• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta elektryczne zamiast salonu Opla w Gdyni

mJ
25 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta. Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta.

Gdyński salon OplaMapka - jeszcze do niedawna należący do dealera Serwis Haller - znika z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta. Obiekt został przejęty przez firmę Plichta, która otworzy w tym miejscu salon sprzedaży aut elektrycznych. Na pewno klienci w nowej stacji kupią debiutujące na naszym rynku chińskie Seresy. "Elektryków" będzie jednak więcej. Otwarcie jeszcze w te wakacje.



Serwis Haller znika z Gdyni, a to oznacza zamknięcie kolejnego salonu z grupy Stellantis na naszym rynku. Haller nie znika jednak z Trójmiasta. W dalszym ciągu działać będzie obiekt zlokalizowany przy obwodnicy, na ul. Odyseusza 20Mapka.

Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie



Nowy salon z autami elektrycznymi



Gdyński obiekt po Serwisie Haller, mieszczący się przy ul. Morskiej 290AMapka, został przejęty przez trójmiejskiego potentata - Grupę Plichta. To już kolejny salon w portfolio firmy.

Plan jaki mamy na to miejsce to salon przeznaczony pod szeroko rozumianą elektromobilność. Na pewno swoje miejsce znajdą tutaj Seresy - chiński producent samochodów elektrycznych, który właśnie wjechał na rynek europejski. Grupa Plichta przygotowuje naprawdę innowacyjny projekt oparty o kilka ciekawych marek - wyjaśnia Dominik Matusik, kierownik sprzedaży w nowo powstającym salonie samochodów elektrycznych Grupy Plichta.
Dealer potwierdza obecność marki Seres w nowym salonie. W przypadku innych marek jest dość enigmatyczny. Wiadomo jednak, że Grupa Plichta została również przedstawicielem innego chińskiego producenta samochodów elektrycznych - Maxusa. I o ile nasza redakcja miała już styczność z egzotycznym Seresem, to Maxus jest kompletną nowością. Przypomnijmy, że na początku czerwca przy okazji testów Seresa 3 informowaliśmy o debiucie nowej marki w Trójmieście.

Wszystko wskazuje na to, że w nowym salonie - który prawdopodobnie nazywać będzie się Plichta Electric Auto - zaparkuje więcej "elektryków" innych marek.

Seres 3 podczas naszych jazd testowych. Seres 3 podczas naszych jazd testowych.

Seresy zaparkują w Gdyni



Seres to amerykańsko-chiński producent aut elektrycznych, który rozpoczął działalność w 2016 r. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Marka jest własnością chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group. W naszym kraju Seres pojawił się za sprawą litewskiej firmy Busnex, z którą broker Kingsman Finance podpisał roczną umowę na dystrybucję Seresa 3 w Polsce. Będzie to prawdopodobnie jedyny dostępny model na naszym rynku. Jego cennik otwiera kwota 169 900 zł.

Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem



Maxus to zupełna nowość na naszym rynku. Maxus to zupełna nowość na naszym rynku.

Maxusy prawdopodobnie także



Nieco więcej, bo cztery modele zaoferuje Maxus. To dwa osobowe "elektryki" - Euniq 6 (od 224 900 zł) i Euniq MPV (od 222 900 zł), a także dwa auta dostawcze - e-Deliver-3 (od 159 725 zł) i e-Deliver 9 (od 308 497 zł).

Maxus to również młody chiński producent samochodów elektrycznych. Firma działa od 2011 roku i należy do państwowego koncernu SAIC Motor z Szanghaju. Maxus pojawił się w naszym kraju dzięki firmie RSA Polska - to przedstawiciel norweskiej spółki RSA.

Grupa Plichta zaprosi klientów do nowego obiektu jeszcze w te wakacje.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Z salonu znikają szyldy Opla. Z salonu znikają szyldy Opla.
mJ

Miejsca

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • Czeka nas niedobór i ogromne podwyżki cen prądu. (7)

    Pośrednio przez UE i program ekologiczny Fit For 55, ktory zaklada docelowo, ze mamy byc biedni by mniej emitować. A że prądu brakuje przez greenwashing to wiadomo. Poczytajcie o Norwegii, Szwecji i Australii. A w Polsce też szykują lockdowny energetyczne:

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 listopada 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu wprowadzania ograniczeń w sprzedaży paliw stałych oraz w dostarczaniu i poborze energii elektrycznej lub ciepła

    • 58 12

    • Bzdura (2)

      • 7 30

      • (1)

        Niestety gościu prawdę pisze. Wiesław Gomółka był wizjonerem. Transport zbiorowy dla ludu pracującego, a transport indywidualny tylko dla uprzywilejowanych

        • 27 2

        • Ludu pracujący w stolicy!
          Jeśli my nie popracujemy mocniej, nie damy więcej, to nasze nadzieje nie będą miały realnego oparcia.

          • 5 0

    • Dokladnie tak zafundował nam to Tusk ze swoimi kolesiami

      • 8 8

    • F455 już mówią że nie wejdzie, już sięwycofują

      • 1 8

    • Brednie

      "prądu brakuje przez greenwashing"??? Weź sprawdź znaczenie słów, które Ci podpowiada Ziobro albo inny Bosak. Jestem w pełni za Fit for 55. Przyszłość albo będzie zeroemisyjna albo nie będzie jej w ogóle. Zielone technologie to przyszłość. I to przyszłość zasobna i bezpieczna. Pomyśl, u zarania wszystkich obecnych kryzysów - wojny, kryzysu energetycznego i kryzysu żywnościowego - leży jedno: nasze uzależnienie od paliw kopalnych.

      • 0 8

    • No to szykuje się złoty czas dla firm energetycznych - czas kupować ich akcje.

      • 0 0

  • Już (5)

    Lecę kupić chiński złom za 200 tysięcy.

    • 78 4

    • troche cie zmartwie ,bo 100% produkowanych elektrykow skladanych jest z 100% czesci z chin (1)

      • 7 9

      • trochę za bardzo chcesz martwić rzucając takie twierdzenia

        nie jest to 100%

        • 1 0

    • (1)

      Nie zdziw się. Za parę lat będziesz zapisywał się na przedpłaty na chiński samochód za 200k i cieszył jak dziecko, gdy go dostaniesz po roku.

      • 3 10

      • Nawet nie. Bo nie będzie już zakupu, a tylko wynajem abonamentowy. W sumie, jeśli produkt guaniany, to lepiej i tak, niż zostać z nim po 5 latach i się męczyć ani nie móc sprzedać z braku chętnych...

        • 12 2

    • Z koreańskich aut też się śmiali

      Ja bym się tak nie śmiał z chińczyka. Może jakościowo nie są jeszcze idealne ale polecam obejrzeć testy na YouTube np. X-peng p7 , nio es8 czy Hongqi E-HS9.

      • 1 0

  • Chińskie? (3)

    Nie może być! Toż to ja tyle czasu czekam na nasze polskie Izery, co to były tak obiecywane, że to już tuż tuż. Coś się zmieniło?

    • 40 7

    • (2)

      Zmieniło się to że przep.. 68 milionów na wynagrodzenia a efektu brak! Jedynym efektem którego się doczekasz to będą przep.... następne 68 milionów złotych.

      • 15 3

      • Jest inflacja, to będzie więcej przep...., Nie mogą być stratni.

        • 6 2

      • To nawet nie jeden "sasin"...

        Teraz muszą pobić ostatni rekord wywalenia kasy i na pewno pójdą ze 2 ""sasiny" , inaczej się nie liczy...

        • 10 4

  • W temacie (1)

    Trzeba gdzieś sprzedać ten 1mln aut które obiecałem

    • 23 7

    • Obsesja?

      • 2 6

  • będą sprzedawać polskie elektryki morawieckiego (1)

    mamy ich koło miliona szt, tak jak morawiecki obiecywał i chyba nie ma kto sprzedawać bo na ulicach tak ich mało ,że nie widać. Teraz bedą sie sprzedawały na pniu, tanie, niezawodne, piekne i trwałe, tak jak obiecywałł morwiecki i pis. podobno niezwodnosc gwarantuje im poswiecenie przez ksiedza pedofila z pisowskiego koscioła katolickiego. A może własnie ten sklep tak wygląda bo od lat sprzedaje te elektyryki ?

    • 19 16

    • Odczep się tylko od kościoła, OK?

      • 0 0

  • Za 222 tysiące (2)

    To kupię Peugeota na wypasie i jeszcze zostanie pieniędzy na wrzucenie LS6 pod maskę...

    • 29 5

    • Jak już kupisz to zrób fotkę i pochwal się na 3miasto.pl

      a na razie zostaw te opowieści dla szwagra albo sąsiada.

      • 7 14

    • a umiesz chociaż wycieraczki zmienić w samochodzie?

      • 0 2

  • "Seres to amerykańsko-chiński" (1)

    Ja bym raczej napisał chińsko- amerykański

    • 24 0

    • A nawet chińsko-chiński...

      • 14 0

  • (11)

    W końcu musiało do tego dojść. Dziwię się tylko, że dopiero teraz. Teraz tylko patrzeć, jak inne chińskie marki wejdą na europejski rynek. W sumie dobrze, że będzie większa konkurencja, zwłaszcza w elektrykach.

    • 34 75

    • Będą ci śmieci jeździły po ulicach (5)

      Wspomnisz moje słowa

      • 9 10

      • nikt nie chce twoich słów wspominać. nie schlebiaj sobie. (3)

        • 10 6

        • (2)

          Swojego czasu Ursus (tak ten od ciagnikow) mial aspiracje na bycie dealerem chinskich aut. Pomijajac hocki klocki z homologacja tych cudow techniki to darowali sobie te droge na rozwoj biznesu. Okazaly sie the auta byc bardzo niebezpiecznymi.

          • 0 3

          • (1)

            to już dawne czasy, dziś Chiny stoją technologicznie bardzo wysoko a i do bezpieczeństwa pojazdów się przyłożyli. W kosmos latają, swój przemysł mają, armia II najmocniejsza na świecie. Ogarnęli się. Niedługo mówiąc "chińskie" będziemy mówili z zazdrością jak o czymś dobrym jakościowo. Już teraz tak można powiedzieć. Ale ty ewidentnie postrzegasz ich przez pryzmat taniej chińszczyzny, a nie tej dobrej jakościowo, a oni po prostu zalali rynek w każdym zakresie, od taniochy po dobra zaawansowane technologicznie.

            • 1 0

            • Kiedys śmialiśmy się z koreańskich aut i ogólnie produktów... Chiny jeszcze szybciej osiagna poziom który zetrze usmieszki europejskich producentów. Jakos specjalnie mnie to nie cieszy, nie jestem tez fanem koreańskiej ale musze oddać ze ich postep jest naprawdę imponuajacy... a ludzie którzy uważają ze chińskie =tandetne są po prostu nie poważni. Większość topowych marek z praktycznie wszystkich branz produkuje w Chinach. Tyle.ze wy widzicie tylko tandetę ktora po prostu ktos zamowil dokladnie w takiej jakości i takiej cenie zeby było prawie darmo. To ze zamawiają u nich cala mase chlamu za grosze nie oznacza ze nie potrafią produkować w wysokiej jakości... tesle z Chin tez sa gorsze??

              • 1 0

      • Jakoś VAGowskie trujące śmieci jeździły i przeżyliśmy.

        • 6 3

    • Jo a ładowarki będą (3)

      • 2 1

      • zalewu elektryków się nie spodziewaj (1)

        bo to nie problem ilości stacji ładowania bo te zawsze mogą powstać. To problem naszej energetyki. Jakbyśmy w 5 lat wszyscy się na elektryki przesiedli to byś miał zimą co drugi dzień black out

        • 2 0

        • Mysle ze ilość elektryków na poziomie 10/15 procent zachwieje nasza siecia energetyczną a rzad odczuje ubytki wpływów z opłaty paliwowej akcyzy itp na tyle mocno ze wymyśli jak tu rozliczać prad do auta zeby w budżecie się zgadzało...

          • 2 0

      • Już są.

        • 0 0

    • Nie powinno się kupować chińskich produktów (wiem, czasem po prostu innych nie ma) bo to państwo łamiące prawa człowieka i w przyszłości będzie zagrażać całemu Zachodowi.

      • 14 1

  • I tak oto (4)

    Zamiast pięknej Insignii czy praktycznej Astry będziecie Państwo mogli za worek pieniędzy kupić elektryczny bezimienny (no-name) szajs z Chin i cieszyć się pudełkiem na kółkach oferującym własności trakcyjne marketowego wózka na zakupy.

    • 69 4

    • Ciekawe

      Napisałeś jakby to zamiast salonu opla znikała cała marka... Czyli kompletną bzdurę. Dealer bankrutuje ponieważ nie przedłużono mu licencji , na jego miejsce pojawi się nowy Opel . A śmieszne chińskie elektryki ( jakie będą czas pokaże , choć tandeta w Polsce słabo się przyjmuje ) przejmują po prostu stary kiepski salon który nigdy nie przynosił zakładanego zysku dla SH..

      • 0 1

    • czyli jakościowo nic się nie zmieni (2)

      Chińczycy już dawno osiągnęli poziom Opla. Twoje rozgoryczenie wynika chyba z tego że sam kupowałeś najtańszy chiński szajs przez internet podczas gdy wystarczyło dopłacić i kupić coś porządnego. Również z Chin. Oni opanowali rynek zarówno dla biednych jak i dla bogatych. Kwestia tego co sobie wybierzesz.

      • 1 2

      • Podaj jakąś chińską markę aut (1)

        dla bogatych bo jeszcze o takiej nie słyszałem, tylko nie pisz o Volvo.

        • 3 1

        • a czemu akurat aut i to dla bogatych skoro Opel takim nie jest? Mają wiele innych produktów na bardzo wysokim poziomie.

          Z technologią nie mają problemu, w kosmos latają, sami sobie budują satelity czy nowoczesne uzbrojenie. A ty mówisz o szajsie? Jesteśmy w porównaniu do nich jeszcze za murzynami. Tak poza tym czemu miałbym nie podawać jako przykładu volvo? Bo volvo jest tak samo chińskie jak i szwedzkie czy niemieckie albo polskie. Linie technologiczne projektował dla nich częściowo polski oddział thyssen kruppa. Przypisujesz narodowość do miedzynarodowej firmy. Bez sensu podejście.

          • 0 1

  • Aha (9)

    Bojkot Rosji jest fajny ale bojkot Chin które robią teraz takie interesy z Rosją, plus niszczą Tybet i Tajwan to już nie jest takie fajne..a no tak, przez ciemny lud musi kupić sobie gadżety z AliExpress

    • 86 6

    • Chiny są nam przyjazne, to amerykanie mają z nimi problem. Gospodarczy z resztą.

      Gdy dla Rosji handel przestanie być wojną, wszyscy będą szczęśliwi.

      • 2 17

    • A żeby to było mało (1)

      Poza międzynarodowymi lewymi układami chiński rząd w dodatku utrzymuje obozy koncentracyjne dla ujgurskiej mniejszości i nagminnie łamie prawa człowieka względem własnych obywateli - nie powinno się ich wspierać finansowo w żadnej formie, nie ma opcji aby mieć jakiekolwiek korzyści z inwestowania w kraj, którego rząd tak się zachowuje. W dodatku Chiny niczego w nowożytności nie wynalazły, opierają swój rozwój na rozkradanie cudzych patentów. Nie zdziwię się jeżeli z tych samochodów wyjdzie mnóstwo mankamentów - sama pracowałam w fabryce samochodów w Chinach i widziałam jak dużo niższe mają standardy i jak przekłamują wyniki w badaniach jakościowych żeby przepchnąć produkt. Naprawdę nic z tego interesu nie zyskamy

      • 11 3

      • Nie wspieraj, jak nie chcesz. Huawei robi świetne smartfony za niewielką cenę. Tylko nie do użytku

        Przez brak dostępu do Google.

        • 1 6

    • (4)

      Tybet bardzo sie rozwinal pod kontrola Chin a Taiwan nikt nei niszczy a bylby znacznie bogatszy gdyby nei byl kolonia hameryki, obludnia prisakowino przeszkadza ci rosja i chiny a jankesi mordujacy miliony ludzi juz nie.

      • 2 7

      • Przykłady (3)

        Poproszę tych "Jankesów mordujących ludzi"

        • 0 1

        • (1)

          w Iraku płatki róż zrzucali czy bomby?W Jugosławii co robili?

          • 0 2

          • Akurat Irak sam rozpoczął wojnę. Hussejn miał już nóż na gardle bo rozwalił gospodarkę. Musiał na kogoś zwalić, pech chciał ze naruszył amerykańskie interesy. Ale nie tylko ich. Również kuwejckie. Akurat wygranie tej wojny z Husseinem było w interesie reszty świata. A z tą Jugosławią to pojechałeś. To był wewnętrznie skłócony kraj, zupełnie sztucznie ustawnowiony i napięcia istniały tam od kilkudziesięciu lat. USA po prostu wsparła stronę która była w ich interesie i tyle. Jedynym krajem który ostatnio sami zdestabilizowali i wywołali wojnę była Syria, ale to już powyżej opisałem.

            • 0 1

        • Syria

          przekaz medialny mówi zależnie od strony propagandy więc nie warto na niego patrzeć. Trzeba natomiast spojrzeć na interesy. Asad się nie zgodził na amerykańską rurę to próbowano go obalić. Przecież wiadomo że nie mógł się do tego przyczynić kacapski sojusznik tylko właśnie USA bo to był ich interes. Oczywiście w naszym interesie jest sojusz z USA, bo z Rosją sojusze zawsze były jednostronne, ale nie ma co być ślepym i obłudnym. To co się dzieje to tylko konflikty interesów.

          • 0 0

    • I tak kupuą chińskie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane