- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (139 opinii)
- 2 Ten kierowca musi kochać Jezusa (103 opinie)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 4 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (242 opinie)
- 5 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (107 opinii)
Będą pieniądze na dużo droższy remont trasy tramwajowej na Stogach
Choć koszt remontu 3,2-kilometrowej trasy tramwajowej na Stogach przekracza budżet o 40 mln zł, przedsięwzięcie zostanie zrealizowane. Pieniądze będą pochodzić z rezerwy inwestycji tramwajowych realizowanych w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.
Niestety, oferty okazały się dużo wyższe od kwoty jaką miasto planowało wydać na remont linii - ok. 70 mln zł brutto.
- najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Skąd taka różnica między kosztorysem inwestora a ofertami?
- Sprawę analizowaliśmy. Wzrosły bardzo koszty pracy, szczególnie gdy dotyczy to tak wąskiej dziedziny robót, jak remontów torowisk. Trudno w tej branży o dobrych fachowców. Ponadto na oferty mają też wpływ wyższe niż kiedyś koszty materiałów - tłuamczy Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska.
Na szczęście dla mieszkańców Stogów urzędnicy nie zamierzają rezygnować z inwestycji. Tym bardziej, że jest ona częścią większego przedsięwzięcia, jakim jest czwarty etap Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Jego całkowita wartość wynosi 540 mln zł.
W projekcie GPKM IV znajduje się również pula na wydatki nieprzewidziane. Właśnie z niej pochodzić będzie brakująca kwota na realizację robót na torowisku na Stogach.
Trzy odcinki do remontu
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną: sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku.
- Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ul. Nowej Bulońskiej Północnej
- Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej
- Budowa linii tramwajowej ul. Nowej Warszawskiej w Gdańsku
- Zakup 15 szt. tramwajów.
- Nowe wiaty przystankowe na terenie Gminy Miasta Gdańska
- Nowe tablice informacji pasażerskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska
Na tym etapie dofinansowanie wynosi łącznie 286 mln zł.
Opinie (137) 2 zablokowane
-
2018-02-19 15:10
Oby było to dobrze wykonane, a nie jak na Przeróbce
- 17 1
-
2018-02-19 15:11
Kiedy na Stogi pojadą nowe tramwaje niskopodłogowe? (1)
- 6 3
-
2018-02-19 17:17
Zapewne po remoncie
- 9 0
-
2018-02-19 15:14
Kiełbasa przedwyborcza, po wyborach okaże się że inwestycja została przesunięta na 2030 rok. Standard. (1)
Lepiej wyremontujcie podwórka, bo chodzimy w błocie po kostki. Adamowicz był na Stogach obiecywał i nic z tym nie zrobił. Jak syf był tak jest nadal. Radnym miejskich praktycznie tu nie widać, no może poza jedną osobą.
- 8 10
-
2018-02-19 20:11
Tylko, że ta inwestycja rusza przed wyborami a nie po
- 4 0
-
2018-02-19 15:16
Puki nie zobaczę to nie uwierzę (1)
- 12 1
-
2018-02-19 19:13
najpierw zapukaj do ksiegarni po słownik ortograficzny
- 2 1
-
2018-02-19 15:21
Dzielnica wstydu
Dziwni mnie, jako mieszkańca, że władze miasta nie chcą wydobyć z tego miejsca piękna turystycznego. Przecież, jest tam duży camper park i doceniają ten uroczy zakątek turyści z zagranicy, a my jakoś nie jesteśmy w stanie tego dostrzec. Przed wojną Stogi były kurortem, gdzie wypoczywało wielu letników, dziś włodarze na ten zakątek patrzą z niezrozumieniem i traktują tą lokalizację i mieszkańców tej dzielnicy jak mieszkańców drugiej kategorii. Zróbcie to wobec tego dla turystów, to perełka Gdańska, najszersza plaża w Polsce, bardzo naturalna.
- 26 3
-
2018-02-19 15:32
Do wyborów już pozostało niewiele, więc na porządku dziennym kiełbasa wyborcza. Dopiero jak przyjdzie dobra zmiana, zmiany będą zauważalne. Również na Stogach. Tylko trochę cierpliwości.
- 4 8
-
2018-02-19 15:36
Wybory, wybory wybory...
Pieniędzy nie brakłoby ale trzeba płacić i utrzymywać "złoty nocnik", ecs, szkspirowski był również niezbędny w Gedańsku Owicza.
- 6 4
-
2018-02-19 16:01
Sa pieniadze.....ale tekst...sa!!!!! (1)
Pojawily sie z nikad!!!!!
Wiadomo ze nikt nikomu nic nie daje.
Wiadomo ze miasto samo nie ma kasy.
Wiec albo komus zabiora albo przeleja z innego konta.- 5 8
-
2018-02-19 23:46
Pewnie z twojego? A wiesz co to fundusz rezerwowy na duże inwestycje? Doczytałeś czy wiedza szkodzi a czytanie wzrok psuje? Wiedza nie boli wiem z autopsji za to boli głowa od czytania takich bzdetów.
- 1 0
-
2018-02-19 16:21
po co tam tramwaj nie lepiej postawić na drezynwaj
- 1 7
-
2018-02-19 16:40
(2)
Oby tylko było wyższej jakości niż na Przeróbce gdzie wszystko się rozpada po dwóch latach.
- 14 1
-
2018-02-19 18:48
Przecież to Gdańsk budyniowicza,
więc czego się spodziewasz?
- 0 5
-
2018-02-19 23:48
Wszystko czyli co płytki granitowe na jednym przystanku? Pisz konkrety bo więcej problemów tam nie widać.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.