• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy z SKM Redłowo do Chwarzna: brakuje czy jest w sam raz?

Patryk Szczerba
12 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
W kierunku Chwarzna z przystanku na Stryjskiej odjeżdża autobus 192. Tyle, że dojeżdża tylko do Witomina. W kierunku Chwarzna z przystanku na Stryjskiej odjeżdża autobus 192. Tyle, że dojeżdża tylko do Witomina.

Pomiędzy SKM Redłowo i Chwarznem jeździ jedna linia autobusowa, która dziennie na tym odcinku wykonuje osiem kursów: cztery rano i cztery wieczorem. Część mieszkańców zwraca uwagę, że to zbyt mało, ale przedstawiciele ZKM Gdynia przekonują, że zapotrzebowania na więcej kursów nie ma.



Czym w głównej mierze kierujesz się wybierając środek transportu?

Trasa z SKM Redłowo na Chwarzno ul. Małokacką i dalej Chwarznieńską jest najkrótszą drogą pomiędzy tymi dwoma lokalizacjami na mapie Gdyni. Mimo to, połączenie tych miejsc zapewnia jeden autobus 121 kursujący po południu co godzinę. Jest jeszcze linia 192, ale ona jeździ tylko do Witomina i to - rok do roku - coraz rzadziej.

Czytaj też: Więcej autobusów na Chwarzno, gdy powstanie buspas

Pasażerowie: chcemy więcej kursów na trasie Chwarzno - Redłowo



Coraz więcej mieszkańców zwraca uwagę, że wobec stale rozbudowujących się osiedli warto spróbować rozszerzyć w tym miejscu ofertę przewozową. Wśród argumentów przemawiających za zmianami pojawiają się:

  • wytyczony buspas,
  • korki na ul. Rolniczej, w których grzęzną autobusy,
  • duża liczba pracowników biurowców przy ul. Łużyckiej.


Z kolei linia 121 w drodze na Chwarzno zahacza o ulicę Łużycką. Z kolei linia 121 w drodze na Chwarzno zahacza o ulicę Łużycką.
- Jazda autobusem z Chwarzna powinna zająć ok. 15 - 20 minut. Obecnie, żeby się dostać w te okolice, trzeba jechać dwoma autobusami z przesiadką. Czas przejazdu to około 40 minut - podkreśla pani Dominika.

ZKM: pasażerowie nie chcą kursów na trasie Chwarzno - Redłowo



Mimo takiej argumentacji nie zanosi się na to, by ul. Małokacką jeździło więcej autobusów. A to dlatego, że - jak przekonują przedstawiciele ZKM Gdynia - nie chcą tego sami pasażerowie.

Przypominają oni, że po wybudowaniu osiedla Chwarzno Sokółka, właśnie na wniosek mieszkańców, przedłużona została do tego osiedla linia 121 i uruchomiona została nowa linia 221 do nowej pętli w sąsiedztwie przystanku SKM Gdynia Redłowo.

- Kursy na obydwu liniach zaplanowane zostały naprzemiennie, z dość wysoką częstotliwością, w szczytach przewozowych co 15 minut (z Redłowa autobusy odjeżdżały naprzemiennie co 7,5 minuty). Nowa oferta przewozowa, delikatnie mówiąc, nie przyjęła się. W autobusach linii 221 do Redłowa SKM jeździło po 3-5 pasażerów - twierdzi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Czytaj też: Z Witomina do stacji PKM

Pasażerowie mieli zwracać się do organizatora gdyńskiej komunikacji, uznając SKM Redłowo jako mało atrakcyjny cel podróży.

- Zamiast ich zdaniem mało przydatnej linii 221 do Redłowa chcieli połączenia realizowanego ul. Łużycką (dojazdy do biur) i do północnych dzielnic miasta - w szczególności na Obłuże i do Chyloni. Przedłużono więc do Chwarzna Sokółki trasę linii 103, a trasa linii K objęła niemal całą dzielnicę Chwarzno-Wiczlino - dodaje Gromadzki.
Mieszkańcy zwracają też uwagę, że stacja SKM w Redłowie jest przyjaźniejsza, niż ta na Wzgórzu. W tej pierwszej wystarczy zejść na peron po schodach, zaś na Wzgórzu trzeba chodzić tunelem.

Korzystający na co dzień z usług SKM muszą zatem korzystać z linii 147, 140 i 160, które jadą przez Wzgórze. W momencie rozpoczęcia robót na Chwarznieńskiej częstotliwość ma zostać zwiększona.

Czytaj także: Baner przeciw korkom na Chwarznieńskiej

Sęk w tym, że zmiana będzie dotyczyć dni powszednich, tymczasem sporo pasażerów zwraca uwagę, ze problemów przybywa w niedziele. Po wprowadzeniu nowej trasy dla linii K, o co zabiegali m.in. radni dzielnicy, zlikwidowano niedzielne kursy 160.

Z centrum Gdyni na Chwarzno w niedzielę co 20 minut



W efekcie do najdynamiczniej rozwijających się terenów Gdyni przez Witomino jeździ jedna linia 147, kursująca w ciągu dnia co 20 minut, a wieczorami co pół godziny. Kłopoty z wejściem do autobusu na przystanku Węzeł Cegielskiej to coraz częstszy widok. Bywa, że na przystanku z powodu tłoku muszą zostawać rodzice z wózkami.

Pracownicy ZKM zapewniają, że sygnały o problemach z tym połączeniem do nich nie docierały.

- Od czasu zwiększenia intensywności obsługi tej dzielnicy w weekendy, które miało miejsce w 2017 roku nie było sygnałów w tym zakresie. Nie wykluczamy takiego działania w miarę rozwoju dzielnicy i wzrostu liczby jej mieszkańców. Napełnienie autobusów linii 147 jest stale monitorowane - zapewnia Gromadzki.

Rozkład ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (145) 3 zablokowane

  • a do Chwaszczyna?

    dlaczego nie ma autobusów z Sopotu do Chwaszczyna i z Gdyni do Chwaszczyna?

    • 38 10

  • na skrzyżowaniach!!!!!!!!!!!!!

    na przystankach blisko skrzyżowań powinna być możliwość przesiadki w autobusy pospieszne. A nie przystanek dalej ! Inaczej czeka sie za długo.

    • 39 8

  • nowa linia

    potrzebna jest jeszcze jedna linia Sopot - Gdynia Orłowo - Chwaszczyno Chwaszczyno pospieszna!

    • 31 17

  • Co za brednie

    Kto w artykule ktoś wspomniał, że Redłowo jest bardziej przyjazne niż Wzgórze.. . czyli łatwiej jest przejść kilkadziesiąt stromych schodów niż trzydzieści metrów tunelu????

    • 18 30

  • ZKM Gdynia

    Autobus miejski Gdynia Mrzezino potrzebny

    • 36 14

  • Fajnie,gorzkie żale wylane koncert życzeń zakończony?, teraz poważnie skąd wziąć ,a może za co kupić więcej autobusów,oraz więcej osób które by je obsługiwały,bo braki kadrowe są i będą,niech się eksperci z tego forum wypowiedzą.

    • 31 17

  • Komunikacja miejska funkcjonuje fatalnie

    Codziennie dojeżdżam komunikacją miejską z Chwarzna do pracy na ul. Łużycką w Redłowie. To są prawdziwe męczarnie - do wyboru jest autobus 121 wykonujący tylko 4 kursy poranne albo przesiadka na 192 na Witominie, co przy zmniejszonej częstotliwości kursów wiąże się z czekaniem ok. 20 minut na przesiadkę. W efekcie dojazd zajmuje od 40 minut do godziny. A ta trasa ma zaledwie 7 km !!
    Do tego przy sobotnich rozkładach jazdy w ogóle nie ma jak dostać się do pracy.
    Nie rozumiem, dlaczego ZKM powołuje się na linię 221, która była uruchomiona w 2009 roku!! Halooo!! Mamy rok 2018 i na Chwarznie od tego czasu powstały 4 ogromne osiedla, a piąte jest w trakcie budowy! Ilość mieszkańców zwiększyła się kilkukrotnie od tego czasu.
    Oczekujemy większej częstotliwości połączeń bezpośrednich do Redłowa! No i konieczne jest przynajmniej stworzenie buspasa na odcinku leśnym.
    Przy obecnym stanie rzeczy na Chwarznie naprawdę nie daje się normalnie funkcjonować !
    Niestety, Gdynia jest daleko w tyle za Gdańskiem pod względem rozwoju komunikacji miejskiej.

    • 51 0

  • Koniecznie jest potrzebna linia z Chwarzna do Redłowa Szpital...a zkm skąd ma takie informacje...??? Że pasażerowie nie chcieli... Śmiechu warte, ktoś w ogóle pytał mieszkańców Chwarzna o zdanie...nie sądzę

    • 36 11

  • Potrzebne

    Mieszkam na płycie redłowskiej i żeby się dostać na chwarzno muszę się przesiąść .
    Szkoda niby tylko 6-7 KM a jadę ok 35-40min . A bez przesiadki mogłobybyc dwa razy krócej .

    • 45 1

  • Witomino Leśniczówka brak połączenia z Chwarznem i Wiczlinem

    Połączenie jest fatalne. Nawet chcac dotrzec na zabiegi za falochronem trzeba sie przesiąść, a to i czas i koszty. Mam nadzieję że jak zrobią Hodowlaną to będzie jakiś autobus kursujacy ta ulicą by dotrzeć w kierunki Chwarzna . Witomino nie ma żadnego bezposredniego połączenia z Orłowem, Cisową ...
    Z innych dzielnic można jechać na jeden bilet wszędzie A z Witomina koszt 2 lub 3 biletów. Proszę ZKM o pomysł na te trasy, nie muszą chodzić często ale żeby były

    • 38 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane