- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (80 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (164 opinie)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (96 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Bądźmy uprzejmi, zmniejszmy korek na Witominie
Jadąc z centrum Gdyni na Witomino, można wybrać dwie drogi - ul. Kielecką albo Witomińską . Na przecięciu dróg popołudniami tworzy się korek. - Priorytet ma Kielecka, na Witomińskiej jest przez ten czas zielona strzałka. Dajmy sobie szansę i starajmy się wpuszczać pojazdy jadące z ulicy podporządkowanej, skoro i tak wszyscy kończymy w zatorze na Rolniczej - apeluje pani Monika, nasza czytelniczka.
Drogowcy poprawili ustawienia sygnalizatora. Pani Monika zwraca jednak uwagę na kolejny problem na skrzyżowaniu, który dotyczy popołudniowych godzin szczytu. Chodzi o włączanie się do ruchu z ul. Witomińskiej w Rolniczą.
Oto jej spostrzeżenia:
Korek na wjeździe na Witomino to popołudniami w dni powszednie coś normalnego. Kierowcy jadą przez Witomino ul. Rolniczą w głównej mierze do zachodnich dzielnic Gdyni. O płynnej jeździe nie ma mowy, ale jest coś, co mogłoby poprawić choć trochę ruch - jazda "na suwak".
Sprawa dotyczy skrzyżowania ulic Kieleckiej, Witomińskiej i Rolniczej. W tym miejscu spotykają się dwa sznury aut. Priorytet ma ul. Kielecka, która jest główną trasą z centrum na Witomino. Jadą nią także autobusy.
Sygnalizacja myli kierowców na Witominie
Samochody jadą także ul. Witomińską, która przez dłuższy czas cyklu ma zieloną strzałkę. Wszyscy posuwają się w ślimaczym tempie - na tyle wolno, że przy odrobinie uprzejmości i dobrej woli można próbować zmniejszyć skutki zatoru.
Manewrem, o który chciałam zaapelować, jest wpuszczanie przez kierowców jadących z Kieleckiej, osób jadących ul. Witomińską w ul. Rolniczą, czyli stosowanie trochę zmienionej zasady "na zamek". Dzięki temu choć trochę rozładujemy ruch na skrzyżowaniu, a i tak później wszyscy spotykają się na ul. Rolniczej, która nie przystaje do obecnego natężenia ruchu.
Wiem, że to nie rozwiąże podstawowego problemu, jakim jest nieprzejezdność Witomina w godzinach popołudniowego szczytu. Pozwoli jednak na płynniejszą jazdę i mniejsze nerwy, które pojawiają się wielokrotnie na tym skrzyżowaniu z powodu zatoru, nieustąpienia pierwszeństwa lub obecności rowerzystów, którzy nie mają osobnej drogi dla siebie.
Jazda na suwak: co z przepisami
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (145) 3 zablokowane
-
2019-06-24 08:51
(1)
Ludzie. Dlaczego mieszkacie na wsi a pracuje w mieście? Powinno się wprowadzić zakaz pracy i nauki dalej niż 3 km od miejsca zamieszkania i problem korków zniknie.
- 24 73
-
2019-06-24 19:09
Ludzie spoza miasta powinni dojeżdżać tylko komunikacją zbiorową
- 25 11
-
2019-06-24 08:56
i**otyczna propozycja, nie rozwiazuje zadnego problemu
- 58 30
-
2019-06-24 09:01
Remont chwarznienskiej (1)
Propozycja zmiany organizacji ruchu. Rolnicza i malokacka, chwarznienska hodowlana i wielkokacka na odcinku pomiędzy hodowlana a malokacka jednokierunkowe. Do góry dwa pasy rolniczej + dwa pasy chwarznienskie. W stronę centrum dwa pady hodowlanej + dwa pasy wielkokackiek + dwa pasy malokackiej (wystarczy odcinek przy lidlu). Drobna modyfikacja skrzyżowania przy witawie i jedyne przewężenie zostaje na odcinku 200m pod kładka na chwarznienskiej. I korka nie ma - proste (osobiście nie popieram bo mieszkam koło hodowlanej, ale w tej chwili to jedyna rozwiązanie).
- 69 20
-
2019-06-24 09:24
Rozwiązaniem jest eliminacja z dróg strucli powyżej 8 lat. Rocznik 2010 i wcześniejsze na złom.
- 10 17
-
2019-06-24 09:05
Komunikacja miejska (1)
Rola miasta jest nakłonić do korzystania z komunikacji miejskiej. Duży parking P+R zamiast działek na chwarznie przy obwodnicy rozwiązałby problem korkow
- 72 23
-
2019-06-24 10:49
Ta, akurat.
Przekonaj wąsatych Januszy w swych dzielnych Passatach TDI żeby się przesiedli na autobus.
- 21 8
-
2019-06-24 09:11
buhahah
- 68 18
-
2019-06-24 09:14
Bzdura
Pani Moniko proszę wybrać jazdę ulicą kiekecką jeśli jadąc witominską żąda Pani ustępowania. Pewnie jadąc kiekecką tez denerwują Panią pojazdy na strzalce z witominskiej. ... uważam że po to jest strzałka by warunkowo przyjeżdżać A nie pchać się tym z kieleckiej. Raz zielone swiatla są tu raz tu...
Albo mam dla Pani Moniki inną alternatywę a nawet dwie!!! Pierwsza to pojechać trzecią z możliwych dróg tj malokacka lub przesiąść się na autobus.- 78 20
-
2019-06-24 09:40
Tylko bus pasy
Zróbcie w końcu bus pasy tylko to jest w stanie rozładować korki, jak ludzie zobaczą że autobusem mogą być o godzinę szybciej w domu to może ruszą 4 litry z auta i zaczną jeździć komunikacją .
Tylko bus pasy które powinny być wszędzie !!!!- 72 21
-
2019-06-24 09:40
Rozumiem że zgodnie z duchem tego artykułu wyjeżdżający na zielonym świetle z witomińskiej też będą wpuszczać tych z kieleckiej....
- 77 14
-
2019-06-24 10:00
uprzejmość to nie problem w tym miejscu
Nie uprzejmość a inna organizacja sygnalizatorów poprawiłaby ruch w tym miejscu obecnie w czasie dużego natężenia ruchu samochody jadące Kielecką wjeżdżają na skrzyżowanie nawet wtedy gdy na Witomińskiej jest zielone i blokują przejazd. Problem jest w tym że sygnalizator na Kieleckiej jest oddalony do Witomińskiej o kilkadziesiąt metrów i nawet gdy na Witomińskiej jest zielone to nie ma jak wjechać.
- 65 20
-
2019-06-24 10:03
Kilka dni temu była dyskusja
Iż na Chwarznie do 2022 roku powstanie o 50 procent więcej budynków mieszkalnych ,czyli osiedle. A ściółka jaka była taka jest i będzie. A szczur pasożyt ma się w najlepsze. Ważna kasa a reszta niech się buja.
- 70 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.