• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą. Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą.

- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdyni dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.



Która grupa użytkowników powinna być uprzywilejowana na Chwarznieńskiej?

Przypomnijmy, że koperty z ofertami na zapowiadaną od lat przebudowę Chwarznieńskiej zostały otwarte pod koniec listopada 2018 roku. Okazało się, że jest dwóch chętnych do prowadzenia prac. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto.

Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.


W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.

Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie



- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.

Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.

Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.

Obwodnicy przez las nie będzie



Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.

Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej. Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej.
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.

Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.

Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę



W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.

- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.

Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.

Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.

Miejsca

Opinie (192) 9 zablokowanych

  • (1)

    Skąd te oburzenie? Szczurek ma poparcie na poziomie Korei Północnej, więc nie musi nic robić. I tak go wybierzecie.

    • 78 13

    • a kogo mamy wybrać?

      Ch.u.j.a.ł.ę?

      • 13 11

  • rozwiązanie jest jedno: (1)

    - podwójna dwupasmówka (dwa pasy w dwie strony) od nowo budowanego osiedla Polanki do obwodnicy

    - pełna 'koniczyna' na węźle Chwarzno wraz z likwidacją sygnalizacji świetlnej

    - obwodnica Witomina od 'domu za falochronem' do węzła Cegielskiej

    • 39 4

    • Ok, to będzie jakieś 750 milionów. Drukuj banknoty.

      • 6 9

  • jadąc od strony Kwiatkowskiego - na Chważnieńską w kierunku Wiczlina powinien być zjazd w prawo . (2)

    przed wiaduktem i zjazd przy kościele ! . Kto to projektował ??? jakiś i**ota który nigdy nie widział takich rozwiazań ? gdyby ten węzeł był normalnie zaprojektowany i zbudowany to proszę mi wierzyć przejeżdżało by się przez niego we wszystkich kierunkach płynnie bez żadnych świateł i zatrzymań tylko pieszym trzrba by było zrobić podziemne przejście ! . Kto jezdził po UE {Europie i nie tylko ten wie jak takie węzły wyglądają !!!} może zafundować wycieczke projektantowi ? - niech się przyjży !!!

    • 33 11

    • (1)

      Pretensje do GDDKiA

      • 13 4

      • Do projektanta Obwodnicy w okolicach 1975r.

        • 8 8

  • Opinia wyróżniona

    Są miliony na sadzenie kwiatków nie ma na drogi (7)

    Szlag trafia jak widzę kilka razy w roku sadzenie kwiatów- wymianę z wiosennych na letnie potem jesienne i to w zupełnie nie reprezentacyjnych miejscach, a nie ma na drogi, czy choćby urządzenie terenu rekreacyjnego na dzikich działkach na Leśniczówce, na który od 20 lat czekamy. Rozbudowuje się Gdynia Zachód i korki coraz większe,rano od obwodnicy po południu od centrum, wszystko stoi, a co za tym idzie zatrucie środowiska. Szczurek z ekipą są już za długo, zamiast na rozwiązaniu gigantycznych korków na osiedla urządzają biegi, wyścigi rowerzystów paraliżujące miasto, jakby to było dla mieszkańców ważne.

    • 112 31

    • meluzyna

      Proste: głosowaliście to teraz macie!!!!!!!!!!!!!!!

      • 17 6

    • Zmiany? (3)

      Trzeba było nie głosować na Szczurka. Każdy inny kandydat zrobiłby więcej niż Szczurek z Samorządnością. Mata co chceta!

      • 30 9

      • (2)

        Akurat argument "trzeba było nie głosować na Szczurka" jest o kant d*, bo żeby zagłosować za zmianą, musi być jakiś ogarnięty kandydat poza nim. Zmiana dla samej zmiany to nie rozwiązanie.

        • 16 11

        • nikt z kandydatów nie byłby gorszy od szczurka

          • 18 1

        • Ale byłyby wartości!

          • 23 0

    • niech miasto najpierw obieca

      że nie sprzeda terenu działek deweloperowi. Jak dla mnie to ten zbiornik i teren rekreacyjny pachną jednym wielkim przekrętem

      • 21 12

    • na te kwiatki idzie promil tego co szczurek wydaje na bzdurne imprezki jak samolociki, wyścig, loty na byle czym

      zresztą kwiatki są tylko w centrum a w dzielnicach głęboka komuna

      • 26 11

  • to było do przewidzenia

    nie da się...

    • 26 7

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Kiedy powstanie zupełnie nowa droga do Chwarzna i Wiczlina omijająca Witomino? To są wszystko półśrodki. Na Witominie zbiegaja się Małokacka, Kielecka i Witomińska i jest wąskie gardło nie do pokonania. Tylko nowa droga może to zmienić.

    • 179 18

    • Odpowiedz: już jest - Morska - Estakada Kwiatkowskiego - Obwodnica (2)

      • 11 21

      • a czemu nie przez Hel albo Braniewo? (1)

        • 22 15

        • Ile to dalej? 2 km. Ile szybciej? Dużo szybciej.

          Argument z pupy wziąłeś.

          • 10 7

    • Zapomnij, jak nie stać na modernizację. To gdzie tu myśleć o nowej drodze.

      • 20 6

    • Tam nie trzeba omijać, tylko poszerzyć i uspokoić ulicę oraz udrożnić skrzyżowanie

      • 10 18

    • szczurek tego nie zrobi

      w zachodniej Gdyni wciąż powstają kolejne bloki, masakra.

      • 38 3

    • jak odejdzie Włodzimierz Szczurek

      • 26 14

  • Broniasz człowiek rudego wymiękł (1)

    • 21 13

    • Proksa człowiek jarosława polskęzbawa

      dał radę!
      podpisał porozumienie sam ze sobą !

      • 0 18

  • dno i metr mułu

    Czy w tym mieście z morza i farby osiągającym niebywałe sukcesy w zakresie odświeżania pasów i innych drogowych malowideł da się zrobić w końcu coś dla mieszkańców?
    Czy trzeba wywalać co roku miliony na sylwestra plenerowego dla ludności napływowej? Zamykać pół miasta z powodu imprez biegowych? Debatować lata o budowie 500 m drogi rowerowej? Dokładać miliony na Openera? Itd...

    • 26 10

  • Czyli standard w Gdyni - zabrakło farby :) (3)

    Wuja da ta przebudowa - zamiast wyrzucać kasę, trzeba było od razu myśleć dalekosiężnie i realizować etapami obwodnicę Witomina a ten odcinek Chwarznieńskiej zostawić dla ruchu lokalnego. Każde inne rozwiązanie przy takim natężeniu ruchu to tylko pudrowanie klocka - wyrzucanie kasy w błoto. A Hodowlana to jest katastrofa - to skandal ile lat można nic nie robić w tej sprawie, podobnie rondo przy dworcu Gdynia Główna.

    • 54 14

    • (1)

      Wuj z "obwodnicą Witomina", las jest dla drzew - należałoby raz, a porządnie poszerzyć Chwarznieńską, wyremontować okoliczne ulice, przebudować skrzyżowanie

      • 0 17

      • Taaaa poszerzyć Chwarznieńską, ciekawe gdzie, w niektórych miejscach domy do wyburzenia albo piesi po płotach będą chodzić. Wyremontować wraz z sąsiednimi ulicami jak najbardziej ale nic poza to. Ile tam jest tego lasu do wycięcia, bez przesady.

        • 11 4

    • Jak tam dziura?

      • 13 5

  • Takie wladze jacy wyborcy!!! Teraz macie co chcieliscie i nie narzekac.

    • 18 16

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane