- 1 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (167 opinii)
- 2 Ktoś "przepakował" wrak... bez kół (24 opinie)
- 3 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (56 opinii)
- 4 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (37 opinii)
- 5 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
- 6 Może warto ustawiać się w dwóch rzędach? (117 opinii)
Autobusy z SKM Redłowo do Chwarzna: brakuje czy jest w sam raz?
Pomiędzy SKM Redłowo i Chwarznem jeździ jedna linia autobusowa, która dziennie na tym odcinku wykonuje osiem kursów: cztery rano i cztery wieczorem. Część mieszkańców zwraca uwagę, że to zbyt mało, ale przedstawiciele ZKM Gdynia przekonują, że zapotrzebowania na więcej kursów nie ma.
Czytaj też: Więcej autobusów na Chwarzno, gdy powstanie buspas
Pasażerowie: chcemy więcej kursów na trasie Chwarzno - Redłowo
Coraz więcej mieszkańców zwraca uwagę, że wobec stale rozbudowujących się osiedli warto spróbować rozszerzyć w tym miejscu ofertę przewozową. Wśród argumentów przemawiających za zmianami pojawiają się:
- wytyczony buspas,
- korki na ul. Rolniczej, w których grzęzną autobusy,
- duża liczba pracowników biurowców przy ul. Łużyckiej.
- Jazda autobusem z Chwarzna powinna zająć ok. 15 - 20 minut. Obecnie, żeby się dostać w te okolice, trzeba jechać dwoma autobusami z przesiadką. Czas przejazdu to około 40 minut - podkreśla pani Dominika.
ZKM: pasażerowie nie chcą kursów na trasie Chwarzno - Redłowo
Mimo takiej argumentacji nie zanosi się na to, by ul. Małokacką jeździło więcej autobusów. A to dlatego, że - jak przekonują przedstawiciele ZKM Gdynia - nie chcą tego sami pasażerowie.
Przypominają oni, że po wybudowaniu osiedla Chwarzno Sokółka, właśnie na wniosek mieszkańców, przedłużona została do tego osiedla linia 121 i uruchomiona została nowa linia 221 do nowej pętli w sąsiedztwie przystanku SKM Gdynia Redłowo.
- Kursy na obydwu liniach zaplanowane zostały naprzemiennie, z dość wysoką częstotliwością, w szczytach przewozowych co 15 minut (z Redłowa autobusy odjeżdżały naprzemiennie co 7,5 minuty). Nowa oferta przewozowa, delikatnie mówiąc, nie przyjęła się. W autobusach linii 221 do Redłowa SKM jeździło po 3-5 pasażerów - twierdzi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Czytaj też: Z Witomina do stacji PKM
Pasażerowie mieli zwracać się do organizatora gdyńskiej komunikacji, uznając SKM Redłowo jako mało atrakcyjny cel podróży.
- Zamiast ich zdaniem mało przydatnej linii 221 do Redłowa chcieli połączenia realizowanego ul. Łużycką (dojazdy do biur) i do północnych dzielnic miasta - w szczególności na Obłuże i do Chyloni. Przedłużono więc do Chwarzna Sokółki trasę linii 103, a trasa linii K objęła niemal całą dzielnicę Chwarzno-Wiczlino - dodaje Gromadzki.
Mieszkańcy zwracają też uwagę, że stacja SKM w Redłowie jest przyjaźniejsza, niż ta na Wzgórzu. W tej pierwszej wystarczy zejść na peron po schodach, zaś na Wzgórzu trzeba chodzić tunelem.
Korzystający na co dzień z usług SKM muszą zatem korzystać z linii 147, 140 i 160, które jadą przez Wzgórze. W momencie rozpoczęcia robót na Chwarznieńskiej częstotliwość ma zostać zwiększona.
Czytaj także: Baner przeciw korkom na Chwarznieńskiej
Sęk w tym, że zmiana będzie dotyczyć dni powszednich, tymczasem sporo pasażerów zwraca uwagę, ze problemów przybywa w niedziele. Po wprowadzeniu nowej trasy dla linii K, o co zabiegali m.in. radni dzielnicy, zlikwidowano niedzielne kursy 160.
Z centrum Gdyni na Chwarzno w niedzielę co 20 minut
W efekcie do najdynamiczniej rozwijających się terenów Gdyni przez Witomino jeździ jedna linia 147, kursująca w ciągu dnia co 20 minut, a wieczorami co pół godziny. Kłopoty z wejściem do autobusu na przystanku Węzeł Cegielskiej to coraz częstszy widok. Bywa, że na przystanku z powodu tłoku muszą zostawać rodzice z wózkami.
Pracownicy ZKM zapewniają, że sygnały o problemach z tym połączeniem do nich nie docierały.
- Od czasu zwiększenia intensywności obsługi tej dzielnicy w weekendy, które miało miejsce w 2017 roku nie było sygnałów w tym zakresie. Nie wykluczamy takiego działania w miarę rozwoju dzielnicy i wzrostu liczby jej mieszkańców. Napełnienie autobusów linii 147 jest stale monitorowane - zapewnia Gromadzki.
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (145) 3 zablokowane
-
2018-09-12 07:10
Po pierwsze (3)
Brakuje obwodnicy Witomina i śmiałej koncepcji oparcia transportu zbiorowego o szyny. Częstotliwość kursów to drobiazg w porównaniu z widokowo turystyczną linią K zatrzymującą się co 150 mrtrów. Hahaha pospieszna.
- 71 9
-
2018-09-12 07:13
koszt budowy obwodnicy jest taki sam jak koszt budowy nieczynnego lotniska.
Co bardziej jest potrzebne mieszkańcom?
- 37 0
-
2018-09-12 07:46
Gdzie my las i park trójmiejski będziesz ciął jakimiś obwodnicami i czy przeprowadziłeś konsultacje z mieszkańcami Witomina? (1)
- 20 18
-
2018-09-12 13:20
Nie dość, że całe to Chwarzno to marnotrawstwo przestrzeni,
to jeszcze tereny zielone chcą niszczyć, żeby gość z przedmieść mógł sobie złomem dojechać do centrum. Czy istnieje gdzieś na świecie metropolia, w której przedmieścia byłyby bardziej prestiżowe i ważniejsze od centrum? To dlaczego siedziby najważniejszych firm znajdują się w Nowym Jorku na Manhattanie, a nie na zad*piu za lasem, gdzie gąski się pasą?
- 15 11
-
2018-09-12 07:23
Dwa razy częstsze kursy rano i popołudniu (1)
Nie rozumiem czemu autobusy z rana jeżdżą z chwarzna co 10 min, już na drugim przystanku 160/122, 103 jest tak zapakowany, że ciężko wejść.
Po południu jest też słabo, czekając z Franciszki Cegielskiej godz 16-17 autobusy co 10 min i oczywiście tłumy... Coś jest nie tak z planowaniem.- 65 8
-
2018-09-12 08:11
Do tego rano są notorycznie opóźnione więc faktyczna częstotliwość to znacznie więcej niż 10 minut. Z przystanku Sokoła autobus 6.59 a następny a następny 7.14, zawsze opóźniony więc faktycznie jest prawie 20 minut przerwy w najbardziej newralgicznej godzinie.
Dramat!- 27 3
-
2018-09-12 07:27
deratyzator (1)
Kiedy do kogoś w ZKM i w magistracie, największym pracodawcy w Gdyni, dotrze fakt, że:
1. Trasa autobusem do szkoły z Wiczlina do centrum Gdyni (nie każdy uczy się w rejonówce) trwa godzinę a powinna 20 minut, gdzie jest kontrapas w lesie przed Witominem? wakacje były za krótkie na wymalowanie trzech kubłów farby?
2. Autobusy linii 140 jeżdżą zdecydowanie za rzadko przez co dzieci w szkole sterczą niewyspane czekając na lekcje albo spóźniają się notorycznie,
3. Korek rano rozpoczyna się przy rondzie koło Biedronki a czasem i bliżej Lidla, dojdzie niedługo wielkie osiedle Polanki i nowa szkoła za Lidlem, więc korek przeniesie się już w okolice Wiczlińskiej,
4. Hopki przy delikatesach Misiek na Wiczlińskiej były kilka miesięcy i je zlikwidowano budując podniesione przejście dla pieszych, mam nadzieję, że ktoś przebudował to za darmo bo w przeciwnym razie jest tu gruba niegospodarność,
5. Podniesione przejście dla pieszych należy zrobić też w okolicach przystanku Fregatowa, codziennie rajdowcy GWE ale i GA też wpadają z zakrętu z ogromną prędkością z kierunku Wejherowa, podobnie wieczorem w drugą stronę - po pokonaniu ostatniej szykany przy Jana Kazimierza zaczyna się rajd rodem z Need For Speed w stronę Marszewa, na wysokości wspomnianego przystanku i na skrzyżowaniu z Fregatową samochody wyprzedzają się z rykiem silnika...tragedia jest kwestią czasu,
6. Mocno uczęszczany wyjazd z Fregatowej na Wiczlińską (uczęszczany bo gwe, gpu ale i GA też skracają sobie dojazd do Rumii, Koleczkowa, Bojana i Wejherowa przez płytową Chwarznieńską) jest bardzo niebezpieczny z powodu topoli, która zasłania, włączającym się do ruchu, widok w kierunku szkoły. Kilkakrotnie dochodziło na tym skrzyżowaniu do kolizji. Ktoś wyciął kilkadziesiąt topoli przy Wiczlińskiej, a tę która najbardziej przeszkadza oszczędzono...
7. Podsumowując... Bareja by tego nie wymyślił...
8. Do zobaczenia przy urnach wyborczych, mój głos ma ten, kto rozwiąże chociaż jeden z powyższych problemów... przepraszam, jak mawiają amerykanie, nie ma problemów - są tylko wyzwania...- 73 15
-
2018-09-12 08:24
czy szczurek umiałby odpowiedzieć na któreś pytanie? przecież problemy nie są nowe,
siedzi zaszyty w swojej norze, obecnie na urlopie, wie że nie ma nic sensownego do powiedzenia, to unika mediów i mieszkańców.
- 29 0
-
2018-09-12 07:29
Chwarzno się rozbudowuje i tzreba planować nowe połączenia (1)
Sokółka- Zielenisz nadal się rozbudowuje, Fort Forest też i powstaje nowe osiedle Polanki przy rondzie przy Biedronce więc ZKM musi pomyśleć o tym co będzie za dwa lata i planować nowe linie do Chwarzna.
- 70 4
-
2018-09-12 08:49
przecież zkm w powyższym artykule
używa argumentu kursów, które się nie przyjęły w 2003 roku (121 jak wybudowano sokółkę) a Ty chcesz żeby planowali co będzie za dwa lata?
- 21 9
-
2018-09-12 07:41
Dojazd do Szpitala
Przydałby się autobus który by jeżdził przez Chwarzno do Szpitala w Redłowie, bardzo dużo ludzi z Chwarzna, Wiczlina czy nawet Dąbrowy jeżdzi na zabiegi czy na chemioterapię i ma bardzo uciążliwy dojazd do Szpitala.
- 55 11
-
2018-09-12 07:55
Niech przedstawiciele ZKM pojeżdżą autobusami w godzinach szczytu!!! To, że trzeba więcej jest rzeczą oczywistą.
- 51 11
-
2018-09-12 07:59
(1)
Kretyni!!! Poszerzać ulice się nie da, nowe linie nie. A Chwarzno i Wiczlino wciąż się rozrasta. Powtarzam kretyni w ZKM, kretyni w UM.
- 58 13
-
2018-09-12 21:25
kretyni to kupują mieszkania na wygwizdowie
a później narzekają na brak infrastruktury
- 19 10
-
2018-09-12 08:08
Przeprowadzamy analizy, zlecimy badania
I na kolejne 20lat temat można odsunąć.
- 50 14
-
2018-09-12 08:10
tow. Stępie przydało by się pochodzić i pogonić miejskie autobusy ! (1)
a nie od przyspawanej d..y do krzesła już mu giry odmawiają posłuszeństwa ! p. Stępa !- troche ruchu - biegi ,rowerek , pobiegać troche za piłką tenisową po korcie !, basen też jest b. przydatny -{przydał by się ten na Polance Redłowskiej }
- 41 19
-
2018-09-12 08:37
dajcie dziadkowi już spokój. Jeszcze tylko miesiąc.
- 22 9
-
2018-09-12 08:15
NIE
DA
- 31 30
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.