BMW X7: ogromny SUV dla siedmiu osób

BMW X7
BMW X7 fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Ma ponad 5 m długości, od kół po sam dach naszpikowany jest nowinkami technologicznymi, na pokład może zabrać aż siedem osób, a swoimi rozmiarami budzi respekt na drodze - poznajcie największego i najbardziej luksusowego SUV-a w historii marki BMW, model X7. Jego cennik startuje od kwoty niespełna 400 tys. zł.



Czy podoba ci się nowe BMW X7?

tak, wygląda świetnie 40%
raczej tak, jest ciekawy 20%
raczej nie, jest za duży 15%
nie, nie przepadam za takimi autami 25%
zakończona Łącznie głosów: 409
BMW X7 po raz pierwszy w Trójmieście został pokazany rok temu. W zasadzie od tamtego czasu auto jest oblegane przez potencjalnych nabywców, którzy nieustannie zapisują się na jazdy testowe tym modelem. Auto praktycznie cały czas jest w ruchu. W końcu i nam udało się przetestować największy aktualnie model BMW.

Monumentalny SUV to odpowiedź Bawarczyków na model GLS od Mercedesa, który na rynku jest już od 2015 roku. I to głównie ze swoim rodakiem X7 będzie rywalizowało o względy klientów. Drugim poważnym konkurentem jest Range Rover.

Zaznaczmy jednak wyraźnie, że Stary Kontynent nie jest docelowym rynkiem dla X7. SUV został stworzony z myślą o Stanach Zjednoczonych, bo, jak wiadomo, Jankesi kochają masywne, potężne samochody. Zresztą produkcja X7 - co nie jest zaskoczeniem - odbywa się właśnie za wielką wodą, w Greer w Karolinie Północnej.

Bawarski SUV imponuje swoimi rozmiarami. Mierzy 5151 mm długości, 2000 mm szerokości i 1805 mm wysokości. Rozstaw osi ma 3105 mm. Największy w rodzinie SUV jest o 23 cm dłuższy od mniejszego brata - X5. Auto waży od 2320 kg do 2460 kg. I co najważniejsze: może być siedmioosobowy.

Znakiem rozpoznawczym X7 jest oczywiście potężny, budzący kontrowersje grill. W zasadzie to właśnie X7 zainaugurował trend BMW na gigantyczne, niekiedy karykaturalnie wyglądające atrapy chłodnic. Przyznam szczerze, że widząc pierwsze zdjęcia X7, również uważałem, że ten grill jest przerysowany, zdecydowanie zbyt duży. Ale na żywo nie jest tak źle. Zmieniłem zdanie. Rzeczywiście, mógłby być nieznacznie mniejszy, ale całkiem zgrabnie wkomponowuje się w masywny pas przedni z charakterystycznymi, spłaszczonymi światłami laserowymi.

Salony samochodowe w Trójmieście


Samo nadwozie jest dość pudełkowate, ale to jedyna opcja, żeby w kabinie SUV-a komfortowo podróżowało aż siedem osób. Wnętrze X7 oferuje naprawdę bardzo dużo przestrzeni. W drugim rzędzie - zamiast klasycznej, trzyosobowej kanapy - można zamontować dwa kapitańskie fotele z podłokietnikami (konfiguracja X7 dla sześciu osób)

Najwięcej kontrowersji budzi rząd trzeci, w którym podróżować mogą dwie osoby. Z reguły mówi się, że dostawka w bagażniku przeznaczona jest co najwyżej dla niezbyt rosłych dzieci. W X7 jest inaczej, przetestowałem to na własnej skórze, choć początkowo byłem dość sceptycznie nastawiony. Miło się jednak zaskoczyłem.

Mierzę 181 cm wzrostu i spokojnie się zmieściłem. Oczywiście nie wymagajmy cudów, napiszę to wprost: miejsca na nogi jest mało i zapewne gdybym miał w trzecim rzędzie przejechać kilkaset kilometrów, to wówczas mocno bym narzekał. Nie narzekałbym na pewno na brak przestrzeni nad głową, bo tej akurat jest dużo. Niemniej jednak wśród aut oferujących najbardziej przestronne trzecie rzędy BMW X7 jest w ścisłej czołówce (a być może nawet jest liderem).

W celu ułatwienia wsiadania do trzeciego rzędu zastosowano duże, większe od przednich drzwi. Przy samym wsiadaniu nie trzeba się gimnastykować ani siłować, bo oparcia kanapy drugiego rzędu składane są elektrycznie. W ostatnim rzędzie pasażerowie mają do dyspozycji wejścia USB, szyberdach, podłokietniki i wentylowane fotele.

Siłować nie trzeba się także przy załadunku bagaży. X7 został wyposażony w funkcję obniżenia zawieszenia tak, aby próg załadunku ułatwił wkładanie zakupów. Dużym ułatwieniem jest także dwuczęściowa klapa bagażnika.

Sam bagażnik przy rozłożonych fotelach trzeciego rzędu oferuje 325 litrów pojemności. W przypadku standardowej, pięcioosobowej konfiguracji bagażnik liczy 725 litrów. Można pozostawić jedynie przednie fotele - wówczas w bagażniku przewieziemy ponad 2100 litrów.

O pierwszym rzędzie nie ma sensu się rozpisywać, bo jest to w zasadzie kopia z innych, nowych modeli BMW, m.in. X6. Duży ekran centralny, wyświetlacz head-up, wirtualne zegary, ta sama kierownica i ten sam panel centralny z piękną, kryształową dźwignią zmiany biegów - to wszystko już znamy. Nie zmienia to jednak faktu, że wnętrze jest eleganckie, skrojone z bardzo dobrej jakości materiałów, praktyczne i naszpikowane od kół po dach nowinkami technologicznymi. Ciekawostką jest chociażby fakt, że na pokładzie siedmioosobowej wersji X7 znajduje się aż... pięciostrefowa klimatyzacja.

Dodajmy, że już w standardowej konfiguracji auto posiada m.in. pneumatyczne zawieszenie obu osi i adaptacyjny układ jezdny z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów oraz aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, BMW Live Cockpit Professional, ekran multimedialny o przekątnej 12,3 cala, trzyczęściowy dach panoramiczny, reflektory diodowe, skórzaną tapicerkę czy czterostrefową klimatyzację automatyczną.

Jednym z ciekawszych systemów, które mogliśmy przetestować, jest tzw. asystent cofania. To duża pomoc przy takim gabarycie pojazdu. Załóżmy, że wjechaliście X7 w bardzo ciasną uliczkę, ale musicie się wycofać. Asystent wam w tym pomoże, bo odtworzy ostatnie 50 metrów waszej jazdy i samodzielnie wycofa.

BMW X7
BMW X7 fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Pod maskę testowanego egzemplarza xDrive 30d trafił sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik diesla o mocy 265 KM. Niemiecki olbrzym do "setki" rozpędza się w 7 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 227 km/h. Silnik został zestrojony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, a moment obrotowy przekazywany jest oczywiście na wszystkie koła.

X7 z tym silnikiem nie jest demonem prędkości, ale pamiętajmy, że ten samochód waży prawie 2,5 tony, a jego bryła nie jest specjalnie aerodynamiczna. 265 KM wystarczy jednak do dynamicznej jazdy. Średnie spalanie podczas jazd testowych wyniosło 11,5 l paliwa na 100 km.

Trzeba oddać inżynierom BMW, że stanęli na wysokości zadania, bo stworzyli ogromny samochód z bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. SUV jest niezwykle posłuszny, robi dokładnie to, czego zażyczy sobie kierowca. A ten, siedząc za "sterami", kompletnie nie czuje, że prowadzi... autobus. X7 świetnie trzyma się drogi i jest bardzo zwinny. To akurat zasługa opcjonalnej tylnej osi skrętnej, w którą warto zainwestować.

Na koniec mała dygresja: współczuję przyszłym właścicielom X7, którzy wybiorą się na zakupy do galerii handlowej. To auto na styk mieści się na miejscu parkingowym.

Cennik BMW X7 otwiera kwota 393 100 zł za wersję xDrive30d. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 520 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma BMW Zdunek z Gdyni.

Opinie (113) ponad 20 zablokowanych

  • Niezły (19)

    Pytanie tylko po co taki samochód do miasta? Serio. Zaraz padną argumenty że bezpieczeństwo, że wysoko siedzisz itd. Ale gdzie funkcjonalność w postaci zwinności? Każdego dnia widzę ludzi którzy mają potężny problem z zaparkowaniem tych "stodół" rozjeżdżają trawniki, niszczą krawężniki itd. Od razu dodam wychodząc na przeciw krzykaczom że nie mam Passata ;)
    Uważam że w mieście trzeba być sprytnym a nie zawalidrogą.

    • 96 7

    • Uwazaj...bo zaraz tysiace sprytniejszych od ciebie napisze ze do miasta najlepszy jest rower...potem kolejny tysiac sprytniejszych im odpowie ze lepsze sa hulajnogi...jeszcze inni napisza ze jest kryzys i jak sie pracuje z domu to nic nie jest potrzebne do jezdzenia...takich to mamy spryfsprytforumowiczow. Jak ktos chce i go stac to niech sobie kupuje...nie twoj problem

      • 13 7

    • Nissan Note (8)

      najlepszy do miasta, szybki, wąski, zwinny, mało pali, nie ma biednych wersji, polecam
      :)

      • 9 6

      • (7)

        Jest jeden problem z tym autem. Subiektywny, ale mający przełożenie na to co widać na naszych drogach. Jest potwornie nijaki, żeby nie rzec brzydki.

        • 14 4

        • zgadzam się i dlatego go nie zamykam :)

          • 7 0

        • (5)

          Ale to samochód do miasta więc czego po nim oczekiwać?
          On nie służy do realizowania pasji czy tam hobby.
          Od tego są np. stare porsze czy mustangi

          • 6 2

          • (2)

            Wiesz, auto nie musi być kupione z pasją żeby zwyczajnie cieszyło oko. Wystarczy żeby nie było szkaradne. Meble i ciuszki kupujesz też byle jakie ?

            • 1 4

            • (1)

              Meble i ciuchy kupuję funkcjonalne, trwałe, dyskretne i solidne.
              Nie są to często "modne" marki typu np. buty NB.
              Tak samo jak samochody.
              Co innego jeśli chodzi o jakieś moje hobby - tu sobie na dużo pozwalam to znaczy na ile mnie stać.
              A ten nissan jest tylko narzędziem i według mnie nie jest jakiś specjalnie brzydki.

              • 8 1

              • Każdy kupuje to co chce i co mu się podoba. Jeżeli są chętni na takie auto znaczy, że komuś się podoba i ktoś je kupuje. Szczerze, to dla mnie też jakiś wyjątkowy nie jest, ot powstał bo Audi i Mercedes też takie mają. Wolałbym np. Maserati Levante...

                • 2 0

          • (1)

            sorry, ale porownujesz porsche do najtanszego auta "sportowego" mustanga?

            • 0 0

            • Wiem, że edukacja i poziom społeczeństwa jest jaki jest...
              Ale gdzie ty tam widzisz porównanie?
              Poza tym porsze robiło też tanie modele-poczytaj czy tam może lepiej obejrzyj.

              • 2 0

    • do ciągania jachtu (1)

      • 3 0

      • Będziesz nim ciągał jacht na Karaiby lub na Śródziemne?

        • 2 0

    • To ma skrętną tylną oś, więc w kwestii zwinności potrafi być lepszy niż kompakt.

      • 5 0

    • (1)

      kazdy ma swoj typ samochodu, jedni chca fiat 500, inni 911, a jeszcze inni G63. Zyjemy w swietnym swiecie, gdzie jest wybór, nie to co 50 lat temu same fordy ten sam kolor w USA. Jedynym problemem sa ludzie jak ty, ktorych nie stac i nie rozumieja, ze kazdy lubi co innego?

      • 7 1

      • Te same fordy, ten sam kolor - 50 lat temu?

        To było ponad 100 lat temu :)

        • 4 0

    • (2)

      Najczęściej osoby które są posiadaczami takich dużych suvów mają drugie auto do miasta (np. żony). To są krążowniki na dalekie trasy.

      • 1 3

      • (1)

        Buehehe
        Zwłaszcza te utrzymanki robią w nich dalekie trasy.

        • 7 2

        • zazdroscisz komus?

          • 0 4

    • SUVy są irytujące na parkingach, bo mają wysoki tył i ciemne szyby, więc blokują całą widoczność jak się wyjeżdża parkując obok nich.

      • 2 0

  • Naprawdę wielki (2)

    Niejedna insta-dżesika z galerii tam wejdzie :) biorę w leasing i jadę pod Bałtycką montować czworokąt :)

    • 52 1

    • (1)

      póki co zmontuj zlew bo wisi na jednej śrubie i kapie

      • 7 2

      • Za późno

        Wziąłem od ciebie kasę, a reklamacji nie przyjmuję

        • 3 1

  • (4)

    Dobre dla alfonsa lub właściciela złomowca.

    • 59 1

    • Romuś nie jeden taki przepił.

      • 4 0

    • Zaintrygowana (1)

      A co jeśli właściciel złomowca jest alfonsem? Ma wtedy zniżkę na to auto czy jak?

      • 4 0

      • To wtedy jest combo.
        Ma zniżkę i trzyma dzi...i w kontenerach morskich na zlomowcu.
        I wozi je, tym niekształtym czymś do klientów.

        • 2 0

    • podjedziesz pod biedronę, rozwydrzony bachor wychodząc walnie drzwiami i wgniota za nie mały haj$

      • 1 1

  • (1)

    piękny

    • 9 29

    • Kwestia gustu

      Mi tam bardziej leży mój siedmioosobowy rexton. No i cena za mój jest o wiele niższa

      • 0 0

  • (1)

    Cudo

    • 4 22

    • Pięknie dziś płonął na obwodnicy.

      • 0 0

  • (3)

    Porównując z Dacią Duster, to marnie te X7 wygląda...

    • 55 2

    • (1)

      Dokładnie. W tych pieniądzach spokojnie można mieć Dacie więc nie rozumiem o czym tu myśleć...

      • 11 0

      • W tych pieniądzach

        To ja bym miał po jednej Dacii na każdy dzień tygodnia.

        • 9 0

    • dokładnie tak. Zgodnie z obowiązującym przelicznikiem można za to mieć 10 Dusterów

      • 2 0

  • Niestety ale wszystkie suvy BMW po liftingu przegrywają z Mercedesem , Audi , Porsche oraz Land Roverami pod względem stylisty

    wyglądaja jak karety z 18 wieku

    • 23 4

  • Jakby kosztował 30 tysi to bym wziął. (1)

    A tak to biorę paska w 1,9 tdi i jeżdżę.

    • 12 1

    • i jeszcze Ci 25tysięcy zostanie w kieszeni

      • 5 0

  • Grill za mały

    a poza tym ok

    • 31 2

  • wyciągałem takiego kloca ostatnio pod Żukowem z błota (4)

    właściciel myślał, że ma takie możliwości terenowe jak Range Rover L322 , którym jeździł wcześniej - a tu zonk. Mój stary FJ Cruiser bez problemu przejechał a X7 nie mogło ruszyć z miejsca...

    • 30 5

    • Nie od dziś wiadomo, że im większy SUV tym dalej trzeba go z błota wyciągać

      • 3 0

    • co za bzdura, przeciez to jest SUV a nie samochod terenowy i kazdy z IQ 50 o tym wie.

      • 6 4

    • przecież X7 to nie samochód terenowy, tylko SUV

      poza tym ma szosowe opony, w błocie bez żadnej przyczepności

      • 7 0

    • pic or

      it didnt happen :)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Summer Patrol by Cabrio Poland 2021
Summer Patrol by Cabrio Poland 2021
zlot
sie 27-29
piątek - niedziela
Wyspa Sobieszewska

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Infiniti znajduje się w: