• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alfa Romeo ze skrzynią TCT. Sprzęgła dwa

Bawo,Mart,Ps
14 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Alfa Romeo Giuletta ze skrzynią TCT. Dobre połączenie.



Automatyczna skrzynia TCT to stosunkowo nowe rozwiązanie w ofercie Alfy Romeo. Najpierw trafiła do MiTo, teraz także do topowego modelu Alfy - Giulietty. Nową skrzynią Włosi rzucają rękawicę konkurencji spod znaku Volkswagena. Do testów staje właśnie Alfa Romeo Giulietta.



Dwusprzęgłowe, automatyczne skrzynie biegów uważane są za szybkie. Od 2003 r. oferuje je Grupa Volkswagena - to popularne DSG. Niektóre modele tego koncernu przy dobrze zaprogramowanej skrzyni tego typu jeżdżą świetnie. Nam z DSG najlepiej jeździło się Seatami.

Inżynierowie Alfy stworzyli podobną skrzynię, tyle, że 7 lat później. Twierdzą, że ich TCT (ang. Twin Clutch Transmission) jest lżejsza i łatwiejsza w eksploatacji. No i w przeciwieństwie do DSG może współpracować z systemem "start and stop".

Nie wdając się w techniczne szczegóły i skomplikowaną terminologię, TCT to równoległe połączenie dwóch przekładni mechanicznych z których jedna obsługuje biegi parzyste, druga nieparzyste. Każda z nich posiada osobne sprzęgło, które pracuje bez oleju, "na sucho" (w przeciwieństwie do skrzyni DSG, pracującej "na mokro"). To rozwiązanie ma m.in. za wpływać na zmniejszenie zużycia paliwa oraz dzięki współpracy z systemem start&stop ograniczać emisję szkodliwych substancji Obniża też wagę samej skrzyni. TCT waży 81 kg, niewiele więcej od manualnej, sześciobiegowej przekładni.

Skrzynia TCT zawsze równolegle wybiera dwa biegi - ten, który przekazuje napęd na oś oraz drugi, który go zastąpi. Przełączaniem napędu z jednego sprzęgła na drugie steruje elektronika.

Wrażenia z jazdy

W praktyce sześciobiegowa skrzynia TCT sprawdza się bardzo dobrze, lecz nie rewelacyjnie. Biegi zmienia w zależności od wyboru programu jazdy w systemie DNA samochodu. Ten najlepszy i jedynie słuszny w Alfie to "dynamic". Daje najwięcej frajdy z jazdy. Po jego wyborze przy mocnym naciskaniu pedału gazu, skrzynia zmienia przełożenia dopiero powyżej sześciu tysięcy obrotów. Oczywiście, jest też tryb manualny. Biegi można wybierać małymi (chyba zbyt małymi) łopatkami przy kierownicy. W każdej chwili, niezależnie od programu jazdy, można też ręcznie wymusić redukcję lub wybrać wyższy bieg. TCT zrobi to szybko i bez szarpnięć.

  • Alfa Romeo Giulietta


Z turboładowanym, bardzo elastycznym silnikiem 1.4 o mocy 170 KM i skrzynią TCT, Alfa potrafi dostarczyć prawdziwie sportowych emocji - co ważne: przy zupełnie rozsądnym zużyciu paliwa rzędu 9 litrów w mieście. Cieszy, że silnik jest nadal bardzo dynamiczny przy wysokim zakresie obrotów.

Podoba nam się sportowy charakter przekładni i to, że elektronika nie próbuje na siłę poprawiać kierowcy. TCT jednak odrobinę zbyt wolno zbiera się do pracy, gdy jedziemy powoli i nagle mocno dodajemy gazu. Czuć wtedy, że automat musi chwilę "pomyśleć". Nieco za wolno zrzuca też biegi przy hamowaniu.

Generalnie, Giulietę ze skrzynią TCT można śmiało polecać nawet zatwardziałym zwolennikom sprzęgła. Istnieje bardzo duża szansa, że nawet po krótkiej przejażdżce przekonają się do automatu tego typu. Żeby mieć Giuliettę ze skrzynią TCT trzeba dopłacić 8 tys. zł.

Samochód użyczony do testów przez PUH Auto-Mobil, przedstawiciela marki Alfa Romeo w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (52) 3 zablokowane

  • ALFA ROMEO to byly zawsze jedne z najciekawszych samochodow Europy ! (2)

    Wyroznialy sie swoim sportowym stylem i pieknem . Byly kiedys rozne polaczenia i nazywaly sie chyba '' alfetta '', byl fajny model kiedys ''spider'' . Wloscy karabinierzy , policja sie zawsze poruszali,jezdzili samochodami marki Alfa Romeo. Wiekszosc tych aut miala zawsze wiecej plusow niz minusow.

    • 32 1

    • (1)

      a jeśli minusów to wyłącznie dodatnich.

      • 6 1

      • dwa sprzęgła

        to jedno dodatkowe do naprawy :D

        • 2 12

  • Fajna auto (10)

    ale czar prysł gdy zobaczyłem GWE....

    • 49 18

    • A co to za różnica? (2)

      • 8 8

      • (1)

        zasadnicza

        • 17 7

        • GWE - i wszystko jasne

          • 5 4

    • dealer ma siedzibę w Wejherowie...

      To jaką rejestrację ma mieć samochód do niego należący?

      Kretyńskie uprzedzenia...

      • 12 7

    • GWE

      To racja!!!

      • 7 4

    • To rarytas!

      Rzadko widać włoskie albo francuskie auto z rejestracją GWE. Podobnie jak GKA i GKS.

      • 15 2

    • ułom (1)

      co to ma za znaczenie... mnie ludzie, który mieszkają w Gdańsku i mają tablice GD mnie oszukały...

      co do rarytasów francuzów i włochów na GWE... kolejny niedoinformowany się wypowiada...

      zobaczcie ile jeździ w Wejherowie Fiatów, Lancii, Alf Romeo, Peugeotów, Kii...

      żal mi was...

      • 6 8

      • oczywiście

        wcisnęli wsiokom te auta jako golfy mk 2 "kaszub edition"po specjalnym liftingu,specjalnym dla nich.

        • 8 5

    • że też takie komenty piszą zawsze posiadacze Golfa II z kawalerki za Zaspie...grunt że GD na blachach...

      • 7 0

    • Ale ty jestes porąbany co ma tablica do samochodu , skrzyni biegow

      • 0 0

  • Ładne cacko

    Może i włoska motoryzacja nie słynie z niezawodności ale włoskie samochody są piękne. Japońskie i francuskie samochody pod względem dizajnu są daleko, daleko z tyłu. O amerykańskich i niemieckich samochodach nawet szkoda mówić. No może Insignia i nowa Astra jakoś się bronią ale reszta to zwykłe pudełka na kołach. Fakt, że jeżdżą prawidłowo i są użyteczne ale oka nie cieszą.

    • 16 6

  • Ładne auto (7)

    ale technologia wykonania powoduje nieustające awarie.

    Do tego automat.

    Tylko amerykanie i kobiety jerzdzą bez manualnej skrzyni biegów.

    • 8 49

    • Jakie awarie powoduje ta technologia? (1)

      • 9 1

      • Pitolisz.

        Skrzynie automatyczne z podwójnym sprzęgłem działają bardzo szybko, potrafią zmienić bieg o dwa za jednym razem. Jechałeś kiedyś autem z DSG np, że się wypowiadasz?

        • 8 1

    • jerzdzą - nic dodać nic ująć :-) (1)

      tylko buraki w golfach i escortach z lat 90-tych ubiegłego wieku myślą w ten sposób 9jak buraka nie stać na dobra auto to wszystkim wmawiają,że jego szrot jest i tak najlepszy)
      p.s. jerzdzą to to samo co jeżdżą?

      • 13 1

      • nie jerzdzą to to samo co biegną na tramwaj

        masz escorta chetnie bym odkupił marzy mi się jako youngtimer daj namiary na siebie

        • 2 1

    • co za głupoty wypisujesz przejedź się choć raz automatem a do manuala nigdy nie wrócisz

      • 2 0

    • O automacie

      tak piszą Ci co albo automatu nie widzieli, albo do niego nie dorośli.

      Oby się tylko nie posypało, bo włoska technika nie nadąża za pieknem

      • 1 1

    • podaj argumenty

      cały świat motor sportu od dawna wykorzystuje automaty: F1; WRC; GT serie; nawet karty.
      Jeżeli chodzi o niezawodność włoszczyzny to jest dokładnie tak samo jak z fordami; Vw; Mercedes, który po 2 latach nie ma blachy tylko jeden wielki płat korozji trzymający się na zgrzewach;

      więc takie twierdzenia płyną tylko z ust osób, które tak naprawdę albo nigdy nie posiadali prawdziwego włoskiego auta; albo zazdroszczą innym tych aut; albo, co najczęściej się spotyka - po prostu się nie znają na motoryzacji i traktują ją jedynie jako d*powóz z punktu A do B.

      • 3 0

  • ŚMIESZNO (1)

    Alfę romeo która kojarzy sie z elegancja wysublimowanym smakiem i magicy z tromiastopiel wrzucili w emocje a BMW które większosci osób w Polsce kojarzy sie z młodym sportowcem na sterydach z wioski lub małego miasteczka i prostymi dziouchami wrzucono do strefy luksusu :-)

    Tylko jakie to emocje z silnika 1,4 i jaki to luksus w furze sportowej

    • 7 17

    • Najpierw trzeba potrafić jeździć

      a potem można przeżywać emocje i na pewno 170KM na polskie drogi wystarczy.

      • 10 0

  • orgazm na kołach po prostu

    • 10 5

  • ....moim zdaniem (4)

    lepiej za te pieniądze kupić np. GOLFA IV... wsadzić dobty gaz i sporo mamy zaoszczędzone.... a i pojeździmy nim też sporo

    • 5 41

    • no i żadna wsiowa dziwucha się nie pozna na alfie,na golfiku,o,to co innego od razu.I rwanie zapewnione.

      • 15 1

    • co tam golfa (1)

      sierra tez by sie nadala, bagaznik duzy, kabina tez, design ponadczasowy :D a ile zaoszczedzone..

      • 9 1

      • sierry sa awaryjne

        ale renault megane to by było to

        • 3 0

    • nie o to chodzi żeby wytanić tylko żeby było fajnie...zamiast jeść obiad możesz sobie kupić paluszki też będzie taniej...

      • 3 0

  • Piękne te konie na zdjęciach....

    • 16 0

  • Ładne, bardzo kobiece auto (2)

    nie dla facetów

    • 7 32

    • dla facetów są brzydkie

      śmierdzące oborą i uwalane w błocie

      • 17 0

    • ANDRE

      Dla takich jak ty to BMW i to pełnoletnie

      • 0 0

  • technologia pewnie zostanie dopracowana w przyszlych modelach

    za 10 lat, tradycyjna wajcha pewnie zniknie z samochodow

    • 15 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane