• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie lepszy dojazd do PKM-ki w Rębiechowie i Osowej

Maciej Naskręt
12 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przystanek Rębiechowo funkcjonuje obecnie bez parkingów. Przystanek Rębiechowo funkcjonuje obecnie bez parkingów.

Otwarto oferty w przetargu na budowę węzła przesiadkowego w Rębiechowie. zobacz na mapie Gdańska Najkorzystniejszą ofertę - na kwotę 9,2 mln zł - złożyła firma MTM. Ruszyło też projektowanie dojazdów do przystanków PKM w Osowej.



Z którego nowego przystanku PKM korzystasz najczęściej?

Do końca tego roku powinien powstać węzeł przesiadkowy przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo wraz z niewielkim zbiornikiem retencyjnym. To oznacza, że kierowcy, którzy na co dzień stawiają tam samochody i przesiadają się na pociąg nie będą musieli parkować w błocie czy na chodnikach.

W siedzibie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska otwarto oferty przetargowe na wspomniane zadanie. Kwota, jaką Gdańsk przeznaczył na tę inwestycję to 9 mln. Najtańsza z sześciu złożonych w przetargu ofert została złożona przez firmę MTM z Gdyni na kwotę 9,2 mln zł.

Zakres inwestycji przewiduje budowę parkingu dla pojazdów osobowych na 387 miejsc, w tym 17 dla osób niepełnosprawnych, a także:
  • budowę dróg manewrowych
  • budowę miejsc parkingowych
  • budowę chodników
  • budowę odwodnienia i oświetlenia terenu
  • zagospodarowanie zieleni


W ramach przetargu zaplanowano również realizację niewielkiego zbiornika retencyjnego oraz - w trybie "zaprojektuj i wybuduj" - montaż 25 stojaków na rowery w kształcie odwróconej litery "U" wraz z wiatą.

Planowany parking ze zbiornikiem retencyjnym Planowany parking ze zbiornikiem retencyjnym

Zmieni się dojazd do przystanku w Osowej



Zmiany czekają też pasażerów korzystających z przystanku PKM w Osowej. zobacz na mapie Gdańska Dla tego miejsca podpisana została umowa na sporządzenie kompleksowej dokumentacji projektowej wykonania węzła przesiadkowego.

Projekt do końca czerwca wykona Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska.

Utworzenie węzła w Osowej zostanie zrealizowane poprzez połączenie ul. Barniewickiej z ul. Letniskową, przebudowę układu pętli autobusowej i budowę parkingów przy przystanku PKM.

Parkingi będą dysponować 40 miejscami dla samochodów osobowych i 100 dla rowerów. Węzeł w Osowej stworzy system obsługi transportowej w rejonie dzielnicy, a także we wschodniej części gminy Żukowo, z wykorzystaniem dostępu do linii PKM dla transportu zbiorowego, rowerów, samochodów osobowych i pieszych.

Opinie (102) 3 zablokowane

  • Głupota urzędnicza (1)

    Kiedy urzędnicy zrozumieją, że ludzie w komunikacji miejskiej nie chcą hubów tylko chcą jechać tam gdzie potrzebują pojechać? Przy dłuższych odległościach akceptowalna jest 1 przesiadka. W przeciwnym wypadku po prostu wsiadają do samochodu.

    • 10 3

    • huby dzialają, jak do tego zachęca taryfa i jesli pubcom jest wygodny

      tak jest w wawie. masz bilet 40' i w tym czasie oraz w tej samej oplacie mozesz podjechac tramwajem, autobusem, metrem, skm i veturilo

      u nas bylo by cztery-pięć biletow, osobno platnych i choć kazdy z nich tanszy niż warszawski 40' to w sumie zaplacisz 3-4 razy wiecej i dostaniesz w kość od niewygody i straty czasu, i nastepnym razem pojedziesz samochodem

      • 1 0

  • 387 miejsc .... Obecnie stoi tam około 200 samochodów, więc LOGIKA podpowiada, że potrzeby (1)

    są dziesięciokrotnie większe. Bo to jest tak: nie ma miejsc, to nie zawracam sobie głowy, kombinuję inaczej , są miejsca, to OK, staję. O 387 samochodów pochodzących z powiatu kartuskiego i kościerskiego będzie w Gdańsku mniej. A po Gdańsku w dzień powszedni kręci się z wymienionych powiatów zapewne 10 tysięcy samochodów. A gdyby tak ktoś z decydentów zechciał pomyśleć, żeby docelowa pojemność parkingów na trasie PKM wynosiła 10-15 tysięcy miejsc..... Wtedy samochód z powiatów kościerskiego czy kartuskiego w Gdańsku byłby rzadkością. Chyba taki był cel budowy PKM. A 40 miejsc w Osowie to jest decyzja czysto kabaretowa !

    • 6 5

    • logika?!

      tak inik, dobrze piszesz, ale zaraz tu skomentują w stylu "czemu ja ma płacić za budowanie parkingu słoikom", a nasi żałośni politycy, ktorzy sami tak myślą, to przeczytają? przecież pod każdym tekstem o inwestycjach np. kolejowych albo rowerowych buce piszą, że niepotrzebna infrastruktura kolejowa/rowerowa, bo ONI jeżdzą furą, chcą tylko dróg dla fur.

      do przeciętnego ćwoka nie dociera, że jak zrobić wygodną alternatywę, to niektorzy zrezygnują z jazdy furmanką i jego furmance będzie lepiej. że kazda złotówka wydana skutecznie na rowerzystów, pasażerów pociągów, tramwajów itd daje dziesięć razy lepszą korzysc dla JEGO fujarki, niż inwestycja bezpośrednio w drogi, parkingi, stacje paliw itd. oni myślą fujarkami, a w nich się mieści mniej niż w głowach. bo mają je malutkie.

      • 2 3

  • Panie Macieju,

    Różnica między Rebiechowem, a Gd. Rębiechowo jest jak z Gdańskiem i Pruszczem Gdańskim. Przystanek o którym mowa to Gd. Rębiechowo.

    • 11 1

  • kierowcy powinni płacić za korzystanie z miejsca parkingowego (4)

    Wpływy z opłat powinny być przeznaczone na finansowanie darmowego, strzeżonego i zadaszonego parkingu dla rowerów.

    Na odwrocie dowodu wpłaty kierowca powinien otrzymywać informację: Dziękujemy za sponsorowanie strzeżonego parkingu rowerowego.

    Wtedy można będzie mówić o właściwym wykorzystaniu przestrzeni w pobliżu węzłów przesiadkowych (stacji PKM i SKM)

    • 9 14

    • (3)

      parkingi dla rowerów przy stacjach.... bardzo popularne np. w Niemczech....

      ale jeśli musisz dojechać z domu do stacji, a potem z innej stacji do pracy, to albo potrzebujesz dwóch i więcej rowerów, wiecznie blokujących parking, albo bardzo gęstego systemu automatycznych wypożyczalni rowerowych albo prawa, by wozić jeden rower koleją bez kolejarskich szykan.

      prawa żywego, a nie martwego, jak teraz.

      dlatego nie wróżę oszałamiającej popularności pakingom rowerowym. co innego, gdyby był wspólny bilet. wtedy jeden z dojazdów rowerowych można by zastępować komunikacją publiczną. to pewnie zbyt skomplikowane do zrozumienia dla tych niewybitnych u władzy....

      • 1 0

      • wśród decydentów zdarzają się kumaci. Stąd projekt systemu roweru metropolitalnego

        będzie to ważny krok w dobrym kierunku: szkoda, że tak się to dłuży....

        • 2 1

      • Nie zawsze, (1)

        Po pierwsze istotna jest integracja taryfowa. Jeżeli mieszkasz w Osowej i masz swój rower - dojedziesz np. 2-3km do stacji i tam go zostawisz. Wysiądziesz np we Wrzeszczu i przykładowo ze trzy przystanki autobusem/tramwajem do celu. Aby na jednym bilecie i wszystko gra.

        A rower metropolitalny da jeszcze opcję wysiadki we Wrzeszczu i pożyczenia roweru na kolejne 2-3km. Tak masz np. w Poznaniu - jest wypożyczenie roweru na tej samej karcie co bilet (elektroniczna portmonetka) - można też tą samą zapłacić za strefę parkowania i zapisać bilet miesięczny np. na wszystkie tramwaje i autobusy w mieście + Przewozy Regionalne i Koleje Wielkopolskie w obrębie około 50km od miasta.

        • 1 0

        • Wszystko to pięknie wygląda w teorii a w praktyce to wracasz z pracy a tam roweru już nie ma.

          • 0 0

  • Szczurek izoluje Gdynię.

    Superprezydent Szczurek dalej izoluje Gdynię od Rębiechowa i Gdańska
    Jeszcze trochę i Gdynia zamieni się w peryferyjne miasteczko bez połączenia z resztą Polski.

    • 13 2

  • bez sensu

    Nie ma co filozować o przesiadkach z autobusów na kolej, bo póki nie będzie dało się przesiadać z użyciem jednego biletu, jak w warszawskiej SKM, póty ludzie będą jechać bezpośrednio samochodem, bo taniej i wygodniej.

    skm jako własność pkp, a nie ztm/zkm, zawsze będzie chora

    • 4 2

  • Rozklad PKMki

    To jakiś żart.
    Na lotnisku ludzie pracują do 2 czy 3 w nocy ostatnie loty rzylatuja około 3 w niektóre dni a PKM nie jeździ to po h.. ona jest?

    • 9 3

  • Z Osowy

    to obecnie odchodzi tylko jeden bezpośredni pociąg do Kościerzyny (16 02) i tylko w dni powszednie. W łikend nie ma żadnego połączenia. Proponuje nazwę "węzeł integracyjny". Będzie jeszcze śmieszniej,

    • 7 2

  • a będzie monitoring?

    a tak swoją drogą, to dlaczego tego parkingu nie zbudowali podczas budowy kolejki? dziwnie dziwne. a druga sprawa to to, że na ten przystanek mówi się Widmo. Dlaczego to nie będę tłumaczył, każdy wie.

    Dziwne też że kolejka nie poszłą do Banina i stamtąd do Osowej. Bardzo dziwne. Byle było a teraz ludzie do końca życia będą się męczyć kilka kilometrów do kolejki i do domu, codziennie. w końcu zrezygnują.
    Wot, myślenie towarzysza ze zrzeszenia.

    • 2 3

  • Gdtnia Stadion (1)

    a Osowa, Matarnia, Kiełpinek itd. to o samoistne tory zy Gdańsk???????????????????

    • 1 4

    • ???????

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Stelvio to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane