• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

8 mln zł na prace drogowe w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
27 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najwięcej prac prowadzonych będzie na bocznych ulicach, które zawsze w sezonie letnim zyskują jednak na znaczeniu. Najwięcej prac prowadzonych będzie na bocznych ulicach, które zawsze w sezonie letnim zyskują jednak na znaczeniu.

Zaplanowane na najbliższe miesiące prace drogowe w ścisłym centrum Gdyni mają kosztować nawet 8 mln zł i trwać rok. W planach jest m.in. przebudowa ulic Wybickiego, Placu Grunwaldzkiego i Armii Krajowej, czyli dróg znajdujących się w sąsiedztwie Centrum Filmowego i Baltiq Plazy.



Czy śródmieścia miast powinny być uprzywilejowana w przypadku decyzji o remontach dróg?

Niemiłe niespodzianki czekają w najbliższych miesiącach kierowców jeżdżących po śródmieściu Gdyni. Miasto szuka wykonawcy prac w ścisłym centrum miasta. Kluczowym elementem inwestycji jest budowa i przebudowa sieci kanalizacyjnych, deszczowych i teletechnicznych. I choć coraz częściej słychać głosy o zaniedbaniach w infrastrukturze dzielnic, którymi nikt się nie zajmuje, władze miasta przekonują, że także w śródmieściu jest wciąż sporo do zrobienia. Przy okazji pojawi się nowa nawierzchnia i uspokojenie ruchu.

Rozpoczęcie w wakacje

Robotnicy już w lipcu powinni zacząć prace na ulicach Wybickiego zobacz na mapie Gdyni, Placu Grunwaldzkim, Armii Krajowej, Borchardta i kawałku al. Jana Pawła II i Skweru Kościuszki. Pierwsze prace ruszą już w wakacje, więc korki w centrum mogą być większe niż w poprzednich latach o tej porze. Spowodują je nie tylko drogowcy. Swoją działalność w pełni rozpocznie Baltiq Plaza, a dodatkowo będzie to też pierwszy pełny sezon działalności Centrum Filmowego.

Remont będzie się odbywał także na ul. Borchardta. Remont będzie się odbywał także na ul. Borchardta.
Władze miasta jeszcze w trakcie realizacji tych inwestycji podkreślały, że po zakończeniu robót trzeba będzie zabrać się za remonty dróg i kanalizacji deszczowej w okolicy. Zwłaszcza że po tym, jak powstały nowe budynki i utwardzono teren, wody może w ziemię wsiąknąć mniej niż do tej pory.

- Musimy się na to przygotować, stąd takie działania. Po zakończeniu prac będzie możliwy odbiór większej liczby wód opadowych, które będą spływały do zbiornika zlokalizowanego przy Basenie Prezydenta. Poza tym chcemy poprawić estetykę ulic, a zwłaszcza chodników - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Żeby jeździło się wolniej

Zgodnie z projektem przygotowanym przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, ulica Wybickiego i plac Grunwaldzki pozostaną ulicami jednojezdniowymi, dwupasmowymi z dopuszczalną prędkością 30 km/h. Po obydwu stronach zaplanowano chodniki, parkować będzie można równolegle. Dziś, nie tylko z powodu trwającej inwestycji, zdarza się, że samochody blokują wyjazd z podziemnego parkingu przy Pl. Grunwaldzkim.

Z taką samą prędkością będzie można jeździć po ul. Borchardta i Skwerze Kościuszki. Na ul. Armii Krajowej dopuszczalna prędkość będzie wynosiła 40 km/h.

Na skrzyżowaniach pojawią się wyniesienia, które mają uspokoić ruch. Na skrzyżowaniach pojawią się wyniesienia, które mają uspokoić ruch.
Jako wyniesione zaplanowano skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Plac Grunwaldzki oraz Armii Krajowej i Borchardta. W projekcie pojawia się również próg zwalniający w sąsiedztwie skrzyżowania z ulicą Zygmuntowską.

To wszystko razem - jak zapewniają władze miasta - ma za zadanie uspokoić ruch w śródmieściu.

- Takie były wytyczne Zarządu Dróg i Zieleni w tym zakresie. Pieszych w tym miejscu jest sporo, kierują się w stronę plaży, więc istotnym jest, by zapewnić im w jak najpełniejszym zakresie bezpieczeństwo - przekonuje wiceprezydent Marek Stępa.
Jak najmniej uciążliwe

Pełny koszt może wynieść nawet 8,5 mln zł. Na roboty związane z odwodnieniem miasto pozyskało już wcześniej pieniądze z Unii Europejskiej. Prace drogowe będą finansowane z budżetu miasta. Na razie trwają poszukiwania wykonawcy, który powinien być znany w trzeciej dekadzie maja.

Prace przewidziano na cały rok i będą realizowane etapami, bo w założeniu mają być jak najmniej uciążliwe dla kierowców.

- Ważne, żeby przede wszystkim nie komplikować sytuacji podczas letnich imprez. Chociażby w trakcie festiwalu filmowego, zaplanowanego na wrzesień, prace muszą zostać przerwane - dodaje wiceprezydent Gdyni.

Opinie (139)

  • (2)

    Trochę zaczynam zazdrościć Gdańskowi. Tam tworzą się nowe ulice, nowe przejazdy, odciąża się główne drogi. A u nas? Jak co roku remont estakady, która korkuje się i tak bez tego, droga na Karwiny stoi, ale co tam, ważne by pod teatrem muzycznym było spoko.

    • 43 4

    • już niedługo

      • 1 0

    • Niestety wyborcy w Gdyni sami na to zapracowali. Dlaczego? Bo żadnej, podkreślam żadnej, nawet najlepszej władzy, nie wybiera się na więcej niż 2 kadencje!

      • 17 1

  • a zatoczka na ulicy Aldony w Orłowie...

    remontowana bo właściciel posesji jest podobno znajomym prezydenta. Było o tym wczoraj we wiadomościach. W Gdyni liczą się układy z ekipą rządzącą, a nie interes społeczeństwa.

    • 19 2

  • Mam pytanie?

    A jaka firma to wykona tyle pieniędzy?Ani słowa o zacnej firmie mtm.

    • 11 0

  • Bardzo dobra wiadomość ! (3)

    • 26 33

    • Na miarę (2)

      Najnowocześniejszego miasta na planecie Ziemia!

      • 12 3

      • Chyba żyjemy na innych planetach (1)

        Gdynia była nowoczesna ale niestety ,teraz to zbitek nietrafionych decyzji i propagandy. Co tam jest nowoczesnego? Akwarium- niby miasto nadmorskie a lepsze jest w Wrocławiu. 1 Wysokościowiec, bezsensowna kolejka, parę muzeów i park naukowo technologiczny gdzie tu nowoczesność?

        • 15 8

        • Przecież to była ironia... Ale cieszę się, że jesteśmy tego samego zdania w ocenie rządzących Gdynią.

          • 10 2

  • Remonty

    Prace wykonać przed sezonem turystycznym.Nakłady na drogi skromne W dzielnicach duże zaniedbania może inna ekipa jest potrzebna

    • 12 0

  • i bardzo pozytywnie :)

    • 0 6

  • Moze mi ktoś wyjaśnić jak to działa? Uznaniowo ? W tym roku remontujemy za 5 mln a w przyszłym z 30 ? Moze ktoś z redaktorów strony Trojmiasto poglebilby temat ? Ja wyobrażałem sobie, ze budżet na remonty dróg jest stały i wynosi np 30 mln rocznie np. +/- 20 pct . Decyzje powinny dotyczyć tylko tego co remontujemy bo i tak z a w s z e sa drogi do remontu. Wtedy budowlańcy wiedza jak sie ustawiać, ceny sa niższe, mieszkańcy wiedza czego sie spodziewać. Ale wygląda, ze działania sa na zasadzie "klejenia dziur", jak już coś sie wali to remontujemy (albo i nie.)

    • 7 0

  • (1)

    A kiedy obiecana sygnalizacja świetlna przy Władysława IV i obrońców wybrzeża - miała być do końca zeszłego roku?

    • 10 2

    • Byle się w prasie pochwalić że inwestycje a jak co do czego to lipa

      • 2 0

  • Pewnie będzie więcej kostki bauma ;) (1)

    Gdynia kostką bauma stoi ;)

    • 15 0

    • i płytami yomb ;)

      • 3 0

  • BALTIQ PLAZA (1)

    ul.Wybickiego zniszczyli budując ,,baltiq plaza,, niech inwestor za to zapłaci a nie mieszkańcy Gdyni.

    • 18 0

    • By żyło się lepiej. Deweloperom..

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane