• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4. Używana? Nie szkodzi

Mart
8 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Czy taka Alfa jest grzechu warta? Właściciel odpowiada, że...

Alfa Romeo nie ma najlepszej opinii na rynku samochodów używanych. Według powszechnej opinii, Alfy są tak samo piękne, jak awaryjne. Czy warto więc ryzykować zakup stosunkowo rzadkiego u nas, dziesięcioletniego modelu i to z napędem na obie osie?



Włoski producent przez wiele lat sam zapracował sobie na nie najlepszą opinię. W połowie lat 90. ubiegłego wieku Alfa Romeo przeżywała poważny kryzys, niektórzy wieszczyli, że legendarna marka zniknie z rynku. Ratunkiem dla firmy miała być nowa, sportowa limuzyna. w 1997 roku zadebiutował model 156. Dwie generacje modelu produkowanego do 2007 roku przysporzyły Alfie popularności i odwróciły niekorzystne trendy. Alfa Romeo 156 okazała się udaną limuzyną.

Alfa Romeo zdecydowała się też na wejście w dość niszowy segment - uterenowionych kombi z napędem na obie osie. Taka wersja to rozsądna alternatywa dla suvów. Kombi, które "może więcej" znajdziemy np. w ofercie Audi, Skody, Volkswagena, Subaru czy Volvo.

Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 od zwykłego kombi wyróżniała się nie tylko zdecydowanie większym prześwitem nadwozia wynoszącym ok 20 cm czy efektownymi nakładkami na progach oraz płytami pod podwoziem z przodu i z tyłu. Te co prawda są bardziej ozdobne niż ochronne, nadają jednak Alfie bojowego wyglądu i sprawiają wrażenie, że ten naprawdę nie boi się trudnych szlaków.

To co jednak najbardziej wyróżnia tę wersję, to napęd 4x4 i to nie byle jaki. Między osiami Alfy Crosswagon zamontowano mechanizm różnicowy Torsen C. W czasie normalnej jazdy dzieli on moment obrotowy tak, aby nieco więcej docierało go na tylną oś. Nominalny rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś wynosi 42/58.

  • Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
  • Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
  • Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
  • Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
  • Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
  • Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
  • Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4


Pod maską tej wersji Alfy znajdziemy silnik 1.9 JTD. Uważa się go za udaną konstrukcję. Ma 150 KM, pali niewiele i nie trapią go żadne poważne dolegliwości.

Najmłodsze egzemplarze Alfy Romeo 156 Crosswagon Q4 mają już jednak prawie 10 lat. Czy warto zaryzykować jej zakup? Zdaniem Przemka Łosia, który od kilku lat użytkuje taki samochód, opinie o awaryjności Alfy są zdecydowanie przesadzone. Samochód nigdy go negatywnie nie zaskoczył. Nie najmłodsza już Alfa potrafi dać sporo satysfakcji użytkownikowi pod jednym warunkiem: trzeba o nią regularnie dbać. Samochód nie wybacza zaniedbań, zwłaszcza jeżeli chodzi o układ jezdny.

Nawet uterenowiona Alfa Romeo woli raczej równe drogi dobrej jakości. Zawieszenie wymaga uwagi średnio co 50 tysięcy kilometrów. Wymiany najczęściej wymaga przedni górny wahacz, rzadziej przedni dolny wahacz, stabilizator przedni i drążki poprzeczne z tyłu. Zdarzają się także luzy w przekładni kierowniczej. Amortyzatory z reguły wymagają wymiany po ok. stu tysiącach przebiegu. W używanych egzemplarzach nie należy się za to specjalnie obawiać usterek elektroniki czy silnika. W tym ostatnim uwagę należy zwrócić na pasek rozrządu. Z reguły trzeba wymieniać go co 60 tysięcy kilometrów.

Używana Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 nie jest z pewnością samochodem dla kogoś, kto szuka przestronnego kombi. Kabina pasażerska jest dość ciasna, dryblas z tyłu ledwo się zmieści. Także przedział bagażowy nie oferuje zbyt dużo przestrzeni. Alfa oferuje za to sportowe właściwości jezdne i niezłą dynamikę silnika przy rozsądnym zużyciu paliwa (w mieście nie powinno przekraczać 8 litrów). Zadbany egzemplarz od użytkownika, który nie oszczędzał na jego serwisowaniu powinien dać sporo satysfakcji kolejnemu nabywcy.

W latach gdy Alfa Romeo 156 Crosswagon stała w salonach, jej cena była obłędna. Kompletnie wyposażone egzemplarze wyceniano początkowo na prawie 170 tysięcy złotych. Pod koniec produkcji modelu można ją było "upolować" za około 120 tysięcy złotych. Obecnie na rynku wtórnym cena egzemplarzy z końca produkcji wynosi ok. 30 tysięcy złotych.

Szukasz używanej Alfy Romeo? Przeszukaj bazę ogłoszeń Trojmiasto.pl
Mart

Opinie (36) 7 zablokowanych

  • ikona stylu

    Miałam piękną czerwoną alfę . Specjalnie awaryjna nie była , walory estetyczne....nie do przebicia ! Kierownica te zegary ! Piękne auto :) " wakacje w Rzymie" .

    • 13 1

  • BIBI prosi

    Bogna!!! Sprzedaj alfę!!

    • 0 2

  • Polecam Alfa Romeo

    Witam.
    Alfa Romeo ze mna już od blisko 12lat. Obecnie jest już czwarta. Żadna mnie nie zawiodła. Wystarczy tylko dbać. "Jak dbasz, tak i masz".
    Pozdrawiam wszystkich.
    Sławko

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane