Wiadomości

80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Po zmianie organizacji ruchu na ul. Piramowicza w godzinach szczytu powstają ogromne korki.

Odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka nie poprawiło bezpieczeństwa w okolicy, a zmiana utrudniła życie kierowcom. Takiego zdania jest 80 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie przy okazji publikacji dotyczącej pomiaru ruchu w okolicy ul. Piramowicza i al. Hallera. Problemem są także olbrzymie korki, które - wraz z początkiem września - jeszcze mocniej dają się we znaki uczestnikom ruchu. Kierowcy oczekują, że miasto wycofa się z budzącej kontrowersje decyzji.



Jakie działania powinni podjąć urzędnicy ws. ulicy Piramowicza?

powinna zostać przywrócona "stara" organizacja ruchu 86%
trudno powiedzieć, zarówno urzędnicy, jak i mieszkańcy mają swoje racje 3%
nic nie zmieniać, "odwrócony" ruch się sprawdza 11%
zakończona Łącznie głosów: 2550
Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Miejscy urzędnicy wprowadzając zmiany, uzasadniali je względami bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Tymczasem zdaniem większości naszych czytelników reorganizacja ruchu, zamiast pomóc - zaszkodziła.

Już po niespełna miesiącu funkcjonowania nowych zasad na krzyżówce Piramowicza i Zwycięstwa aż 80 proc. głosujących w naszej ankiecie uznało, że w okolicy nie tylko nie jest bezpieczniej, ale na dodatek sama zmiana utrudniła życie kierowcom.

O skali zainteresowania tematem świadczy m.in. fakt, że we wspomnianej sondzie udział wzięło prawie 3 tys. osób, a pod publikacją pojawiło się ponad 750 komentarzy, w przytłaczającej większości krytykujących pomysł odwrócenia ruchu przy ul. Piramowicza.

Kierowcy: rozwiązanie jest nielogiczne



Do naszej redakcji regularnie wpływają także sygnały od niezadowolonych mieszkańców, których czas dojazdu do pracy znacznie się wydłużył i którzy zarzucają rozwiązaniom brak logiki.

Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza.
Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza. trojmiasto.pl
- Obecna organizacja ruchu jest praktycznie bezużyteczna. Kierowca skręcający z al. Zwycięstwa w Piramowicza ma bowiem dwie opcje, a każda z nich jest pozbawiona sensu: może on zjechać do końca Piramowicza i wyjechać przy wiadukcie na Hallera, gdzie niełatwo jest się włączyć do ruchu w godzinach szczytu. Poza tym i tak kierowca wraca do punktu wyjścia, czyli na al. Zwycięstwa. Absurdem jest zakładanie, że ktokolwiek będzie wybierał tę trasę, aby udać się w kierunku Brzeźna czy przez węzeł Kliniczna do Nowego Portu - zauważa pan Emil.

Powrót do szkół i większe korki



Wspomniany problem stał się jeszcze bardziej palący wraz z 1 września i początkiem roku szkolnego, czyli w czasie kiedy w całym Trójmieście rośnie ruch samochodowy.

Na al. Hallera powstają obecnie olbrzymie korki, nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Swoboda przejazdu samochodów mniejszym priorytetem



Co na to miejscy urzędnicy? Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, przyznaje, że jeżeli pojawi się rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza, przywrócenie "starej" organizacji ruchu może zostać wzięte pod uwagę. Na razie jednak ponowne "odwrócenie" kierunku jazdy samochodów nie wchodzi w grę - i to mimo olbrzymich korków w godzinach szczytu.

graf. trojmiasto.pl
- Dla nas kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza było ostatecznością. Przypominam, że wcześniej podjęliśmy szereg działań, by ustabilizować sytuację na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza: powstał m.in. wyniesiony przejazd rowerowy, zbudowana została także wysepka oraz podjęto działania zmierzające do ograniczenia prędkości rowerzystów, poruszających się drogą rowerową - wylicza Tomasz Wawrzonek.
Urzędnik podkreśla, że podjęte działania nie wpłynęły na mniejszą liczbę wypadków, należało więc "zważyć" priorytety: swobodę przejazdu samochodów i bezpieczeństwo rowerzystów.

- W tej chwili odwrócenie ruchu ponownie przywróci sytuację zagrożenia bezpieczeństwa na przejeździe rowerowym wzdłuż al. Zwycięstwa - podkreśla Tomasz Wawrzonek.

Bez zdarzeń z udziałem pieszych, dwie kolizje rowerzystów



Czy faktycznie jednak na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza - przed odwróceniem kierunku ruchu - dochodziło do wielu groźnych wypadków? O statystyki poprosiliśmy gdańskich policjantów.

Jak poinformowała nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, od stycznia do sierpnia tego roku w tej okolicy nie doszło do żadnej kolizji czy wypadku z udziałem pieszych. Faktycznie, odnotowano dwie kolizje (w styczniu i czerwcu), przy których kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.

W tym samym czasie w Gdańsku odnotowano w sumie 253 wypadków (285 osób rannych i 7 zabitych) oraz 4341 kolizji. Wśród najniebezpieczniejszych tras znalazły się m.in.:

  • al. Grunwaldzka - 16 wypadków, 19 osób rannych, 360 kolizji,
  • ul. Kartuska - 16 wypadków drogowych, 17 osób rannych, 158 kolizji.


Niewielkie pole manewru urzędników. Czas, by się wycofać?



Tymczasem pracownicy GZDiZ - by nieco rozładować korki w okolicy Hallera i Zwycięstwa - kalibrują sygnalizację świetlną na krzyżówce tych dwóch ulic. Chodzi o kilkusekundowe dłuższe zielone światło dla aut wyjeżdżających z al. Hallera

Manipulacja przy czasie wyświetlania świateł jest jednak delikatną sprawą: przedłużające się zielone światło może bowiem zakorkować al. Zwycięstwa.

Innych działań w okolicy kierowcy spodziewać się jednak nie powinni. Urzędnicy bowiem przyznają, że na razie nie mają większego pola manewru.

W obliczu tego otwarte pozostaje pytanie, czy negatywne aspekty dla płynności ruchu w jednym z najbardziej newralgicznych punktów Gdańska nie stanowią na tyle dużego utrudnienia, by osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście wysłuchały głosu większości mieszkańców i wycofały się z budzącej kontrowersje decyzji odwrócenia ruchu na ul. Piramowicza.

Opinie (873) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (33)

    Gdańsk wszystko dla mieszkanców)

    • 128 14

    • Ceny za parking (18)

      Też dla mieszkańców ...

      Dramat . Jak złupać mieszkańca , poradnik ...

      1h 5.50zl
      2h 12.10zl
      3h 20zl !

      To jest normalne ... pewnie Ci którzy uwielbiają podatki będą to chwalić .

      • 9 5

      • Ile ma być, żebyś odstawił auto? (9)

        Byłeś kiedyś w centrum dużych miast na zachodzie?

        • 6 10

        • Tak byłem. (8)

          Berlin - w centrum kilka, dosłownie kilka ulic jest drogich, reszta jest albo darmowa albo nisko płatna. Co więcej nawet na drogich ulicach bywa, że po jednej stronie masz drogo a po drugiej stronie darmowy. Gdzie masz w Gdańsku darmowy lub tani parking w centrum?
          Amsterdam - płacisz za parking i masz darmowy bilet na komunikację miejską.
          Londyn - drogie parkowanie ale masz metro, którym dojedziesz wszędzie.
          Rzym - cena niższa za zaparkowanie przy koloseum niż na gdańskiej ŚSPP.

          Wymieniać dalej?

          • 7 1

          • Londyn - drogie parkowanie ale masz metro, którym dojedziesz wszędzie. (5)

            Gdańsk - drogie parkowanie ale masz tramwaj,autobusy,pkm,skm, którymi dojedziesz wszędzie...trochę wolniej.

            Czyli jak UM czyta to forum, to moze pomyślą nad propozycjami.

            Aut jest za duzo i niedługo wszedzie będzie korek, nie tylko na Hallera.

            • 2 4

            • "trochę" wolniej?! Metrem chyba nigdy nie jechałeś co? (3)

              Proszę - dojedź na przykład z okolic dawnego przystanku SKM Brzeżno (to wg niektórych centrum!) na Morenę w okolice Marusarzówny. To raptem 10 km.
              Google maps pokazuje 60min w południe, w szczycie około 1,5h. To jest tempo do którego dążymy, ze średnią prędkością 10km/h?
              I to tramwajem!!!

              A okolice tego (dawnego) przystanku SKM są całkiem nieźle skomunikowane, bo masz autobus i tramwaj. Dla przypomnienia - skm z tego miejsca do GD. Głownego jechała niecałe 12 minut.

              • 3 0

              • Tu masz calkowita rację. Gdańsk postawil na tramwaj - i jedzie się pól dnia.

                O rozbudowie miasta w kierunku wiecznie śmierdzacych Szadólek.to w innym temacie.

                • 5 1

              • Powód jest bardzo prosty - nie można zbudować szybszego tramwaju, bo banda pacanów z Wrzeszcza od 5 lat go blokuje. (1)

                • 2 0

              • Ten koło Politechniki? Na Morenę? To będzie zwykły tramwaj. Przystanki co 500m. Krajobrazowy.

                • 4 0

            • Gdanska komunikacja zbiorowa jest zenujaco slaba, zlituj sie nad soba.

              • 0 0

          • Bo w Gdańsku mają gdzieś kierowców. Liczą się tylko pieniądze

            • 0 0

          • Najważniejsze żeby kefiry i maślanki miały swój szesciokolorowy marsz w obronie serwatki i mleka

            • 1 0

      • Kolejna decyzja PO (5)

        Beznadziejna i dla kogoś to zrobili , pewnie ktoś z PO tam mieszka

        • 4 2

        • A coś na temat jakości wody w Zatoce ? (4)

          • 2 1

          • Wybuchy min trujo zatokę!! A kto teraz rządzi w Polsce? (3)

            • 1 2

            • Niemcy rządzą i ich sługusy z PO , sądy ,uczelnie , spółdzielnie mieszkaniowe... (2)

              Trzeba to uporządkować

              • 3 1

              • Jarek jest niemcem? :)) (1)

                • 2 2

              • Jarek Wałęsa? Zapytaj go

                • 0 0

      • oj tam oj tam 20zł - raptem paczka fajek

        od tego masz 500+ więc możesz teraz szastać szmalem...

        • 3 2

      • A kto powiedział że jestem za 500+ za po czy PiS ?

        • 1 0

    • Po co nam tacy urzędnicy (11)

      Co oni tam robią? Czują ze kim są? Że to ich miasto i mogą robić co im się podoba? Nie znają sytuacji, na mapie sobie obejrzą i stwierdza ze tutaj zrobimy tak, a jezioro damy tam.... Powinni starcic pracę za takie decyzje. Żeby wyborcy nie mieli wpływu na swoich wybranych. Żyjemy w średniowiecznym mieście, gdzie pan i władca mógł wsystsko z poddanymi?

      • 9 4

      • (6)

        Typie, przypominam, jak nazywa się stowarzyszenie polityczne Dulczessy -- Wszystko Dla Gdańska Aleksandry Dulkiewicz.
        Widzisz tu cokolwiek o Gdańsku Mieszkańców?
        Nie dla psa kiełbasa, więc cichaj tam, dziękuj co wieczór Aleksandrze za Jej opiekę i nie marudź.

        • 8 2

        • Dobra zmiana....na Piramowicza. (1)

          W końcu mam ciszę na dzielni,, a nie sznur aut.

          Chcesz do domu to jedź tramwajem/skm.

          • 6 3

          • Niech zgadnę

            Siedzisz jako cieć w conradinum?

            • 2 0

        • A woda w Zatoce to temat tabu w niemieckim Gdańsku? (3)

          • 2 3

          • Leki dziś pobrałeś? (2)

            • 2 3

            • Tak i bardzo rozjaśniają mi umysł. Nie to co u ciebie - glony i zbłąkanie.

              • 2 0

            • Byłem nikt nie wchodzi do wody

              Smród nieziemski w Sopocie . RaKAŁ Czaskowski ,brawo

              • 0 0

      • (3)

        Żeby ruszyć ten beton to trzeba im podziękować przy wyborach. Problemem jest to że jedyna opcja to mniejsze zło i ten cyrk dalej się kula

        • 4 1

        • Przy urnach wywalamy PO z Gdańska (2)

          • 5 2

          • Haha (1)

            A to PO tworzy korki? Czy może PiS?
            Korki tworzą leniwi janusze.

            • 3 5

            • Wywalimy was na zawsze

              Gdańszczanie pamiętajcie przy urnach

              • 3 0

    • Dla garstki wybranych - tak.

      • 0 0

    • Dziękujemy Tobie Dulcessa! Nie dość że nic nie robisz dla Gdańska, a jeśli już podejmiesz decyzję to klękajcie narody...

      Władza jest dla siebie czy społecznosci? Strach pomyśleć co by było, gdyby utworzyli republikę samorządową. Kolesiostwo i partykularyzm.

      • 0 0

  • Miasto z niczego się nie wycofa (23)

    Ma być tak jak terroryści rowerowi chcą. I basta

    • 268 47

    • Konsekwencja tego, że miastem przewodzą socjolodzy/historycy/prawnicy/kulturoznawcy (7)

      Zamiast logicznej matematyki rządzi ideologia, że my wiemy co jest dla was lepsze.

      • 43 11

      • logiczna matematyka? (6)

        Jak chcesz w ten sposób to proszę bardzo - otóż 80% które pada w artykule to wcale nie jest 80% czytelników portalu tylko artykułu bo w artykule a nie na głównej stronie sonda była. No a kto czyta takie artykuły - głównie kierowcy bo ich to dotyczy. Powiedzmy, po komentarzach że 70% czytelników artykułu to kierowcy - oni z oczywistych względów prawie wszyscy głosowali na tak. Do tego trzeba dołożyć pisowskich płatnych pisarzy komentów bardzo tu ostatnio aktywnych i krytykujących wszystko co robi miasto i składa się 80%. Jakbyśmy przeciętnego gdańszczanina zapytali: czy uważasz że mieszkańcy osiedlowych ulic mają prawo do spokoju? albo czy popierasz usuwanie ruchu tranzytowego z osiedlowych uliczek? to każdy powie tak. Żałosne tylko że redakcja po absolutnie niemerytorycznej sondzie wyciąga jakiekolwiek wnioski.

        • 19 31

        • Żadna sonda, a inżynieria ruchu - ponownie matematyka, a nie socjologia (1)

          • 22 4

          • 80% ?? To jak wyniki na Białorusi. Przypadek? Nie sądzę.

            • 6 0

        • Widze tu jakiś problem z logika. (1)

          Temat dotyczy kierowców i rowerzystów. powinieneś więc założyć że i oni brali udział w ankiecie. Kierując się twoja logika, głosowali w niej także mieszkańcy okolicy. I co teraz? Argumenty obalone.

          • 15 10

          • anonimowi rowerzyści lub kierowcy udający bezstronnych lub rowerzystów także potrafią pisać takie teksty

            przecież na tym portalu nie ma żadnego kryterium filtrowania opinii czy badania preferencji autorów wpisu. Znam wielu mieszkańców regularnie korzystających z samochodu którzy rozumieją potrzebę działań na rzecz poprawy warunków jazdy rowerem i chodzenia pieszo oraz na rzecz wzrostu znaczenia ruchu rowerów w tzw. miksie transportowym miasta.

            • 6 6

        • Ja powiem nie. (1)

          To jest miasto. Spokój to może być na wsi albo po śmierci. A tak, to ma być żywo, gwarno, szybko!

          • 5 5

          • j