- 1 Alkoholowa mapa Polski (46 opinii)
- 2 Mała uliczka, duży problem (266 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (325 opinii)
- 4 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (127 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (44 opinie)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (403 opinie)
25 mln na utrzymanie systemu Tristar
Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.
- Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
- Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.
W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
- bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
- dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
- zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
- codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
- obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.
W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.
W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
- serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
- utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
- usuwanie wszystkich awarii i usterek,
- dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.
W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.
Nieznacznie przekroczony zakładany budżet
Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.
Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu
Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.
- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Miejsca
Opinie (239) 4 zablokowane
-
2018-11-06 13:34
tristar- spowalnia ruch. Zamiast zielonej fali robi czerwoną!!! (1)
Odkąd wprowadzono tristar dużo gorzej się jeździ!!!
To jest system który nie działa właściwie - kto za to wziął pieniądze!!????- 20 1
-
2018-11-06 13:50
Dokładnie!
- 4 0
-
2018-11-06 13:48
Czy to ten doskonały system który włącza czerwone na złość kierowcom
kiedy widzi zbliżający się sznur aut z naprzeciwka a z bocznych uliczek nic zupełnie nie jedzie? Operatorzy mają taką rozrywkę?
- 12 0
-
2018-11-06 14:58
Niech wyłączą
Będzie płynniej
- 10 2
-
2018-11-06 15:29
Mają rozmach sk....syny!
- 11 1
-
2018-11-06 15:31
Czerwona fala
Zarządców i inne osoby jedzie do pracy zagranicę, tam może coś podpatrzycie. Tristar tylko ładnie wygląda, zainwestujcie w dodatkowy pas o zmiennej treści natężenia ruchu oraz światła zmiennej treści to rozwiąże problem o 40% Są głąb a niby tacy wykształceni ale nie obyci w świecie.
- 5 0
-
2018-11-06 16:21
Światła na Chmielnej-dramat
Uruchomiona wczoraj sygnalizacja świtlna na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i Chmielnej sparaliżowała dojazd na Armii Krajowej w dół!!!! Ciekawe kiedy to poprawią
- 6 3
-
2018-11-06 16:48
Popapraniec
Budyn juz rządzi wydaje pieniądze na tristal który nigdy nie działal to jest zwykły przekręt za ten tristal to ktoś powinien siedzieć to zwykle oszustwo i okradanie podatników
- 14 1
-
2018-11-06 16:56
W ramach drugiego zadania,została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.
Ponad 5000,00 pln dziennie.
By żyło się lepiej członkom Platformy Obywatelskiej, nawet byłym.- 16 0
-
2018-11-06 17:21
(1)
czasem jak jedie sie z gdyni do gdanska...szczgolnie w nocy.. to tristar sprytnie włacza co chwila czerwone...tak wiec czasem w nocy jedzie sie tak samo dlugo jak za dnia kiedy jest duzo wiekszy ruch... czasem tez jest zielona fala i wtedy jedzie sie 25 minut :) od czego to zalezzy?:) od wilgotnosci powietrza czy jak?:)
- 15 0
-
2018-11-06 20:51
prawdopodobnie nie spodobałeś się
operatorowi,
za to w Wejherowie mają taki system, który zatrzyma absolutnie każdy przepisowo jadący samochód na absolutnie każdym skrzyżowaniu o absolutnie każdej porze dnia nocny miesiąca czy roku, chyba że wszędzie lecisz stówą to połowę jest szansa przelecieć- 3 0
-
2018-11-06 17:45
POrazka
Ten system to POrazka ,pieniądze utopione w budyniu .
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.