- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (173 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (29 opinii)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 4 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (255 opinii)
- 5 Ten kierowca musi kochać Jezusa (127 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (18 opinii)
Auta elektryczne zamiast salonu Opla w Gdyni
Gdyński salon Opla - jeszcze do niedawna należący do dealera Serwis Haller - znika z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta. Obiekt został przejęty przez firmę Plichta, która otworzy w tym miejscu salon sprzedaży aut elektrycznych. Na pewno klienci w nowej stacji kupią debiutujące na naszym rynku chińskie Seresy. "Elektryków" będzie jednak więcej. Otwarcie jeszcze w te wakacje.
Serwis Haller znika z Gdyni, a to oznacza zamknięcie kolejnego salonu z grupy Stellantis na naszym rynku. Haller nie znika jednak z Trójmiasta. W dalszym ciągu działać będzie obiekt zlokalizowany przy obwodnicy, na ul. Odyseusza 20.
Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie
Nowy salon z autami elektrycznymi
Gdyński obiekt po Serwisie Haller, mieszczący się przy ul. Morskiej 290A, został przejęty przez trójmiejskiego potentata - Grupę Plichta. To już kolejny salon w portfolio firmy.
Plan jaki mamy na to miejsce to salon przeznaczony pod szeroko rozumianą elektromobilność. Na pewno swoje miejsce znajdą tutaj Seresy - chiński producent samochodów elektrycznych, który właśnie wjechał na rynek europejski. Grupa Plichta przygotowuje naprawdę innowacyjny projekt oparty o kilka ciekawych marek - wyjaśnia Dominik Matusik, kierownik sprzedaży w nowo powstającym salonie samochodów elektrycznych Grupy Plichta.
Dealer potwierdza obecność marki Seres w nowym salonie. W przypadku innych marek jest dość enigmatyczny. Wiadomo jednak, że Grupa Plichta została również przedstawicielem innego chińskiego producenta samochodów elektrycznych - Maxusa. I o ile nasza redakcja miała już styczność z egzotycznym Seresem, to Maxus jest kompletną nowością. Przypomnijmy, że na początku czerwca przy okazji testów Seresa 3 informowaliśmy o debiucie nowej marki w Trójmieście.
Wszystko wskazuje na to, że w nowym salonie - który prawdopodobnie nazywać będzie się Plichta Electric Auto - zaparkuje więcej "elektryków" innych marek.
Seresy zaparkują w Gdyni
Seres to amerykańsko-chiński producent aut elektrycznych, który rozpoczął działalność w 2016 r. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Marka jest własnością chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group. W naszym kraju Seres pojawił się za sprawą litewskiej firmy Busnex, z którą broker Kingsman Finance podpisał roczną umowę na dystrybucję Seresa 3 w Polsce. Będzie to prawdopodobnie jedyny dostępny model na naszym rynku. Jego cennik otwiera kwota 169 900 zł.
Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem
Maxusy prawdopodobnie także
Nieco więcej, bo cztery modele zaoferuje Maxus. To dwa osobowe "elektryki" - Euniq 6 (od 224 900 zł) i Euniq MPV (od 222 900 zł), a także dwa auta dostawcze - e-Deliver-3 (od 159 725 zł) i e-Deliver 9 (od 308 497 zł).
Maxus to również młody chiński producent samochodów elektrycznych. Firma działa od 2011 roku i należy do państwowego koncernu SAIC Motor z Szanghaju. Maxus pojawił się w naszym kraju dzięki firmie RSA Polska - to przedstawiciel norweskiej spółki RSA.
Grupa Plichta zaprosi klientów do nowego obiektu jeszcze w te wakacje.
Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-25 09:56
(11)
W końcu musiało do tego dojść. Dziwię się tylko, że dopiero teraz. Teraz tylko patrzeć, jak inne chińskie marki wejdą na europejski rynek. W sumie dobrze, że będzie większa konkurencja, zwłaszcza w elektrykach.
- 34 75
-
2022-06-25 21:34
Nie powinno się kupować chińskich produktów (wiem, czasem po prostu innych nie ma) bo to państwo łamiące prawa człowieka i w przyszłości będzie zagrażać całemu Zachodowi.
- 14 1
-
2022-06-25 17:46
Jo a ładowarki będą (3)
- 2 1
-
2022-06-28 17:06
Już są.
- 0 0
-
2022-06-27 20:21
zalewu elektryków się nie spodziewaj (1)
bo to nie problem ilości stacji ładowania bo te zawsze mogą powstać. To problem naszej energetyki. Jakbyśmy w 5 lat wszyscy się na elektryki przesiedli to byś miał zimą co drugi dzień black out
- 2 0
-
2022-06-27 22:53
Mysle ze ilość elektryków na poziomie 10/15 procent zachwieje nasza siecia energetyczną a rzad odczuje ubytki wpływów z opłaty paliwowej akcyzy itp na tyle mocno ze wymyśli jak tu rozliczać prad do auta zeby w budżecie się zgadzało...
- 2 0
-
2022-06-25 12:48
Będą ci śmieci jeździły po ulicach (5)
Wspomnisz moje słowa
- 9 10
-
2022-06-25 15:44
Jakoś VAGowskie trujące śmieci jeździły i przeżyliśmy.
- 6 3
-
2022-06-25 14:36
nikt nie chce twoich słów wspominać. nie schlebiaj sobie. (3)
- 10 6
-
2022-06-26 22:57
(2)
Swojego czasu Ursus (tak ten od ciagnikow) mial aspiracje na bycie dealerem chinskich aut. Pomijajac hocki klocki z homologacja tych cudow techniki to darowali sobie te droge na rozwoj biznesu. Okazaly sie the auta byc bardzo niebezpiecznymi.
- 0 3
-
2022-06-27 15:13
(1)
to już dawne czasy, dziś Chiny stoją technologicznie bardzo wysoko a i do bezpieczeństwa pojazdów się przyłożyli. W kosmos latają, swój przemysł mają, armia II najmocniejsza na świecie. Ogarnęli się. Niedługo mówiąc "chińskie" będziemy mówili z zazdrością jak o czymś dobrym jakościowo. Już teraz tak można powiedzieć. Ale ty ewidentnie postrzegasz
to już dawne czasy, dziś Chiny stoją technologicznie bardzo wysoko a i do bezpieczeństwa pojazdów się przyłożyli. W kosmos latają, swój przemysł mają, armia II najmocniejsza na świecie. Ogarnęli się. Niedługo mówiąc "chińskie" będziemy mówili z zazdrością jak o czymś dobrym jakościowo. Już teraz tak można powiedzieć. Ale ty ewidentnie postrzegasz ich przez pryzmat taniej chińszczyzny, a nie tej dobrej jakościowo, a oni po prostu zalali rynek w każdym zakresie, od taniochy po dobra zaawansowane technologicznie.
- 1 0
-
2022-06-27 22:49
Kiedys śmialiśmy się z koreańskich aut i ogólnie produktów... Chiny jeszcze szybciej osiagna poziom który zetrze usmieszki europejskich producentów. Jakos specjalnie mnie to nie cieszy, nie jestem tez fanem koreańskiej ale musze oddać ze ich postep jest naprawdę imponuajacy... a ludzie którzy uważają ze chińskie =tandetne są po prostu nie poważni.
Kiedys śmialiśmy się z koreańskich aut i ogólnie produktów... Chiny jeszcze szybciej osiagna poziom który zetrze usmieszki europejskich producentów. Jakos specjalnie mnie to nie cieszy, nie jestem tez fanem koreańskiej ale musze oddać ze ich postep jest naprawdę imponuajacy... a ludzie którzy uważają ze chińskie =tandetne są po prostu nie poważni. Większość topowych marek z praktycznie wszystkich branz produkuje w Chinach. Tyle.ze wy widzicie tylko tandetę ktora po prostu ktos zamowil dokladnie w takiej jakości i takiej cenie zeby było prawie darmo. To ze zamawiają u nich cala mase chlamu za grosze nie oznacza ze nie potrafią produkować w wysokiej jakości... tesle z Chin tez sa gorsze??
- 1 0
-
2022-06-26 23:27
Elektryk super sprawa (8)
11gr/km ładując z sieci, 30gr/km ładując ładowarką w trasie, 0gr/km ładując z FV, w porównaniu z autem benzynowym które obecnie kosztuje 64gr/km.
Robiąc 20000km rocznie jestem do przodu o ponad 10000zł, co z nawiązką pokrywa mi różnicę między ratą za elektryka a benzynową.
Do tego 6.5s do setki, darmowe parkowanie, śmigam buspasami w korku, cisza, a jako bonus mogę sobie klimę z apki odpalić 15min przed jazdą.- 13 54
-
2022-07-06 07:47
Czyli kiepsko liczysz bo nie bierzesz pod uwagę różnicy w cenie auta elektrycznego. Za 8 lat może Ci się wyrówna.
- 0 0
-
2022-06-28 08:57
jest jeden problem (1)
ja na 20 lat mojej motoryzacji wydałem 150 tysięcy (na wszystko) a tyle kosztuje elektryk w zakupie.
- 9 2
-
2022-06-28 14:49
jakbyś kupował nowe spalinówki
to też byś wydał więcej
- 2 2
-
2022-06-27 15:10
jak dla mnie to się opłaca tylko przy drogich samochodach gdzie faktycznie różnica między elektrykiem a benzyną niknie. Przy małych miejskich to totalny nieopył. Niestety nie potrafię znaleźć nic sensownego co pomieściłoby 7 osób, nie byłoby VANem czyli SUV. W europie trudno nawet o spalinowca który by miał 3 pełnowymiarowy rząd, chyba tylko merc
jak dla mnie to się opłaca tylko przy drogich samochodach gdzie faktycznie różnica między elektrykiem a benzyną niknie. Przy małych miejskich to totalny nieopył. Niestety nie potrafię znaleźć nic sensownego co pomieściłoby 7 osób, nie byłoby VANem czyli SUV. W europie trudno nawet o spalinowca który by miał 3 pełnowymiarowy rząd, chyba tylko merc GLS. Większość to takie gdzie w 3 rzędzie możesz posadzić tylko teściową. A o takich elektrykach to już w ogóle nie ma mowy. I to jest dla mnie bezsens.
- 4 1
-
2022-06-27 14:49
Ile to sie laduje? 24h? Czy dluzej? (3)
Jaki zasieg? 200km? I co w trasie jak chcemy naladowac?
- 9 3
-
2022-06-28 17:38
A czytać umiesz? W trasie 30gr/km napisał. (2)
- 0 3
-
2022-06-29 12:11
Sorry ale elektryki nie nadają się na trasę (1)
Wiem że dużo ludzi próbuje udowodnić, że się da, bo da się. tylko sensu w tym brak. To jak model statku w butelce, cieszy oko, ale jest zupełnie niepraktyczne. Samochód jest do jeżdżenia. Elektryk sprawdzi się w mieście, ale ruszanie nim w trasę to pomyłka. Może z czasem się to zmieni, teraz to lipa.
- 1 1
-
2022-06-30 17:35
Wszystko zależy jakim elektrykiem - małym starym też się da, ale jako tako wygodnie to jednak dopiero w nowszych.
- 0 1
-
2022-06-25 14:45
(6)
Ciekawe tylko kto to elektryczne badziewie będzie kupował? No i gdzie tradycyjna sonda pod tekstem? Rozumiem,ze nie ma bo gdyby dać pytanie Czy byś kupował elektryki:
- nie mam zamiaru to głupie
- tak super pomysł
- nie mam zdania
To 99% by było ze to głupie, a to by nie pasowało do ogólnego trendu,który trzeba wciskać- 82 21
-
2022-06-27 11:12
(3)
Głupoty gadasz, już dawno bym kupił elektryka (tylko nie do Chińczyków bo to dyktatura), tylko nie mam gdzie ładować, a uważam, że warunkiem koniecznym do posiadania auta elektrycznego jest własna ładowarka, choćby i nawet zwykła "wtyczka", byle do prywatnego użytku. Niestety Janusze w mojej wspólnocie nie chcą słyszeć o wydatkach na założeniu ładowarek w hali garażowej "a na co to komu", "mój aŁdi w TDi jeszcze 15 pojeździ" etc. Dziaderskie myślenie.
- 1 5
-
2022-06-28 10:08
janusze? (1)
łącze zakladasz na wlasny koszt przy swoim miejscu parkingowym w hali, nie slyszalem zeby ktos z tym robil problem
- 3 1
-
2022-06-28 17:30
Oj bywa, niestety robią.
- 0 1
-
2022-06-27 23:53
Juz widze...
pod naszym najdluzszym w europie falowcem podpisane ladowarki do elektrosmieci z taka wielka klodka co by mi somsiad pradu nie zajumal. Żal .pl. Aj wy elektrog....... Szkoda mi was. Jeezcze bedziemy sie zastanawiac co z tymi tonami baterii robic.
- 2 1
-
2022-06-26 21:21
tak super pomysł
tak super pomysł
- 1 3
-
2022-06-26 17:16
po łapkach +33/-8 widać, że ankieta wyglądałaby tak:
nie mam zamiary to głupie + nie mam zdania - 81%
tak super pomysł - 19%- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.