Chrysler Crossfire (produkowany od 2003)

Chrysler Crossfire Coupé łączy charakterystyczne wzornictwo amerykańskie, technikę, osiągi i prestiż, idealnie przystające do preferencji nabywców w Europie oraz pozostałych rynków na świecie.

Już sam wygląd Crossfire'a Coupé zdobywa serca fanów samochodów sportowych, ale jest czymś więcej niż tylko atrakcją designerską. Powstał jako rasowy pojazd dla znawcy, esencja marki Chrysler i jej wartości bazowych: mocy, romantyzmu, wyrafinowania oraz nieograniczonej ekspresji. Dzięki wydłużonej masce silnika oraz "rufie" w stylu fastback sylwetka Crossfire Coupé stanie się nieomylnie rozpoznawalna w dowolnym miejscu świata.
Sylwetka samochodu jest zdominowana dużymi kołami i szerokim ogumieniem, a wysokie burty nadwozia i stosunkowo niska kabina potęgują wrażenie silnej osobowości na drodze - nawet podczas postoju.

Wyraźne szczeliny imitacji wylotów powietrza za przednimi nadkolami zdradzają wielką moc napędu i nawiązują do konstrukcji wyścigowych.
Drzwi nadwozia pozbawione są obramowania okien,tak aby spotęgować poczucie otwarcia na świat podczas jazdy z opuszczonymi szybami. Oszklenie kabiny jest standardowo przyciemniane, a okno tylne i stałe, trójkątne szyby okienek bocznych są wklejane wraz z czarnym obwodowym maskowaniem krawędzi mocowania.

Wszechstronne próby w tunelu aerodynamicznym pozwoliły na optymalizację aerodynamiki Crossfire'a Coupé przy wszystkich prędkościach jazdy. Szczególną uwagę poświęcono wymodelowaniu przedniego i tylnego pasa nadwozia, dolnych paneli z tyłu płyty podłogowej, dyfuzora z każdej strony podwójnych końcówek wydechu oraz podnoszonego spojlera w klapie tylnej.
Napędzany siłownikiem elektrycznym spojler tylny wysuwa się automatycznie, gdy prędkość jazdy przekracza 90 km/h. Trwa to niecałe pięć sekund i wytwarza siłę docisku 365 niutonów dla tylnej osi samochodu już przy prędkości 129 km/h. Przy niższych prędkościach jazdy spojler można wysunąć manualnie wyłącznikiem na konsoli centralnej.

Obudowę lusterek zewnętrznych opracowano pod kątem przeciwdziałania zanieczyszczeniom szyb bocznych oraz obniżenia oporów i hałasów opływającego powietrza.
Fundamentalnym elementem tworzenia samochodu o sportowej charakterystyce prowadzenia oraz wysokim komforcie jazdy jest sztywność struktury nadwozia. Całkowicie stalowa konstrukcja nadwozia Crossfire'a posiada wyjątkową sztywność skręcania (20,140 Nm/stopień) i dzięki specjalnym wzmocnieniom odznacza sił zwiększona wytrzymałością na siły i obciążenia wytwarzane przez niespotykanego rozmiaru koła i ogumienie. Konstrukcja stałego dachu coupé, szerokie słupki tylne oraz wysoka przegroda między przedziałem pasażerskim a bagażnikiem - to kluczowe elementy zapewniające ogólna sztywność nadwozia Crossfire'a i odporność na uderzenia boczne.

Zabezpieczenie przed skutkami zderzeń czołowych stanowi system współpracujących ze sobą elementów o znacznej wytrzymałości, którego ważną częścia jest stalowa belka przedniego zderzaka, kierująca obciążenia na boczne podłużnice nadwozia, które pochłaniają większość energii kolizyjnej. Pozostała energia zostaje przeniesiona na strukturę podłogi, drzwi oraz dachu. Założeniem sztywnej konstrukcji kabiny jest jak najmniejsza podatność na deformację oraz możliwość otwarcia drzwi w przypadku nawet poważnej kolizji.

Zbiornik paliwa o pojemności 60 litrów i kształcie trapezoidalnym umieszczony jest ponad tylnym zawieszeniem kół, za przegrodą bagażnika. Takie usytuowanie zapewnia maksymalną ochronę przed uszkodzeniem w razie wypadku. Energia ewentualnego uderzenia w tył samochodu kierowana jest przez belkę zderzaka na wzdłużne wsporniki nadwozia i dalej na główną strukturę płyty podłogowej.

Ochronę przed uderzeniami z boku umożliwiają wysokowytrzymałe stalowe belki, znajdujące się wewnątrz drzwi bocznych, które przenoszą energię uderzenia na słupek przedni i środkowy. Dodatkowe wzmocnienia zamontowane są w górnej krawędzi drzwi oraz poniżej linii okien. Stabilność poprzeczna kabiny pasażerskiej osiągnięto dzięki zastosowaniu masywnego wspornika pomiędzy słupkami środkowymi oraz trzech kolejnych wsporników pod szyba czołowa, pod tablica przyrządów oraz pod fotelami.

Zderzak przedni i tylny zapewnia ochronę lamp i nadwozia przy uderzeniach z prędkością nie przekraczającą 6,4 km/h. Strukturalne elementy zderzaków wraz z energochłonną wykładziną piankową ukryte zostały w polipropylenowych obudowach, lakierowanych w kolorze nadwozia. Dla ułatwienia ewentualnej wymiany powypadkowej zderzaki mocowane są do nadwozia śrubami.

Dane techniczne:

Silnik: 3.2 i V6 18V 215KM

Inne modele marki Chrysler:

300C, Crossfire, Pacifica, PT Cruiser, Voyager,

Opinie

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
zamknij

Wydarzenia