• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bayon - nowość od Hyundaia

Michał Jelionek
22 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowy Hyundai Bayon. Nowy Hyundai Bayon.

W polskich salonach Hyundaia zadebiutował nowy model koreańskiego producenta - nazywa się Bayon. Co jest jego najmocniejszą stroną? Cena. Crossovera można mieć od kwoty 66 700 zł.



Hyundai Bayon to nowa propozycja Koreańczyków w segmencie małych, miejskich crossoverów. Nazwę zawdzięcza miastu Bayonne (w języku polskim: Bajonna), czyli stolicy francuskiego Kraju Basków. Dlaczego wybór padł akurat na taką nazwę? Nie mam pojęcia, ale pewne jest, że nazwa ma podkreślać europejski charakter Bayona. W końcu to auto powstało z myślą właśnie o klientach ze Starego Kontynentu. Teraz crossover staje w szranki w bardzo wymagającym segmencie. Czy sobie poradzi? Czas pokaże.

Nowy Hyundai Bayon. Nowy Hyundai Bayon.
Bayon może się pochwalić nowoczesnym designem. Pas przedni charakteryzują: potężna atrapa chłodnicy, wąskie LED-owe światła do jazdy dziennej i duże reflektory główne. Kompozycja niezła, przypominająca nieco tę wykorzystywaną w nowych Citroenach. Do tego trzeba dorzucić dynamiczne przetłoczenia na bokach nadwozia, no i delikatnie opadającą linię dachu. Z tyłu z kolei uwagę przyciąga ciekawie wyprofilowana klapa, lampy i duży spojler dachowy. Całokształt należy ocenić pozytywnie, no ale o gustach się nie dyskutuje.

Konfigurując Bayona, klienci mają do wyboru w sumie dziewięć kolorów nadwozia. Kilka z nich można zestawić z dachem w kolorze czarnym (dopłata 1700 zł). Testowany egzemplarz posiada flagowy dla tego modelu kolor Mangrove Green.

Więcej artykułów o nowych modelach aut



  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
W ofercie Hyundaia kompaktowy crossover pozycjonowany jest tuż przed Koną, choć wymiary oba te auta mają bardzo podobne. Różnica w długości wynosi zaledwie 2,5 cm. Ale na tle modelu i20 Bayon wypada już bardzo dobrze. W przypadku tych dwóch modeli różnica w długości wynosi 14 cm.

Gwoli formalności, Bayon mierzy 4180 mm długości, 1775 mm szerokości i 1490 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2580 mm. Natomiast bagażnik crossovera pomieści 411 litrów. Jak te wymiary przekładają się na przestronność kabiny? W pierwszym rzędzie nie można narzekać na brak wolnej przestrzeni. Nieco gorzej jest na tylnej kanapie. Bardziej rośli pasażerowie na dłuższych dystansach mogą odczuć dyskomfort.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
Przyglądamy się wnętrzu nowego Bayona. Delikatnie pisząc... jest dość plastikowe. Niestety. Otaczające nas materiały wykończeniowe są raczej kiepskiej jakości. Ale coś za coś. Rekompensatą jest całkiem bogate wyposażenie. Za kierownicą znajdują się wirtualne zegary o przekątnej 10,25 cala. Taką samą przekątną ma główny, dotykowy ekran pokładowy odpowiedzialny za obsługę multimediów (w bazowym wyposażeniu ekran ma 8 cali). System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.

Co więcej, na pokładzie znajdziemy podgrzewane fotele przednie, klimatyzację automatyczną, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów czy trzy porty USB (dwa z przodu, jeden z tyłu). Mało tego, Bayon może zostać doposażony w system audio marki Bose, system Bluelink (dostęp do wielu usług z zakresu Connected Car) czy bezkluczykowy dostęp. Jest naprawdę nieźle.

Bayon to także całkiem długa lista asystentów bezpieczeństwa. W zależności od wersji auto może być zatem wyposażone w m.in.: asystenta unikania kolizji z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymywania pasa ruchu, asystenta podążania za pasem ruchu, inteligentny tempomat, system monitorowania uwagi kierującego oraz funkcję monitorowania tylnej kanapy.

Wersje wyposażenia są cztery: Pure, Modern, Smart i Executive.

  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
Pora na silnik. Pod maskę testowanego egzemplarza trafiła 100-konna jednostka benzynowa T-GDI o pojemności litra. Nie jest to demon prędkości, ale też braku dynamiki nie można Bayonowi odmówić. Przyspieszenie do "setki" nie powala, zajmuje 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 183 km/h. Maksymalny moment obrotowy to 172 Nm.

W testowanym egzemplarzu silnik został zestrojony z 6-biegową skrzynią manualną, a moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednią oś. Dodam tylko, że istnieje możliwość zamówienia Bayona także z 7-biegowym automatem.

Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym średnie spalanie wyniosło 7,4 l paliwa na 100 km.

Zamykając temat jednostek napędowych, dodam tylko, że w ofercie koreańskiego crossovera znajduje się jeszcze jeden silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 84 KM.

  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
Cennik Hyundaia Bayon startuje od kwoty 66 700 zł za bazową wersję Pure z silnikiem 1,2 i 5-biegową manualną skrzynią biegów. Topowa opcja wyposażenia Executive wiąże się z wydatkiem co najmniej 88 900 zł.

Jak już wspomniałem na początku, koreański crossover o klienta powalczy z mocnymi konkurentami. Wśród nich są m.in. Opel Mokka, Kia Stonic, Peugeot 2008 czy Ford Puma.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Auto-Mobil.

  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.
  • Nowy Hyundai Bayon.

Miejsca

Opinie (69) 3 zablokowane

  • (3)

    1 litr 100 koni,1,2 litra 85 koni....Nie można zrobić porządnej jednostki 1,6litra 150 koni?Ten minimalizm jest dobijający.Same plastiki i cena jak zwykle nie na kieszeń Kowalskiego.Chyba że po 4 latach taka używka.

    • 16 6

    • Dla polaka tylko auta po powidzi z Niemiec

      • 11 5

    • (1)

      Ale że co, może jeszcze wolnossące to 1.6L? Przecież to muł będzie. A jak z turbo to z drugiej strony szkoda tej pojemności, bo 1.6T to 200KM luzem robi, a onz 230-240 można bez problemu pocisnąć.

      • 3 1

      • Wychodzisz z błędnego założenia, że Svencjusz wie o czym pisze. To zwykły ttroll nabijający odsłony.

        • 10 2

  • Ciekawi mnie co istnieje jako standard a co jako opcja

    Technologie u producentów prawie że te same. Porównać szczegóły da się tylko jak dobrze zestawimy te same funkcjonalności. Tylko to daje miarę ile auto na prawdę kosztuje. Na co komu 'podstawka', przemyślany klient albo dopłaci albo kupi lepiej doposażone używane

    • 6 2

  • Pojemność = karton mleka (4)

    Małe miejskie auto i 3 cylindry + turbo to jeszcze jakoś daje radę ale nie duży ciężki SUV.... Niestety przez ekoterrorystów jesteśmy skazani za zmierzch motoryzacji jaka znamy... A żeby było śmiesznie to, te współczesne wynalazki jak 1 litrowy silnik w dużym aucie, powoduje że smogu jest więcej zamiast mniej.... Takie auto pali 10-12 litrów w mieście a stary diesel palił 5-7 litrów, wiec jest mniej ekologiczne

    • 24 14

    • Podziękuj marketingowcom, że na siłę lansowana jest ta głupia moda na Suvy/crossovery do miast xD więc wypuszczają głównie ociężale suvy.

      • 12 2

    • (1)

      Przecież to auto waży pewnie 1100-1200kg, ma mniej niż 4.2m długości i mniej niż 1.8m szerokość, obok dużego SUVa to nie stało, ot zwykły maluszek, tylko wisi odrobinę wyżej. :)

      • 13 1

      • SUVami jeżdżą tuczniki-inwalidzi, którzy nie wstaną z fotela zwkyłego auta.

        Nie trzeba tego reklamować. Po prostu tucznik nic innego nie kupi. No i na wsi większy prestiż.

        • 6 11

    • Im więcej paliwa, tym szybciej skończą się zasoby ropy naftowej. To jest przemyślana zagrywka ze strony ekologów.

      • 0 1

  • z takim silnikiem to odrazu najlepiej zrobić przeszczep z passata (1)

    • 10 2

    • No tak, za mało pali w korku :)

      A i za dużo momentu na niskich obrotach.

      • 0 2

  • Brzydki ten wóz. Ponadto wygląda jakby był już ładnych parę lat na rynku. (2)

    • 21 7

    • A mi zależy na funkcjonalności

      Cross coś tam to wymiary kompaktu a wnętrze malucha. Taki segment B z opcją drażnienia somsiada wypasem.
      Niestety dziś rządzi marketing z dizajnem a ludzie mają za mało ikry, by iść pod prąd - kupisz nie po myśli specjalisty od marketingu to jego boty shejtują cię w social mediach i odwrotnie.

      • 1 2

    • Widać że Niemiec go kreślił

      • 0 0

  • (2)

    qrcze, myślałem, że to multipla

    • 20 2

    • (1)

      Hyundai daleko nie lezy:)
      Brzydki,slaba jakosc.Sorry ale podziekuje.Wole Mazde.

      • 1 6

      • Pewnie dlatego Hyundai daje 5 lat gwrancji bez limitu kilometrów, bo wie, że robi brzydkie, słabej jakości auta ;)

        • 1 0

  • (2)

    1.0 i 7.5litra/100km , żart. 1.6 -1.8 z lat 90 o większej mocy paliły spokojnie w granicach 8, nie trzeba było ich kręcić nie wiadomo ile, jechały z dołu.

    • 20 2

    • Jechały "z dołu" od 3,5k :D

      Poza tym budy w latach '90 były o wiele lżejsze. Passat b3 ważył 1100kg...

      • 2 2

    • to spróbuj kupić sobie coś nowego z innym silnikiem.... nie ma nie produkuje sie...

      • 1 0

  • Marudźcie dalej :) (2)

    Ja już zamówiłem w wersji Executive. Trójmiasto.pl dzięki za recenzję!

    • 11 17

    • (1)

      Kolejny,fan Hjundaja:)

      • 0 1

      • Nie zgadłeś

        Pracownik salonu

        • 1 0

  • widać toyota w tej klasie dalej może spać spokojnie i jest nie do pobicia (10)

    i nie chodzi tu tylko o stronę wizualną (aczkolwiek tutaj też bije konkurencje na głowę) ale przede wszystkim o wyposażenie przy porównywalnej cenie, chyba że komuś odpowiada wersja typu dziadkowóz za 66700.

    • 9 39

    • (3)

      toyota to auto dla emerytow

      • 13 6

      • ... i to po 15 latach emerytury.

        • 7 2

      • tak szczególnie toyota supra (1)

        natomiast hyundai i20 i 30 i w zasadzie wszystkie inne modele to auta dla dynamicznych młodych ludzi.

        • 1 0

        • Supra to BMW z karoserią Toyoty.

          • 0 2

    • patrzę na drogę nie ekran wyświetlacza

      Auto służy do przemieszczania z punktu a do b, jak kogoś kręcą świecidełka tupu chrom klamka, to na odpust

      • 6 4

    • Toyota tak zaspala w swojej klasie, ze teraz musi prowadzic tania akcje marketingowa pod kazdym artukulem na Trojmiasto peel. (3)

      Jaka marka taki marketing.

      • 9 2

      • o jakiej klasie mówisz? (2)

        chyba nie o crossoverach, polecam przejedź się po salonach marek innych niż toyota, zainteresuj się crossoverami i powiedz sprzedawcom, że rozważasz też CHR-kę.

        • 0 0

        • Nie rozważam - benzynowiec 1.2 o osiągach Wartburga 353 (1)

          a mocniejsza hybryda wyje jak trolejbus ZiUtek jadący Wielkopolską w dół w 1984.
          To samo dotyczy Ravek.
          Yaris GR im się udał.

          • 0 1

          • rozumiem, że wolisz Konę 1.0 ?

            artykuł dotyczy Hyundaia a porównywanie wartburga do ravki czy chrki jest nie na temat

            • 0 0

    • Toyota bije konkurencję pod względem dizajnu? :) teraz te plastikowozy wszystkie wyglądają tak samo, jak postawisz obok siebie tonie wiesz czy to Toyota, Hyundai, Renault czy BMW. Jedynym producentem, który do swoje go dizajnu coś nowego i charakterystycznego wrzucił, był Peugeot i jego lwie kły. Stylistyką od tej gamy crossoverów czy sedanów to się obecnie Bugatti wyróżnia albo Porsche ale nie Toyota. Oczywiście żadnemu autu nie ujmując! Mówię tylko o wyglądzie na pierwszy rzut oka.

      • 0 1

  • (3)

    asystenta unikania kolizji z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymywania pasa ruchu, asystenta podążania za pasem ruchu, inteligentny tempomat, system monitorowania uwagi kierującego oraz funkcję monitorowania tylnej kanapy.

    super, ale rozprasza kierowce

    • 13 18

    • w nowych autach szyby przednie prawie poziome więc widoczności "zerowe" tak trzymać, a potem zdziwieni że wypadek

      • 1 3

    • Witam (1)

      No chyba Pan nigdy takim autem nie jechał. Właśnie kupuje nowego Hyundaia pierwszy raz w życiu właśnie ze względu na te systemy

      • 5 2

      • tak

        dokladnie

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest immobilizer?

 

Najczęściej czytane