- 1 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 2 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (113 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (311 opinii)
- 4 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (400 opinii)
Na obwodnicy powstają tablice. Będą wyświetlały informacje drogowe
Kierowcy podróżujący Obwodnicą Trójmiasta zapewne dostrzegli na niektórych odcinkach, po obu stronach drogi, tuż za barierkami energochłonnymi, betonowe fundamenty. Wyjaśniamy, co to takiego i w jakim celu powstają.
Trwa budowa fundamentów pod bramownice z tablicami zmiennej treści. To najbardziej widoczne elementy Krajowego Systemu Sterowania Ruchem, a dokładniej Regionalnego Projektu Wdrożeniowego realizowanego w Gdańsku i Olsztynie. Takich regionalnych centrów w Polsce będzie pięć. Nasz system będzie sterowany z Centrum Zarządzania Ruchem w Dworku i obejmie S6, Obwodnicę Trójmiasta oraz S7 aż do granicy z województwem mazowieckim. Docelowo w ten system zostaną wpięte także budowane odcinki drogi ekspresowej S6 - wyjaśnia Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Inteligentny system transportowy
Projekt Krajowego Systemu Sterowania Ruchem (KSSR) jest priorytetowym przedsięwzięciem GDDKiA w zakresie inteligentnych systemów transportowych (ITS). Inwestycja zakłada budowę i wdrożenie jednolitego, zintegrowanego systemu umożliwiającego uruchomienie szeregu usług ITS o największym znaczeniu dla kierowców.
System umożliwi dynamiczne zarządzanie ruchem w celu poprawy bezpieczeństwa oraz zwiększenia płynności transportu drogowego w najważniejszych korytarzach transportowych zarządzanych przez GDDKiA.
KSSR umożliwi efektywne zarządzanie ruchem na podległych nam drogach ekspresowych. Koszt stanowi 178 979 864 zł i jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej - dodaje Michalski.
Zakres terytorialny projektu pokrywa się z przebiegiem korytarza sieci bazowej TEN-T Morze Adriatyckie - Morze Bałtyckie. Łączna długość sieci drogowej objętej projektem wynosi ok. 1,1 tys. km, co stanowi ok. 28 proc. długości sieci bazowej TEN-T na obszarze Polski.
Czytelnik: przed autostradą A1 brakuje tablic z informacjami drogowymi
Na tablicach ważne informacje
Na powstających tablicach świetlnych prezentowane będą istotne dla kierowców komunikaty, jak chociażby: informacja o warunkach ruchu i czasu podróży, informacja o sieci drogowej, informacja o zdarzeniach, informacja pogodowa, obszarowe i korytarzowe zarządzanie ruchem, dynamiczne wyznaczanie objazdów, informacja o sieci drogowej, inteligentne i bezpieczne parkingi itp.
Zakres rzeczowy projektu zostanie zrealizowany m.in. poprzez instalację urządzeń w pasie drogowym (tablice zmiennej treści, znaki pryzmowe, kamery, urządzenia pomiaru parametrów ruchu, stacje meteorologiczne), utworzenie oprogramowania centralnego do zarządzania systemem, utworzenie sieci komunikacyjnej, utworzenie miejsc obsługi systemu (centra zarządzania ruchem).
Montują siatki zabezpieczające na wiaduktach. To ochrona dla ludzi
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-15 10:26
(8)
I bardzo dobrze. Brakowało czegoś takiego. Przynajmniej będzie wiadomo kiedy uciekać przed korkiem...
- 27 33
-
2022-11-16 09:21
Dokąd?
- 0 0
-
2022-11-15 11:57
A niebawem na tych tablicach, będą informacje na kogo głosować (1)
A my jak takie stado baranów, będziemy podążać za tymi wskazówkami
- 3 4
-
2022-11-15 13:08
Ty?
- 1 0
-
2022-11-15 11:43
No to 500m przed każdym zjazdem powinno coś takiego być
Jak w temacie. Często korek już zaczyna się za Osową i potem kaplica.
- 5 0
-
2022-11-15 11:06
Przecież to nie będzie działać. Chodzi o to, aby zbudować i wystawić fakturę, a nie żeby działało. (1)
- 15 4
-
2022-11-15 11:44
prawdę prawisz
prawdę prawisz
- 1 3
-
2022-11-15 10:52
(1)
Nie żartuj sobie, od tego to jest darmowa nawigacja w telefonie a nie tablice za setki tysięcy.
- 19 7
-
2022-11-15 11:44
też racja
Tak jak napisałem o tych 500m , to prawdę mówiąc sam powątpiewam czy to będzie działało.
- 1 4
-
2022-11-15 10:44
są na autostradach i nic nie dają (2)
Przecież taki "inteligentny system" już jest na autostradach. Z reguły pojawiają się informacje o numerze awaryjnym, albo tym żeby zachować "korytarz życia". Nie pomagają w sumie w niczym, a ich utrzymanie i montaż kosztują i to pewnie niemało.
- 78 17
-
2022-11-16 10:02
Bo jak nie ma zdarzeń losowych to co ma pokazywać ?
- 0 0
-
2022-11-15 13:08
Rozumiem, że pracujesz na autostradach 8 godzin dziennie i stąd wiesz, że nic one nie dają?
- 6 4
-
2022-11-15 11:32
(5)
Tablica informująca o korkach na wiele się nie zda, skoro nie alternatywnej drogi. Co mi da informacja, że np. jest korek na zjeździe do Wrzeszcza? Pojadę AK lub przez Oliwę? Postoję w korkach w Gdańsku i wyjdzie na to samo.
- 42 6
-
2022-11-15 13:25
Ra ja. W Trójmieście również ze względu na położenie jest za mało dróg alternatywnych w razie nieprzejezdnej Obwodnicy. Przykład mieliśmy parę tygodni temu.
- 0 0
-
2022-11-15 12:24
(3)
A ja przeciwnie, uważam że to bardzo potrzebne. Często stoję na obwodnicy i nie wiem dlaczego. Gdyby była informacja, że stoję w korku, od razu wszystko by się wyjaśniło.
- 7 2
-
2022-11-15 14:03
Najczęściej na obwodnicy jest korek bez powodu. (1)
- 1 1
-
2022-11-15 18:29
Korek bez powodu? Na Obwodnicy nie ma dnia bez "dzwonów "!
- 0 0
-
2022-11-15 13:26
A gdzie byś "uciekł "stojąc w długim korku?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.