• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW 3 GT. Mniej sportu w imię komfortu

BawoMartPs
17 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

"Rodzinny" to dziwnie brzmi w połączniu z BMW. Ale model 3 GT może skutecznie to zmienić.



Przerośnięty delfin - tak ktoś nazwał BMW 5 GT. Niestety trafnie. Mniejszy brat "piątki" - 3 GT - nie jest już żadnym delfinem. To niszowy, komfortowy i szybki samochód oferujący olbrzymią ilość miejsca wewnątrz.



Płyta podłogowa wydłużona o 11 cm. Dłuższy o 20 cm od limuzyny serii 3. I do tego wyższy od niej o całe 8 cm. Do tego bagażnik pojemniejszy o 25 litrów w stosunku do trójki kombi - razem 520 litrów, czyli dużo, naprawdę dużo. Oto BMW 3 GT. Samochód, który bardzo zgrabnie balansuje pomiędzy SUV-em a liftbackiem.

BMW ma już jeden podobny model, czyli wspomniane wcześniej 5 GT, oferujące monstrualną ilość miejsca w środku, z zewnątrz jednak mocno przeskalowane. Napompowany i nadmuchany, wygląda jak kolos na krótkich nóżkach, jeśli nie wyposażymy go w opony o słusznym rozmiarze. Nie przeszkodziło to jednak Amerykanom i Chińczykom, bo BMW5 GT świetnie sprzedaje się na obu rynkach.

BMW 3 GT nie powtórzyło stylistycznego zawirowania starszaka. Mimo znacznie powiększonych rozmiarów w stosunku do zwykłej trójki, samochód trzyma proporcje, wygląda elegancko i zgrabnie.

W środku mamy charakterystyczny dla wszystkich modeli BMW kokpit i wyposażenie z linii "luxury". O jakości używanych przez BMW materiałów, precyzji montażu czy ergonomii napisano już wszystko. To jak wzorzec metra w segmencie premium. BMW polubiło jednak bardzo grube kierownice. Ta w 3 GT świetnie leży w dłoni, apelujemy jednak o dalsze niezwiększanie rozmiaru. Nie każdy ma dłonie drwala.

Obowiązkowym elementem wyposażenia 3 GT powinna być kamera cofania. W tym modelu bardzo się przydaje. Bardzo wysoko poprowadzona tylna szyba ograniczająca widoczność i spore gabaryty pojazdu sprawiają, że mniej doświadczeni kierowcy podczas manewrów mogą usłyszeć nieprzyjemne "łup" w okolicach tylnej części pojazdu.

Kierowca z pewnością nie usłyszy jednak narzekania na ilość miejsca w środku. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest go mnóstwo. Jedynie bardzo wysocy pasażerowie siadając z tyłu muszą uważać na kontakt z podsufitką.

Ilość bagażu jaką może zabrać 3 GT jest też imponująca. W pakowaniu pomaga podwójna podłoga, schowki i bardzo prosty system przesuwania i składania tylnych foteli.

Co to wszystko oznacza? 3 GT skrojone jest wybitnie pod potrzeby rodzinne. To nie jest BMW, które najlepiej poczułoby się na torze lub podczas efektownego driftu. Jak więc jeździ największa z trójek?

Wszystkie ustawienia samochodu skalibrowano pod kątem komfortu użytkownika. Układ kierowniczy jest zdecydowanie mniej "ostry" niż w limuzynie. Reakcje samochodu na ruchy kierownicą są nieco wolniejsze, chociaż zawsze wystarczająco precyzyjne. Zawieszenie przyjemnie wybiera nierówności, zachęcając do dłuższej jazdy. GT to przecież skrót od Gran Turismo.

Czterocylindrowy, dwulitrowy, podwójnie doładowany diesel BMW o mocy 184 KM to naprawdę świetny silnik. Nie zna zjawiska turbodziury, a w trybie jazdy "sport" można nawet polubić jego dźwięk. Dodatkowe 60 kilogramów GT nie robi na nim specjalnego wrażenia. Kierowca czuje, że pod pedałem gazu zawsze drzemie wystarczający zapas mocy.

Jednostka napędowa doskonale porozumiewa się też z ośmiobiegowym automatem. Do tego jest bardzo oszczędna, średnie zużycie paliwa podczas mieszanej jazdy w mieście i po krętych kaszubskich drogach (jazdy dość dynamicznej) wyniosło minimalnie poniżej 8 litrów. To świetny wynik. Tryb "eco" jest w tym samochodzie zbędny. Polubią go może kierowcy w Szkocji lub w Poznaniu. Gdy go włączymy, 3 GT przypomina sprintera, któremu kazano biegać w baletkach. Za to w trybie maksymalnie sportowym, czyli "sport +" i przy naprawdę szybkiej jeździe, tylnonapędowe BMW robi się.. podsterowne. Tryb "comfort", to najbardziej lubi BMW 3 GT.

Ten samochód może rozczarować tych, którym BMW kojarzy się ze sportowymi doznaniami zza kierownicy. Jak na tę markę, 3 GT jest zaskakująco łagodne. Czuć, że to prawdziwe BMW, jednak w wersji "soft". Dla kogoś, kto szuka rodzinnego, przestronnego, wygodnego i luksusowego pojazdu, a nie potrzebuje suva, lub nie bierze pod uwagę tradycyjnego kombi, ten poważnie powinien zapoznać się z propozycją BMW.

Samochody bawarskiego producenta nigdy nie były tanie, chociaż nawet jak na segment premium niektóre pozycje w jego cenniku wydają się nam nieco absurdalne. W przypadku 3 GT 320d, w podstawowej wersji wyposażenia startujemy od prawie 164 000 zł. Spora ilość zarówno tych przydatnych jak i nieco zbędnych dodatków bez problemu winduje cenę auta w górę. Nawet o kilkadziesiąt tysięcy złotych.

  • BMW 3 GT
  • BMW 3 GT
  • BMW 3 GT
  • BMW 3 GT
  • BMW 3 GT


Samochód do testów udostępniony przez BMW Zdunek, przedstawiciela marki w Trójmieście.


Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz samochody marki BMW
BawoMartPs

Miejsca

Opinie (47) 3 zablokowane

  • (1)

    BMW z pampersem

    • 8 3

    • mi sie podoba tylko w M pakiecie - genialne

      ale masz plusa za wdechowy koment

      • 0 0

  • Szpetny tył. (13)

    Kolejny okropny model BMW. Trójka kombi wygląda sto razy lepiej.
    3GT, 5GT i X6 to stylistyczne pomyłki.
    Pozdrawiam

    • 35 21

    • kurde mi to auto sie mega podoba

      jak spojrzałem na te zdjęcia to pomyślałem sobie "co za daremny design, ale szmelc, to nie BMW". teraz sie napalilem na nową 320. polazłem do salonu i tadaaa, na wejściu moim oczom ukazała się 320GT z M pakietem. po prostu sie zakochałem i mimo ze przygotowalem sie psychicznie na zakup zwyklej 3 z paroma dodatkami to jednak doplace i wezmę tę. na żywo to auto wygląda obłędnie, oczywiście z M pakietem, na dużych felgach i z fajną tapicerką w środku. moje postrzeganie tego samochodu zmieniło się o 180 stopni. nigdy bym nie przypuszczał bo targały mną skrajnie odmienne emocje

      • 0 0

    • Niestety. (1)

      Przyznaję Ci roberto rację. Wymienione przez Ciebie auta to stylistyczne pomyłki.

      • 9 6

      • Garbate go..no

        • 0 1

    • yep (5)

      pod takimi komentarzami negatywnymi kazdy powinien sie podpisywac czym aktualnie jezdzi. bo podejrzewam ze jedynie zazdrosc z Ciebie wyplywa. Uzytkownicy Golfa mkII, III, badz 15-20 letnich Audi TDI najczesciej tak pisza.
      Ja aktualnie jezdze 3er E90 LCI i uwazam ze nowa F30 GT jest idealna dla malzenstwa z jednym czy dwojka malutkich dzieci w przeciwienstwie do mojego auta gdzie nie miesci sie w bagazniku wozek nie mowiac o bagazach.
      Do jazdy w 90% po miescie X5 jest za duze, to samo 5GT a to auto jest jak znalazl.

      • 8 10

      • Pomyłka za pomyłką

        Największą stylistyczną tragedią w historii BMW były E90, E60 i E65. Z resztą Chris Bangle za te auta wyleciał na zbity pysk. Obecnie miło widzieć, że BMW wygląda jak rasowy Bawarczyk a nie jak Hyundai tak jak to było w przypadku E90 i E60. Eksperymenty z nadwoziem typu liftback mogą być strzałem w dziesiątkę albo ślepą uliczką. Czas pokaże co z tego wyjdzie.

        P.S. Żeby nie było, że zaraz ktoś mi zacznie ubliżać wyzywając od golfiarzy i tym podobnych stworów - jeżdżę E28.

        • 1 0

      • Widzisz a ja śmigam E91 preLCI i też uważam że trzy wymienione wyżej auta to pomyłki ... chociarz jesli chodzi o walory użytkowe to są napewno duzo lepsze od naszych E9X ...

        • 0 0

      • aha (2)

        Czy nikt nie ma prawa napisać, że coś mu się nie podoba? Owszem 3GT jest super bo bez problemu zmieści wózek i zabawki dziecka, ale jest szpetna i tyle.
        Aaaa i to najważniejsze... Audi A4 2.0 TDI z 2010 roku. Mam prawo się wypowiadać? Czy może mój samochód jest zbyt tani na komentowanie wyglądu NAJNOWSZEGO modelu BMW?

        • 6 6

        • ..

          Osobiscie uwazam ze slowa "szpetny" czy "okropny" zupelnie nie pasuja do tego modelu. 5GT rzeczywiscie byla kontrowersyjna z tylu i wiekszosci osob sie nie podobala ale ten model wyglada calkiem dobrze - w srodku jak kazda F30 (czyli bardzo dobrze, miejsca z tylu i w bagazniku - rewelacja)a na zewnatrz przod - standard F30 a tyl duzo ladniejszy od 5GT. Mysle ze za rok dwa Audi wypusci podobny model. Q4 etc
          ps. to nie jest najnowszy model - za miesiac wchodzi do salonow model 4er a za kilka miesiecy seria "i".

          • 2 2

        • mała poprawka

          "ale jest szpetna i tyle."

          Tylko tył jest szpetny! Jeszcze trochę wyżej i wyjdzie Volvo 850 od BMW.

          • 3 1

    • Wiadomo, że to BMW technologia i komfort itp.

      lecz przypomina mi Poloneza.

      • 0 0

    • Nie do końca się zgodzę, (2)

      X6 nic nie uratuje, to fakt ,natomiast 3GT czy 5GT w wyższych wersjach typu 335i GT czy 550 GT z dwoma wydechami, potężnymi felgami,innym tylnym zderzakiem wyglądają genialnie. Masywne, potężne tyły stwarzają pozór auta o półkę wyżej (a kosztują nie znacznie więcej niż wersje Touring) lecz wyglądają komicznie na felgach jak powyżej na zdjęciach i z jedną niewinną rurką z tyłu. GT wymaga odpowiedniej konfiguracji by uzyskać pożądany efekt.

      • 3 1

      • a i dodam jeszcze (1)

        żę BMW 5GT jest na płycie podłogowej BMW 7 w cenie BMW 5.

        • 3 0

        • BMW 5 też jest na płycie BMW 7

          pomyśleć że pierwsza 5 była na płycie 3 :)

          • 2 0

  • ZARAZ

    zarabiam 1800 to ile musze splacic

    • 0 1

  • Auto cenowo idealnie skrojone na kieszeń niemieckiego emeryta (2)

    nasz co najwyżej kupi 10 letnią skodzine lub 5 letnią Dačkę.

    • 5 0

    • no dobrze (1)

      nie dawno wojna była. Zresztą mój ojciec - emeryt jeździ X5 2010. I co da się ? Da się ! A wąsecze nieroby są stworzeni do 5 letniej Fabi. 1.2 LPG i jazda na działeczkę bądź Tesco.

      • 1 0

      • a ja mam wiecej niż twój tatuś na godzine

        tylko wiecej niż 8 godzin tygodniowo nie pracuje bo mi sie nie chce. dlatego śmigam tą skodzinką. w poniedzialek praca a reszta tygodnia browar pod jabłonką. i gitarka. a dla tych co chcieli, chcą lub będą chcieć zapitalać cale życie na bezużyteczne rzeczy mam tylko jedno przesłanie: skoro to wam sprawia przyjemność to jak najbardziej pracujcie :) w końcu każdy lubi co innego

        • 1 0

  • BMW w Polsce wygląda jak wyleniały lew w zoo. (2)

    Jego naturalne środowisko to autostrady (liczba mnoga ;-)) a nie dziurawe, nie wysprzątane z piasku ulice.
    Kupno BMW tutaj, to jak picie drogiego wina w barze z wódką i zakąskami. Niestety.

    • 3 0

    • (1)

      BMW na calym swiecie tak wyglada.

      • 0 0

      • Ale tez jak sredniowieczne organy. Taki handicap pewno.

        • 1 0

  • BMW Nie dziękuje (1)

    Mam mature i nie nosze dresów,wsiowego "luxusu" nie potrzebuje.

    • 1 6

    • A mimo to i tak jesteś skończonym debilem ;)

      • 8 1

  • Biorę dwa! (1)

    a co stać mnie

    • 1 1

    • ale co?

      Dwa piwa ? Stawiasz ?

      • 0 0

  • (3)

    Za takie pieniądze to kupiłem mieszkanie w kredycie na 30lat.

    • 8 5

    • (1)

      Ktoś z zarządu BMW wogóle to widział? Przeciez ten tył to masakra.

      • 1 4

      • Sam jesteś masakra...

        ...osobiście nie mój segment, sam jeżdżę 5er F10 ale akurat widziałem 3GT u Zdunka i moim zdaniem NA ŻYWO ten samochód wygląda świetnie. Zaznaczam - Na żywo, a nie na średnio udanych zdjęciach. Nie ma porównania do nieproporcjonalnego 5GT.

        • 2 3

    • no to frania jesteś

      • 0 0

  • BMW 3 GT. Mniej sportu w imię komfortu... (4)

    320d GT za 164tys. Ciekawe na ile to auto jest bardziej komfortowe od BMW X3 które kosztuje wersji również 2.0 D 184km tylko ze z napędem X DRIVE 167 tys. a X3 na zimę i nie tylko jak znalazł.

    • 5 2

    • .. (2)

      mysle ze wlasciwosci jezdne beda jednak duzo lepsze w 3GT niz w X3. X3 to taki maly "klocek", slaby w zakretach i slaby w dluzszej trasie a GT to prawie limuzyna, tyle ze z powiekszonym tylem, liftback w wykonaniu bawarskim.

      • 5 0

      • ... (1)

        3GT udaje limuzynę, X3 udaje X5. Na dziurawe drogi i pogodę która od października do kwietnia nawiedza nasz kraj wybrałbym jednak X3. Myślę że każde BMW jest komfortowe (jedno mniej, drugie bardziej) natomiast nie można tego już powiedzieć o właściwościach terenowych które zimą są bezcenne. Ale oczywiście kwestia gustu i zamiaru użytkowania auta.

        • 2 0

        • 3 GT też wyjdzie z napedem na 4

          X3 troche wyższa ale generalnie nie bedzie duzych roznic

          • 1 0

    • GT

      tylko w M pakiecie ! Inna bajka. Bez niego wygląda jak nieskończony projekt.

      • 1 1

  • Nowa mazda 6 jest milion razy ladniejsza (3)

    j.w

    • 15 15

    • jest fenomenalna

      ale czy ładniejsza? może i tak, ale z zewnątrz. w środku ta beemka dosyc mocno bije madzie. z reszta to inny segment. mazda nie oferuje nawet jakieś większych silników. gdyby mazda sprzedawała swoją 6 z napędem na tył i 3 litrowym 6 cylindrowym silnikiem o mocy przynajmniej 250 koni to by mogła konkurować z BMW 3 jak równy z równym

      • 1 0

    • od passata

      na pewno.

      • 1 0

    • ale od czego ładniejsza?

      Od 3GT? to inny segment!
      od serii 5? Niestety nowa 5 jest śliczna.

      • 4 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile ustawowo czasu na przerejestrowanie zakupionego auta ma nowy właściciel?

 

Najczęściej czytane