• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chryslerus 300C SRT8 Rex. Tyran na drodze

Marcin Tymiński, BaWo
24 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 11:06 (24 kwietnia 2008)
Chrysler 300C SRT8 - nic dodać, nic ująć. Czysta, brutalna moc. Chrysler 300C SRT8 - nic dodać, nic ująć. Czysta, brutalna moc.

4,999 metra prostych linii i ostrych cięć przybranych w błyszczącą czerń. Chromowany grill większy od największej z szyb. Do tego błyszczące w słońcu 20 calowe felgi i to coś... Nisko pomrukujące V8 z którego wyciśnięto 432 KM.



Wnętrze, zwłaszcza kierownica, Chryslera nawiązuje nieco do stylu retro. Wnętrze, zwłaszcza kierownica, Chryslera nawiązuje nieco do stylu retro.
Na tylnej kanapie nie jęknie nawet najgrubszy miłośnik amerykańskich kalorii. Na tylnej kanapie nie jęknie nawet najgrubszy miłośnik amerykańskich kalorii.
Potwór pod maską, czyli słynny HEMI. Najmocniejszy z silników jakie kiedykolwiek oferował Chrysler. Potwór pod maską, czyli słynny HEMI. Najmocniejszy z silników jakie kiedykolwiek oferował Chrysler.
Europa to ojczyzna samochodów, ale to Ameryka jest ich prawdziwym domem. Za oceanem powstają auta, przy których bledną wszystkie kozackie śmigiełka, takie jak choćby Golf IV. Te auta przywodzą na myśl czasy, kiedy nie było miękkiej gry, a światem rządzili prawdziwi faceci. Należy do nich Chrysler 300C SRT 8. Auto, które każdym mięśniem mówi do ciebie: Respect!

Proste linie nadwozia. Niska linia okien. Atrapa chłodnicy wielka niczym paszcza rekina i małe światła, mieniące się w słońcu jak ślepia wściekłego bulteriera. 300C powinien powstać w czasach, kiedy Bob Kane rysował pierwszego Batmana.

Wsiadamy, a grube drzwi zamykają się za nami. Naszą doczesność otulają anatomiczne fotele, czarne i wielkie jak grób rosyjskiego mafiosa. Naokoło morze niezłego plastiku. Delikatne ozdobniki i prosta skrzynia biegów. Żadnych metroseksulanych joysticków, zniewieściałych połączeń aluminium i drewienka. Nie ma też na szczęście tandetnych podświetleń w kolorze pseudolasera. Jest tak, jak powinno być. Wielka kierownica. Konkretna wajcha zmiany biegów i świetne audio, które nie wabi nas tysiącem zbędnych funkcji, tylko świetnie gra (Bose).

Wesele czas zacząć. Wciskamy hamulec i przekręcamy stacyjkę. Stłumiony grzmot oznajmia, że do życia obudził się HEMI - 6.1 litra, 569 Nm momentu obrotowego i 432 KM mocy. Brak turbo i innych wspomagaczy. Dinozaury wróciły w zaskakująco dobrej formie. A ten HEMI to prawdziwy Tyranosaurus Rex.

Wracamy do ESP. Jest nadal wilgotno. Mimo to samochód prowadzi się świetnie. Jest twardy i precyzyjny. Jak nie miękki amerykan. Zaskoczenie - wywołane amortyzatorami Bilstein. Sportowymi sprężynami i stabilizatorami. Specjaliści ze Sport Racing Technology obniżyli dodatkowo auto o ok. 13 mm. Cztery pasy. Przyspieszamy.

Na zegarach 90.km/h. Mamy włączone ESP, a mimo to przy dodaniu gazu nadal ucieka nam tył. I tak ma być. Kolejna raz dociskamy pedał gazu. 5-stopniowa skrzynia A580 ze specjalnie kalibrowaną funkcją manualną AutoStick zmienia przełożenie. Startujemy jak rakieta zostawiając w tyle smętnie pocące się Audi. Przecenił swoje chromowane obrączki. W zderzeniu z gatunkiem Muscle Car, może sobie schować niemiecki sznyt. Ostre hamowania wżyna pasy w barki i podbrzusze. Lądujemy. To znaczy.... zjeżdżamy z czteropasmówki. Uff. Przy czymś takim nie robi na nas wrażenia nawet średnie zużycie - 20.1 litra.

Nie ma wątpliwości, że chrysler może o 180 stopni odwrócić pojęcie, jakie do tej pory mieliśmy o samochodach. W rękach miłośnika długich prostych zmienia się w mordercze narzędzie. Widząc w tylnych lusterkach grill wielki jak zad bawoła, inni kierowcy przypominają sobie nagle, że przepisy nakazują jeździć prawym pasem, tuningowane autka sprowadzane z Niemiec potulnieją jak baranki, a płeć piękna za kierownicą nerwowo rzuca się do lusterek, by sprawdzić makijaż.

Nie ma wątpliwości. Ten samochód prowokuje, wywala na wierzch pierwotne instynkty, namawia do zła i daje brzydką satysfakcję, że mało kto może się z nim równać w drogowej walce o byt. W końcu to Tyranosaurus Rex.

Dane techniczne:
Silnik:
Pojemność(ccm): 6063
moc maks. (KM/obr.): 430/6000
moment obr. (Nm/obr.): 569/4600
przyspieszenie 0-100 km/h (s): 5,0
prędkość maks. (km/h): 274

Wymiary:
rozstaw osi (mm): 3050
długość (mm): 5015
szerokość (mm): 1880
wysokość (mm): 1460
pojemność bagażnika (l): 538/969

Opinie (70) 1 zablokowana

  • A ja bym takim się z chęcią pobujał

    Należy mu się uznanie choćby za sam wygląd. W porównaniu do pedalskich Mercedesów, Audi, Bmw, czy innych wygląda jak Pudzianowski przy Durczoku. Fakt, że plastiki w polonezie były lepszej jakości, ale coś za coś. 200 Tysięcy jak na taką furę, to nie jest olbrzymi wydatek, a przypuszczam, że ze Stanów można to to ściągnąć za 150. Ale i tak wolę Challengera. To jest dopiero piękne auto. I tańsze od jakichś zawszonych r8, a5, slk, clk, slr, m3, m5, m6 itd. itp.

    • 3 0

  • a co ma do tego moc do pojemnosci? Czyzby az tak wiele?

    Podniecacie sie jakimis odkurzaczami typu civic lub golf co maja ponad 100KM z jednego litra i w dodatku maly moment obrotowy umieszczony gdzie powyzej 3000 tys obrotow. Mit auta amerykanskich niskiej jakosci juz minal. Nowe auta w USA sa juz naprawde dobre. Muscle Car w porownaniu do golfa lub innego tego typu auta to samochody o duzych pojemnosciach bez stosunkowo duzej ilosci koni. Ale za to moment obrotowy jest imponujacy i umiesczony bardzo nisko na obrotach. Takie motory daja duze do popisu dla przerobek i tutaj zmiana dolotu powietrza moze dac 50KM lub wiecej gdzie w Golfie da wam 5 czy 10. Nie mowiac juz o dodaniu superchargera badz turbo. Nie wiem czemu wszystko co amerykanskie w Polsce jest znienawidzone i kazdy opowiada o jakis tanich autach dla ludu nie przyznajac sie ze taki Chrysler bylby ich nieosiagalnym marzeniem

    • 3 0

  • Okej, kupie to cudo a po kilku latach dowiem się, że zaprzestają produkcji modelu. Tak się stało z PT Cruiser.

    • 0 0

  • Jak dzieci :DDDDDDDDDDDD

    Ale daliście się sprowokować

    Tekst super.

    • 0 0

  • boskie zdjęcie kierownicy

    sama kierownica jest trochę obciachowa ale jakia piękna ruina za przednią szybą.... :) Pewnie robili zdjęcie gdzieś na podwarszawskiej (sądząc po numerach) wsi, tuż obok jakiejś meliny i wytwórni polskiej heroiny.

    • 0 0

  • jak jest taki dobry to dlaczego .... (1)

    w USA lepiej sie sprzedają takie marki jak LEXUS , ACURA , TOYOTA które są droższe niż amerykanskie marki???? Mam rodzine w USA to wiem coś na temat sprzedaży aut w USA

    • 0 0

    • bo te marki są egzotyczne, jak cała europa dla nich :)

      • 0 0

  • .

    fajnie napisany artykul, ale przeciez to 300C to porazka jakas jest

    • 0 1

  • Ktoś mówi że 425KM z 6.1l silnika to mało...zgadza sie ale ten silnik nie jest wyposażony w żadne dziwactwa typy turbosprężarka i ma tylko po 2 zawory na cylinder!!!!!Dodając turbosprężarkę do tego silnika spokojnie dobijesz do 550KM.

    • 2 0

  • A ja właśnie ściągnąłem sobie Forda Explorera najnowszy model z silniczkiem też V8 i przerobiłem na gaz. ... fura za ... pieniądze - u nas podobne auto kosztowało by mnie ze trzy razy tyle co najmniej!

    • 3 0

  • dobre auto (1)

    możecie pisać co chcecie to bardziej amerykańskie podejście do motoryzacji moc wyciągnięta z pojemności a nie z turbosprężarek czy kompresorów czasy kiedy mustangi miału prawie 5l i tylko 200KM były cudowne. Ten samochód poprostu nie jest dla każdego chcesz kupujesz niemca albo japończyka z R6 pod maską i cieszysz się dźwiękiem kątówki (sam mam bmw 328 coupe do zabawy) albo kupujesz amerykanina z ogromną pojemnością z której może moc nie jest wielka ale momęt obrotowy sprawia że właściciel golfa gti może tylko pooglądać tylnie lampy. Pamiętajcie że nawet nowe auta mające 250km z 2l pojemności nie będą tak szybkie jak V8 w których moment obrotowy miażdży inne auta. Posiadacze V8 wiedzą o co chodzi dźwięk jest nie do opisania a co z tego że pali ? wszystko pali miałem audi a8 4.2 paliło 14l średnio i co ktoś powie że niewarto ? 14l i wiem że jak wyprzedzam to nie muszę siegać wzrokiem na kilometr tylko na 400m i nie muszę się bać użytkownika bmw czy hondy bo może do tych 150km/h bęzie równo a może nawet będzie szybszy ale potem nie zauważy nawet jak go wyprzedzam. teraz mam r6 i to inna bajka każdy ma swój ideał dla mnie jest nim e36 coupe z 4.4 v8 pod maską może niedługo się spełni. P.S. mam też 300c 5.7 AWD i naprawdę przyjemne auto na długie podróże pozdrawiam

    • 3 0

    • Tak mówią o srt8

      Tak mówią o srt8 ci co go testowali
      http://www.youtube.com/watch?v=Lk0meNra_eA

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane