• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

3,2 mln zł na nowe przejście na granicy Zaspy i Wrzeszcza

Maciej Korolczuk
10 kwietnia 2024, godz. 12:45 
Opinie (290)
Budowa naziemnego przejścia potrwa pół roku. Budowa naziemnego przejścia potrwa pół roku.

3,2 mln zł będzie kosztować budowa nowego przejścia dla pieszych przez al. RzeczypospolitejMapka w Gdańsku. Miasto podpisało już umowę z wykonawcą, który na budowę będzie miał sześć miesięcy. Zanim jednak ruszą prace budowlane, trzeba opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.



Mając do wyboru naziemne przejście i tunel, częściej wybieram:

Nowe przejście na granicy Wrzeszcza i Zaspy umożliwi pieszym swobodne poruszanie się w obrębie przystanków tramwajowych bez konieczności korzystania z niewygodnego i trudno dostępnego dla wielu tunelu.

Oprócz samej zebry, na której ruch będzie regulować sygnalizacja świetlna, powstaną też przejazdy rowerowe przez torowisko i nowe oświetlenie. Teren objęty inwestycją zostanie odwodniony, a wokół pojawią się nowe nasadzenia.


Nowe przejście będzie kosztować 3,2 mln zł. Nowe przejście będzie kosztować 3,2 mln zł.
Budowa przejścia potrwa sześć miesięcy, prawdopodobnie więc pierwsi piesi skorzystają z niego jesienią. Zanim wykonawca, którym została spółka Grupa Flize Gres z miejscowości Prokowo (woj. pomorskie) przystąpi do budowy, musi opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.

Wówczas poznamy harmonogram prac i związane z nimi utrudnienia.

Koszt robót wyceniono na 3,2 mln zł.


W przyszłości duże zmiany na al. Rzeczypospolitej



Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy Galerii Zaspa naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Żwirki i Wigury oraz ul. Startowej.

Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.

Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie

Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

To pierwsze z pięciu planowanych przejść na al. Rzeczypospolitej. To pierwsze z pięciu planowanych przejść na al. Rzeczypospolitej.

Miejsca

Opinie (290) 5 zablokowanych

  • (2)

    Taniocha. Serio . .

    • 16 3

    • Siedem milionów rozbieżności między tym a tym przy dworcu ..

      • 6 0

    • zbuduj taniej, złóż ofertę ze swoją firmą z Pcimia.

      czy tam z parafii.

      • 1 8

  • Ola z banda juz zaczynaja. (70)

    Ponad 3 miliony za przejscie dla pieszych? A na remont dróg to nie ma, od lat tezln sam budżet mimo iż stan z roku na rok się pogarsza. Ale widocznie ludzie mają takie potrzeby, a raczej ich brak, głosując na takich nieudaczników.

    • 430 88

    • za 3 mln to sam to zrobie z kumplami, gdzie jest nik?

      • 16 7

    • d**il na górze d**il na dole..... (1)

      • 6 7

      • Popieram budowę przejść naziemnych

        • 10 18

    • Ja mam potrzebę takiego przejścia.

      Brawo pani prezydent.

      • 19 27

    • (37)

      Jak zwykle najbardziej roszczeniowa grupa w mieście nie może przeżyć pieniędzy wydanych na cokolwiek innego niż ich zachcianki...

      • 24 35

      • (36)

        Sorry Winnetou ale absolutna większość biznesu nie może się obejść bez dróg. Widziałeś może stan nawierzchni tej właśnie ulicy Rzeczypospolitej? Woła on o pomstę do nieba, miejscami nierówności wynoszą około 10 cm, zwłaszcza w okolicach tego paskudnego wiaduktu na Jana Pawła. I zamiast naprawić te drogi robi się bzdurne przejścia dla pieszych o niebotycznych cenach. Bo tłuścioszkom ciężko przejść bezpiecznym tunelem, widocznie paręnaście schodów to już wysiłek nie do pokonania.
        Roszczeniowi to są jak już rowerzyści: przywileje, setki kilometrów dróg rowerowych itd. A to wszystko oczywiście za darmo przy absolutnie niewspółmiernych wpływach z podatków rowerzystów do kosztów ponoszonych na w porywach 4% mieszkańców miasta (dane Urzędu Miejskiego w Gdańsku). Jesteście po prostu pasożytami żerującymi na większości tj. kierowców i pieszych, którzy sponsorują wam te wasze hobby.

        Przy okazji, czy DDRy wygenerują kiedykolwiek chociażby złotówkę przychodu dla miasta? Bo nie zanosi się na to.

        • 43 20

        • (4)

          Dostawa do sklepu o 5 rano nie potrzebuje 2 pasów i bezkolizyjnych skrzyżowań.

          A z prywatnych samochodów wożących powietrze miasto nie ma ani złotówki, za to dopłacamy do nich setki milionów.

          • 13 18

          • Bzdura (3)

            W tych prywatnych samochodach wożących ludzi ludzie jadą do pracy albo na zakupy, spotkania itp. Wszystkie te rzeczy generuje PKB i z nich wszystkich miasto ma dochody.

            • 11 10

            • Piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej generują PKB tak samo (2)

              Tylko aż tyle dopłacać do nich nie trzeba

              • 9 7

              • (1)

                jak to nie, komunikacja publiczna jest za darmo? Tramwaje, autobusy, tory, kierowcy - wszystko za darmo? A ile z biletów przychodu, na co to wystarczy?

                • 5 2

              • Umiesz czytać?

                To przeczytaj jeszcze raz. Nie zrozumiałeś nadal to tłumaczę. Nie trzeba "aż tyle dopłacać". To znaczy dopłaca się mniej, dużo mniej.

                • 0 0

        • Czy ci rowerzyści są teraz z nami w pokoju?

          Bo widzę że argumenty masz na poziomie przedszkola... "prze pani, a Janek też się bije".

          • 7 6

        • weź na wstrzymanie i nie obrazaj innych (9)

          nie tylko ludzie z nadwaga korzystają z przejść, sa także niepełnosprawni dla których to jest spory wysiłek a często, bariera nie do pokonania.
          acz z tonu wypowiedzi wynika że jesteś przyspawany do auta i jesteś jednym z tych ktorym tu robią zdjecia jak stoją zastawiajac drzwi do lidronek

          • 12 9

          • (8)

            Akurat osoby niepełnosprawne zazwyczaj są przewożone samochodami.

            • 6 10

            • (6)

              piszesz o nich jakby byli trzodą chlewną. Nie pomyślałeś o ludziach niepełnosprawnych którzy próbują być samodzielni? może warto byłoby spojrzec szerzej niż tylko na siebie i własne auto.

              • 11 6

              • (5)

                Czy ty o nich myślisz gdy muszą udać się na SKM a winda tam nie działa? Nie robi się przejść naziemnych więc pozostają schody - tak ten sam rodzaj co jest w innych tunelach. Zastanówmy się na tym i bądźmy konsekwentni.

                • 4 5

              • Na końcu peronów są normalne przejazdy naziemne dla wózków. (4)

                Gdybyś czasem wysiadł z samochodu, pewnie byś o tym wiedział :)

                • 5 6

              • (3)

                To chętnie się dowiem gdzie niby we Wrzeszczu jest takie przejście? albo nie - wystarczy np w Gdańsku Głównym. Tak apropo po psuciu się windy na przystanku w Śródmieściu nikt nie proponował takiego przejścia...To jak z tym jest?

                • 4 3

              • W Gdańsku Głównym jest na południowym końcu peronów. (2)

                Widać je z satelity na Google Maps i wyraźniej na Geoportalu :)

                • 1 1

              • i co, każdy może sobie tam pojeździć? Trzeba wezwać obsługę, odczekać a nie pchać się pod koła pociągu.

                • 2 0

              • Haha, przecież to droga serwisowa dla samochodów, żeby mogły dojechać do tych baraków po drugiej stronie torów

                • 0 1

            • badania wykazują, że w Wielkiej Brytanii więcej osób niepełnosprawnych jeździ na rowerach

              niż na wózkach inwalidzkich. Gdyby takie badania prowadzono w Polsce, przypuszczalnie wyniki byłyby podobne.

              • 1 2

        • "...tego paskudnego wiaduktu na Jana Pawła..." (5)

          sam jesteś paskudny a po tym pytaniu "Przy okazji, czy DDRy wygenerują kiedykolwiek chociażby złotówkę przychodu dla miasta?" już wiem że z takimi argumentami z ...upy nie będę nawet dyskutował

          • 8 14

          • ruch rowerów, jeśli są stworzone do niego dobre warunki, generuje między innymi olbrzymie oszczędności (3)

            wydatków na ochronę zdrowia. Każdy kilometr przejechany rowerem to korzyść nie tylko dla jadącego rowerzysty, ale i korzyść dla pozostałych mieszkańców miasta. Każdy kilometr przejechany samochodem to dodatkowy koszt (między innymi w postaci traconego zdrowia wynikającego z epidemii chorób cywilizacyjnych).

            • 2 3

            • Jak Dulkiewicz złamała sobie nogę na rowerze to jakie wygenerowała oszczędności wydatków na ochronę zdorwia? (1)

              A ile ile gdyński oficer rowerowy, gdy też złamał nogę na rowerze? Jakoś jazda samochodem jest mniej kontuzjogenna, a tych 2 wypadków nawet nie ma w statystykach, mimo że się wydarzyły, więc wszystkie statystyki jaki to rower jest zdrowy i bezpieczny można se wsadzić w d

              • 2 1

              • Jak się rozbijesz autem

                to mamy tylko oszczędności?

                • 0 1

            • Dziwne tylko

              czemu do lekarza nie można się dostać

              • 2 2

          • Drogi dla aut

            generują jakiś przychód dla miasta? Niestety tylko koszty i to wielkie koszty.

            • 0 1

        • Już dawno generują. (2)

          Dostawy jedzenia odbywają się tylko po DDRach, bo Janusze przyspawani do foteli, przeszkadzający drogom generować zysk, sprawili że inaczej niż rowerem ciepłego dania nie dowieziesz.

          • 8 9

          • Ile procent PKB generują dostawy śmieciowego żarcia? (1)

            Żaden inny biznes nie korzysta ze ścieżek rowerowych. Nawet sklepy rowerowe są zaopatrywane samochodami.

            • 8 6

            • Mieszasz dostawcze samochody, które nie potrzebują tych wszystkich tuneli i dodatkowych pasów z Januszami w osobówkach, którzy dosłownie przeszkadzają im w generowaniu PKB, a kosztują budżet niewyobrażalne pieniądze

              • 4 4

        • Pysznie

          O tak, jęcz głosniej. Uwielbiam takie pseudo inteligentne wynurzenia. Skoroś taki mądry to pomyśl, im szybciej do ciebie dotrze że masz się poruszać Rowerem jak człowiek, tym krócej będziesz cierpieć.

          • 2 19

        • Nie kłóć się z d**ilami, nie zmądrzeją od tego.

          • 4 4

        • (7)

          "Setki kilometrów dróg rowerowych" poznasz samochozę po wypocinach sfrustrowanego kierowcy xD

          • 13 18

          • (6)

            rowerochoze poznaje się po tym gdy mimo ścieżek rowerowych pchają swe pojazdy do komunikacji miejskiej albo wołają o przyczepę bo nie dają rady dojechać na miejsce. Wystarczy że dla tej grupy rozbiera się linie kolejowe i buduje się tam ścieżki rowerowe co doprowadza do wykluczenia komunikacyjnego i wzrost ilości aut w miastach

            • 14 9

            • (5)

              Hmm, wiesz że tą ścieżkę rowerową na torach zbudowano, żeby wyłudzić z UE pieniądze na "drogę serwisową" obok, bo Unia nie chce sponsorować kierowczyków?

              Do komunikacji rowerzyści pchają swoje pojazdy tylko w jednym miejscu - w tunelu pod Wisłą, gdzie na życzenie kierowczyków zabroniono im jechać na kołach.

              • 5 13

              • (2)

                cud że nie domagają się transportu Obwodnicą bo tam też zabroniono im jechać na kołach

                • 11 6

              • (1)

                Widzisz, jak kierowczykom zabroniono jechać na kołach przez Wisłę i musieli czekać na prom, to nagle znalazły się miliardy na wykopanie tunelu...

                • 4 9

              • no rzeczywiście, tunel niepotrzebny. Zamykamy i wszystkie te samochody kierujemy na Podwale, niech sobie jadą koło LOTu, a co, jak to tylko dla zysk dla kierowców

                • 5 1

              • (1)

                to nie jest n ażyczenei kierowczyków, tylko rowerowczyki nie moga jeździć yunelem przeznaczonym dla ruchu samochodów, bo jest to niebezpieczne w razie kolizji. Tunel stanowi ciąg dlakobieżny , wyjazd z portu i z miasta, a nie skwer wypoczynkowy

                • 1 2

              • Jakoś w innych krajach

                nie ma problemów jak rowerami jeździ się tunelami i to bez żadnych wydzielonych dróg i pasów rowerowych.

                • 0 1

        • Piesi i rowerzyści płacą tyle samo podatku

          do miasta co kierowcy. Jednocześnie to drogi dla aut generują największe koszty i zajmują najwięcej miejsca. Z podatków od paliwa dokładacie niewielki ułamek kosztu budowy autostrad.

          • 0 1

    • trzeba było nie głosować na Olę i jej bandę (13)

      Gdańsk wybrał to ma to czego serdeczność wymaga

      • 38 8

      • I tego właśnie chcą mieszkańcy. (10)

        Nie zamierzam dygać dodatkowego kilometra, albo wyciągać samochodu z garażu, żeby skoczyć do Żabki po drugiej stronie ulicy, bo priorytet mają samochody ludzi, którzy tu nie mieszkają.

        • 23 32

        • (5)

          Przecież masz tunel.

          • 13 15

          • (4)

            Polecam spróbować przejść się tym tunelem po większym deszczu ;)

            • 15 10

            • (1)

              To trzeba poprawić odpływ wody z tunelu, a nie wydawać kasę na dodatkową "przeprawę".

              • 18 8

              • sam sobie zejdz ze swoim autem do tunelu

                • 9 10

            • (1)

              Spróbuj przejść we Wrzeszczu pod tunelem po większym deszczu - są kałuże a mimo to nie pozwala się przechodzić przez tory kolejowe

              • 9 5

              • Pod tunelem?

                To pod spodem jest jeszcze jeden tunel?

                • 0 0

        • (2)

          No tak a po schodkach ciężko zejść. Pewnie też należysz do tych co wydeptują trawniki by skrócić sobie 2m drogi.

          • 25 19

          • Spoko, to przenieśmy wszystkie parkingi spod okien mieszkań na drugą stronę drogi, żebyś sam miał okazję skorzystać z tych udogodnień.

            • 14 6

          • Ciezko

            Chodzę o kulach.
            Ciężko mi zejść po schodkach.

            • 12 6

        • Po twojej stronie nie ma Żabki?

          • 13 10

      • nie głosowałem (1)

        ale tępaków jest więcej

        • 26 10

        • Nie głosowałeś na nią czy w ogóle nie głosowałeś?

          Bo jeśli w ogóle nie głosowałeś, to zagłosowałeś na Dulkiewicz, bo pozwoliłeś żeby tępaki wybrały za ciebie.

          • 13 9

    • Zgadza się, mamy potrzeby przejść dla pieszych w mieście. Fajnie, że w końcu to do ciebie dociera, że świat nie kręci się wokół twojego auta.

      • 26 42

    • Absurd lewacki, zatykają wszystko co jeszcze nie dało się zatkać , jeszcze owce na środku i pani stopka

      • 40 14

    • (1)

      Nie chcę takiej pani prezydent jak Ola. Najgorsza prezydent jaka była w Gdańsku. Na niczym się nie zna, nic nie robi, beznadzieja.

      • 47 8

      • Ja też wielu rzeczy nie chcę i kogo to obchodzi?

        Większość myśli jednak inaczej niż ty.

        • 5 9

    • co to jest 3mln dziś? (3)

      3mln to jakies 300m jezdni co najwyżej

      • 8 25

      • (1)

        Pomyśl jaki dom wraz z zakupem działki byś za to wybudował to może zrozumiesz przekręt.

        • 20 16

        • Startuj w przetargu,

          zarobisz, a miasto zaoszczędzi bo podobno zrobisz za połowę tej kwoty.

          • 0 0

      • W terenie zabudowanym i uzbrojonym?

        Nie ma szans na tyle

        • 6 0

    • do Oli

      Popieram absolutnie i w całej rozciągłości

      • 15 27

    • (1)

      O tej przebudowie pisano już długo przez wyborami i ma powstać jeszcze kilka takich przejść w stronę przymorza.

      • 11 16

      • Ale ekosyf

        Wooon bzfulcynea

        • 1 0

    • Antyhiena

      Pani prezydent powinna być jeszcze bardziej hojna dla wykonawcy. Dlaczego nie zapłacić 20 milionów ? :-). Państwo zadłużone na półtora biliona złotych, dlaczego nie zadłużyć na 2 biliony. Niech się martwią przyszłe pokolenia jak to spłacić.

      • 5 1

    • tempo 30

      przynajmniej nie trzeba stawiac znakow, spiacych policjantow itp. wystarczy przez rok drog nie remontowac - tak hynka to wola o pomste do nieba - najlepiej jechac srodkiem bo tylko tam nie ma dziur

      • 6 1

    • Kto na nią głosował?

      Bo wygląda na wałek liczba głosów

      • 1 0

  • I będa to robić przez rok (1)

    Tak jak te przejście przy czołgu

    • 13 3

    • Powinni zrobić od razu też kładkę

      tak żeby każdy miał wybór: tunel, kładka, jezdnia. Wtedy np. bojący się aut ale z klaustrofobią nie byliby dyskryminowani - mogliby przejść kładką.

      • 2 1

  • (7)

    no to teraz poprosimy o jęczenie kierowców że zmniejsza im 70 km/h do 50 km/h

    • 18 44

    • (1)

      Będą dalej jeździć tak samo jak wcześniej

      • 6 1

      • no niestety. na policje nie ma co liczyć.

        • 5 3

    • (1)

      Tak, kierowcy to ludzie korzystający z drogi, za którą płacą w podatkach kupując paliwo.

      • 4 4

      • W podatkach do paliwa dopłacasz

        ale tylko do autostrad i to niewielki ułamek. Piesi i rowerzyści płacą podatki w mieście i idzie to w większości na drogi dla aut.

        • 0 1

    • (1)

      Nie ni ebędą jęczeć, bo obecnie ta droga jest w takim stanie, że nei da sie juz bepziecznie jechać 70 km/h

      • 3 0

      • Dokladnie, lepiej zajeliby sie droga

        • 1 0

    • Taka prawda i co za sens

      • 0 0

  • Wystarczy przypomnieć wczorajszy filmik, jak chłopak na czerwonym przebiegał na czerwonym świetle (9)

    żeby przypomnieć sobie, czemu przejście naziemne jest rozwiązaniem bardziej niebezpiecznym i blokującym drogę, czyli gorszym.

    • 79 25

    • Idąc tą logiką, należy zamknąć obwodnicę, bo codziennie tam jest jakiś wypadek. (5)

      • 14 8

      • Nic dziwnego - droga o największym natężeniu ruchu w całej Polsce, a wciąż ma tylko dwa pasy (4)

        Gdyby zbudować tam przejścia naziemne to wypadki mielibyśmy co 10 minut.

        • 2 6

        • gdyby na obwodnicy były światła co 500 metrów to wypadków byłoby mniej (1)

          a te co by się zdarzyły byłyby dużo mniej niebezpieczne, jeśli po otwarciu nowej obwodnicy stara pozostanie drogą ekspresową to będzie po prostu skandal, po skierowaniu ruchu na nową obwodnicę na starej powinna być normalna miejska ulica: ograniczenie 50 z odcinkowym pomiarem, normalne skrzyżowania, przejścia, przystanki autobusowe i pas dla rowerów

          • 5 6

          • Statystyki jasno wskazują, że na drogach ekspresowych jest znacznie mniej wypadków niż na drogach miejskich

            mimo że znacznie szybciej się jedzie. Powód? Całkowita separacja użytkowników drogi.

            • 5 2

        • Pasów ma od 4 do 10, zależy od odcinka (1)

          A w top 10 natężenia łapie się co najwyżej w letnie weekendy

          • 4 1

          • A co ciekawe, korki są takie same na 4 pasmowym i 10 pasmowym odcinku.

            Zupełnie jakby dodawanie pasów nie zmniejszało korków...

            • 2 2

    • kierowcy powodują ponad 40tys wypadków rocznie (1)

      wystarczy zakazać jazdy samochodem. bezpieczeństwo 100%

      • 8 5

      • Podobno przed wynalezieniem samochodu ludzie nie ginęli

        Było 100% bezpieczeństwa

        • 7 3

    • Wystarczy stanąć przy dowolnej zielonej strzałce, żeby wreszcie zlikwidować je całkowicie na wszystkich skrzyżowaniach!!!!

      • 5 2

  • Powariowali tragedia

    • 46 9

  • Przecież tam jest przejazd rowerowy, a przejście obok na skrzyżowaniu z Kościuszki. (13)

    zaraz znowu będzie problem z tramwajami, bo będą przełazić gapy.

    • 56 25

    • "Przecież tam jest przejazd rowerowy"... (12)

      Byłeś, widziałeś?
      Przejechanie rowerem od Galerii Bałtyckiej na drogę rowerową po drugiej stronie Al. Rzeczypospolitej to czasochłonna gimnastyka. Trzeba objechać całe skrzyżowanie czyli zaliczyć 3 sygnalizacje świetlne - i raczej na nich stać. Podczas, gdy samochód sobie przejedzie na jednej zmianie świateł.
      "Przejście obok na skrzyżowaniu z Kościuszki" - to weź i idź z wózkiem lub o lasce, a potem wracaj do Intermarche. I z powrotem z zakupami. "Obok"... Sam jesteś "obok"

      • 15 9

      • (8)

        Taniej byłoby zamontować windy w przejściach podziemnych, które tam są. Ale miasto na siłę uszczęśliwia kilku mieszkańców, nie słuchając pozostałych

        • 9 11

        • To może puśćmy samochody tunelem i zbudujmy im windy? (6)

          W końcu to takie cudowne rozwiązanie, więc pewnie byś chętnie korzystał.

          • 12 7

          • jestem za! (1)

            Rozłączenie ruchu pieszych, rowerów i samochodów zawsze na plus. Jeszcze się nie zdarzyło aby doszło do wypadku pojazdu z pieszym w tunelu dla pieszych

            • 6 3

            • Moim zdaniem nigdy na plus

              Naturalnym krokiem w separacji ruchu samochodowo/pieszo/rowerowego jest tworzenie obszarów tylko dla pieszych tylko dla rowerów/tylko dla samochodów. Tym ostatnim są na przykład drogi szybkiego ruchu, z których zasadniczo wszyscy są zadowoleni, poza może mieszkańcami przeciętych wpół miejsowości, na tyle nielicznie zamieszkanych, że można bezpiecznie zignorować je jako bazę wyborczą. Ale gdy dochodzi do rozmowy czymś odwrotnym, o strefach czystego transportu, czyli de-facto rugowaniu samochodów z pewnych obszarów miast to już tak fajnie nie jest.

              • 4 1

          • windy dla aut nie bardzo ale tunel pod przejściem byłby spoko. (1)

            • 3 1

            • No to zróbmy tunele dla pieszych bez wind.

              Akurat jest miejsce na zbędnym drugim pasie jezdni, żeby zrobić łagodne zejście na dół zamiast schodów.

              • 1 1

          • (1)

            z przyjemnością jechałbym tunelem pod obecną Rzeczypospolitej - od galerii Zaspa do pętli na Zaspie. Ale jakoś nikt go nie chce wybudować

            • 1 0

            • Nie, tak nie można zrobić.

              Zgodnie z filozofią, którą kierowali się budujący tunele dla pieszych, tunel dla samochodów pod Jana Pawła powinien być na wysokości szpitala.

              Do tego mieć 30% zjazdy, a dla nieposiadających terenówek - windy.

              • 0 0

        • przestancie spychać pieszych do podziemi!

          • 5 5

      • A na wszystkie te problemy rozwiazaniem są windy lub ruchome schody, które nawet z serwisem byłby tańsze niż 3 mln zł (1)

        • 1 5

        • Rozwiązaniem byłoby banalne namalowanie pasów na drodze.

          Ale kierowczyki muszą mieć światła, bo zwykłe przejście ich przerasta.

          • 3 2

      • Wszystko racja.

        Ale tu akurat problem (rowerowy, o pieszym za chwilę) leży w tym, że dedeer na Hynka jest po lewej stronie (patrząc od strony Galerii Bałtyckiej). Jeśli jakmiś cudem znajdę się po właściwej stronie Hynka, przez Rzeczpospolitej przejeżdżam równo z samochodami wydzielonym pasem dla rowerów. Nie pamiętam teraz, czy przejeżdżając przez Rzeczpospolitej trafiam na czerwone chcąc jechać dalej w kierunku Zaspy, jak na czerwone to słabo, po samochody jadą płynnie a ja muszę czekać. Ale nie pamiętam dokładnie.

        Natomiast przejście dla pieszych obok istniejącego pasa dla rowerów (w stronę Galerii tym razem) zgrać się może ze światłami na tym kierunku i nie będzie to problem dla nikogo. Chyba. Nie rozumiem tylko jak pomalowanie pasów na jezdni i przestawienie słupka ze światłami ma kosztować ponad 3 bańki. Koszt wybudowania 1m^2 lokalu mieszkalnego (tzw. wskaźnik przeliczeniowy odtworzenia, czyli ile kosztuje budowa. Nie za ile można sprzedać) wynosi jakieś 7000. Czyli zrobienie pasów na jezdni jest wycenione jak postawienie dziesięciu 45 metrowych mieszkań.

        • 3 1

  • a śmialiście się z Gdyni, durnie gdańskie :) (3)

    • 48 7

    • Szczurek wyleciał, bo poddał się samochodowym raktywistom.

      • 3 4

    • a niby gdzie w Gdyni powstało przejście naziemne nad tunelem? no nie kojarzę (1)

      za to 60% poparcia dla Dulkiewicz i 20% dla Szczurka pokazuje że ludzie nie chcą samochodozy

      • 4 2

      • No, bzdurny tunel na węźle wzgórze powstał

        Tylko to stare dzieje, gdy wywalanie wszystkich pieniędzy na komfort jednej grupy społecznej było tolerowane. Już nie jest

        • 2 0

  • (6)

    Czy nowe przejście będzie wpięte w system Tristar?

    • 21 1

    • Nie. Jednak nie będziesz tego miejsca przechodził a przejeżdżał na mevie.

      • 2 0

    • Co za różnica, skoro nasze drogowe niemoty przerasta korzystanie z zielonej fali? (4)

      • 2 8

      • (3)

        Gdzie masz zielona fale?

        • 3 4

        • O, mamy pierwszą niemotę :D (2)

          W całym Gdańsku. Dopóki nie zmieniasz kierunku jazdy, możesz śmigać mając cały czas zielone.

          Oczywiście, o ile nie wciśnie się przed Ciebie jedna z niemot Twojego pokroju, bo nie potrafią zrozumieć, że po mieście jedzie się szybciej nie przekraczając prędkości...

          • 2 3

          • Zielona fala jest, ale tylko dla tramwajów (1)

            co i tak ich nie przyspiesza, bo co chwilę muszą się zatrzymywać żeby wymienić pasażerów.

            Natomiast dla samochodów światła są zaprogramowane tak, żeby czerwone światło pojawiało się dla tych jadących +10km/h (bo mało kto przekracza prędkość o więcej niż 10km/h), a że później cykl trwa długo to kierowcy jadący przepisowo też mają czerwoną falę i zatrzymują się co skrzyżowanie.

            • 1 2

            • Jadąc przepisowo, nie raz dojeżdżasz do sznurka stojących pod światłami samochodów dokładnie w momencie kiedy zapala się zielone.

              No, ale musisz się zatrzymać i poczekać aż ruszą, co generuje od groma spalin, zużycia klocków, opon i czym tam jeszcze przeciwnicy przejść dla pieszych straszą.

              • 2 0

  • Patrząc na zdjęcie -- straszne, ile powierzchni zabrały kierowczyki. Coś okropnego. (16)

    Niech zaczną  drążyć dla siebie tunele, za swoje pieniążki, nie za nasze.
    Trzeba koniecznie wprowadzić winiety.
    Amen.

    • 25 74

    • Ale wiesz, że zdjęcie jest tak wykadrowane, żeby ująć pas drogowy? (4)

      Wejdź na Google Maps i oddal trochę ten widok a zobaczysz, że wokół bloki mieszkalne i sklepy zajmują znacznie więcej przestrzeni niż drogi.

      • 10 5

      • Wokół bloków są następne drogi i parkingi. (3)

        • 5 6

        • i chodniki i ścieżki rowerowe (2)

          • 6 3

          • Ścieżki rowerowe przez osiedla? GdzIe masz taką na Zaspie? (1)

            Chodniki faktycznie są, ale to kolejny "darmowy" parking.

            • 6 4

            • na osiedlach obowiązuje ograniczenie 20 km/h, więc można bezpiecznie chodzić i jeździć po jezdniach

              • 0 0

    • (9)

      Popatrz na to zdjęcie: https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3700/3000x0/3700352-Miedzy-Brzeznem-a-Jelitkowem-droga-rowerowa-w-pasie-nadmorskim-jest-juz-w-kilku-miejscach-zamknieta-Utrudnienia-potrwaja-do-konca-kwietnia.webp

      Straszne, ile asfaltu wylali w parku tylko po to, żeby połehtać ego rowerowczyków! Niech zaczną płacić winiety za ścieżki rowerowe albo inne podatki, bo teraz nie płacą nic więcej niż mieszkańcy bez rowerów.

      • 11 5

      • Ego czego? :D (8)

        Drogi Kierowczyku, jak dojdziemy do momentu kiedy rowery zajmą chociaż 10% tego, co oddaje się kierowcom, albo inwestycje w infrastrukturę dobiją do tych 10% budżetu, będzie można przejmować się rowerami.

        Na razie wszyscy muszą się zrzucać, żebyś mógł kisnąć w korkach, które sam generujesz.

        • 5 13

        • Dlaczego aż 10%? Powinniście mieć co najwyżej 2% a już macie znacznie wiecej. (5)

          Przecież po najczęściej używanej drodze rowerowej (wzdłuż plaży) jeździ 1 milion rowerzystów rocznie, a po najczęściej używanej drodze dla samochodów (obwodnica Trójmiasta) w kilka dni jeździ 1 milion samochodów (i znacznie więcej jak policzymy pasażerów).

          Czyli rowerzystów prawie 50 razy mniej niż samych kierowców a zajmujecie na pewno dużo więcej niż te 2%, które by wam przysługiwało.

          • 2 6

          • Rowerzyści nie potrzebują żadnej dedykowanej infrastruktury. (2)

            Wszystkie DDRy, a szczególnie nic nie kosztujące CPRy powstają tylko dlatego, że kierowcy nie chcą mieć rowerów na swojej świętej jezdni.

            • 4 4

            • a miasto nie potrzebuje rowerów

              Wszystko, co jest wożone rowerami, być przewiezione samochodami. W drugą stronę to nie działa.

              • 3 2

            • Święte słowa

              Rozumiem, że minusy za ujawnienie pilnie strzeżonej tajemnicy?

              • 1 0

          • Gdyby budżet rowerzystów wynosił 2% budżetu kierowców, przy każdej drodze byłaby już droga dla rowerów... (1)

            • 3 3

            • Z jakiej paki? Jakie podatki płacą tylko rowerzyści?

              Płacą chociaż za rejestrację czy parkowanie?

              • 4 3

        • A ja myślę czasem (jako cyklista) (1)

          że działaczom rowerowym nie chodzi o to, żeby rowerzystom było lepiej. Ich celem jest uprzykrzenie życia kierowcom,
          i będą robić DDR choćby slalomem przez jezdnię, choćby dookoła, żeby tylko cel osiągnąć.

          Do moderatora: uważam określenia rowerowczyk/kierowczyk za zasługujące na bana, podobnie jak wiele innych niedopuszczonych na tym forum określeń.

          • 7 4

          • z ciebie taki cyklista jak z dudy lektor angielskiego.

            • 5 7

    • Ktoś tu ewidentnie nie ma samochodu, i uważa że inni też mają nie mieć

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane