• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

CX-60 PHEV: najmocniejsza seryjna Mazda w historii

Michał Jelionek
12 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (78)
CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii. CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.

Za co klienci kochają Mazdę? Za to, że od lat jedzie swoimi własnymi ścieżkami, nie do końca z nurtem motoryzacyjnych trendów z downsizingiem na czele. Z debiutującym w gamie modelem CX-60 jest bardzo podobnie. Sporych rozmiarów SUV wygląda naprawdę atrakcyjnie, a do tego ma elegancko wykończone wnętrze i oferuje nowoczesną technikę. Właśnie wzięliśmy go na warsztat i sprawdziliśmy, jak się sprawuje.



Czy podoba ci się stylistyka nowej Mazdy CX-60?

Mazda CX-60 to nowość w ofercie japońskiego producenta. To model, który powstał na nowej, modularnej platformie zaprojektowanej z myślą o naprawdę dużych SUV-ach i limuzynach. Powstaną na niej jeszcze większe CX-70, CX-80 i CX-90. Jednak tylko "osiemdziesiątka" trafi do Europy, pozostałe dwa modele przeznaczone będą na rynek amerykański.

SUV-y, SUV-y, wszędzie SUV-y - w tej kwestii akurat Mazda wyjątkowo podziela panujący od lat na światowym rynku trend. Robi to jednak w swoim stylu, a dobrym tego przykładem jest bohater tego artykułu. Poznajcie go bliżej.

Pierwszy PHEV Mazdy



CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii. CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
CX-60 to pierwsza Mazda oferowana z hybrydowym układem typu plug-in (PHEV), który bazuje na mocnym "benzyniaku" e-SKYACTIV PHEV o pojemności 2,5 litra. Po nowym roku gamę silnikową uzupełni 3,3-litrowy diesel. Zdaje się, że Mazda tzw. downsizingowi konsekwentnie mówi "nie".

Hybryda oferuje łączną moc na poziomie 327 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejsza seryjna Mazda w historii. Układ został zestrojony z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów, natomiast moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. Sprint do "setki" zajmuje 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Podczas jazd testowych średnie zużycie paliwa wyniosło 8,5 l na 100 km.

CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii. CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
Mimo dużych gabarytów CX-60 prowadzi się bardzo pewnie, a sam układ napędowy daje kierowcy sporo frajdy za kierownicą. Jest zdecydowanie wystarczająco dynamiczny. Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy: sportowy, normalny, elektryczny i off-road.

Dodajmy, że Mazda CX-60 została wyposażona w akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,8 kWh, dzięki czemu zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi nawet 60 km. Ten zasięg jest do osiągnięcia bez większego trudu. Naładowanie baterii do 100 proc. z 240-woltowego gniazdka zajmuje niecałe cztery godziny.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Rozmiar ma znaczenie. Na żywo wydaje się większy



CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii. CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
Nadwozie CX-60 mierzy 4,75 m długości, 1,89 m szerokości i 1,68 m wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2,87 m. A to oznacza, że nowa Mazda gabarytowo konkuruje z m.in. BMW X3, Mercedesem-Benz GLC, Volvo XC60 czy Alfą Romeo Stelvio. I co ciekawe, na żywo nowa Mazda wydaje się zdecydowanie większa od wspomnianych modeli.

Jak rozmiary CX-60 przekładają się na przestrzeń w kabinie? W pierwszym rzędzie bez zarzutów, w drugim jest nieco gorzej. Wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak wystarczającej ilości miejsca na nogi. Ku mojemu zdziwieniu, wydawało mi się, że wolnej przestrzeni w drugim rzędzie będzie cała masa. Trochę się rozczarowałem.

CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii. CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
Przestrzeń bagażowa pomieści w standardowej konfiguracji siedzeń 570 l, natomiast po złożeniu drugiego rzędu - 1726 l. Mazda CX-60 to niezły holownik, SUV może pociągnąć przyczepy o masie dochodzącej do 2,5 tony.

Nowy Lexus RX ponownie w Trójmieście Nowy Lexus RX ponownie w Trójmieście

Stylistyka, którą kochają kierowcy



CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii. CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
Tego designu nie da się pomylić z żadnym innym. I choć to nowy model w gamie, projektanci Mazdy nie kombinowali z wyglądem. Pobrali klucz, który skradł serca wielu kierowcom na całym świecie. Za to też lubimy Japończyków. Są konsekwentni.

Sama sylwetka CX-60 zwraca na siebie uwagę. Mimo że SUV na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco ociężały, to projektantom udało się stworzyć naprawdę lekką i dynamiczną linię nadwozia z eleganckim sznytem oraz świetnymi proporcami - z długim przodem i przyjemnie ściętym tyłem. Na żywo to auto wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach. Tego jakże pożądanego w motoryzacji pazura CX-60 dodają "napompowane" boki i przetłoczenia na masce. Całość uzupełniają efektownie wyglądające, nawet 20-calowe felgi.

CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii. CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
W pasie przednim w oczy rzuca się wielka atrapa chłodnicy połączona listwą z dość wąskimi reflektorami. A te - moim skromnym zdaniem - w porównaniu do gigantycznego grilla są trochę za małe. Z tyłu z kolei rządzą elegancko skrojone, smukłe i dość szerokie lampy.

Model dostępny jest z ośmioma lakierami karoserii do wyboru.

Wnętrze też pokochają



CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii. CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
Jeśli lubisz elegancję, a zarazem minimalizm - to we wnętrzu CX-60 będziesz czuł się świetnie. Zostało wykonane z naprawdę dobrych jakościowo, miękkich i dobrze spasowanych materiałów.

Tradycyjnie w pierwszej kolejności wzrok wędruje na duży, ponad 12-calowy ekran multimedialny wbudowany w deskę rozdzielczą. Pod nim znajduje się to, co wiele osób bardzo szanuje - klasyczny panel klimatyzacji. Jeszcze niżej, w kolumnie środkowej - oprócz oczywiście wybieraka od automatu - wkomponowano tryby jazdy i pokrętło do obsługi multimediów. Obsługi, która jest prosta, czytelna, intuicyjna, a sam panel działa płynnie i szybko. Nie ma się do czego przyczepić.

Poza tym fotele wygodne (choć siedziska mogłyby być nieco dłuższe), kierowca ma wszystko to, co potrzebuje pod ręką, świetnie gra system audio marki Bose - czego chcieć więcej do przyjemnego podróżowania?

Nowy salon Mazdy powstaje przy Elbląskiej Nowy salon Mazdy powstaje przy Elbląskiej
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.

Kawał dobrej roboty swoje kosztuje



Tak, Mazda wykonała świetną robotę. CX-60 to przyjemnie jeżdżący i dobrze wykończony wóz. Ile zatem taka przyjemność kosztuje? Wszystko zależy od silnika i wersji wyposażenia. A te są cztery: Prime-Line, Exclusive-Line, Homura i Takumi. Bazowa opcja to wydatek co najmniej 204 900 zł. Cennik topowego wariantu Takumi otwiera kwota 248 900 zł. Testowany egzemplarz w najbogatszej wersji został skonfigurowany na kwotę 310 400 zł.

Samochód od jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski.

  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.
  • CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in Mazdy. To także najmocniejsza seryjna Mazda w historii.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (78)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane