Wiadomości

Bezpłatne szkolenie dla starszych kierowców

Szkolenie dla dojrzałych kierowców odbędzie się 8 grudnia.
Szkolenie dla dojrzałych kierowców odbędzie się 8 grudnia. mat. prasowe

Bezpłatne szkolenie dla starszych kierowców organizuje gdyńska szkoła jazdy. - Jest wiele świadomych osób, które zdają sobie sprawę z tego, że ich wiedza powinna być odświeżona. Zwłaszcza że jesteśmy w przededniu wprowadzenia nowych przepisów - podkreśla Maja Surała z Elka School Gdynia.



Łapiesz się na tym, że nie znasz niektórych przepisów drogowych?

nie, znam je doskonale 22%
czasami, ale tych mniej istotnych 47%
tak, mimo że mam prawo jazdy 28%
tak, ale nie mam prawa jazdy 3%
zakończona Łącznie głosów: 407
O tym, że część kierowców, pieszych czy rowerzystów powinno przejść dodatkowe szkolenia, przekonana jest większość Polaków. Jednocześnie z badań wynika, że większość kierowców uważa, że ich umiejętności prowadzenia pojazdów są wyższe niż przeciętne. I kółko się zamyka, ale na szczęście nie zawsze.

- Zgłasza się do nas coraz więcej osób, które mają prawo jazdy od 20-30 lat i same przyznają, że powinny odświeżyć wiedzę. Dlatego zdecydowaliśmy się na organizację darmowego szkolenia, które może sprawić, że na naszych drogach będzie bezpieczniej - mówi Maja Surała z Elka School Gdynia.

Czego trzeba uczyć kierowców?



Nowością dla części kierowców będzie m.in. konieczność tworzenia korytarza życia.
Nowością dla części kierowców będzie m.in. konieczność tworzenia korytarza życia. fot. galeria Trojmiasto.pl
Kierowcy, którzy mają prawo jazdy od wielu lat, teoretycznie - a często tak jest w praktyce - mogą nie znać przepisów, które zostały wprowadzone w ostatnich latach.

Dotyczy to choćby:

  1. strefy zamieszkania, w której parkować można tylko w wyznaczonych miejscach, pierwszeństwo mają piesi, a kierowcy nie mogą jeździć szybciej niż 20 km/h
  2. strefy Tempo 30, w której ograniczenie prędkości nie jest odwoływane przez np. skrzyżowanie, ale dopiero osobnym znakiem,
  3. obowiązkowej jeździe na suwak,
  4. obowiązku tworzenia tzw. korytarzy życia.


- Szczególnie te dwa ostatnie przepisy mogą zaskoczyć niektórych kierowców, więc najlepiej, by tych nieuświadomionych na drogach było jak najmniej - podkreśla Maja Surała z Elka School Gdynia.
Organizatorzy szkolenia liczą też na otwarte pytania i aktywność grupy, która będzie mogła za darmo poszerzyć lub odświeżyć swoją wiedzę. Wcześniej podobne szkolenie przeprowadzono dla rowerzystów.

Na szkolenie, które odbędzie się 8 grudnia, można zapisywać się pod numerami telefonu: 58 621 15 15, 512 158 688 oraz przez e-mail: sekretariat@elkaschool.pl

Opinie (76) 3 zablokowane

  • każdy 50+ powienien odbyć co roku (16)

    badania lekarskie pod kątem możliwości przedłużenia uprawnień do kierowania pojazdami, a właściciele bmw dodatkowo raz w roku obowiązkowe badania psychiatryczne

    • 40 93

    • a skąd wziąć lekarzy? (8)

      Chyba, że badania w Niemczech, bo tam najbliżej wyjeżdżają polscy lekarze

      • 5 3

      • (7)

        Jakby w Polsce lekarze mało zarabiali. Widziałeś jakie auta stoją pod szpitalem?

        • 7 5

        • (3)

          weź sie do roboty i też zarabiaj - nie rozumiem że Polak powinien miec minimum majątku wtedy jest ok a jak chce zyc jak europejczyk to juz "bogaty " cwaniak ... ile mozna biedowac i dziadować ?... kazdy powinien duzo zarabiac i każdego powinno być stać przynajmniej na tyle na ile stac czecha , węgra nie wspomne o niemcach czy skandynawach ... o ale w Polsce swój na swego warczy a jak jeden wybije się w góre to reszta ciągnie go na siłę w dół

          • 7 8

          • (2)

            Pisanie wypisow i gnebienie pacjentów to faktycznie ciężka robota... Na budowie to przecie maja luzik.

            • 7 1

            • (1)

              hahah parobek polowy przerobiony na "wynieś gruza" -- weż się ... na swsi mają większy zasiłek za robienie dzieci niż ty zarabiasz przez 12-14 godzin dziennie

              • 1 7

              • No to po ci praca w takim razie?

                • 4 0

        • ... (2)

          Człowieku lekarze jeżdżą takimi furami bo zasuwają po 350 godzin w miesiącu. Żeby Tobie ratować d*pę w razie W

          • 8 5

          • Ratuja to ratownicy bo to oni zasuwaja, podobnie jak pielegniarki w szpitalu, ale oczywiście wszystko ifzie na zaslugi pana doktora. To tak jak na wojnie - generał wysyla zolnierzy na smierc i dostaje medal, bo rzekomo wygral bitwe. Wstydz sie.

            • 9 4

          • Właśnie po to trzeba być lekarzem.

            Żeby podołać pracy przez 350 godz.

            • 2 2

    • Widzę że (1)

      Sam potrzebujesz psychologa. Tylko młodzi stwarzają największe zagrożenie na naszych drogach.

      • 14 1

      • No to nie jeździj...

        • 0 3

    • Tia (2)

      A każdy 30 minus
      Powinien jeździć samochodem z ograniczeniem osiągnięcia prędkości większej niż 50 km/h.
      Poza tym dlaczego tylu młodych , po kilkunastu godzinach jazdy jest kierowcami dużych samochodów ciężarowych?
      Często ich wiedza na temat bezwładności ładunku jest na poziomie zbliżonym do zera. A do tego jeżdżą z prędkością powyżej 100.
      Wystarczy posłuchać radia , dzień w dzień na trasie wypadek ciężarowego pojazdu.
      Praw fizyki nie zmieni nikt, nawet jeśli ich nie zna. One są i działają na nas czy tego chcemy czy nie

      • 14 2

      • młodzi poniżej 30 roku obowiązkowo na szkolenie

        w trosce aby, dożyli do minimum 50 lat. Większość tych pseudo kierowców poniżej 30 roku ma siano w głowie a "umiejętności " i przekonanie o swojej nieśmiertelności czerpali z gier komputerowych i filmu typu szybcy i ...........

        • 12 0

      • wiesz co to ogranicznik prędkości ?

        pojazdy ciężarowe maja ogranicznik do 85 km (fizycznie 90 km pociągnie) tachograf elektroniczny jako wykroczenie rejestruje jazdę 92 km po wyżej około 2 min. Pomijam i**otów majstrujących przy blokadzie bo za taki czyn należy zabrać uprawnienie kat C i do więzienia z art zagrożenie w ruchu lądowym. co do reszty to ogólnie zgoda.

        • 0 0

    • 50 + to przesada (1)

      logicznie byłoby przesunąć tą granicę do "emerytury" - może pracować, to może jeździć bez dodatkowych badań, Poza tym "starzenie się" to sprawa bardzo indywidualna, gorsza jest "ułańska fantazja" na starość lecz jej objawy widzę raczej częściej u kobiet w wieku 35-45 (określam je roboczo określeniem "księgowe") - taka np. w życiu cię nie wpuści "na suwak" i jeszcze przygazuje :)

      • 9 0

      • Kryzys przed menopauza

        wściekła na wszystko , bo się robi stara i brzydka, a na dokładkę brzydko pachnie.

        • 4 3

  • Ja uważam, że po 60 roku życia obowiązkowe badania (8)

    Co trzy lata.

    W przypadku kierowców zawodowych to norma.

    Teraz czas ten przepis wdrożyć u kierowców kategorii B i A.

    Osobom 50-59 dałbym jeszcze spokój.
    Oni jeszcze dają radę.

    • 32 57

    • W przypadku zawodowych są co 5 lat, a po 60 co 2,5 roku.

      • 4 2

    • (1)

      A w twoim przypadku "baranie"to lekarz co miesiąc !!

      • 4 4

      • tym wpisem potwierdziłeś zasadność badań w Twoim przypadku

        • 1 1

    • Szkoda, że idioci dają ci minusy za prawdę i dobry postulat

      To pokazuje jakimi ignorantami są Polacy.

      • 1 1

    • (1)

      Statystyka jasno pokazuje że im lepszy wzrok i lepszy refleks - tym większa szansa na spowodowanie śmiertelnego wypadku.

      Najwięcej powodują młodzi z doskonałym refleksem i motoryką.
      Najmniej wypadków powodują kierowcy 65+ którzy już zapewne dużo gorzej widzą itd.

      • 4 2

      • Która statystyka? Konkretnie proszę

        • 0 0

    • Ty też będziesz "stary" . Ciekawe na ile będziesz mógł sobie wówczas pozwolic ?

      • 2 1

    • To nie kwestia daty urodzenia tylko tego co masz w głowie. Mam 65 lat i przejechałem w swoim życiu ze 2 mln km raz powodując stłuczkę . Zdaję sobie sprawę że nie jestem tak sprawny jak 40 lat temu ale za to mam zdolność przewidywania , określoną nabytą praktyką technikę jazdy i zawsze wyjeżdżam 10 minut wcześniej by na czas bez stresu dojechać do celu. I jeszcze jedno , w jaki sposób i czego miałoby dotyczyć badanie lekarza? Badanie krwi i moczu mam w normie i musze do czytania włozyć okulary tzn że mam kwalifikacje żeby dalej jeździć ?

      • 0 0

  • a kiedy dla nie "starszych" kierowców? większość to prawka w chipsach znalazła. (3)

    • 84 2

    • mam 70 tkę (1)

      je żdż e co dzien ztwierdzam synu że pitolisz

      • 9 1

      • Zatwierdzam, ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem

        • 0 0

    • No własnie; samo sedno . Młodym sie wydaje że są nieśmiertelni i widać to czesto przy drogach. Tak ,tak - PRZY - nie na drodze.

      • 1 0

  • wolę jechać z seniorem niż z młodą ogarnięta która połowę drogi patrzy w smartfona

    • 107 3

  • (4)

    a ja uważam że trzeba rozmawiać ze starszymi ludźmi jak funkcjonować na drodze jako pieszy. Wielu z nich ma gdzieś sygnalizację świetlną na przejsciach dla pieszych albo bujaja się na krawężnikach chcąc za chwilę przebiec przez jezdnię i nie przewidują zagrożeń.Jako kierowcy '"senior +" to nie ogarniają niestety a najgorsi są ci niedzielni dziadkowie.

    • 14 20

    • (3)

      Ta pani na zdjęciu jedzie 2 km/godz, niestety codzienność i zagrożenie

      • 5 24

      • do 16 czy 18 roku nie wolno mieć prawa jazdy więc i seniorzy od któregoś roku np 65 przynajmniej powinni przechodzić coroczne dopuszczające badania kontrolne.. a nie jazda 20 km na godzine i stwarzanie zagrożenia albo nie zauważyłem , myslałem ... udaje że mnie nie ma

        • 1 13

      • (1)

        Fura w skórach to się wozi po dzielni :)

        • 1 3

        • młody zakompleksiony?

          jeśli uda się tobie dożyć jej wieku też, będziesz miał auto, póki co rowerek z dokręconymi kółkami powinien wystarczyć

          • 2 0

  • dodałbym jeszcze jeden punkt (7)

    dot. strefy zamieszkania - wyjeżdżając z niej nie masz pierwszeństwa. Szczególnie niebezpieczne jest to w przypadku wyjeżdżania z takiej strefy na teren skrzyżowań równorzędnych, np. strefa zamieszkania równoległa do łąkowej. 3 razy prawie mnie tam staranowali wyjeżdżając na pełnej petardzie, myśląc, że skoro są z prawej to mają pierwszeństwo. Pozdrawiam przy okazji pewnego pana z ochrony, któremu prawie musiałem rękoma wbijać tam do łba przepisy ruchu drogowego.

    • 24 2

    • co to strefa zamieszkania? (1)

      kierowca volkswagena

      • 0 8

      • Proszę zgłosić się na powtórny egzamin, wytłumaczą i nauczą wiele więcej zagadnień.

        • 6 0

    • (1)

      w mojej profesjonalnej opinii, trzeba brać mocniejsze tabletki, melisa nie wystarczy,
      jesli odczuwa się potrzebę wbijania komuś przepisy rękami do łba

      • 2 2

      • jak z łapami wyskakuje to niestety trzeba reagować

        • 5 0

    • A ja kolejny:

      Pierwszeństwo ustala się przed wjazdem na skrzyżowanie a nie będąc już na nim,a niestety często właśnie osoby starsze mają z tym duży problem i nie tylko szczególnie w takich miejscach jak pierwszeństwo łamane i zawracajacy na nim pojazd jak np.za torami na Orunii przy Pordzie dalej porusza się drogą z pierwszeństwem a wyjeżdżający spod znaku A7 od strony pętli ma ustąpić wszystkim znajdującym się na drodze na która zamierza wjechać!

      • 0 1

    • Od razu widać że

      ped**arz !

      • 1 1

    • I zasadach parkowania w tej strefie.

      • 1 0

  • Bzdurny przepis - nie do krawędzi jezdni a do krawędzi pasa ruchu (2)

    2.Wwarunkach zwiększonego natężenia ruchu pojazdów utrudniającego swobodny przejazd pojazdu uprzy-wilejowanego wcelu umożliwienia swobodnego przejazdu tego pojazdu:1)na jezdni zdwoma pasami ruchu wtym samym kierunku kierujący pojazdem poruszający się lewym pasem ruchu jest obowiązany usunąć się zdrogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego przez zjechanie jak najbliżej lewej krawędzi pasa ruchu, akierujący pojazdem poruszający się prawym pasem ruchu jest obowiązany usunąć się zdrogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego przez zjechanie jak najbliżej prawej krawędzi pasa ruchu

    • 5 2

    • to zrobcie swobodny przejazd na Słowackiego

      rano czy popołudniu, na Swiętokrzyskiej ,Kartuskie,Spacerowej no zróbcie

      • 0 0

    • To wersja optymistyczna , ale...

      Niestety to za mało by zrobić pas dla strażaków czy karetki , często trzeba wjechać na lewy krawężnik czy prawy pas / jeśli jest tam miejsce/ .

      • 1 0

  • Każdy Polak uważa się za mistrza i eksperta w dziedzinie ruchu drogowego

    i to dotyczy zarówno starszych jak i młodszych.
    A prawda jest taka, że większości brakuje umiejętności, wiedzy i znajomości praw fizyki oraz umiejętności przewidywania zagrożeń.

    • 39 1

  • A kiedy szkolenie dla kierowców "30 -"?

    Warto byłoby takim dzieciakom przypomnieć, że: w czasie jazdy nie należy używać smartfona, jazda w odległości 5cm od tylnego zderzaka poprzedzającego samochodu nie przyśpieszy dotarcia do celu, umożliwienie innemu kierowcy zmiany pasa ruchu lub włączeniu się do ruchu nie jest upokarzające!

    • 60 0

  • Młodzi gniewni, i panienki smartfonowe są zdecydowanie bardziej niebezpieczni za kierownicą niż ludzie 65+

    • 35 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel: