- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (94 opinie)
- 4 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
Aktualnie na stacjach paliw odnotowujemy wzrost cen benzyny i spadek cen oleju napędowego. Oba te paliwa kosztują porównywalnie - ponad 7 zł za litr. Dlaczego wciąż tak drogo płacimy za paliwa? Ciekawe wyliczenie przedstawił jeden z internautów.
Kilka dni temu informowaliśmy o wzroście cen Pb 95, które stało się nawet droższe od oleju napędowego. Pod artykułem rozpętała się gorąca dyskusja czytelników, którzy pozostawili pod nim ponad 420 komentarzy.
Wyliczenie internauty
Jakiś czas temu po mediach społecznościowych krążyło wyliczenie jednego z internautów, które tysiące osób udostępniało na swoich profilach.
Cena ropy dzisiaj to 103$ (1$ = 4,2 zł). Cena ropy w dniu napaści na Ukrainę 99$ (1$ = 4,1 zł). Realny wzrost w zł to 7 proc. Cena ON dzisiaj 7,5 zł. Cena ON w dniu napaści na Ukrainę 5,6 zł. Wzrost o 34 proc. Tak Was okrada PiS... i kłamią, że to przez wojnę - napisał w opublikowanym poście.
Dziś wartości nieco różnią się od tych podanych przez internautę, bo baryłka ropy kosztuje 109$, kurs dolara jest wyższy i wynosi 4,3 zł, natomiast ON jest tańsze i kosztuje średnio 7,25 zł za litr. Mocno za to poszybowały ceny benzyny.
Fakt jest taki, że wojna na Ukrainie wyraźnie wywindowała ceny surowców energetycznych. Przypomnijmy jednak, że ceny baryłki ropy na giełdach tuż po wybuchu konfliktu były zdecydowanie wyższe od aktualnych, dobijały nawet do 130 dolarów. Dziś - jak wspomnieliśmy wyżej - baryłka kosztuje 109 dolarów. Mimo to ceny na stacjach zamiast spaść... poszły w górę. I to wyraźnie.
Post z Twittera
"Nie łupimy konsumentów"
Wielu komentujących zrzuca winę za tak drogie paliwo na rządzących i Orlen. Kierowcy zastanawiają się, czy przypadkiem koncern nie zawyża sztucznie cen.
Prezes koncernu Daniel Obajtek zapewniał jednak w radiowej Jedynce, że Orlen "nie łupi konsumentów".
Zysk operacyjny z handlu detalicznego detalu mamy taki sam w pierwszym kwartale 2022 r., jak w pierwszym kwartale 2021 r. - stwierdził w wywiadzie dla radiowej Jedynki. Wiem, że paliwa są drogie, ale nie jesteśmy gospodarką oderwaną od rzeczywistości. Proszę spojrzeć na ceny w innych krajach - dodał.
Na pytanie o to, ile Orlen zarabia na litrze paliwa, w odpowiedzi zasłonił się "tajemnicą firmy", której nie ujawni. Obajtek uważa, że utrzymanie tak "niskich" cen paliw to zasługa rządu, m.in. dzięki obniżeniu akcyzy i VAT-u.
Czytaj także:
Benzyna już tak samo droga jak olej napędowy. Oba paliwa za ponad 7 zł za litr
Opinie (397) ponad 10 zablokowanych
-
2022-05-25 06:49
Opinia wyróżniona
Jeszcze nie tak dawno geniusz wymuszał zwracanie pieniędzy przez stacje które kasowały po 9.99zł/l (2)
A tu popatrz ceno zmierza w tym kierunku. Tylko kto jego zmusi do oddania ludziom pieniędzy?
- 15 0
-
2022-05-27 08:51
baryłka po 140 $
Jak w marcu tego roku baryłka osiągnęła 140 $ i podobnie było w 2008 roku to paliwo było po
5 zł i już był płacz ze jest drogo. W chwili obecnej baryłka jest po 109 $ i cena prawie 8zł, a oni będą twierdzić że się nie wzbogacają.- 2 0
-
2022-05-26 21:47
Kiedyś powstaną i Ruszą antySSemici POgonią !
- 1 0
-
2022-05-24 17:26
Opinia wyróżniona
dlaczego rosnie? bo polskim pustostanom udalo sie wmowic, ze rosja zla, ukraina dobra a USA calkiem cudowne (14)
tak wiec pustostany rzucily sie masowo na likwidowanie "rosyjskich pierogow", niszczenie domu kultury radzieckiej, staly w czerwien ionych gaciach przed ambasada a teraz musza pustostany kupowac droga rope, drogi gaz a za chwile znaczaco drozsze plody rolne, bo ze wschodu nawozow sie nie kupi a ich syntetyczna produkcja potrzebuje gazu/energi.
rozwiń...tak wiec pustostany rzucily sie masowo na likwidowanie "rosyjskich pierogow", niszczenie domu kultury radzieckiej, staly w czerwien ionych gaciach przed ambasada a teraz musza pustostany kupowac droga rope, drogi gaz a za chwile znaczaco drozsze plody rolne, bo ze wschodu nawozow sie nie kupi a ich syntetyczna produkcja potrzebuje gazu/energi.
Tak wiec pustostany dostana to czego nie przewidzialy a ja niestety razem z nimi.
Kochajcie dalej ukraine, kochajcie wojne ktora sobie ona za pomoca USA w Europie urzada.- 32 19
-
2022-06-18 16:14
psiaki
Dlaczego tak drogo ? Bo pis rozwalił budżet i teraz musi okradać kierowców mega dużymi mandatami oraz zawyżonymi cenami paliwa.
- 0 0
-
2022-05-29 11:46
(1)
Pustostan tylko może wymyślić takie teorie
- 0 3
-
2022-10-11 17:37
Pustostan wierzy telewizją a nie patrzy na politykę ogólnoświatową
- 0 0
-
2022-05-26 17:12
Wstyd... (1)
Sprzedałbyś się komuchom żeby tylko mieć tańsze paliwo i gaz a skończyłbyś jak szkopy, całkowicie uzależniony od jednego człowieka... Jak masz tyle czasu narzekać to lepiej wykorzystaj ten czas podwyższając kwalifikacje lub zmieniając pracę na lepiej płatną a jak się nie podoba to proszę bardzo, droga do Twojej matki Rosji na pewno otwarta...
- 7 1
-
2022-05-28 11:50
to machaj szabelką cymbale a zdechniesz z głodu niebawem
- 3 3
-
2022-05-26 13:01
a ja wolę palwo za dychę niż kacopom ułatwiać rozwalenie świata (3)
a ja wolę palwo za dychę niż kacopom ułatwiać rozwalenie świata. ceny w końcu spadną a Putin będzie mógł się kąpać w swojej ropie.
Uważasz, że lepiej byłoby stanąć po stronie Rosji żeby tylko nie drażnić lwa? nic by to nie dało a powiedziałbym że wręcz przeciwnie- 6 4
-
2022-10-11 17:34
Kdyby nato nie podeszlo kacapom pod granice
To by wojny nie bylo. Ale im polska za malo. To jest dlugofalowy plan NWO. Jeden globalny rzad . Niestety na drodze im stal rusek. Teraz rozplanowali ruska idealnie. Dlatego chinczyki i araby trzesa du*ami. Jeszcze sie zdziwicie jak pejs bedzie rzadzil sam0
- 0 0
-
2022-05-28 11:49
(1)
to chlebek też o 100% podskoczy cymbale
- 4 0
-
2022-05-29 20:20
No i co? Z tego powodu warto wspierać reżimy totalitarne?
- 0 2
-
2022-05-24 17:48
A Rosja dobra? (4)
Interesujące
- 8 9
-
2022-05-25 11:02
Do baku nie wlewasz Rosji, tylko paliwo. A rosyjskie paliwo jest dobre, owszem. (1)
Dotad bylo tez tanie, co jest swoja droga dosc dziwne, bo taki Arab wbija lopate i juz, a rosyjskie zloza sa wielokrotnie glebiej i jeszcze pod lodem.
- 4 1
-
2022-06-18 16:15
psiaki
Panie, baryłka wzrosła o kilka dolarów, a u nas ceny są niewspółmiernie wysokie, bo orlen i mandaty muszą dać psiakom pieniądze na kampanię wyborczą.
- 0 0
-
2022-05-24 23:04
(1)
Interesujące to jest, że niewiele rozumiesz.
- 6 5
-
2022-05-25 06:24
Moze i za PRL tesknisz... Stare dobre ruskie czasy
- 6 6
-
2022-05-24 06:32
Opinia wyróżniona
Na innych stacjach jeszcze gorzej (30)
W sobotę litr 98 na BP kosztował 8.20 PLN. Czyżby Obajtek przejął BP?
- 122 52
-
2022-06-08 21:11
Jesteś w błędzie
Wszytskie koncerny paliwowe w Polsce muszą kupować paliwo od Orlenu/Lotosu, który jest monopolistą kontrolowanym przez pańśtwo. To na etapie sprzedawania paliwa do poszczególnych stacji Orlen/Lotos zarabia najwięcej, dystrybucja i sprzedaż hot-dogów ma mały udział w ich zyskach.
- 0 0
-
2022-05-25 16:03
Stacje bp kupują w nurcie Orlenu.
- 1 0
-
2022-05-25 06:21
A inne stacje od kogo biorą paliwo?
- 2 0
-
2022-05-25 06:03
bp w polsce kupuje paliwa z plocka i gdanska dlatego sa takie ceny
- 1 0
-
2022-05-24 15:10
Kto kupuje w BP? (3)
Za 8.20 jak ma w orlen za 7
- 5 6
-
2022-05-24 23:35
7,88 jak już (1)
98 poszła w kosmos- Orlen ostatnio raz na jakiś czas zwiększa różnice 95/98 z 35 groszy na 50-70gr. Na stacji na początku a1 to już standard, ceny 95 czasem spadają, 98 nigdytakże przyszło płacić za silnik zrobiony pod 98 :D / ;(
- 1 0
-
2022-05-25 12:23
A jaki to silnik pod 98? odrzutowcem jeździsz?
- 2 0
-
2022-05-24 18:36
Kupujemy w BP żeby nie finansować pisów
- 5 5
-
2022-05-24 14:29
przed przejęciem Lotosu było dwóch producentów paliw w Polsce teraz został jeden (1)
marże poszybowały w kosmos a naiwni dalej bronią Obajtka...
- 28 5
-
2022-05-24 16:12
Tam sa tylko cholernie cyniczni i cholernie glupi, naiwnych niet.
- 9 1
-
2022-05-24 12:13
(4)
Do Polski importuje się ROPĘ, a nie paliwo przetworzone. Dostawcą Paliwa na stacje w PL są Rafinerie należące do Orlenu i Lotosu. To tam nakładana jest większa marża która przekłada się na ceny na stacjach nie tylko tych marek, ale i wszystkich od nich kupujących.
- 22 1
-
2022-05-24 13:16
koszt wytworzenia w dużej mierze zależą od cen energii elektrycznej (3)
a ceny są jakie są, podziękujcie baranom z UE za eko politykę, gdy w tym samym czasie cała Azja, Afryka, Indie i Rosja mają w poważaniu te chore restrykcje i pseudo ekopolitykę.
- 17 21
-
2022-05-24 14:36
Może podziękujmy baranom z PL za przeksięgowanie na socjal miliardów euro mających wesprzeć transformację energetyczną. (2)
- 28 6
-
2022-05-24 15:03
Unia pozwoliła tak po prostu przeksięgować miliardy na socjal? (1)
- 9 7
-
2022-05-24 15:43
tak to działa z większością środków unijnych
- jeśli zadeklarujesz że dotowanie górnictwa z opłat co2 wspiera transformację energetyczną to nikt się do tego nie przyczepi - Niemcom jest na rękę że mamy drogi prąd i przez to niekonkurencyjny przemysł więc nie będą się tego czepiać...
- 8 2
-
2022-05-24 11:20
(2)
polskojęzyczna banda u władzy łupi Polaków i pozwala również innym krajom na dojenie Polski
- 23 6
-
2022-05-24 11:56
Wenezuela zazdrości Polsce inflacji więc nie jest tak źle! (1)
- 6 5
-
2022-05-24 16:11
Wenezuela jest o kilka tysiecy kilometrow blizej USA.
- 5 0
-
2022-05-24 06:43
(11)
A myślisz, że gdzie BP kupuje paliwo?
- 76 6
-
2022-05-24 16:09
Wielkis uczynil mu honor sugerujac, ze jest zdolny do myslenia. Zaiste wielki.
- 3 0
-
2022-05-24 14:06
(4)
Bp jako jedyna stacja w Polsce sprowadza własne paliwo reszta kupuje od Lotosu i orlenu
- 0 20
-
2022-05-24 14:55
(3)
Nie prawda. Jedynym sprowadzanym gotowym paliwem w Polsce jest Shell V-Power Racing, gdyż w rafineriach w naszym kraju nie ma lini produkcyjnej do tak mało popularnego paliwa. Reszta paliw jest kupowana od Orlenu/Lotosu i wzbogacana ewentualnie o dodatki. Akurat pracowałem w BP :)
- 25 0
-
2022-05-25 16:03
Racja
- 1 0
-
2022-05-24 15:09
czyli tylko paliwa premium się różnią bo są wzbogacane zgodnie z zamówieniem odbiorcy? (1)
słyszałem też że standardem powinno byc wożenie albo ropy albo benzyny przez cysterny. W Polsce wszyscy wożą wszystko co też wpływa na zanieczyszczenia i żywotność silników.
- 4 3
-
2022-05-24 16:24
Nie tylko premium, podstawowe też posiadają dodatki, choć nie zawsze i w mniejszych ilościach. Niektórzy odbiorcy wymagają "kwitu", że cysterna była wyczyszczona przed załadunkiem, ale nie wszyscy.... Skądś biorą się różnice w cenie np. BP/Shellu, a pozostałych stacjach... Nie płacimy drożej tylko za to, że stacja ma "markę".
- 9 2
-
2022-05-24 13:14
w Olrenie albo Lotos
gdzie bliżej, tak samo inne stacje, ale niektórzy wierzą że cysternami np z UK przewożą lepsze ...
- 25 0
-
2022-05-24 06:51
To niech sobie z zagranicy sprowadza (3)
- 14 29
-
2022-05-24 14:30
przetworzone paliwa są raczej niebezpieczne w transporcie
nie wozi się ich dalej niż to jest konieczne
- 8 0
-
2022-05-24 12:05
To byś jeszcze za transport z UK zapłacił
- 16 0
-
2022-05-24 08:06
To będzie jeszcze droższe
Koszt transportu z najbliższej rafinerii
- 27 2
Wszystkie opinie
-
2022-05-24 06:08
Po prostu rząd pisowski potrzebuje pieniędzy (8)
Jak gdzieś daje to gdzie indziej musi zabrać 2 razy więcej. Z paliwa nie zrezygnujemy tak jak z jedzenia. Sztuczne utrzymywanie wysokich cen hurtowych przez Obajtka doprowadzi do jeszcze wyższej inflacji, a ta pozwoli zmniejszyć zadłużenie państwa.
Z bankami jest podobnie i chyba tylko po to PiS robił repolonizacji dużych firm żeby teraz zarabiać na Polakach - pko bp, alior Bank, Bank Pocztowy należą do najdroższych banków. PZU ma polisy nawet 3 krotnie wyższe niż konkurencja.
Brak mi słów jak ten rząd gnębi własny naród!- 147 17
-
2022-05-24 09:55
(3)
Hehe przyjdzie PO i paliwo będzie po 4zł?)))
- 12 7
-
2022-05-24 10:01
Fajnie jak będzie po 6 zł (1)
- 12 7
-
2022-05-24 10:02
ZaPOmnij,niedługo będzie po 10zł i niżej to będzie tylko historia.
- 5 4
-
2022-05-24 11:16
Tak!!!!!!!!
- 1 0
-
2022-05-24 11:15
(3)
Chcieliście,to macie!!!!
- 3 3
-
2022-05-24 11:21
(2)
Dojna władza u sterów i proszę - po cenach ich poznacie a teraz zasuwać za miskę ryżu, a jak nie to milicja Was spałuje
- 9 6
-
2022-05-24 14:49
I mają też wpływ na ceny poza granicami Polski ? (1)
Dziecko. nie ośmieszaj się ! Ps. Swoją drogą to ile razy Wasz donek jak rządził , to wciskał guziki na obniżenie cen ?? Tylko wtedy mówił, że gdyby miał takie możliwości, to tylko by siedział i wciskał..... a jedyne co wciskał, to przysłowiowy KIT
- 6 7
-
2022-05-24 15:32
uwaga świat jest bardziej złożony niż PIS i PO - więc dychotomiarze PiSowskie przejrzyjcie w końcu na oczy i zobaczcie, że jest wiele dróg którymi można podążać, a osoby które się z Wami nie zgadzają nie koniecznie muszą być z obozu Waszego Największego Wroga Donalda T.
- 5 3
-
2022-05-24 06:10
DonOrleone, Jaszczomp i Vateusz :( (7)
PiS działa jak mafia, tym przesadnie drogim paliwem będą zasypywali dziurę budżetową, tarcze i programy cośtam+. To jest wybitnie antypolski rząd. Zobaczcie jak oni się zachowują, co złego to nie my, nigdy nie biorą odpowiedzialności. Oni chcą zniszczyć klasę średnią i naprodukować jak najwięcej niewykształconej patologii, zależnej od ich programów socjalnych. A to wszystko z krzyżykiem w dłoni i propagandą Kurskiego w TV. Coś obrzydliwego.
- 172 14
-
2022-05-24 06:17
Mało kto wie, ale jest program 500+ dla senior (5)
A teraz PiS wprowadza kolejny dożywotni dodatek do emerytur 200+
Oczywiście oprócz 13tej i 14 tej emerytury.
Dodam, że w Polsce średnia emerytura dobija do 3000 netto i jest wyższa od najniższej krajowej.- 13 5
-
2022-05-24 10:49
(3)
Przyjdzie PO, wprowadzi aborcję do 9 miesiąca, eutanazję i PO problemie. prosty genialny plan na wyjście z kryzysu
- 7 19
-
2022-05-24 14:42
Dokładnie! Pislamiści pierwsi w kolejce (2)
- 4 1
-
2022-05-24 14:53
Patrząc na elektorat biorący udział w różnych protestach anty-pis (1)
, to chyba będą to dzieci oraz rodzice tych ludzi ! Znajdź mi człowieka popierającego PIS a przy okazji POpierającego aborcję czy eutanazję ?!
- 2 1
-
2022-05-25 15:50
Clownie, nie zrozumiałeś
Eutanazja na tobie i tobie podobnym przysługą dla kraju.
Rozumiesz? Ustaw się w kolejce- 1 0
-
2022-05-24 16:34
średnia emerytura dobija do 3000 netto
No i co? Akurat ci co pracowali, na swoją emeryturę zarobili.
Gorzej jak lenie i obiboki dostają różne 500+ z budżetu czyli z naszych, pracujących podatków- 5 0
-
2022-05-26 21:49
Same judziele !
- 1 0
-
2022-05-24 06:13
Tylko przypominam (9)
Za rządów Tuska baryłka ropy 147 USD, dolar po 4,5 PLN, a maksymalna cena na stacjach po 5,85 PLN
Kaczyński wtedy występował w TV z kanistrem...- 198 20
-
2022-05-24 06:20
w 2008 roku dolar nie przekroczył bariery 3,20zł (3)
Nie kłam proszę, trzymajmy się faktów... W szczycie 1000 litrów ropy kosztowało w przeliczeniu na złotówki mniej niż 2000zł, Lotos sprzedawał przykładowo 1000 litrów ON po cenie hurtowej poniżej 3700zł - czyli ponad dwukrotnie taniej niż w szczycie (7700zł/1000 litrów ON) tego roku.
- 21 17
-
2022-05-24 09:51
Z TYM 3, 20 to przesadziłeś zgadzam się na 3,7 (2)
Nie zmienia to faktu że pis-du to złodzieje i de..ile . Prawdziwa mafia.
Kupili jałmużną emerytów, rozdali 500+ i nieroby na nich głosują!!!- 24 8
-
2022-05-24 11:47
(1)
Wg Budki z PO to 500+bylo pomyslem pani Kopacz xD
- 10 6
-
2022-05-24 16:27
500+ to było ye słynne 100 milionów
- 3 0
-
2022-05-24 09:05
(1)
Kłamać też trzeba umieć, a ty nawet tego nie potrafisz i wychodzisz na klauna.
- 8 7
-
2022-05-24 10:02
Vateusz mistrzem kłamstwa i też wychodzi na klauna
- 18 7
-
2022-05-24 14:42
(1)
dolar byl po 3,50
- 2 0
-
2022-05-24 15:36
Niech Żyje Bal - po nas choćby potop - nie po to zdobyliśmy władzę, żeby się nią dzielić a tym bardziej oddawać - Wasze dzieci będą pracować za miskę ryżu, aby nasze mogły czerpać radość z życia i być bezkarne, amen
- 6 3
-
2022-05-25 06:25
Wina rządu pisowskiego
Za Tuska benzyna nigdy nie była taka droga, jak opozycja wygra wybory cena spadnie o ponad 3 zł, ja wójt wam to mówię!
- 2 2
-
2022-05-24 06:15
Niepopularna opinia (6)
Stosunek cen ropy BRENT (po aktualnym kursie) do hurtowych cen sprzedaży Orlenu czy Lotosu jest w tym momencie (procentowo) na poziomie bardzo podobnym do tego, co było w styczniu. Bierzmy pod uwagę również fakt, że 1000 litrów ropy nieprzetworzonej kosztuje w przeliczeniu na złotówki ponad 1000zł więcej niż w styczniu właśnie.
- 12 54
-
2022-05-24 06:33
(4)
Cóż za brednie piszesz. Cena ropy Brent przed wojną to 96$, obecnie 105-110, to nie usprawiedliwia takich podwyżek za to marża rafineryjna wzrosła o 700%.
- 23 8
-
2022-05-24 06:39
Tyle że przed wojną litr ropy brent (3)
Kosztował około 2,1zł, teraz kosztuje 3,1zł. Bierz pod uwagę jak zmienił się kurs dolara, za którego rafineria kupuje ropę...
- 8 5
-
2022-05-24 08:07
Rafinerie mają długookresowo zabezpieczone kursy USD opcjami walutowymi (2)
- 10 4
-
2022-05-24 08:33
O ile co do detali internauta troszkę przesadził o tyle co do zasady ma rację pełna zgoda. (1)
W detalach chodzi mi o to że ropa naftowa surowiec w ostatnich 2 tygodniach kosztowała jednak ponad 110 USD ale nie wiele ponad średnia z ostatniego miesiąca to 109 USD. Kurs Dolara również drastycznie w ostatnich 2 tygodniach nie wzrósł, za to benzynę 95 moje 3 ostatnie tankowania w Gdańsku to ceny 6,59 - 7,08 - 7,29. Ani cena surowca, ani zwiększone podatki ( w maju nie zwiększono podatków zawartych w cenie paliwa) które są dużym składnikiem ceny paliwa, ani kurs dolara w żaden sposób nie uzasadniają takiego wzrostu cen.
Raczej skłaniałbym się tu do tego iż ma tu miejsce nieuzasadnione podniesienie marży w rafineriach, hurtowniach, i stacjach paliwowych. Dodatkowo przekłada się to na nie uzasadnione podniesienie i tak już nie małej inflacji gdyż sprzedawcy produktów wzrost kosztów transportu przeniosą na klientów.
Sprawa absolutnie nadaje się do pilnego zbadania przez UOKiK. Dodatkowo ewidentnie mamy do czynienia ze zmową cenową bo obaj najwięksi producenci paliw w Polsce w tym samym czasie w sposób absolutnie nie uzasadniony podnieśli marże unikając konkurowania niższą ceną. Moim zdaniem sprawa ewidentnie powinna być szybko wyjaśniona a winni procederu szybko ukarani bo takie zabawy cenami nie mają nic wspólnego z gospodarką wolnorynkową tylko ze zmową cenową i korzystaniem z pozycji monopolisty charakterystyczne dla republik "bananowych" a nie dla państw UE.- 14 2
-
2022-05-24 16:47
Przecież wiadomo powszechnie
Że wszystko jest ustalane w kółku Mati, Glapa, O' Bajtek - marże są podniesione przez czebole polskie, aby zapłacić za pomoc ukrainie i na inne "równoważenia" budżetu, obligacji, deficytu, inflacji.
Gospodarka rynkowa ręcznie sterowana.
No i jeszcze duma polska, przez co rząd nawet oficjalnie nie wystąpił o środki z Uniji na pokrycie pomocy dla UA, a co tam jesteśmy bogaci, nie będziemy "siem prosić"- 4 2
-
2022-05-25 18:43
Ty chyba z Vateuszem biblotekarstwo kończyłeś
I potem za pomocą wujków w sutannach posadę ekonomisty a Vateuszek prezesa w banku dostaliście
- 0 0
-
2022-05-24 06:26
Typowy kłamliwy pisowiec obajtek (1)
"Proszę spojrzeć na ceny w innych krajach" czyli nie ważne jest ile można obniżyć cenę benzyny zgodnie z tłumaczeniem "inni też kradną" - typowe dla pis.
- 97 16
-
2022-05-24 10:52
Jak to? Wszystkie koncerny w Europie kradną? Po ile jest paliwo w Niemczech? Rozumiem, że oni zarabiają więcej, ale cóż to za argument w świecie gdzie wszyscy kupują na wolnym rynku. Niemcy w zakupie mają najtańszą energię dzięki układom z Putinem a i tak na stacjach drożej niż w Polsce. Bądźmy realistami
- 5 6
-
2022-05-24 06:26
(14)
Co za brednie, Orlen ma rekordowe zyski i bardzo łatwo to sprawdzić. Po prostu chamsko dymają (przepraszam za wyrażenie) społeczeństwo, bo najwyraźniej ciągle im mało i tak się kończy gdy mamy do czynienia z prawie monopolistami na rynku! Niech ludzie w końcu przejrzą na oczy, że ani pandemia ani wojna nie ma wpływu na obecne ceny paliwa w tym kraju.
- 158 11
-
2022-05-24 06:53
Możesz kupować na zagranicznych stacjach (11)
Tam ciebie nie wydymają, i jeszcze będziesz dumny że dolozyles obcemu do wora...
- 4 36
-
2022-05-24 07:16
Widzę, że nie masz pojęcia jak funkcjonują stacje benzynowe w Polsce, obojętnie czy polskie, czy zagraniczne. Polecam przełączyć kanal w telewizorze, bądź czytać różne strony w necie.
- 26 1
-
2022-05-24 08:06
(7)
wszystkie stacje (poslkie czy nie polskie) w Polsce sa zaopatrywane z orlenu lub lotosu
- 21 0
-
2022-05-24 10:26
(6)
Przepraszam, czyli w Niemczech paliwo jest po 5zł ?
- 2 10
-
2022-05-24 11:23
(5)
Przepraszam czy Polak zarabia tyle co Niemiec, ile litrów benzyny może kupić Niemiec a ile Polak za jedną pensję?
- 23 0
-
2022-05-24 15:08
skoro przytoczyłeś taki argumet, to przelicz sobie (3)
ile mógłbyś zatankować litrów paliwa (95) z minimalnej pensji w latach PO-PSL a następnie ile litrów tego samego paliwa także przy minimalnej pensji w czasie obecnego rządu ! Obecnie i pomimo znaczących podwyżek cen zatankujesz więcej litrów a to, że ceny się zmieniają, to podstawy ekonomii ! Ps. Rozumiem, że jak rządziła platforma, to ceny były stałe przez 8 lat !!?? ;P
- 2 14
-
2022-05-24 15:23
nawet jakby malpa sterowala tym krajem przez 8 lat to i tak polacy by sie bogacili a byc moze malpa w swojej losowosci zrobilaby wiecej pozytku niz pis
- 11 2
-
2022-05-24 22:47
Powiedz ile mkw mieszkania mogles kupic za PO a ile za PIS?
- 4 0
-
2022-05-26 10:39
Za PO zatankowalbym wiecej
- 1 0
-
2022-05-24 23:53
Polak 959,Niemiec ok 3000
- 2 0
-
2022-05-24 13:50
I takich jak ty dymają podwójnie, bo nie dość że na paliwie to jeszcze ich wybielasz
- 6 0
-
2022-05-24 22:26
Wolę obcemu niż takiemu jak nasz, ale niestety w tym przypadku nie bardzo jest wybór.
- 3 1
-
2022-05-24 15:01
Ma rekordowe zyski ale zobacz z czego one wynikają !
Z Polski ok 20 % ! a reszta z zagranicznych inwestycji ale POkomony nawet tego nie wiedzą ;P
Orlen ma coraz więcej stacji za granicą i tego już nie widzicie czy TV Niemcy o tym nie mówią ?
Swoją drogą, to jakie zyski przynosiła Polska spółka w czasie POprzednich nierządów !- 0 9
-
2022-05-24 16:52
Orlen ma rekordowe zyski
I banki mają rekordowe zyski. To wszystko przynoszą w ząbkach rządowi i NBP, bo wicie rozumicie oni lepiej się zaopiekują...;)
Tylko Polak nieborak ma rekordowe straty - inflacja, stopy, kredyty, drożyzna- 5 0
-
2022-05-24 06:29
Wnerwia mnie okropnie (11)
To porównanie cen do innych krajów. Porównajcie najpierw zarobki do innych krajów. Oczywistym jest jest PiS desperacko szuka kasy, a najłatwiej złupic kierowców, bo nie mają alternatywy.
- 118 12
-
2022-05-24 08:09
Jest alternatywa (2)
Ja montuję fotowoltaike na dachu i zmieniam na elektryka.
Będę jeździł za darmo na prąd ze słońca.- 3 15
-
2022-05-24 17:42
to się na tej fotowoltaice przejedziesz
- 6 0
-
2022-05-26 10:39
Naladuj elektryka i zrob trase Gdansk-Warszawa-Gdansk na raz
- 1 0
-
2022-05-24 08:30
Wszystkie kraje kupują ropę na giełdach w tej samej cenie. (3)
Dlaczego u Niemców 2.18. euro za litr, a u nas ok. 1,60 euro za litr?
- 6 8
-
2022-05-24 08:44
Poczekaj aż podniosą (2)
Z powrotem vat i akcyzę po ile będzie. Tylko że Niemca stać w przeciwieństwie do nas
- 12 2
-
2022-05-24 09:05
Wtedy znikną korki
Teraz ludzie nadal jeżdżą z piskiem opon od świateł do świateł jakby paliwo było po 3 zł
- 4 4
-
2022-05-24 14:58
Tylko że Polak zarabia 5 na godzinę a Niemiec 12
- 8 0
-
2022-05-24 10:57
(3)
Co to za argument, że oni zarabiają więcej? Różnica w dochodach zmniejsza z biegiem czasu. Jeszcze trochę to potrwa. Możesz zarabiać więcej, Wolny rynek mamy w EU. Paliwo wszyscy kupują na wolnym rynku i ceny wszędzie są wysokie.
- 4 9
-
2022-05-24 14:09
Niestety nie mamy wolnego rynku w EU. Wszystkim rządzą korporacje, holdingi itp i to one ustalają ceny. Nie ma konkurencji w Europie, a jak się pojawi to zaraz sankcje, podatki itp.
- 7 1
-
2022-05-24 19:11
Pamiętaj że ktoś z tej ropy musi wyprodukować olej napędowy i benzynę. Rafinerie w Polsce płacą pracownikowi 4500 netto zł a w Niemczech 4500 netto ale euro. Jest różnica.
- 4 0
-
2022-10-11 18:16
Pokaz nam jak dostajesz prace na stanowisku dyrektora banku w szwajcarii
obsr*sz sie a nie doataniesz
- 0 0
-
2022-05-24 06:30
Pisowski socjalizm kosztuje (3)
A Kaczyński już z kanistrem przed kamery nie biega, ciekawe dlaczego....
- 105 9
-
2022-05-24 11:09
Pisowski socjalizm podniósł ceny paliw w całej Europie! (2)
- 2 9
-
2022-05-25 00:30
PIS = kleptokracja (1)
PIS okrada Polakow z ciezko zarobionych pieniedzy
- 0 1
-
2022-05-26 21:50
Z rozumu okradł przyszedł czas na Kasę .
- 0 0
-
2022-05-24 06:30
(1)
Spółka jest od tego żeby robić dobrze właścicielowi, a nie konsumentom. Biorą po 7? To chyba krzywda się nie dzieje.
W przedstawiciel właściciela w swoim stylu zabierze wszystkim, da swoim.- 26 5
-
2022-05-24 18:30
właścicielem jesteś ty
oni i ja bo to firma państwowa czyli nasza odpowiada za ten cyrk. Powinni dbać o nas, o gospodarkę a nie o swoje tłuste tyłki.
- 1 0
-
2022-05-24 06:30
a kto ma pokryc wydatki ? (11)
wszystkie tarcze covidowe dla firm,(kolega ma klub i knajpę i dostał około1,5miliona),wszystkie korporacje dostały znacznie wiecej, pieniądze covidowe dla lekarzy(zarobki dochodziły do 70 tys miesięcznie),kasa dla Ukraińców, 13 oraz 14 emerytura. To sa wyniki rządzenia przez PiS.
- 101 11
-
2022-05-24 07:09
(2)
Czeka nas ogromny kryzys i wielotysięczne demonstracje na ulicach.
- 14 2
-
2022-05-24 07:49
oby te demonstracje sie odbyły i cos dały. (1)
- 17 0
-
2022-05-24 10:39
Wojny i chaos na ulicach :(
- 3 0
-
2022-05-24 07:30
jak to kto? kredyciarze to wszystko finansują
1500 minus dla każdego kredyciarza już jest
- 13 1
-
2022-05-24 08:51
dodruk pustego pieniądza i teraz jest efekt inflacyjny (3)
- 14 0
-
2022-05-24 09:48
W niemczech tez drukuja (1)
Inflacja już 11,3%, a paliwo po 2,3 euro. Niezły zasięg ma ten pis
- 5 11
-
2022-05-24 10:31
W sedno ;))))
- 1 4
-
2022-05-25 20:58
A rosyjska waluta najlepiej stojącą walutą światową. I wszystko w temacie.
- 2 0
-
2022-05-24 14:45
1,5mln? kolega cie robi w bola
- 2 0
-
2022-05-25 15:24
14 i 13 to się emerytom nalezy
- 0 0
-
2022-05-25 20:56
Jasne
Dokładnie. Przekręt stulecia z tą pandemią, podczas której ludzi w szpitalach było mniej o 2 mln niż zawsze, wcześniej. A ludzi na covid umarło mniej niż wcześniej na zapalenia płuc. Nawet respiratory były kiedyś częściej używane niż podczas tej plandemii. To co to za pandemia? Głupoty i fałszu. Toksyczne szczepionki, odszkodowania za NOPy, nagrody dla przyjmujących ta chemię , wszystko z naszych podatków. Nie nasze decyzje a płacić musimy. Od początku nie zgadzałem się z wprowadzeniem obostrzeń widząc jakie to oszustwo.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.