
- dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.
W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.
Nieznacznie przekroczony zakładany budżet
Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.
Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu
Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.
- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Miejsca
Opinie (239) 4 zablokowane
-
2018-11-06 10:29
trolle dajcie już spokój, Kacper przerżnął z kretesem (2)
ten prymitywny hejt pod każdym artykułem tego nie zmieni
- 13 21
-
2018-11-06 10:31
Masz rację, niech kradną ile wlezie, niech robią co chcą (1)
nie marudzić, nie płakać na korki, czy drogie bilety komunikacji.
- 12 2
-
2018-11-06 13:47
nooo, najwazniejsze ze nie rzadzi ten złodziejski pis :D
- 2 1
-
2018-11-06 10:32
Przeca to je jakiś wałek!!!
- 12 1
-
2018-11-06 10:36
Budżet Łobywatelski to ile kasy?
- 3 1
-
2018-11-06 10:40
(1)
Ile kosztowalo utrzymanie sygnalizacji przed tristarem? Moze roznica jest niewielka, a robi sie tylko afere ogorkowa
- 6 8
-
2018-11-06 10:44
Masz rację - to ogóry. Kosztowało o 25 mln mniej - to faktycznie żadna różnica.
- 5 3
-
2018-11-06 10:43
Dla tych co nie wierzą w poprawę płynności powinni tristar wyłączyć na tydzień (1)
Samochodów jest dużo więcej niż kiedyś
- 9 12
-
2018-11-06 10:51
samochodów i osiedli przybywa a drogi to już potrzebna potrzeba
- 2 0
-
2018-11-06 10:48
Ale do kogo te pretensje?
Sami wybieraliście włodarza
- 24 3
-
2018-11-06 10:52
Ciekawe kto wygra nowy przetarg :)
25 mln praktycznie za nic. Co, kamerę szmatką przetrą jak się zakurzy? Albo kupią nową i zamontują jak będzie wichura? Z tych 25mln zł spokojnie ze 20 milionów ktoś przytuli, a na faktyczną opieke nad system pójdzie pozostałe 5 milionów, i to licząc z utrzymaniem sztabu panów Wieśków jeżdżących codziennie bez celu po mieście.
- 24 3
-
2018-11-06 11:09
warto wykazać uzysk z funkcjonowania systemu i (1)
zrobic podsumowanie.
- 15 0
-
2018-11-06 11:41
o tego powinni zacząć
- 2 0
-
2018-11-06 11:12
W ramach oszczędności wyłączyć wszelkie systemy, oświetlenie ulic, sygnalizatory na skrzyżowaniach. Oszczędzone pieniądze rozdać obywatelom !!!
- 4 3
-
2018-11-06 11:23
Kolejny wałek Budynia
a ciemnota go wybiera...kabaret.
- 19 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.