- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (67 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (87 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (199 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Większość nowych gdańskich biletomatów... jest zepsuta
Choć pierwsze z nowych biletomatów stanęły w Gdańsku wiosną, to wciąż większość z nich nie działa. Spośród 30 urządzeń przez 5 miesięcy zdołano uruchomić zaledwie 10. Pozostałe nadal są nieczynne, bo wykryto w nich "błąd oprogramowania aplikacji sprzedażowej".
Błąd znany, termin naprawy jeszcze nie
- Cały czas trwa faza testów. Właśnie w tej fazie testu wyszedł m.in. błąd oprogramowania aplikacji sprzedażowej i wstrzymanie uruchomienia kolejnych urządzeń było efektem tego właśnie błędu oprogramowania. Błąd ten nie został wykryty przez producenta automatów i ich oprogramowania, słowacką firmę Emtest, dlatego prowadzi ona obecnie intensywne prace zmierzające do jego usunięcia - wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego, który kupił automaty.
Jak mówi, Słowacy nie są w stanie oszacować, kiedy błąd zostanie usunięty, a pozostałe automaty uruchomione.
- Na początku września br. odbyliśmy spotkanie z Mennicą, w którym uczestniczyli również przedstawiciele słowackiej firmy i Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. Dotyczyło ono uruchomienia kolejnych automatów biletowych. Nie możemy uruchamiać automatów z błędami, aby nasi pasażerowie nie zostali poszkodowani - podkreśla Gołąb.
Miasto nie traci, a pasażerowie?
Mennica podjęła decyzję, by wszelkie prace związane z uruchomieniem całego systemu sprzedaży biletów w 30 automatach prowadzić równolegle. Dlaczego? Jak wyjaśnia rzecznik ZTM - po to, "by na żadnym etapie nie powodować zbędnych opóźnień".
- Z tego powodu automaty fizycznie zostały zainstalowane w wyznaczonych lokalizacjach o wiele wcześniej, niż nastąpiło ukończenie prac nad aplikacją sprzedażową. Opóźnienie w uruchomieniu aplikacji sprzedażowej nie generuje żadnych strat finansowych po stronie miasta Gdańska - zapewnia Gołąb.
Aktualnie działa tylko 10 z 30 nowych biletomatów: przy al. Rzeczypospolitej - przystanek tramwajowy "Startowa"; Al. Wojska Polskiego - w pobliżu przystanku tramwajowego "Zamenhofa"; ul. Jagiellońska - przystanek autobusowy "Jagiellońska"; ul. Wita Stwosza - przystanek tramwajowy "Strzyża PKM"; ul. Chłopska/ul. Obrońców Wybrzeża - przystanek tramwajowy "Bora Komorowskiego"; al. Hallera - przystanek tramwajowy "Wczasy"; al. Hallera - przystanek tramwajowy "Mickiewicza"; ul. Pomorska/ul. Subisława - przystanek tramwajowy "Subisława"; ul. Dworska/al. Hallera - przystanek autobusowy "Dworska"; ul. Hynka - przy zejściu z peronu, w pobliżu przystanku autobusowego "Zaspa SKM".
Na uruchomienie 20 pozostałych musimy jeszcze poczekać. Do tej pory bilety ZTM można kupić w 50 biletomatach firmy Avista, a także - bilety jednorazowe - w 20 biletomatach SKM, które usytuowane są m.in. na dworcach kolejowych i stacjach PKM.
Opinie (203) 3 zablokowane
-
2017-09-25 16:24
Skur...
- 3 0
-
2017-09-25 15:52
nawet gdyby była kara za zawalenie terminów
...gdańsk, przyjazny biznesowi, nie wyegzekwuje jej (jak było z pewnym deweloperem), bo jest przyjazny biznesowi. Za to kowalski z osiedla z wielkiej płyty ma biegać z obłędem w oczach, by kupić bilet. Wniosek: Gdańsk nie jest przyjazny mieszkańcom.
- 3 0
-
2017-09-25 15:43
Bezedura
W Krakowie jest ponad 800 automatów na mieście i w środkach transportu . Można ? Można
P.S. Kierowca w Gdansku ma 3.5 % prowizji za sprzedaż biletów . I to ma go zmotywować do wydawania reszty ????- 6 2
-
2017-09-25 14:24
(1)
Nie znam się na informatyce,ale chyba aplikacja do sprzedaży biletów w automacie ne jest równie skomplikowana jak oprogramowanie sterujące Airbusem A380,albo promem kosmicznym?
- 8 0
-
2017-09-25 15:37
100% racji
Ale oprogramowanie do Airbusa robili programisci a do biletomatow jacys gamonie po kursach lub nadete pociotki.
- 2 0
-
2017-09-25 14:30
Wystrzegam się automatów Mennicy jak ognia. Jeden jedyny raz doładowałem tam bilet miesięczny. 7 dni później ani w systemie ani w biletomacie innej firmy nie było widoczne żebym miał doładowany. Złożyłem reklamację, która mieli rozpatrzyć w przeciągu 14 dni roboczych. Po ponad 14 dniach roboczych dowiedziałem się, że moja reklamacja jest "rozpatrywana" przez analityków. Po kolejnych paru dniach napisałem maila do telecentrum tej świetnej instytucji. W odpowiedzi otrzymałem, że reklamacja nie jest uznana bo bilet był prawidłowo doładowany. Oczywiście przez czas "rozpatrywania" reklamacji nie jeździłem na tym bilecie, więc nie dość, że jestem stratny za sam bilet to jeszcze za jednorazowe
- 3 0
-
2017-09-25 14:19
10 działa a reszta nie to jaki bląd oprogramowania jest inne dla każdego automatu - coś kręcą
- 6 1
-
2017-09-25 14:16
Błąd systemu
To jest ten cały GZDiZ i UM
- 7 0
-
2017-09-25 14:05
A wszystko po to by Kowalski biletu lupic nie mógł bo kontroler mandat wystawić musi.
- 2 0
-
2017-09-25 06:26
Cały Gdańsk (8)
Głosujcie dalej na Budynia, niech nam panuje kolejną, 106 kadencję!
- 81 28
-
2017-09-25 13:50
no bo mlody Walesa bedzie lepszy HA, HA ,HA
- 3 3
-
2017-09-25 07:24
a co ma do tego budyń cudaku (3)
skoro biletomaty stawia prywatna firma?
- 7 13
-
2017-09-25 08:59
na czyje zlecenie? (1)
- 5 3
-
2017-09-25 09:34
No, na czyje, geniuszu ?
- 2 4
-
2017-09-25 08:59
na czyje zlecenie?
- 3 4
-
2017-09-25 07:10
skoro nie ma na kogo głosować (1)
bo pan jaworski to nawet do zamiatania chodnika się nie nadaje...
- 18 10
-
2017-09-25 07:14
Generalnie nadaje się do wszystkiego lepiej niż Budyń co nie zmienia faktu że kandydat beznadziejny.
- 15 13
-
2017-09-25 06:50
Ok
- 6 1
-
2017-09-25 13:34
A co wy chcieliście
Ustawa o zamówieniach publicznych i tyle w temacie . Wygrała najgorsza firma, która dała najniższą cenę a niska cena = niska jakość
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.