Audi A8 (produkowany od 2002) (46 opinii)

Limuzyna, którą można niezwykle dynamicznie pokonywać zakręty, stylistyka zdradzająca sportowy charakter, oszczędność pomimo niezwykłej mocy, lekka konstrukcja pomimo ogromnych gabarytów, zawieszenie, które staje się elastyczne w rękach swojego właściciela - takie unikatowe rozwiązania w Audi A8 znaleźć można na każdym kroku.

Stylistyka
Imponujący wygląd Audi A8 nikogo nie pozostawia obojętnym. To kwintesencja wyrafinowanej elegancji i sportowego charakteru. Wyraźnie podzielone, duże płaszczyzny i idealna harmonia kształtów powodują, że z A8 bije energia i siła.
Rozciągnięta linia dachu przypomina coupe. Tył jest w kształcie trapezu z wysoko umieszczonymi lampami. Wyraźnie zaznaczone są reflektory przednie w kształcie tuby. Uwagę zwraca charakterystyczna, podwójna osłona chłodnicy oraz diodowe światła tylne i boczne kierunkowskazy. Wszystko po to, aby zaakcentować elegancję, dynamizm i nowoczesność Audi A8.

Bezpieczeństwo
Zastosowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa są dowodem na to, że twórcy Audi A8 o tej dziedzinie wiedzą wszystko. Dzięki wprowadzeniu koncepcji nadwozia ASF limuzyna A8 już dzisiaj spełnia warunki dotyczące standardów bezpieczeństwa, które będą obowiązywać dopiero za kilka lat.
W obszarze systemów zabezpieczeń pasażerów Audi A8 oferuje nowe, dwustopniowo wyzwalane poduszki powietrzne chroniące pasażerów z przodu, boczne poduszki powietrzne umieszczone we wszystkich fotelach zewnętrznych chroniące obszar klatki piersiowej i miednicy oraz kurtyny sideguard, ochraniające głowę, pokrywające niemal całą strefę szyb bocznych między słupkiem A i D.
W Audi A8 zastosowano także nowe aktywne zagłówki foteli, redukujące niebezpieczeństwo urazu związanego z odrzutem głowy. Podczas zderzenia tylnego przesuwają się one w ułamku sekundy do przodu zmniejszając odstęp od głowy pasażera.
W zakresie bezpieczeństwa aktywnego limuzyna A8 jest seryjnie wyposażona w elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, w skład którego wchodzą: układ ABS, regulacja przeciwpoślizgowa ASR, elektroniczny rozdział siły hamowania EBV, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS i hydrauliczny asystent hamowania.

Dane techniczne:

Silniki: 2.0 T FSI 170 KM (125 kW), 2.0 T FSI 170 KM (125 kW), 2.4 177 KM (130 kW), 2.4 177 KM (130 kW), 2.4 177 KM (130 kW), 2.8 FSI 210 KM (154 kW), 2.8 FSI 210 KM (154 kW), 2.8 FSI 210 KM (154 kW), 3.2 FSI 255 KM (188 kW), 3.2 FSI 255 KM (188 kW), 3.2 FSI 255 KM (188 kW), 4.2 FSI 350 KM (257 kW), 2.0 TDI 140 KM (103 kW), 2.0 TDI 140 KM (103 kW), 2.7 TDI 180 KM (132 kW), 2.7 TDI 180 KM (132 kW), 2.7 TDI 180 KM (132 kW), 3.0 TDI 233 KM (171 kW), 3.0 TDI 233 KM (171 kW),

niezawodność
3.3
komfort
4.5
ekonomia
3.7
wrażenia z jazdy
4.3
Średnia ocen
4.0

Inne modele marki Audi:

A1, A5, A8, Q3, Q7, S5, S6, S8, TT,

Foto Moto

    Opinie (46)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

    Wydarzenia