• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Astra II 2.2 16v Elegance

6 listopada 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
Co prawda mówi się, że od przybytku głowa nie boli, ale... Opel niedawno odmłodził gamę swoich jednostek napędowch i dotknęło to również Astrę II. Dotychczas najmocniejsza wersja napędzana była benzynową dwulitrówką osiągającą moc 136 KM. To sporo jak na tej klasy auto, ale okazało się, że można jeszcze więcej.

Wysłużony już silnik 2,0 zastąpiła nowoczesna jednostka o pojemności 2,2 l i mocy 147 KM. To już naprawdę dużo. Bezsprzecznie w tej wersji jest to najszybsza cywilna Astra jaką można spotkać na naszych drogach. (Jest co prawda jeszcze wersja OPC, ale to limitowany rarytas i występuje wyłącznie jako hatchback). Powstaje tylko pytanie, kto będzie zainteresowany kompaktowym autem, za które na wstępie trzeba zapłacić 78 750 zł? Przekraczając 70 tysięcy mamy już do wyboru kilka większych pojazdów, choćby pozostając w Oplu, stać nas już na minivana Zafirę czy reprezentacyjną Vectrę. Co zatem powinno skłonić ewentualnego nabywcę do kupienia znacznie skromniejszego samochodu? Wychodzi na to, że przede wszystkim osiągi.

147 KM i 208 Nm momentu obrotowego są w stanie pchnąć tę Astrę do 100 km/h w 8,8 sek. Maksymalna prędkość według producenta to 214 km/h, zatem nawet mając bardzo mało czasu można zdążyć (oczywiście nie na naszych drogach). Poza tym przy rezultatach godnych sportowego modelu mamy do dyspozycji dyskretnego sedana z pokaźnym bagażnikiem i pięcioma pełnowartościowymi miejscami. To z jednej strony zaleta a z drugiej wada. Przeznaczenie takiego auta narzuca pewien poziom komfortu jaki trzeba zapewnić podróżnym. Głównie dotyczy to zawieszenia, zatem lepiej nie sprawdzać jego możliwości w szybkiej jeździe krętymi szlakami. Lekko pracujące wspomaganie kierownicy i kanapowe strojenia sprężyn i amortyzatorów, raczej nie pomogą kierowcy. Za to w jeździe autostradowej mamy sporą przyjemność z równego i szybkiego pokonywania trasy, kultury pracy silnika i wygody wnętrza, chociaż z tyłu oczywiście, z rozpychaniem się nie należy przesadzać. Miejsce pracy kierowcy nie różni się niczym od innych modeli Astry II, poza wyeleganconym wystrojem, przy pomocy drewnopodobnych paneli na desce rozdzielczej i skórzanych dodatków. Jednym się to podoba, innym mniej. Spore wyposażenie standardowe też przemawia na korzyść Astry 2,2 Elegance.

Auto wyposażone jest m.in. w ABS, sześć poduszek powietrznych, elektryczną obsługę szyb we wszystkich drzwiach oraz lusterek, klimatyzację, sprzęt audio i komputer pokładowy. Opcją jest układ stabilizacji jazdy ESP.

Przyznaję, że z przyjemnością jeździłem tym samochodem, który raczej nie zdradza swoim wyglądem drzemiących w nim możliwości. Cały czas jednak zastanawiałem się, kto zdecyduje się na kupno Astry 2,2. Czy może młody biznesmen szukający szybkiego i klasycznego samochodu, czy też starsze osoby, którym duże auto rodzinne nie jest już porzebne, ale jeszcze lubią szybszą jazdę, czy też firmy kompletujące samochody służbowe dla swej kadry kierowniczej. Bo dla zwykłego Kowalskiego chyba jest to jednak nadmiar szczęścia, i raczej kupi 100-konną Astrę II 1,6 a za resztę pieniędzy wyjedzie na niezłe wakacje.

Głos WybrzeżaAutor: Borys Czyżewski

Głos Wybrzeża

Opinie (16) 5 zablokowanych

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • a mnie się wydaje, że większość z was to lubi sobie pomarzyć i popisać głupoty, chwaląc się samochodami, których nie macie i tak dalej
    astra nie spali 8 litrów przy cięzkiej nodze
    bzdurą jest również pisanie, że auto jedzie 220 a nie 214 bowiem w większości aut liczniki kłamią
    ps - astra 2,2 osiąga licznikowe 240 km/h oraz pali od 7 do 20 litrów na 100km
    a Ty koleżko to maluchem jeździsz, a nie się ścigasz z alfami w asterce...
    dobranoc dziwnym ludziom

    • 0 0

  • 2,2 16v hb irmscher sport

    mam takie nietypowe autko. faktycznie spalanie po miescie 12 litrow, ale na trasie do 130km/h ok 7,6l. powyzej zaczyna sie wir w baku...:) wrazenia z jazdy super.mieszane 8,5-9,5 do zaakceptowania. w krotkim okresie przejechalem prawie 50tys i tylko olej i filtry wymienialem. silnik na lancuchu, tylko skrzynia moglaby byc troche szybsza...i brakuje 6...

    • 0 0

  • astra coupe 2.2 2001r.

    mam astrę 2.2 coupe od bertonego ;no ale w mieście to zejść poniżej 10l.to jest niemożliwe,ale 230km/h poszła tyle że nie w mieście a na autostradzie W NIEMCZECH OCZYWIŚCIE.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane