• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW M3 Competition kontra elektryczne i4 na autodromie

mJ
4 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Rasowe, 510-konne BMW M3 Competition kontra elektryczne, 544-konne BMW i40 M50 - brzmi ciekawie? Byliśmy świadkami torowego porównania obu tych modeli, które na Autodromie Pomorze zorganizował dealer BMW Bawaria Motors Gdańsk.



M3 Competition czy i4 M50 - które auto wybrał(a)byś dla siebie?

Najnowsza odsłona BMW M3 Competition zadebiutowała w trójmiejskich salonach nieco ponad rok temu. Natomiast elektryczne i40 w topowej wersji M50 jest dostępne od niedawna. Oba egzemplarze demonstracyjne gdańskiego dealera pojawiły się na autodromie, aby pokazać swoje możliwości. Za ich "sterami" zasiedli zawodowi kierowcy: wicemistrz Polski w ralllycross w klasie SuperCars Light - Michał Peterlejtner i znany trójmiejskiej publiczności drifter - Piotr Kozłowski.

BMW M3 Competition



  • BMW M3 Competition
  • BMW M3 Competition
  • BMW M3 Competition
  • BMW M3 Competition
  • BMW M3 Competition
  • BMW M3 Competition
BMW M3 w topowej odmianie Competition napędzane jest 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem benzynowym o pojemności 3 litrów i aż 510 KM. Moment obrotowy wynosi 650 Nm i dostępny jest w szerokim zakresie od 2650 do 6130 obr./min. Co istotne, w tym egzemplarzu moment obrotowy rozdzielany jest na wszystkie koła (xDrive), a jednostka została zestrojona z 8-biegową przekładnią ZF. Sprint do "setki" zajmuje zaledwie 3,9 sekundy.

Cennik BMW M3 Competition xDrive startuje od kwoty 489 100 zł. Wersja tylnonapędowa kosztuje co najmniej 468 100 zł.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


BMW i4 M50



  • BMW i4 M50
  • BMW i4 M50
  • BMW i4 M50
  • BMW i4 M50
  • BMW i4 M50
Z kolei elektryczne i40 M50 to ten mocniejszy z dwóch dostępnych w ofercie wariantów. Co ważne, to pierwsze elektryczne M. Dwa silniki wytwarzają łącznie 544 KM i 795 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przez większość czasu pracuje głównie ten umieszczony przy tylnej osi, generujący moc 313 KM. W momencie gdy auto traci przyczepność, z pomocą przychodzi silnik zamontowany z przodu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tyle samo, co w M3 Competition - 3,9 sekundy. Trzeba zaznaczyć, że ten sportowy samochód jest wyraźnie cięższy, waży blisko 2,3 tony, więc to i tak wynik bardzo dobry.

i40 M50 zostało wyposażone w akumulator o pojemności 80,7 kWh. Na pełnej baterii elektryczne BMW powinno przejechać około 400 km. Ładowanie przy użyciu bardzo szybkiej ładowarki (205 kW) od 10 do 80 proc. zajmie 30 minut. W warunkach domowych, używając ładowarki ściennej BMW Wallbox, uzupełnienie baterii do pełna potrwa ponad 8 godzin.

Ceny BMW i4 M50 rozpoczynają się od 340 900 zł.

Który model wygrał na torze?



  • i40 M50 i M3 Competition
  • i40 M50 i M3 Competition
  • i40 M50 i M3 Competition
  • i40 M50 i M3 Competition
Oba samochody zmierzyły się na kilometrowej nitce toru w Pszczółkach. Który z nich wypadł lepiej na autodromie?

Podczas pierwszej próby torowej BMW M3 Competition osiągnęło czas 47,20 s i okazało się wyraźnie lepsze od "elektryka", który minął linię mety z czasem 49,57 s. W drugim przejeździe wyniki były już bardzo zbliżone. Ponownie wygrało M3, ale różnica była wręcz niezauważalna, zadecydowały setne sekundy. Czasy drugiego okrążenia to odpowiednio: 49,27 i 49,85.

Pamiętajmy jednak, że M3 Competition jest zdecydowanie lżejsze od swojego elektrycznego konkurenta - waży 1700 kg, a i4 ponad 2200 kg.

Warto dodać, że oba modele są dostępne do jazd testowych w BMW Bawaria Motors Gdańsk. Umawiać się można, korzystając z formularza internetowego.

Więcej artykułów na temat aut elektrycznych

mJ

Miejsca

Opinie (28)

  • Oprócz Tesli żadne inne auto nie jest obecnie w stanie przejechać 400km (nawet w Norwegii !). (5)

    Oczywiście mowa o prawdziwym użytkowaniu, nie internetowych zaklęciach.

    • 11 5

    • W prawdziwym użytkownaniu auta miewają usterki. (3)

      A serwis tesli istnieje tylko na papierze.

      • 8 0

      • Oczywiście. Zobacz badania zadowolenia z marki - Tesla jest przodująca w tej kwestii. (2)

        Reszta producentów jest 10 lat do tyłu ... i ten dystans się nie zmienia.

        • 0 2

        • Ach tak, badania Consumer Reports.

          Szalenie przekonujące: auta uważane za jedne z najbardziej awaryjnych na rynku mają jednakowoż najbardziej zadowolonych właścicieli. I wcale nie ma tu sprzeczności, bo jak tłumaczy Consumer Reports, to kwestia "stylistyki i komfortu". No cóż, na temat jakości serwisu Tesli w Stanach nie będę się rozwodził, Rich Rebuilds zrobił o tym doskonały materiał. O serwisie w Polsce też nie ma co rozmawiać, opinii na ten temat w internecie jest aż po sufit. Próżno szukać pozytywnych.

          • 2 0

        • xd to jak z fanami appla

          • 0 0

    • bzdura

      Lucid Air bije Teslę pod każdym względem.

      • 0 0

  • (1)

    Może to i drogie. Może i szybkie, ale bmw straciło swój imicz i charakter. Mercedes zresztą też.

    • 12 8

    • Z tym Mercem się nie zgodzę, ale BMW tymi grillami samo się załatwiło. Fuj, ochyda.

      • 6 4

  • I tak wolę Aurora SAT 3 na ciekłą platynę, taniej, szybciej a i na Plutona do teściowej nie tracę 2 godzin jak coś.

    • 2 3

  • (3)

    W jaki sposób wyliczana jest stawka ubezpieczenia OC w przypadku aut elektrycznych?

    • 2 2

    • Od pojemności akumulatora.

      • 1 0

    • w ich przypadku z wiadomych powodów zamiast pojemności silnika której nie ma, bierze się pod uwagę moc. Wiadomo że są też inne aspekty ale jeśli chodzi o sam fakt bycia elektrykiem. Przy wanklach np. brało się pod uwagę pojemność x2

      • 0 0

    • Dokładnie tak samo jak w autach spalinowych - czyli tak jak sobie dany ubezpieczyciel wymyśli.

      • 2 0

  • Wybralam BMW x 6 sport, super !!!!

    • 2 7

  • Może warto byłoby również porównać wielkość tych kretyńsko wyglądających grili?

    • 11 2

  • Elektryk wyszedł taniej? Nieźle. (8)

    Swoją drogą pół bańki za M3... trudno to skomentować. To już jest poziom Porsche 911. Ja wiem że Porsche ma 100 koni z hakiem mniej, ale to ikona motorsportu. M3 zawsze kosztowało 60% ceny 911, teraz to już prawie 90%. Nie mam o to pretensji bo zapewne technicznie to też dużo lepszy samochód niż poprzednie M3, ale czy to nie są już zbyt duże buty dla BMW. Wizerunkowo. Zeby się to nie skończyło tak jak z VW Phaetonem który miał konkurować z S-klasą i BMW 7 a ostatecznie był klapą sprzedażową, bo mimo że wypasiony produkt to jednak klientela jak już miała położyć grubą kasę za limuzynę to wolała kupić marki które były bardziej renomowane.

    • 2 2

    • (7)

      m3 i 911? hahaha dobre, co jeszcze, poziom aventadora moze haha. m5 competition to moze, moze. chociaz jakbys sie przejechal, bys widzial roznice w jakosci materialow, sprzetu. porsche to klasa, bierzesz za 2k roczna gwarncje do 15 lat i nic sie nie martwisz

      • 0 2

      • (3)

        pisałem o poziomie cenowym, czytasz w ogóle to co komentujesz? Z resztą poziom wykończenia to jeden c**j. I to i to jest świetnie zrobione.

        • 0 0

        • No nie ... porsche to inna klasa. Może ty nie widzisz różnicy, ale zapewniam ... (1)

          ... jeżeli jeździłbyś porsche 10 lat to od razu byś wiedział o czym piszę :)

          • 0 2

          • jeździłem Cayenne

            to jest ten sam poziom, ba to było dawno i pierwszy model, był gorszy od beemek z tamtych lat, szczególnie ta obleśna konsola środkowa, dopiero lifting poprawił jakość do poziomu BMW. Teraz jeśli jest lepiej to niewiele bo BMW to top klasa z aut popularnych oczywiście. Do Bentlei czy RR obu tak samo daleko. Ale nie o tym mówiłem tylko o tym że zawsze M3 oscylowało w okolicach 60% ceny 911. Teraz mamy 85% i to mnie dziwi

            • 0 0

        • chyba nie widziałeś skór w bmw

          • 0 0

      • tak m3 i 911 (1)

        m5 to możesz do panamery turbo s porównać a nie do 911. Zresztą wybacz ale tu nie ma co porównywać Porsche do aut marki które najczęściej stoją przed każdą wiejską dyskotekom

        • 0 1

        • taaa pod wiejskom dyskotekom :D Pewnie często sprawdzasz. Wszystko można do wszystkiego porównać ale nie o to tu chodzi.

          • 0 0

      • widac, ze nie jezdziles ani BMW M3, ani Porsche. komentator ze Skody Octavia sie wymadrza.

        • 0 0

  • jakieś takie nie za ładne te nowe bmw

    • 4 1

  • Masakra!

    Świat zwariował

    • 1 0

  • Ładowanie przy użyciu bardzo szybkiej ładowarki (205 kW) od 10 do 80 proc. zajmie 30 minut. (1)

    Benzyna ok 60 litrów lana z kanistrów przez lejek z butelki o koli wyjdzie max 10 minut. Nawet na wygwizdowie gdzie sztrum idzie po aluminoiwych kablach i wywala korki przy włączonej pralce i tv.

    • 1 0

    • I co z tego?

      Większość ładowań będzie zajmowała nie 30 minut, ale 10-14 godzin, i nie zajmą one więcej niż 2 minuty dziennie użytkownikowi - podłączy po powrocie z pracy i odłączy wychodząc do pracy. Ile Ty w tym czasie razy na stację pojedziesz i ile razy te 10 minut stracisz?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się cykl imprez, dedykowany posiadaczom sportowych modeli Porsche?

 

Najczęściej czytane