- 1 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (57 opinii)
- 2 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (121 opinii)
- 3 Po co kolejny remont na autostradzie? (80 opinii)
- 4 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (107 opinii)
- 5 Odmalowano żółte linie na rondach (20 opinii)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (333 opinie)
Autobusy z SKM Redłowo do Chwarzna: brakuje czy jest w sam raz?
Pomiędzy SKM Redłowo i Chwarznem jeździ jedna linia autobusowa, która dziennie na tym odcinku wykonuje osiem kursów: cztery rano i cztery wieczorem. Część mieszkańców zwraca uwagę, że to zbyt mało, ale przedstawiciele ZKM Gdynia przekonują, że zapotrzebowania na więcej kursów nie ma.
Czytaj też: Więcej autobusów na Chwarzno, gdy powstanie buspas
Pasażerowie: chcemy więcej kursów na trasie Chwarzno - Redłowo
Coraz więcej mieszkańców zwraca uwagę, że wobec stale rozbudowujących się osiedli warto spróbować rozszerzyć w tym miejscu ofertę przewozową. Wśród argumentów przemawiających za zmianami pojawiają się:
- wytyczony buspas,
- korki na ul. Rolniczej, w których grzęzną autobusy,
- duża liczba pracowników biurowców przy ul. Łużyckiej.
- Jazda autobusem z Chwarzna powinna zająć ok. 15 - 20 minut. Obecnie, żeby się dostać w te okolice, trzeba jechać dwoma autobusami z przesiadką. Czas przejazdu to około 40 minut - podkreśla pani Dominika.
ZKM: pasażerowie nie chcą kursów na trasie Chwarzno - Redłowo
Mimo takiej argumentacji nie zanosi się na to, by ul. Małokacką jeździło więcej autobusów. A to dlatego, że - jak przekonują przedstawiciele ZKM Gdynia - nie chcą tego sami pasażerowie.
Przypominają oni, że po wybudowaniu osiedla Chwarzno Sokółka, właśnie na wniosek mieszkańców, przedłużona została do tego osiedla linia 121 i uruchomiona została nowa linia 221 do nowej pętli w sąsiedztwie przystanku SKM Gdynia Redłowo.
- Kursy na obydwu liniach zaplanowane zostały naprzemiennie, z dość wysoką częstotliwością, w szczytach przewozowych co 15 minut (z Redłowa autobusy odjeżdżały naprzemiennie co 7,5 minuty). Nowa oferta przewozowa, delikatnie mówiąc, nie przyjęła się. W autobusach linii 221 do Redłowa SKM jeździło po 3-5 pasażerów - twierdzi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Czytaj też: Z Witomina do stacji PKM
Pasażerowie mieli zwracać się do organizatora gdyńskiej komunikacji, uznając SKM Redłowo jako mało atrakcyjny cel podróży.
- Zamiast ich zdaniem mało przydatnej linii 221 do Redłowa chcieli połączenia realizowanego ul. Łużycką (dojazdy do biur) i do północnych dzielnic miasta - w szczególności na Obłuże i do Chyloni. Przedłużono więc do Chwarzna Sokółki trasę linii 103, a trasa linii K objęła niemal całą dzielnicę Chwarzno-Wiczlino - dodaje Gromadzki.
Mieszkańcy zwracają też uwagę, że stacja SKM w Redłowie jest przyjaźniejsza, niż ta na Wzgórzu. W tej pierwszej wystarczy zejść na peron po schodach, zaś na Wzgórzu trzeba chodzić tunelem.
Korzystający na co dzień z usług SKM muszą zatem korzystać z linii 147, 140 i 160, które jadą przez Wzgórze. W momencie rozpoczęcia robót na Chwarznieńskiej częstotliwość ma zostać zwiększona.
Czytaj także: Baner przeciw korkom na Chwarznieńskiej
Sęk w tym, że zmiana będzie dotyczyć dni powszednich, tymczasem sporo pasażerów zwraca uwagę, ze problemów przybywa w niedziele. Po wprowadzeniu nowej trasy dla linii K, o co zabiegali m.in. radni dzielnicy, zlikwidowano niedzielne kursy 160.
Z centrum Gdyni na Chwarzno w niedzielę co 20 minut
W efekcie do najdynamiczniej rozwijających się terenów Gdyni przez Witomino jeździ jedna linia 147, kursująca w ciągu dnia co 20 minut, a wieczorami co pół godziny. Kłopoty z wejściem do autobusu na przystanku Węzeł Cegielskiej to coraz częstszy widok. Bywa, że na przystanku z powodu tłoku muszą zostawać rodzice z wózkami.
Pracownicy ZKM zapewniają, że sygnały o problemach z tym połączeniem do nich nie docierały.
- Od czasu zwiększenia intensywności obsługi tej dzielnicy w weekendy, które miało miejsce w 2017 roku nie było sygnałów w tym zakresie. Nie wykluczamy takiego działania w miarę rozwoju dzielnicy i wzrostu liczby jej mieszkańców. Napełnienie autobusów linii 147 jest stale monitorowane - zapewnia Gromadzki.
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (145) 3 zablokowane
-
2018-09-12 21:40
a do Chwaszczyna?
dlaczego nie ma autobusów z Sopotu do Chwaszczyna i z Gdyni do Chwaszczyna?
- 38 10
-
2018-09-12 21:44
na skrzyżowaniach!!!!!!!!!!!!!
na przystankach blisko skrzyżowań powinna być możliwość przesiadki w autobusy pospieszne. A nie przystanek dalej ! Inaczej czeka sie za długo.
- 39 8
-
2018-09-12 21:49
nowa linia
potrzebna jest jeszcze jedna linia Sopot - Gdynia Orłowo - Chwaszczyno Chwaszczyno pospieszna!
- 31 17
-
2018-09-12 21:56
Co za brednie
Kto w artykule ktoś wspomniał, że Redłowo jest bardziej przyjazne niż Wzgórze.. . czyli łatwiej jest przejść kilkadziesiąt stromych schodów niż trzydzieści metrów tunelu????
- 18 30
-
2018-09-12 22:42
ZKM Gdynia
Autobus miejski Gdynia Mrzezino potrzebny
- 36 14
-
2018-09-13 06:19
Fajnie,gorzkie żale wylane koncert życzeń zakończony?, teraz poważnie skąd wziąć ,a może za co kupić więcej autobusów,oraz więcej osób które by je obsługiwały,bo braki kadrowe są i będą,niech się eksperci z tego forum wypowiedzą.
- 31 17
-
2018-09-13 08:44
Komunikacja miejska funkcjonuje fatalnie
Codziennie dojeżdżam komunikacją miejską z Chwarzna do pracy na ul. Łużycką w Redłowie. To są prawdziwe męczarnie - do wyboru jest autobus 121 wykonujący tylko 4 kursy poranne albo przesiadka na 192 na Witominie, co przy zmniejszonej częstotliwości kursów wiąże się z czekaniem ok. 20 minut na przesiadkę. W efekcie dojazd zajmuje od 40 minut do godziny. A ta trasa ma zaledwie 7 km !!
Do tego przy sobotnich rozkładach jazdy w ogóle nie ma jak dostać się do pracy.
Nie rozumiem, dlaczego ZKM powołuje się na linię 221, która była uruchomiona w 2009 roku!! Halooo!! Mamy rok 2018 i na Chwarznie od tego czasu powstały 4 ogromne osiedla, a piąte jest w trakcie budowy! Ilość mieszkańców zwiększyła się kilkukrotnie od tego czasu.
Oczekujemy większej częstotliwości połączeń bezpośrednich do Redłowa! No i konieczne jest przynajmniej stworzenie buspasa na odcinku leśnym.
Przy obecnym stanie rzeczy na Chwarznie naprawdę nie daje się normalnie funkcjonować !
Niestety, Gdynia jest daleko w tyle za Gdańskiem pod względem rozwoju komunikacji miejskiej.- 51 0
-
2018-09-13 12:50
Koniecznie jest potrzebna linia z Chwarzna do Redłowa Szpital...a zkm skąd ma takie informacje...??? Że pasażerowie nie chcieli... Śmiechu warte, ktoś w ogóle pytał mieszkańców Chwarzna o zdanie...nie sądzę
- 36 11
-
2018-09-13 21:35
Potrzebne
Mieszkam na płycie redłowskiej i żeby się dostać na chwarzno muszę się przesiąść .
Szkoda niby tylko 6-7 KM a jadę ok 35-40min . A bez przesiadki mogłobybyc dwa razy krócej .- 45 1
-
2018-09-14 08:56
Witomino Leśniczówka brak połączenia z Chwarznem i Wiczlinem
Połączenie jest fatalne. Nawet chcac dotrzec na zabiegi za falochronem trzeba sie przesiąść, a to i czas i koszty. Mam nadzieję że jak zrobią Hodowlaną to będzie jakiś autobus kursujacy ta ulicą by dotrzeć w kierunki Chwarzna . Witomino nie ma żadnego bezposredniego połączenia z Orłowem, Cisową ...
Z innych dzielnic można jechać na jeden bilet wszędzie A z Witomina koszt 2 lub 3 biletów. Proszę ZKM o pomysł na te trasy, nie muszą chodzić często ale żeby były- 38 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.