- 1 Zasłabł w szpitalu, dostał mandat za parking (471 opinii)
- 2 Kierowali pod wpływem środków odurzających (18 opinii)
- 3 Kiedy opony nadają się na śmietnik? (95 opinii)
- 4 Czy można przewozić choinkę na dachu? (56 opinii)
- 5 Mikołaje na motocyklach w Trójmieście (161 opinii)
- 6 Pijani kierowcy pieszo uciekali przed policją (81 opinii)
Czystość rasowa w niemieckiej motoryzacji. Źle to brzmi i groźnie. Na szczęście Niemcy zapominają, że to oni sami operowali takimi pojęciami. Pokazując, że obecnie obce są im takie "ideały", stworzyli BMW z przednim napędem i trzycylindrowym silnikiem. I to w dodatku rodzinnego minivana.
Heretyk i odszczepieniec nazywa się BMW 218i Active Tourer. Ortodoksyjni fani marki go nienawidzą. O ile przyzwyczaili się już, że bawarski koncern nie jest zakonem dbającym o to, by na rynku pojawiały się tylko tylnonapędowe coupe i limuzyny z mocnymi silnikami benzynowymi, a wyrachowaną korporacją dbającą przede wszystkim o zysk, to rodzinny van przerósł ich możliwości percepcji.
To pierwsze przednionapędowe BMW w historii marki. W dodatku z 1.5-litrowym, poprzecznie umieszczonym, trzycylindrowym silnikiem turbo o mocy 136 KM. W segmencie premium ma swojego rywala o ugruntowanej już pozycji na rynku - to Mercedes klasy B.
Złośliwi powiedzą, że jak na bliźniaka Kii Carens, która w dodatku jest tańsza i uboższa tylko o jednego konia mechanicznego z pojemności 1.6 GDI, to BMW wypada całkiem nieźle. Carens rzeczywiście, w podstawowej wersji jest tańszy o ponad 30 tysięcy złotych (108 900 zł do 66 990 zł), kto jednak szuka wyjątkowego oryginała i tak kupi Citroena C4 Picasso. Miłującym kompromis można za to polecić Forda S-Max.
My jednak przyznajemy się, będziemy Active Tourera bronić. Obce są nam wszelkie ortodoksje i dogmaty. Nie przeszkadza nam trzycylindrowy silnik, bo wewnątrz kabiny nie dochodzi do nas jego odgłos. To, że pod maską pracuje coś, co ma wspólne geny z napędem do kosiarki, sprawne ucho wysłucha tylko, gdy 218i Active Tourer stoi odpalony na parkingu.
Staramy się zapomnieć, że silnik mimo małej pojemności i turbodoładowania pali pomiędzy 9 a 10 litrów w mieście. Emisja CO2 z pewnością jest za to minimalna i spełnia wyśrubowane normy.
Cieszy nas, że silnik Active Tourera jest dynamiczny już od niskich obrotów. W połączeniu z jednym z trzech trybów jazdy (standard, sport i eco) zawsze pozwala całkiem pewnie prowadzić 218i, a to dzięki dość twardemu zestrojeniu zawieszenia. Można zastanawiać się tylko, czy sportowe geny BMW warto było przeszczepiać w auto mpv, czy jednak nie dostroić go bardziej komfortowo, co bardziej pasowałoby charakterem do rodzinnego minivana.
W tym - nie ma co ukrywać - wyjątkowo nudnym segmencie rynku, lekkie sportowe zacięcie i tak nie zrobi na nikim wrażenia. Tu bardziej liczy się pojemność bagażnika (jest nieźle, 468/1510 litrów i siedzenia składane w proporcji 40/20/40) czy możliwość łatwego zapięcia dziecięcego fotelika.
Podoba się nam wnętrze Active Tourera. Klasyczne zegary, centralny wyświetlacz czy pokrętła klimy to spójna, a przy tym praktyczna stylistyka. Od razu wiemy, że mamy do czynienia z BMW, jednak dzięki małemu przeprojektowaniu charakterystycznego kokpitu, auto tchnie świeżością. 218i dzięki czerwonym pasom świetlnym na drzwiach, świetnie prezentuje się w nocy. Miejsca jest całkiem sporo, także na tylnych siedzeniach. Wygoda, ergonomia i widoczność, także bez zarzutu.
Balansujący między sportowym dziedzictwem BMW a tradycyjnymi cechami rodzinnych vanów, 218i Active Tourer to samochód z pewnością warty uwagi wśród nabywców celujących w segment premium. Przekonuje jakością wykonania, niezłymi własnościami jezdnymi, jest także wystarczająco przestronny i użyteczny. Paradoksalnie znaczek BMW może być dla tego pojazdu obciążeniem. Gdyby taki samochód wyszedł spod ręki innego producenta, zostałby okrzyknięty świetnym minivanem i nie stałby się obiektem krytyki. Jeśli tylko BMW nie przegrzeje koniunktury i nie wyprodukuje takiego samochodu w wersji "M", wszystko pozostanie w najlepszym porządku.
Nowy czy używany? Jeśli myślisz o BMW sprawdź adresy sprzedawców w naszej bazie
Miejsca
Opinie (34) 7 zablokowanych
-
2015-01-31 08:13
ciężko (1)
Za 20 lat będzie mnie na niego stać ;-)
- 14 1
-
2015-02-03 09:53
dasz radę :)
bo z BMW tak to jest - jak bardzo chcesz, to wszystko zrobisz żeby ją mieć ;)
Najpiękniejsze samochody ever! Ja kocham bezgranicznie od 15 lat.
Co prawda ja sobie cenię masę ;) więc jeżdżę większymi, teraz X4 - ale tym tez pójdę do Zdunka sie przejechać z ciekawości. Ktoś juz był na jeździe próbnej?- 0 0
-
2015-01-31 08:26
Przynajmniej napisali prawdę (1)
że silnik spala ok.10 litrów - zapewne w mieście. Najczęściej możemy wysłuchiwać polskich typowych Bogdanów i Mirków z wąsem co im pali 6.1654 w mieście i 4,54367 na trasie.Grunt to zaklinać rzeczywistość
- 30 0
-
2015-01-31 11:28
Skoda typowego Janusza pali w trasie poniżej 4 litrów. Oczywiscie z magnetyzerem.
- 13 0
-
2015-01-31 08:59
BMW fajna marka, z ciekawą historią która ciągnie się nawet od czasów gdy SS "zatrudniało" (5)
polskich pracowników, do tego dzisiejsza "moda" na gwiazdorzenie na drodze często pod znakiem BMW.
- 17 1
-
2015-01-31 10:41
-dzisiaj tez na tasmie w Monachium lub Dingolfingu wiekszosc to Polacy ... (4)
- 3 2
-
2015-01-31 14:40
historia niby lubi się powtarzać :)
- 2 0
-
2015-01-31 15:40
brzydki (2)
Tylko 3 5 I 7.
- 4 1
-
2015-02-01 12:18
(1)
A 4 i 6?
- 0 0
-
2015-02-01 12:40
ewentualnie 6
- 0 0
-
2015-01-31 09:06
(1)
Czysty azjata.
- 9 1
-
2015-02-03 08:53
spokojnie, poczekajmy na Kierowce BMW, jako pierwszy fan juz na pewno byl na testach i zapewne wkrotce podzieli sie z nami swoja nietuzinkowa opinia
- 0 0
-
2015-01-31 09:53
jak na 3 cylindry to ochlej z tego silniczka
- 12 1
-
2015-01-31 11:53
Linia boczna
fatalna pomyłka
- 14 3
-
2015-01-31 12:39
Po co ludziom takie duże samochody ? (6)
Zastanawia mnie to, bo widzę w mieście coraz więcej suv-ów i aut terenowych. Jeszcze rozumiem, gdyby ta samochody były dla 7-8 osób, ale w tych autach jest zwykle tylko 5 miejsc. Jak dla mnie zakup takiego samochodu miałby sens tylko wówczas, gdybym pokonywał nim w miesiącu po 5-10 tys., może by mi było w nim ciut wygodniej, a tak to widzę same wady: większe spalanie, większe gabaryty utrudniające później parkowanie.
- 10 6
-
2015-01-31 14:41
to typowe bulwarowe wozidła, do tego trzeba pokazać co to nie ja :)
- 3 0
-
2015-01-31 15:43
odpisy na ciezarowke biznesmeny robia.
Dlatego takie do przewozu gnojowki I swin lansuja sie w 3citi.
Zwykle biedaki w lizinguu!- 6 1
-
2015-01-31 17:27
Ponieważ mają małe cycki i siusiaki
- 5 2
-
2015-02-01 00:04
mam (1)
mam, bo cenię sobie bezpieczeństwo, a nie ma co ukrywać, że im większe auto, tym jest bezpieczniej.
poza tym, jeśli cena jest porównywalna z kompaktem, to jaki sens jest kupować mniejszy? dla paru centymetrów na parkingu? daj spokój... :)- 1 3
-
2015-02-03 08:49
SUVy to obciach
- 0 0
-
2015-03-06 13:09
Śpieszę z odpowiedzią,
chociaż jest ona bardzo prozaiczna. Otóż mój drogi, komfort jazdy w takich autach jest nie-po-rów-ny-wal-nie większy, niż w małych autach. Zgadzam się - parkowanie jest nieco trudniejsze, ale wszystko wynagradza komfort jazdy. Sporo czasu odkładałem pieniądze na większy samochód dla rodziny i po kupnie X5 (u Zdunka zresztą, nie wiem, skąd te niezbyt pochlebne komentarze) nie mam żadnych wątpliwości, że było warto. Przesiedliśmy się z dużo mniejszego auta (Auriska) i miejsca jest tyle, że w końcu dzieciaki nie gnieżdżą się na tylnych fotelach. Co więcej, aż chce im się z nami jeździć znowu na rodzinne wypady ;) A do parkowania można się przyzwyczaić. Szczerze polecam wszystkim większym rodzinom.
- 0 0
-
2015-01-31 15:54
(1)
brzydki z profilu jak cholera,taki rodzinny
- 4 3
-
2015-02-03 10:11
no co Ty, rodzinne to brzydkie? ;) BMW to BMW, wszystkie są piekne.
ja tez wole sportowe, ale w sumie kwestia gustu - niektórzy single kupują sobie samochody rodzinne, bo im sie tak podoba :)
żonie powiem, zeby poszła sie przymierzyć do tego modelu u Zdunka, jej sie pewnie spodoba.- 0 0
-
2015-01-31 16:32
(1)
chyba pierwsze auto BMW które w Polsce nie będzie się kojarzyło z wiejską lub blokową dresiarnią
jestem na tak - kupiłbym takie autko- 4 10
-
2015-02-03 10:44
ja też :)
w sam raz dla mnie i dla moich dzieciaków :D Teraz jeżdzimy 116i, ale dzieci rosną :)
ciekawe czy u Zdunka jest jakaś fajna promocja na to autko?- 0 0
-
2015-01-31 17:12
ło matko ale cudak. Z boku okropny.
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.