- 1 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (390 opinii)
- 2 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (10 opinii)
- 3 Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe (258 opinii)
- 4 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (41 opinii)
- 5 Motocykliści oficjalnie rozpoczęli sezon 2024 (25 opinii)
- 6 Reaktywacja salonu przy al. Grunwaldzkiej (42 opinie)
Będzie remont ul. Sobieskiego w Gdańsku
Dobre wiadomości dla kierowców, którzy na co dzień korzystają z ul. Sobieskiego w Gdańsku. Droga ta zostanie przebudowana przy okazji przebudowy sieci wodociągowej. Za rok ulica ma być płaska jak stół.
Kierowcy od lat domagają się naprawy tej drogi i wreszcie ich prośby zostały wysłuchane.
Ulicą Sobieskiego zarządzają urzędnicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. To tam pierwotnie miał powstać projekt przebudowy. Wykonanie nakładki bitumicznej jednak nie doszło do skutku. Ostatecznie władze miasta zdecydowały się na kompleksowy remont i inwestycję przekazały urzędnikom z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
- Przypadło nam przygotowanie części drogowej w projekcie przebudowy ul. Sobieskiego. Współdziałamy w tej sprawie z miejską spółką Gdańska Infrastruktura Wodno-Kanalizacyjna, która planuje wykonać przebudowę sieci wodociągowej pod wspomnianą ulicą. Chcemy doprowadzić do tego, by po zakończeniu robót podziemnych ulica Sobieskiego była odtworzona do docelowego układu - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dlatego o harmonogramie prac decyduje spółka GIWK, która będzie przy okazji inwestorem drogowego przedsięwzięcia - naprawy drogi po przeprowadzonych pracach.
- Inwestycja jest na etapie uzgadniania dokumentacji projektowej. Jej realizacja została zaplanowana na 2015 i 2016 rok - mówi Anna Nawała, rzecznik prasowy GIWK.
Jeszcze w 2015 roku rozpoczną się prace związane z przebudową infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej. Będą głównie prowadzone w chodnikach oraz w części jezdni metodą crackingu. Jest to bezinwazyjna wymiana rurociągu, która pozwala na zwiększenie średnicy istniejącego przewodu. Głowica krusząca umożliwia nie tylko wymianę wodociągu, ale także jego poszerzenie.
- Dopiero po zakończeniu prac wodno-kananalizacyjnych - w 2016 roku - przeprowadzone zostaną roboty drogowe polegające na odtworzeniu nawierzchni jezdni - mówi Nawała.
Co ważne, remont ul. Sobieskiego ma znaczenie strategiczne. Gdańsk w sąsiedztwie właśnie ul. Sobieskiego ma zbudować ul. Nową Politechniczną, ale wstępnie będącą tylko torowiskiem tramwajowym. Ulica Sobieskiego nadal będzie, tak jak do tej pory, uczęszczana przez kierowców.
Miejsca
Opinie (172) 3 zablokowane
-
2015-04-10 10:03
no w końcu dobra wiadomość 10 kwietnia (8)
w obliczu zadumy i zamyślenia nad losem tej tragedii co sie stała 5 lat temu, cieszę się że Sobieskiego zostanie wyremontowana. Codziennie jezdze tą ulicą i gdybym nie używał pasów bezpieczeństwa, pewnie wyrzuciło by mnie z samochodu, takie tam so dziury
- 126 18
-
2015-04-10 10:43
zobaczymy (2)
ile przyszłych tam będą tracąc albo jak w powietrzu będą latać ,jak taka super droga będzie w sam raz do rajdów he a najlepsze są progi zwalniające te kwadraty na środku ulicy które można ominąć , zamiast zrobić do krawędzi do krawędzi to polaki robią takie g*wna na środku jezdni i elegancko sobie jadę sto na godzinę i mijam jednym kołem
- 4 16
-
2015-04-10 11:08
jednym kołem? sto na godzinę? rany, chciałbym być mechanikiem jak coś takiego czytam
- 19 0
-
2015-04-10 12:55
minusują
ale fakty są takie że po przejściu dla pieszych latają w powietrze przechodnie ,i to są fakty
- 2 3
-
2015-04-10 11:06
Hołd Pruski też był dobrą wiadomością
- 5 0
-
2015-04-10 12:07
w końcu się Pan doczekał, ja z moreny więc duże zaskoczenie że robią nam rownież remont :)
Pozdrawiam- 0 0
-
2015-04-10 13:36
papieża w to nie mieszaj! (2)
- 2 1
-
2015-04-10 14:25
Jaruzelski porwał papieża (1)
- 5 0
-
2015-04-10 14:56
I Iwonę Wieczorek.
- 3 0
-
2015-04-10 10:03
czas najwyzszy (7)
Ciekawe czemu tak pozno
- 78 8
-
2015-04-10 10:27
Mi się podoba Małomiejska, wyremontowali prawie całą - bo zostawili 50 metrów koło myjni z dziurami, co za kraj buehehe (2)
- 8 3
-
2015-04-10 10:46
Powinni postawić znak "odcinek eksperymentalny" i tyle.
- 14 1
-
2015-04-10 11:38
Stwierdzili ze ten kawałek nie jest taki zly
- 3 0
-
2015-04-10 13:14
A kiedy al. Hallera? Tam się nie da jeźdić.
Wyremontowali kiedyś tam, krótki odcinek przy okazji remontu torów na wysokości ZSBO a dalej tragedia.
- 7 2
-
2015-04-10 13:26
swoja droga
Taka ulice powinien zamknac nadzor budowlany ...bo to jest juz chyba na etapie katastrofy budowlanej i stwarza zagrozenie..a i jeszcze jedno prosze zauwazyc jak tzw krety do przepuszczania kabli w dolnym odcinku spowodowaly zapadanie sie jezdni
- 2 0
-
2015-04-10 17:35
to dobre pytanie, a odpowiedz banalna (1)
bo wprowadzil sie na Sobieskiego ktos istotny i wazny dla koryta
- 3 1
-
2015-04-11 09:37
dowod albo milcz
- 1 2
-
2015-04-10 10:04
Nareszcie (22)
Mam tylko nadzieję, że przy okazji tego remontu powstanie wzdłuż jezdni również ścieżka rowerowa, bo chodnik jest tam dość szeroki.
- 97 25
-
2015-04-10 10:06
a po co ścieżka rowerowa? (14)
Przecież obok, na równoległej ulicy, na Jaskowej Dolinie jest już ścieżka rowerowa
- 14 42
-
2015-04-10 10:10
(11)
Bo ulicą Sobieskiego miałbym bliżej.
- 39 12
-
2015-04-10 10:13
i dla jednego pedałowca (10)
zwężmy drogę i zabierzmy ludziom chodnik. Idźcie się wszyscy walić z tymi swoimi rowerami.
- 20 53
-
2015-04-10 10:17
(2)
Chodnik jest dość szeroki, można go spokojnie okroić.
- 23 9
-
2015-04-10 10:17
sam się okruj (1)
- 6 24
-
2015-04-10 10:23
siadaj!
pała z polskiego....
- 36 0
-
2015-04-10 10:17
wsiądź na rower
to zwężona ulica nie będzie Ci przeszkadzać, tak jak chodnikiem, i samochodem, tak samo rowerem poruszają się LUDZIE - i każdemu należy się na drodze szacunek i "MIEJSCE"!
- 36 4
-
2015-04-10 10:18
dla mnie tez (5)
czyli jest już dwóch
- 13 3
-
2015-04-10 10:24
(3)
trzech
- 12 1
-
2015-04-10 11:39
(2)
Czterech
- 10 1
-
2015-04-10 11:41
:-)
- 1 1
-
2015-04-10 13:07
Takich dwóch jak nas trzech, nie ma ani jednego, powiedział czwarty, i wszystkich pięciu uciekło.
- 4 0
-
2015-04-10 11:43
Ja plus koledzy ;)
Czyli już 12 (dwanaście osób) ! Pozdrowionka :) Miłego dnia :)
- 5 0
-
2015-04-10 11:45
jak ktoś jedzie na Suchanino, to ścieżka rowerowa na Jaśkowej nie jest zbyt po drodze., To tak jakby jechać do Gdyni przez Toruń.
- 20 5
-
2015-04-10 12:00
To zadaj sobie pytanie: A po co remont Sobieskiego, jak obok można jechać Jaśkową Doliną?
- 26 2
-
2015-04-10 10:48
(3)
Nie powstanie,bo to remont,czyli odtworzenie zniszczonej ulicy, a nie przebudowa.
- 6 3
-
2015-04-10 11:11
zmiana konstrukcji ulicy jest przebudową a nie remontem
remont to np. odtworzenie warstw asfaltowych
- 6 1
-
2015-04-10 15:40
Potwierdzam (1)
W zeszłym roku , na spotkaniu w sprawie remontu ulicy przedstawiciele Miasta przekazali informację j.w. to jest remont , a nie budowa nowej ulicy . Gdyby była ona od nowa budowana wówczas musiałaby być zbudowana ścieżka rowerowa .. Wg. władz Miasta jeszcze jest za mało rowerzystów w Gdańsku , by brać ich pod uwagę przy budowie ścieżek przy remontowanych ulicach
- 2 0
-
2015-04-11 09:39
czy naprawde powiedzieli, ze jest za malo rowerzystow, aby budowac sciezke rowerowa?
To tak jakby powiedziec, ze za malo ludzi potrafi czytac, aby otworzyc szkole podstawowa...
- 2 0
-
2015-04-10 11:12
w sumie...
w sumie to lepiej jak by puścili ją z tyłu (za ogródkami), tak jak tramwaj ma lecieć.
Przy ulicy smród brud jest.- 5 1
-
2015-04-10 21:52
Po co ścieżka?
Przecież i tak będziecie po jezdni pedałować.
- 0 0
-
2015-05-08 09:58
Niedoczekanie !!!!! A mieszkańcy to gdzie auta mają parkować..?? Już jest tu komitet powitalny dla cyklistów. Za działki z Wami!
- 0 0
-
2015-04-10 10:05
Piecewska Sobieskiego jakieś wybory będą czy przygotowanie do referendum w sprawie odwołania ?
- 57 7
-
2015-04-10 10:06
(8)
Piekarnicza!!! ta ulica też wymaga pilnego remontu, Panie Macieju może Pan zajmie się tą sprawą, czy ROBYG po zakończeniu budowy zrobi też remont tej ulicy!!!
- 33 14
-
2015-04-10 10:14
robyg? piekarnicza? (6)
hossa bardziej i jakis nowy przy kosciele po drugiej strony jaska
- 3 10
-
2015-04-10 10:20
do piecewskiej i piekarniczej (1)
w 80% powinni się dołożyć odpowiednio Hossa i Robyg! Na deweloperów powinien być nałożony obowiązek partycypacji w kosztach budowy/przebudowy/remontu infrastruktury w obszarze wpływu ich inwestycji... Deweloperzy zarabiają krocie na mieszkaniach a potem miasto musi kupę kasy wykładać np na drogi bo przecież ludziom którzy kupili tam mieszkania się należy...
- 41 0
-
2015-04-10 10:38
dokładnie, tu w zasadzie mieszkańcy 'powinni' cieszyć się ze w ogóle jest droga bo to środek istaniejącego osiedla, a co mają mówić ci którzy kupują mieszkania na obrzeżach, na dopiero co powstających osiedlach.,
- 6 0
-
2015-04-10 10:36
(2)
hossa buduje przy piecewskiej, robyg przy piekarniczej.Ale nie sądzę żeby któregokolwiek dewelopera obchodził stan drogi która nie nalezy do niego
- 14 0
-
2015-04-10 11:08
(1)
swoja drogą to co robyg tam nabudował to straszne blokowisko, jeszcze te ponure elewacje... dramat. a taki byl ladny zakątek.
- 6 3
-
2015-04-10 11:27
blokowisko jest, to prawda, a nawet jeszcze nie skończył. ale elewacje nie sa złe- szaro- białe, przynajmniej dość spokojne, a nie różowo, niebieskie jak na starej czesci moreny. Takie czasy że w prawie kazdy pusty fragment jakąś plombe muszą wcisnąc. Trójmiasto pod tym względem i tak nie jest złe, najleiej to widac jak się lata nad Polską- dzieki temu że ( jeszcze) mamy park krajobrazowy to nadal z lotu ptaka wygląda ok i jest gdzie spacerować.
- 4 1
-
2015-04-10 13:46
tak, Robyg!!!
- 1 0
-
2015-04-10 10:35
Tak naprawdę remontu wymaga dość krótki odcinek ~200m wzdłuż działki po dawnej piekarni (teraz osiedle Robygu). Panowie z DRMG, która mieści się przy tej ulicy powinni aktywniej lobbować za wyremontowaniem tego odcinka.
- 2 1
-
2015-04-10 10:07
Damian (1)
Piecewska a teraz Sobieskiego.
W końcu :)- 38 3
-
2015-04-10 11:49
Suuuper
piecewska, słowackiego obiema jeżdżę super!!
- 0 1
-
2015-04-10 10:08
Po co ten remont? (8)
Teraz przynajmniej kierowcy jeżdżą ostrożnie, po remoncie będzie trzeba progi zwalniające montować :)
- 31 67
-
2015-04-10 10:57
Bez Komentarza
Bez Komentarza
- 11 1
-
2015-04-10 12:07
Coś w tym jest (4)
Najpierw wydajemy miliony na remonty dróg, a potem kolejne na poprawę bezpieczeństwa, bo dzicz za kierownicą nie potrafi stosować się do przepisów.
Ale w tym wszystkim znam jeden wyjątek. Po remoncie sporego odcinka ul.Barniewickiej w Osowej kierowcy jeżdżą tam teraz wolniej niż wcześniej po dziurawej ulicy. Mam nadzieję, że to nie tylko chwilowe zamroczenie.- 8 5
-
2015-04-10 12:24
gdzie?? (3)
gdzie ty masz tą dzicz? w ogóle prawo jazdy masz czy chrzanisz tylko z perspektywy tumana?
- 5 4
-
2015-04-10 14:53
(2)
Prawo jazdy mam od 20 lat.
Gdzie mam tą dzicz? Co za głupie pytanie! Polscy kierowcy są uważani za jednych z najgorszych w Europie. Statystyki na polskich drogach porażają. Może przypomnieć ostatni świąteczny weekend?
Ale wystarczy spojrzeć na ostatnie dni:
- wczoraj dwóch pieszych potrąconych koło Jesionowej
- dziś rowerzysta, odwieziony do szpitala
- dziś już mamy dwie stłuczki na obwodnicy, w sumie 6 samochodów
- na jednej z ulic dojazdowych do obwodnicy, którą sam jeżdżę, wg policyjnych pomiarów 95% kierowców łamie przepisy o ograniczeniu prędkości (były tam wypadki śmiertelne)
Poza tym ludzie z zagranicy boją się u nas jeździć, w mediach ciągle akcje apelujące o rozsądek na drogach, itp...
To chyba raczej Ty nie masz prawa jazdy, albo schowałeś je dawno temu do szuflady.
A i jeszcze jedno: nie patrzę na to z pozycji tumana, tylko rowerzysty, który od jakiegoś czasu dojeżdża do pracy w ten sposób. Polecam przesiadkę na kilka dni lub tygodni a szybko zrozumiesz o czym piszę. O ile przeżyjesz....- 10 2
-
2015-04-10 20:21
(1)
Się chyba nie wyspałeś Piotruś
- 0 4
-
2015-04-11 09:51
Nie ma to, jak merytoryczna polemika w wykonaniu bywalca 3miasto peel
- 0 0
-
2015-04-10 16:58
(1)
Pani Dyrektor z Pomorskich Szkol Rzemiosl probowala zalatwic progi zwalniajace po tym jak auto potracilo tam jednego z uczniow, ale odmowili. Progow nie mozna robic tam gdzie jezdza autobusy.
- 2 0
-
2015-04-10 21:58
Można w takich miejscach robić progi. Nie mogą być to typowe progi ulokowane na całej szerokości jezdni, tylko te zbudowane na planie prostokąta i zajmujące część 1 pasa jezdni. Takie progi są np. na ulicy Obrońców Wybrzeża, czy Leszczyńskich, a tam jeżdżą autobusy. Mają one na tyle szeroki rozstaw kół, że nie trafiają na próg.
- 3 0
-
2015-04-10 10:12
Zatoczki (5)
Oczywiście zatoczek autobusowych nie zrobią bo po co ?! Przecież można postać w korku za autobusem....
- 95 12
-
2015-04-10 10:23
za autobusem nie ma korka
jest tylko postój
- 14 5
-
2015-04-10 14:34
chodzi o to żeby nie wyprzedzać autobusu, bo wtedy korek utworzy się przed nim i przyjedzie spóźniony:)
- 4 0
-
2015-04-10 17:41
Ale jeżeli autobus stoi w korku (1)
za 589 samochodami, to jest ok.
- 2 1
-
2015-04-11 10:20
Tak. Ale jak za 590 samochodami,to już nie.
- 0 0
-
2015-05-08 09:59
A niby gdzie te zatoczki miałyby powstać...?? Jedna przy szkole zawodowej i to w dół. Druga na przeciwko UG i to wszystko! Więcej miejsca nie ma!
- 0 0
-
2015-04-10 10:12
bez przesady, że to jedna z najgorszych ulic w Gdańsku (5)
jezdni w takim stanie jak Sobieskiego jest bardzo dużo
- 24 46
-
2015-04-10 10:14
logika szwankuje, co? (2)
skoro w jest ich w tym stanie bardzo dużo, to znaczy że jest ona jedną z nich, prawda?
- 19 0
-
2015-04-10 10:18
zwrot "jedna z najgorszych" sugeruje, że jest w czołówce tych o złym stanie technicznym (1)
tymczasem jezdni w podobnym stanie jest dużo
- 4 16
-
2015-04-10 10:33
więc wszystkie są w czołówce
LoGiKa
- 13 0
-
2015-04-10 11:02
Nie myl Gdyni
z Gdańskiem
- 4 1
-
2015-05-08 10:05
Sobieskiego to ulica przelotowa a nie dojazdowa jak Marusarzówny czy Traugutta. W pierwszej kolejności powinni także zrobić 3 Lipy bo tam wkrótce dojdzie do "rzezi niewiniątek" na przejściu między SP1 a kościołem. Tam dopiero jest sajgon i muldy. Ludzie tną pod górę lewym pasem pod prąd co mnie wcale nie dziwi. Sam jeżdżę pod kościołem po parkingu bo tam koła można pogubić.
- 0 0
-
2015-04-10 10:13
Zatoki Autobusowe (9)
Czy przy okazji remontu powstaną zatoki autobusowe, żeby samochody nie poruszały się w takt i z częstotliwością kursowania komunikacji miejskiej??
- 96 12
-
2015-04-10 10:40
(3)
tam gdzie są domy jednorodzinne nie ma szans, tam gdzie ogródki działkowe podobnie;/
- 4 1
-
2015-04-10 12:26
? dlaczego? (2)
niby dlaczego tam gdzie są ogródki działkowe nie mogłoby być zatoczek? W ogóle ta część "klepiska" od strony działek powinna być przeznaczona właśnie pod przeniesienie Sobieskiego, z dala od domków jednorodzinnych i zrobienie miejsca właśnie pod te zatoczki
- 9 0
-
2015-04-10 14:56
(1)
dlaczego? bo ciężko się wysiedla czy przesiedla działkowców. Remonty dróg i nowe drogi mają jakies szanse powodzenia ale niewielkie. Jak myślisz, dlaczego w miejscu ogródków działkowych nie stoją osiedla mieszkaniowe? deweloperom zabrakło kasy?
- 1 1
-
2015-04-10 15:48
Działkowcy
Trzeba byłoby się z nimi dogadać , w większości są to starsi ludzie , którzy uważają , że te działki im się należą . C gorsza , idąc posiedzieć w ogródku " pchają się " pod samochody żyjąc czasami , gdy na Sobieskiego był taki ruch , że dzieci swobodnie grały w piłkę na ulicy , Samochód jeden na godzinę i zero autobusów.
- 0 1
-
2015-04-10 10:49
(1)
Zatoki autobusowe nie mogą "powstać przy okazji remontu", bo remont to jest odtworzenie zniszczonej ulicy,a nie przebudowa. Do przebudowy potrzebny by był nowy projekt tej ulicy.
- 16 1
-
2015-04-10 11:13
remont to np. odtworzenie warstw asfaltowych, a zmiana konstrukcji ulicy jest przebudową
- 3 1
-
2015-04-10 14:00
zatoki - to się leczy (1)
na całym świecie odchodzi się od robienia zatok autobusowych ponieważ upośledzają komunikację zbiorową na rzecz motoryzacji indywidualnej.
mało tego, robi się nawet anty-zatoki czyli przystanki wchodzące wgłąb istniejących pasów jezdni.
tylko w PL jeszcze mrzonki o "przepustowości" dla prywatnych samochodów, jak widać, trzymają się mocno.
A teraz proszę o liczne minusy od oszołomionych rodaków - no bo jak to tak, nie budować zatok??? Nie ułatwiać wjazdu prywatnym samochodom do centrum? SZOK!!!- 3 9
-
2015-04-10 14:58
Na całym świecie?
- 6 1
-
2015-04-10 17:39
Miejmy nadzieję, że nie
konieczność włączenia się do ruchu z zatoki, przy obecnym poziomie kultury i przestrzegania przepisów przez kierowców samochodów osobowych, istotnie pogarsza konkurencyjność komunikacji miejskiej, ponieważ powoduje wydłużenie czasu przejazdu.
Poza tym zwęża się chodnik / uniemożliwia wytyczenie np. drogi rowerowej.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.