• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą częściowe ograniczenia ruchu na Trakcie Konnym

Maciej Naskręt
13 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trakt Konny wymaga zmiany. Zgodni są mieszkańcy jak i miejscy inżynierowie ruchu. Trakt Konny wymaga zmiany. Zgodni są mieszkańcy jak i miejscy inżynierowie ruchu.

Miasto szykuje się do remontu Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska. Przy tej okazji mieszkańcy Aniołków chcą zwężenia jezdni do jednego pasa, czemu dali wyraz zbierając ponad 400 podpisów pod petycją o ograniczeniu ruchu. Drogowcy zamierzają wprowadzić pewne ograniczenia, ale nie wszystkie od razu.



Z której jezdni częściej korzystasz jadąc od strony Wrzeszcza w kierunku centrum?

W kilka dni mieszkańcom dzielnicy Aniołki udało się zebrać ponad 400 podpisów pod petycją o ograniczeniu ruchu na całym Trakcie Konnym. Zależy im głównie na dwóch kwestiach:

  1. zawężeniu Traktu Konnego do jednego pasa
  2. budowie bezpieczniejszego połączenia al. Zwycięstwa z Traktem Konnym

- Ograniczenie ruchu samochodowego na Trakcie Konnym umożliwi uzyskanie dodatkowej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów, a ponadto dodatkowych miejsc postojowych w miejsce prawego pasa ruchu na Trakcie Konnym. Dzielnica od wielu lat boryka się z deficytem stanowisk - mówi Anna Golędzinowska, przewodnicząca zarządu dzielnicy Aniołki. - Ponadto wybudowanie bezpiecznego nowego połączenia al. Zwycięstwa z Traktem Konnym bliżej ul. 3 Maja zachęci do omijania dwujezdniowej drogi. Obecne rozwiązanie - łącznik na wysokości ul. Chodowieckiego - jest bardzo niebezpieczne.
Zwężony nieco Trakt Konny i planowana w następnych latach przebudowa połączenia al. Zwycięstwa z Traktem Konnym. Zwężony nieco Trakt Konny i planowana w następnych latach przebudowa połączenia al. Zwycięstwa z Traktem Konnym.

Drogowcy: zwężenie o metr i bezpieczniejsze połączenie



Miejscy inżynierowie ruchu zgadzają się co do faktu, że obecny zjazd z al. Zwycięstwa na Trakt Konny jest bardzo niebezpieczny.

- W tym celu planujemy zaprojektować nieco bliżej centrum bezpieczne połączenie wspomnianych ulic. Zjazd będzie dużo bardziej komfortowy niż obecny, przez co kierowcy powinni zrezygnować z jazdy traktem - przekonuje Tomasz Wawrzonek z gdańskiego magistratu. - To jednak wymaga przygotowania projektu budowlanego, uzyskania zgód, stąd sądzę, że te prace będą mogły ruszyć w przyszłym roku.
A co ze zwężeniem samego Traktu Konnego?

- W ramach planowanej przebudowy chcemy zwęzić oba pasy ruchu z 3,5 do 3 m czym zyskamy łącznie 1 m wolnej jezdni. Uzyskana przestrzeń umożliwi wyznaczenie nowych miejsc postojowych dla samochodów. Tylko częściowo będą one parkowane na chodniku, a nie jak teraz w całości - tłumaczy Wawrzonek.
Trakt Konny zostanie wyremontowany na odcinku 1 km. Trakt Konny zostanie wyremontowany na odcinku 1 km.

Oferty na remont Traktu Konnego dużo droższe



Trakt Konny to dodatkowa dwupasmowa jezdnia w stronę centrum Gdańska, biegnąca wzdłuż al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. Korzystają z niej głównie kierowcy skręcający na jej końcu w ul. 3 Maja, co pozwala ominąć centrum miasta oraz osoby dojeżdżające od strony Wrzeszcza do GUMedu i mieszkańcy dzielnicy Aniołki.

Jezdnia Traktu Konnego jest mocno sfatygowana, dlatego drogowcy wyznaczyli ją do remontu. Jednak nie zostanie on przeprowadzony na całej długości, a jedynie na liczącym ok. 1 km odcinku od ul. Smoluchowskiego do Placu Zebrań Ludowych (ok. 200 m przed skrzyżowaniem z 3 Maja). Razem z jezdnią wyremontowany zostanie też chodnik.

Obecnie trwają poszukiwania wykonawcy prac. Chęć realizacji tego zadania zgłosiły trzy firmy. Najtańsza oferta firmy WPRD Gravel opiewa na 5,8 mln zł. Z kolei miasto zabezpieczyło na ten cel 3 mln zł. Magistrat musi zdecydować teraz, czy podwoi pulę na to przedsięwzięcie.

Zwycięzca będzie musiał uporać się ze wszystkimi pracami do 28 września.

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Karcher

    Może by tak wyszorować i odremontować ulicę Mariacką. Z roku na rok w coraz gorszym stanie.

    • 12 1

  • trakt (2)

    przecież można zwęzić pas zieleni po lewej stronie traktu , nie dużo o pół metra to daje już 1,5 m i zwiększyć miejsca do parkowania a ped**arze mają po drugiej stronie piękną ścieżkę rowerową sprawa druga niech pan redaktor nie podpiera się potrzebą miejsc parkingowych dla mieszkańców , te miejsca są raczej potrzebne dla lekarzy i studentów do szpitala akademickiego , mieszkańcy to zawsze na końcu

    • 35 9

    • można zwęzić jezdnie i poszerzyć pas zieleni, jak już

      albo w ogóle zamknąć trakt dla ruchu tranzytowego.

      Blachosmrodziarze mają na zwycięstwa 6 pasów powinno im starczyć.

      • 7 12

    • mieszkańcy powinni parować na swoich posesjach

      przy tych domach są duże działki, ale widać nie chce im się tam stawiać wózków bo trzeba otwierać bramę - lepiej na ulicy przed domem

      • 8 2

  • Panie Wawrzonek odwagi, Tomasz Tosza z Jaworzna pierwszy krok wykonał! (3)

    Zostawiając po 2,5 metra na każdy pas parking zmieści się w jezdni. To będzie realne ograniczenie moto szarży. W Gdańsku były już tymczasowe pasy podczas remontów po 2,2 metra i miały szykany (przejazdy miedzy docelowymi jezdniami) i kataklizmu nie zarejestrowano. Tutaj droga prosta jak drut.

    • 8 10

    • Może 1,8 metra (2)

      Zmieścisz się śmiało

      • 6 5

      • pójdźmy na całego (1)

        proponuje 1,5 m

        • 6 1

        • 1.5m są jednokierunkowe pasy ruchu dla rowerów. Jestem za

          • 2 2

  • Miejsca parkingowe ? (1)

    Co z tego jak pazerniaki z miasta ustawią zaraz parkometry !

    • 11 9

    • oo wielki panicz chce wszystko za darmo. podatków nie płacą i chcą wszystko mieć za darmo. co za rozszczeniowcy

      • 7 4

  • Moim zdaniem należy całkowicie zamknąć al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa (17)

    Moim zdaniem należy całkowicie zamknąć al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa, ale pod warunkiem wykonania podziemnego przejazdu pod całym centrum Wrzeszcza i Gdańska. Wszędzie deptaki i ścieżki rowerowe, byłoby super.

    • 24 8

    • (13)

      wystarczy ograniczyć ruch tak by starczyły po dwa pasy w każdym kierunku.
      rozwiązanie x1000000 tańsze.

      • 3 13

      • Wtedy to nie byłoby miasto, tylko wieś. Proponuję tam skierować swoje kroki.
        Tam chyba jest Pani/Pana miejsce.

        • 7 5

      • (9)

        Miasto będzie dobrze funkcjonować, jeżeli będzie się rozwijać a nie zwijać

        • 7 3

        • (8)

          dla ciebie rozwój to 10 pasów w każdą stronę i nic wokół ??

          Miasto - jednostka ....... charakteryzująca się dużą intensywnością zabudowy ( a nie tras przelotowych)

          • 5 8

          • (2)

            Duża intensywność zabudowy - owszem, ale co z całą infrastrukturą. Nic nie może funkcjonować bez dobrego zaplecza, a w tym bez dobrego dojazdu i przejazdu przez miejscowość. Trudno zrobić w centrum miasta typową sypialnię.
            Pewnie wszystko można. Pamiętam dobry film ("Poszukiwany, poszukiwana (1972)")) jak p. Dyrektor przenosił budynki na środek jeziora, a jezioro przeniósł obok i jeszcze dostał nagrodę za zmiany w projekcie.

            • 6 4

            • (1)

              Wygodny dojazd i owsze ale raczej nie w formie transportu prywatnego autem. Nie ma na to miejsca i jest zbyt uciążliwe.

              Kazde cywilizowane miasto inwestuje w transport publiczny i rowery. Ruch samochosowy się ogranicza na tyle ile to możliwe

              • 2 6

              • Inwestuje - słowo klucz.

                • 3 1

          • Biblioteka podręczna

            Za mało przeczytałeś. Wartościowe książki o mieście mają po 100 i więcej stron.

            • 3 2

          • (3)

            Niestety przelotówka z Gdańska i kolejno do Wrzeszcza, Oliwy, Sopotu, Gdyni może być tylko jedna. Dodatkowo jest tzw. dolny taras ale szału nie ma. To nie Łódź czy Warszawa czy NY. U nas jest inny układ położenia, równolegle do morza. Chyba nie masz pojęcia o czym piszesz, zapewne jesteś singlem bez prawa jazdy i jakichkolwiek obowiązków. I nie znasz topografii Trójmiasta.

            • 7 1

            • (2)

              Co do NY. Tam ponad 80% mieszkańców porusza się komunikacją publiczną.

              U nas dla porównania to trochę ponad 30%

              • 2 6

              • W NY są rozbudowane linie metra. Proszę o dyskusję z logicznymi argumentami.

                • 6 2

              • Nowy Jork jest wyjątkiem w USA

                Większość miast ma udział publicznego transportu w dojazdach do pracy mniej niż 10%. To normalny kraj, co prawda aktywiści miejscy strzelają z d*py, że brzydkie blachosmrody itd, ale oczywiście nikt ich nie słucha.

                • 5 3

      • plus jeden

        Po co budować nowe domy w Gdańsku? Wystarczyłyby szlabany na rogatkach i zakaz posiadania dzieci.

        • 6 3

      • Dorośniesz, założysz rodzinę, będziesz pracować, to zrozumiesz czemu to jest głupi pomysł.

        • 4 2

    • (2)

      I jak mieszkańcy Wrzeszcza dojadą samochodem do swych domów przy Grunwaldzkiej?

      • 3 2

      • (1)

        Są to sprawy techniczne, ale chyba nie trudno wyobrazić sobie wloty i wyloty z głównej trasy.

        • 0 3

        • Patrząc na zabudowę i ukształtowanie Wrzeszcza to raczej jest niemożliwe do zrobienia. Ale skoro dla Ciebie ideologiczne zupierdliwienie życia mieszkańców jest tylko sprawą techniczną...

          • 4 0

  • Tokyo

    Wyciąć stare i niesłuszne lipy z Langenfuhrtsche Allee. Wybudować porządną autostradę 2 x 5 na estakadzie, a mieszkańców Aniołków odgrodzić szklanym płotem. Tramwaj, parkingi i ruch pieszy + rowery pozostawić w parterze.

    • 4 7

  • ale kogoś porąbało (5)

    Normalnie nie wierzę w to co czytam. Popołudniu stoi Zwycięstwa i Trakt Konny i oni chcą go zwęzić? I zrobić parking, żeby co chwila ktoś tam wyjeżdżał i wjeżdżał blokując ruch.

    • 40 11

    • (4)

      Straszne, ze stoi w korku. Wyjdź z blachosmrodu, rusz tyłek i zacznij myslec

      • 4 12

      • (2)

        No i co ma zrobić? Jechać do domu autobusem, którego nie ma bo brak taboru i kierowców?

        • 11 1

        • (1)

          Wzdłóż leci skm i tramwaje

          • 0 5

          • Wow. A co z tymi co nie mieszkają wzdłuż. Tylko 2 lub 5 km od skm i tramwaju? I mają dzieci?

            • 7 0

      • A swoje dzieci do szkoły czy przedszkola oddalonych o 10 km. prowadzisz na piechotę?

        • 6 1

  • mnóstwo

    Aż całe 400 podpisów? Serio? Jestem przytłoczony tą liczbą. Nie wiem, jak się pozbieram.

    • 31 5

  • (1)

    Zwężenie to jest nagłupszy pomysł jaki można wykonać Gdańsk najbardziej zweżonym miastem buduje się nowe osiedla a ulice jak na budowie po jednym pasie a na dodatek płyty betonowe

    • 32 8

    • nie płyty betonowe, a kostę granitową

      chociaż kocie łby bardziej by pasowały do urzędników

      • 4 0

  • propozycja

    Trakt konny tylko dla koni no ewentualnie dla roweròw i pieszych.

    • 12 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane