- 1 Kobieta zginęła w wypadku na obwodnicy (520 opinii)
- 2 Przesadzanie drzew na Witominie (93 opinie)
- 3 57 mld zł z podatku od sprzedaży paliw (44 opinie)
- 4 Nowy Jeep Avenger już w Trójmieście (17 opinii)
- 5 Olej napędowy już tańszy od benzyny (102 opinie)
- 6 Odnów identyfikator, by parkować za darmo (137 opinii)
BMW M3 Competition kontra elektryczne i4 na autodromie
Rasowe, 510-konne BMW M3 Competition kontra elektryczne, 544-konne BMW i40 M50 - brzmi ciekawie? Byliśmy świadkami torowego porównania obu tych modeli, które na Autodromie Pomorze zorganizował dealer BMW Bawaria Motors Gdańsk.
BMW M3 Competition
BMW M3 w topowej odmianie Competition napędzane jest 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem benzynowym o pojemności 3 litrów i aż 510 KM. Moment obrotowy wynosi 650 Nm i dostępny jest w szerokim zakresie od 2650 do 6130 obr./min. Co istotne, w tym egzemplarzu moment obrotowy rozdzielany jest na wszystkie koła (xDrive), a jednostka została zestrojona z 8-biegową przekładnią ZF. Sprint do "setki" zajmuje zaledwie 3,9 sekundy.
Cennik BMW M3 Competition xDrive startuje od kwoty 489 100 zł. Wersja tylnonapędowa kosztuje co najmniej 468 100 zł.
Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
BMW i4 M50
Z kolei elektryczne i40 M50 to ten mocniejszy z dwóch dostępnych w ofercie wariantów. Co ważne, to pierwsze elektryczne M. Dwa silniki wytwarzają łącznie 544 KM i 795 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przez większość czasu pracuje głównie ten umieszczony przy tylnej osi, generujący moc 313 KM. W momencie gdy auto traci przyczepność, z pomocą przychodzi silnik zamontowany z przodu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tyle samo, co w M3 Competition - 3,9 sekundy. Trzeba zaznaczyć, że ten sportowy samochód jest wyraźnie cięższy, waży blisko 2,3 tony, więc to i tak wynik bardzo dobry.
i40 M50 zostało wyposażone w akumulator o pojemności 80,7 kWh. Na pełnej baterii elektryczne BMW powinno przejechać około 400 km. Ładowanie przy użyciu bardzo szybkiej ładowarki (205 kW) od 10 do 80 proc. zajmie 30 minut. W warunkach domowych, używając ładowarki ściennej BMW Wallbox, uzupełnienie baterii do pełna potrwa ponad 8 godzin.
Ceny BMW i4 M50 rozpoczynają się od 340 900 zł.
Który model wygrał na torze?
Oba samochody zmierzyły się na kilometrowej nitce toru w Pszczółkach. Który z nich wypadł lepiej na autodromie?
Podczas pierwszej próby torowej BMW M3 Competition osiągnęło czas 47,20 s i okazało się wyraźnie lepsze od "elektryka", który minął linię mety z czasem 49,57 s. W drugim przejeździe wyniki były już bardzo zbliżone. Ponownie wygrało M3, ale różnica była wręcz niezauważalna, zadecydowały setne sekundy. Czasy drugiego okrążenia to odpowiednio: 49,27 i 49,85.
Pamiętajmy jednak, że M3 Competition jest zdecydowanie lżejsze od swojego elektrycznego konkurenta - waży 1700 kg, a i4 ponad 2200 kg.
Warto dodać, że oba modele są dostępne do jazd testowych w BMW Bawaria Motors Gdańsk. Umawiać się można, korzystając z formularza internetowego.
Więcej artykułów na temat aut elektrycznych
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-05-07 00:25
Ładowanie przy użyciu bardzo szybkiej ładowarki (205 kW) od 10 do 80 proc. zajmie 30 minut. (1)
Benzyna ok 60 litrów lana z kanistrów przez lejek z butelki o koli wyjdzie max 10 minut. Nawet na wygwizdowie gdzie sztrum idzie po aluminoiwych kablach i wywala korki przy włączonej pralce i tv.
- 1 0
-
2022-05-09 00:10
I co z tego?
Większość ładowań będzie zajmowała nie 30 minut, ale 10-14 godzin, i nie zajmą one więcej niż 2 minuty dziennie użytkownikowi - podłączy po powrocie z pracy i odłączy wychodząc do pracy. Ile Ty w tym czasie razy na stację pojedziesz i ile razy te 10 minut stracisz?
- 0 0
-
2022-05-04 13:44
Może warto byłoby również porównać wielkość tych kretyńsko wyglądających grili?
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.