• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arteon - najładniejszy VW w historii?

Michał Jelionek
29 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Po zakończeniu produkcji lubianego przez kierowców modelu CC, włodarze Volkswagena zapowiedzieli, że szybko znajdą jego następcę. Jak powiedzieli, tak też zrobili. Do salonów dealera Plichty wjechał właśnie Arteon, Volkswagen Arteon. Poznajcie nowego w niemieckiej rodzinie.



Czy podoba ci się nowy VW Arteon?

Włodarze Volkswagena postawili sprawę jasno, powiedzieli: chcemy mieć w swojej ofercie przestronny samochód ze sportowym zacięciem i funkcjonalnym wnętrzem. I dopięli swego. Stworzyli auto, które łączy w sobie cechy muskularnego atlety i komfortowej limuzyny.

Arteon w hierarchii VW pozycjonowany jest wyżej od popularnego Passata. Do jego budowy wykorzystano sprawdzoną platformę modułową MQB. I już same wymiary fastbacka robią wrażenie - auto mierzy 4862 mm długości, 1871 mm szerokości, 1427 mm wysokości, natomiast rozstaw osi to 2841 mm.

Taki rozmiar pozwolił wygospodarować naprawdę bardzo dużo wolnego miejsca. Nie przesadzimy jeśli napiszemy, że przestrzeń w drugim rzędzie porównywalna jest do tej, którą oferuje nam Skoda Superb. Ale to nie koniec plusów. Zwiększono również pojemność bagażnika, która w Arteonie wynosi 563 litry (po złożeniu tylnych siedzeń - 1557 litrów), a to o 31 litrów więcej niż w modelu CC.

Arteon ma wszystko, aby zyskać przydomek najpiękniejszego Volkswagena w historii marki. Arteon ma wszystko, aby zyskać przydomek najpiękniejszego Volkswagena w historii marki.
Wydłużone nadwozie, większy rozstaw osi, masywny przód, mocno opadający dach czy to, co bardzo lubimy, czyli okna boczne bez ramek - te wszystkie zabiegi czynią z Arteona upragnionego sportowca. W bardzo korzystnie skrojonej sylwetce szczególną uwagę przykuwa pas przedni. Styliści w ciekawy i dynamiczny sposób połączyli diodowe reflektory i LED-owe światła do jazdy dziennej z chromowanymi listwami atrapy chłodnicy. Drobnym, ale rzucającym się w oczy mankamentem jest gigantyczna maska, która sprawia wrażenie nieco źle spasowanej z przednimi nadkolami.

Stonowane wnętrze Arteona raczej niczym nie zaskakuje, jest typowe dla Volkswagena. Co nie znaczy, że jest nudne, nam się podoba. Zaraz po usadowieniu się w fotelu kierowcy, zwracamy uwagę na duży, ponad 9-calowy wyświetlacz multimedialny w konsoli centralnej. Wysokiej rozdzielczości dotykowy ekran działa płynnie i intuicyjnie. Wyświetlacz został wyposażony w system sterowania gestami, znany chociażby z BMW, a wcześniej wykorzystany w odświeżonym VW Golfie. Sprawdziliśmy, działa. Ale to raczej zbędny gadżet, którym co najwyżej będziecie mogli pochwalić się znajomym.

Czytaj także: VW Golf po kuracji odmładzającej

Cyfrowe wskaźniki dobrze komponują się w desce rozdzielczej. Cyfrowe wskaźniki dobrze komponują się w desce rozdzielczej.
Obok dużego wyświetlacza multimedialnego, naszą uwagę przyciągnęły cyfrowe wskaźniki, które świetnie komponują się w desce rozdzielczej. Ponadto Arteon został wyposażony w szereg rozwiązań i systemów dbających o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. To m.in. udoskonalony aktywny tempomat, który teraz uwzględnia również ograniczenia prędkości i znaki na drogach, światła LED z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów czy system Emergency Assist, który jak tylko wykryje, że kierowca traci kontrolę nad autem - automatycznie zahamuje, włączy światła awaryjne i skieruje Arteona na skrajny prawy pas jezdni.

Wady? Znaleźliśmy jedną. To ograniczona widoczność z pozycji kierowcy. Niestety, kosztem pięknie skonstruowanej bryły auta, tracimy na widoczności podczas jazdy. Przez niewielką szybę tylną, dodatkowo przysłoniętą zagłówkami kanapy, słabo widzimy to, co dzieje się za pojazdem. Z kolei kontrolowanie martwego pola utrudniają bardzo szerokie słupki B. Ale coś za coś.

Arteon oferuje pasażerom gigantyczną wręcz przestrzeń. Arteon oferuje pasażerom gigantyczną wręcz przestrzeń.
VW Arteon oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: standardowej Essence, ekskluzywnej Elegance oraz sportowej R-Line. Klienci już teraz mogą wybierać silniki TSI i TDI o mocach od 150 do 280 KM. Jednostki można skonfigurować z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią DSG. Natomiast napęd na wszystkie koła 4MOTION jest dostępny tylko w dwóch topowych wersjach silnikowych - 2.0 TSI o mocy 280 KM i 2.0 TDI o mocy 240 KM.

My przetestowaliśmy najmocniejszego "benzyniaka". Gigantyczna moc robi różnicę. To stado wierzgających rumaków, które w sportowym trybie dosłownie wgniatają nas w fotel. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,6 sekund, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Małym minusem jest reagująca z drobnym opóźnieniem skrzynia DSG, ale to szczegół. Frajda z jazdy jest ogromna. Przy cięższej stopie średnie spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 13 litrów paliwa na 100 km. Dodajmy tylko, że obok opcji sport, do wyboru mamy również cztery inne tryby jazdy: normalny, ekonomiczny, komfortowy i indywidualny.

W sylwetce Arteona szczególną uwagę przykuwa pas przedni z bardzo ciekawie poprowadzoną linią świateł. W sylwetce Arteona szczególną uwagę przykuwa pas przedni z bardzo ciekawie poprowadzoną linią świateł.
Zaglądamy do cennika, który aktualnie otwiera kwota 145 tys. zł za benzynowy silnik 2.0 o mocy 190 KM. Docelowo jednak cena bazowa spadnie do 127 tys. zł, bo do oferty trafi najsłabszy motor 1.5 TSI o mocy 150 KM współpracujący z 6-biegowym manualem. Testowany egzemplarz w opcji wyposażenia R-Line został wyceniony nieco drożej, bo na... 258 tys. zł.

Wnioski, które nasuwają się po przetestowaniu Arteona są następujące - Volkswagena można kochać albo nienawidzić, jednak należy oddać Niemcom, że tworząc Arteona zrobili kawał dobrej roboty. Pokusimy się o odważne stwierdzenie, że to najpiękniejszy model w historii niemieckiego koncernu. Wygląda jak milion dolarów, a do tego świetnie się prowadzi... to cały Arteon.
VW Arteona do testów udostępniła firma Volkswagen Plichta
  • Wnętrze typowo volkswagenowskie, bez niespodzianek.

Opinie (102) 2 zablokowane

  • Panie Michale, (3)

    w aucie tego typu (powiedzmy typu cc jak A5, bmw4, czy dawne vw cc) największym problem jest ilość miejsca nad głową w drugim rzędzie, tu Pan o tym nie wspomina, czy mogę prosić o komentarz?

    • 11 9

    • W takim wypadku VW poleca autobusy SCANIA i MAN. Oczywiście jest też Passat oraz T6 (np. California Beach). Gama jest przeurocza. Kodiaqi, Karoqi itd ..... a nawet Bentley.

      • 0 1

    • Nie każdy wozi tam pasażerów

      To nie auto rodzinne. Takie nadwozie wybiera się oczami, a nie z centymetrem w ręku.

      • 4 5

    • Faktycznie, dach opada wyraźnie, ale miejsca nad głową jest wystarczająco. Takie uroki fastbacków.

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    Za 250 tys to mam Jaga

    I powyżej 140 km/h można w środku rozmawiać szeptem a nie jak w Januszowozie pi**zi

    • 0 0

  • Volkswagen (4)

    258 tys zł za samochód produkowany w Europie dla ludu jak mówi nazwa marki ?

    • 4 4

    • (2)

      Dla polskiego ludu Arteon rocznik 2017 będzie dostępny w 2032 roku

      • 6 0

      • W 2032 roku Niemcy będą jeżdzić na Wielbłądach lub Mułach

        na razie to na Niemcach jeżdżą "chłopaki z brodami"

        • 0 0

      • Zaradni załatwią sobie szybciej, ale to będzie po "poprawkach lakierniczych".

        • 3 0

    • w cywilizowanych krajach kosztuje tylko 60tysięcy więc to nie problem.

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    Sprawdzcie lepiej homologacje, bo ciekawe czy to coś spenia w ogóle jakiekolwiek normy

    emisji spalin??? :-)))

    • 1 0

  • Koniec blachosmrodów juz jest bliski ,nadchodzi era dronów i pojazdów autonomicznych. (3)

    • 0 10

    • dron

      Polec orle dronem na wakacje z rodzina. ..

      • 0 0

    • Drona to ty masz w gaciach.

      • 0 1

    • I tak będzie właściciel stał nim w korkach bo asfaltu do niego nie dodają

      • 2 0

  • Bardzo ładny samochód.

    O gustach się nie dyskutuje. Mi się podoba zarąbiście. Dziś zajechałem na nadprogramową wymianę klocków tylnych w b8 (pierwsza po 110 Kkm autostradowych!) i pooglądałem przy okazji. Inni nie lubią, wolą japońsko-francuskie efekty, rozumiem. Gusta. Arteon dla mnie bardzo ładniutki.

    • 3 0

  • Super

    • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    Mercedes C AMG za 282 tys zl, VW Aerton 250 tys zl... (2)

    250 tys za VW... Gruba przesada.
    Nowe BMW 330, 252 KM- 229 tys zl
    Nowe Audi A4, 252 KM- 214 tys zl
    Nowy Seat Leon ST Cupra (kombi) 300 KM- 160 tys zl.
    Nowy Mercedes C, AMG 367 KM- 282 tys zl

    Trzeba byc wariatem by kupic za ta cene, skoro za mniej mamy topowe modele BMW, AUDI, czy nawet dodajac kikanascie tysiecy kupujemy Mercedesa AMG. A tu VW... W cenie prawie AMG. Szok.
    Faktycznie samochod dla ludu ;)

    • 3 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

      nie wiem jak to trolu wyliczyles ale:

      arteon z najmocniejszym silnikiem to koszt 202 tys. Wiec jak podajesz ceny np C AMG w najtanszej opcji to tak samo podaj cene najtanszego arteona 280KM. I tutaj roznica do Leona ST to zeledwie 40 tys za auto duzo wieksze itd.

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

      Damian, ale jak doposażysz to A4 czy BWM3 do podobnego poziomu, co ten VW to cena zrobi się w granicach 350 tys.

      Niedawno szukałem auta dla siebie, chciałem A4, koniecznie diesel dużo w trasy jeżdżę i po doposażeniu cena za 2.0 TDI 190 KM wyszła prawie 250 tys PLN!!!
      I chyba kupię 508 180 KM, po rabatach 135 tys i ma to wszystko, co A4:)

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    passat za 30% wiecej kasy

    poza tym to VW czyli auto dla ludu nie majacego za grosz poczucia estetyki

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    Wzrost

    Ciekawe czy potężny facet który ma ponad 2 metry wzrostu zmiesci się z przodu za kierownicą-tego auta.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane