• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki korkują ul. Polską w Gdyni

Szymon Zięba
19 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Skrót do centrum przez port? Nie opłaca się
Sznur samochodów ciężarowych mocno utrudniał ruch w okolicy ul. Polskiej. Kierowcy sygnalizują, że to powtarzający się problem. Sznur samochodów ciężarowych mocno utrudniał ruch w okolicy ul. Polskiej. Kierowcy sygnalizują, że to powtarzający się problem.

Samochody ciężarowe blokują ul. Polską, czego następstwem jest zator na ul. Janka Wiśniewskiego, a wszystko to wpływa na korki w okolicy Estakady Kwiatkowskiego - skarżą się kierowcy z Gdyni. Miejscy urzędnicy tłumaczą, że w tym rejonie nie da się poprowadzić ruchu drogami objazdowymi. Ostatnie korki w tym miejscu mogą być związane natomiast z załadunkiem pszenicy z ciężarówek, który prowadzony jest przy nabrzeżu Holenderskim.



Czy samochody ciężarowe wpływają na płynność ruchu w Trójmieście?

Problem z samochodami ciężarowymi, które korkują ul. Polską w Gdyni, w ubiegłym tygodniu sygnalizowali nam czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Trasa ta łączy port z ul. Janka Wiśniewskiego, skąd auta wyjeżdżają na Estakadę Kwiatkowskiego. Kłopot z korkami w okolicy, na które wpływa wzmożony ruch ciężarówek, pojawia się w tym miejscu co jakiś czas.

- Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek, a lewy porusza się z prędkością 5 km na godzinę - napisał do nas jeden z kierowców.
Zdjęcia zakorkowanej ulicy, które kierowcy przesłali do naszej redakcji, pokazaliśmy miejskim urzędnikom z Gdyni. Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że sytuacja, jaka miała miejsce na ulicy Polskiej, "wynikała bezpośrednio ze specyfiki działania portu i nałożenia się terminów przeładunków i załadunku na jego terminalach".

07:56 11 LUTEGO 20 (aktualizacjaakt. 16:13)

Korek na ul. Polskiej w Gdyni (41 opinii)

Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek a lewy porusza się 5km/h
Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek a lewy porusza się 5km/h
- Nie mamy możliwości poprowadzenia ruchu w tym rejonie drogami objazdowymi - mówi urzędniczka.
Przedstawiciele ZDiZ w Gdyni zapewniają także, że są w kontakcie z portem, jeżeli chodzi o kontrolę ładowności pojazdów.

- W zakresie naszych kompetencji podjęliśmy już wcześniej działania polegające m.in. na przygotowaniu stref kontroli ładowności samochodów ciężarowych. Na ulicy Janka Wiśniewskiego funkcjonuje specjalna waga z preselekcją. Z kolei na ulicy Kontenerowej zabezpieczyliśmy specjalne miejsce do ważenia, gdzie odpowiedzialne służby mają możliwość kontroli ładowności - podkreśla Hanna Wyszyńska.

Przeładunek 66 tys. ton pszenicy przy nabrzeżu Holenderskim



W Porcie Gdynia usłyszeliśmy, że obecnie prowadzony jest załadunek 66 tys. ton pszenicy przy nabrzeżu Holenderskim, a znacząca część towaru jest ładowana w relacji bezpośredniej tzn. z ciężarówek na statek. To właśnie mogło wpłynąć na korki przy ul. Polskiej.

- Operacja załadunku tego towaru uzależniona jest od warunków pogodowych, co determinuje sytuację na ulicy Polskiej - mówi Anna Pogorzelska z Portu Gdynia.
Przedstawicielka portu tłumaczy, że postoje ciężarówek we wspomnianej okolicy dotyczą tylko i wyłącznie przeładunku zboża, śruty, pszenicy - czyli ładunków bardzo wrażliwych na czynniki atmosferyczne.

W przypadku przeładunków bezpośrednich, w relacji ciężarówka - statek, mogą one powodować chwilowe zajmowanie jednego pasa ruchu na drodze w obszarze administracyjnym Portu Gdynia.

- Występują one sporadycznie i nie powodują niedrożności układu komunikacyjnego, bowiem użytkownicy spoza portu, jak też pozostałe służby, mogą sprawnie korzystać z drugiego pasa jezdni prowadzącego w obu kierunkach - podsumowuje.

Opinie (166) 7 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Ustawia się kolejka do załadunku i wyładunku. (1)

    ...port sobie nie radzi z tym problemem. A raczej to miasto domaga się zmian. Problem polega na tym że ul. Polska stanowi część portu z którego mogą korzystać wszyscy. Rozwiązanie polega na wytyczeniu miejsc postojowych dla ciężarówek i system elektronicznej kolejki dla kierowców.(tak jak na poczcie czy banku) Kierowcy oczekiwali by w godnych warunkach a ulice były by przejezdne.

    • 21 3

    • Tylko to wszystko już jest

      Port ma swój parking i samochody maja konkretne godziny rozładunku. Problemem jest pogoda, która może wszystko opóźnić.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Bla bla bla (3)

    Hehehehe absurd. Przecież do droga do portu więc logiczne, że ciężarówki muszą tam dojechać. Gdynia dzięki temu się rozwija, a jako, że dawne zagospodarowanie terenu nie istniało, odczuwamy to teraz.
    Osobiście nie przeszkadza mi to w tym sensie, że panowie też muszą na tej trasie pracować.
    Tak samo mógł bym się czepiać tego, że dlaczego wiekszość kierowców podróżuje sama tworząc takie właśnie korki, a ja jadąc też sam nie mogę szybko dotrzeć z punktu A do punktu B...

    • 28 5

    • za PRLu te ładunki były dostarczane koleją. (1)

      Po to są tory odstawcze i bocznica portowa. Ale za kapitalizmu kolej się nie opłaca, lepiej 1000 ciężarówek, niż jeden pociąg z wagonami do zboża.

      • 3 1

      • Za PRLu były inne realia

        Za PRLu działało to w trochę inny sposób. Towar do portu jechał prawdopodobnie z jakiegoś państwowego elewatora zbożowego. Obecnie towar do portu często dostarcza sam rolnik - albo jest odbierany bezpośrednio z gospodarstwa. Ciężko by to było zorganizować z wykorzystaniem kolei, musiałby być gdzieś punkt przeładunku, a to oznacza mniej kasy dla rolnika. Takie rozwiązanie to nie wybór firm handlowych.
        A przestoje nie wynikają z braku ogarnięcia logistycznego tylko z kapryśnej pogody. W deszczu nie można ładować zboża na statek.

        • 2 1

    • fakt powinien powstać TIR - UBER

      w każdej ciężarowce obowiązkowy pasażer - a i miejsce kuszetki też powinno być wynajęte.

      • 1 3

  • Baza promowa (2)

    Tam się zacznie Armagedon jak wybuduje nową bazę promowa w Urzędzie Miasta same bezglowia urzeduja ze Szczurem wlacznie

    • 12 2

    • (1)

      Armagedon to będzie jak się miasto za realne inwestycje drogowe nie zabierze, bo skrzyżowanie Ofiar Grudnia też ostatnio port przerabiał żeby zrobić dodatkowy pas do skrętu. Pytanie co miasto zrobiło żeby udrożnić ruch w Gdyni?

      • 5 1

      • Wskazalo...

        Potrzeby...
        ;)
        To model zarzadzania uwielbiany przez magistracka ekipe.

        • 1 0

  • ograniczenia czasowe (4)

    Dlaczego w Gdyni wzorem wielu miast nie można wprowadzić zakazu jazdy ciężarówek w godzinach szczytu porannego i popołudniowego (przynajmniej w najbardziej zakorkowanych miejscach)? Dlaczego port pomimo posiadania bardzo dużych terenów nie może wybudować na własne potrzeby dróg tranzytowych? Dlaczego władze Gdyni w sposób wręcz nagminny lekceważą swoich mieszkańców , w tym użytkowników samochodów osobowych??? Jeśli takie podejście do mieszkańców jest dumą naszych włodarzy to gratuluję im, z Prezydentem na czele, dobrego humoru. Ciekawe wśród kogo robione są sondaże na temat "szczęśliwości" Gdynian. Chyba urzędasy mają obowiązek w pracy wypisać dziennie po kilka takich ankiet i stąd ten zakłamany wynik.

    • 2 7

    • "Dlaczego port pomimo posiadania bardzo dużych terenów nie może wybudować na własne potrzeby dróg tranzytowych" (2)

      "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

      "Opinię o zmianie granic miała przedstawić Rada Miasta. Radni doszli do wniosku, że jest to doskonała okazja do pozbawienia portu kolejnych kilku hektarów gruntów, położonych w paru różnych miejscach. Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie... "

      Teraz wiesz dlaczego?!

      Poza tym, port takie prace moze realizować z kredytów i zysków. Pomimo znaczącego wzrostu obrotów, zysk nie jest tak imponujący aby całkowicie sfinansować taki zakres prac. Podobnie uważa miasto, które popłynęło na budowie estakady. Przektycznie można powiedzieć że Gdynia istnieje po to aby utrzymywać estakadę...

      • 3 0

      • (1)

        Bo woli tereny sprzedac a korzystac z dróg miejskich. W koncu Zarząd musi z czegos zyc a apetyty finansowe ma niewaskie

        • 0 0

        • W tamtym czasie zarzad i rada nadzorcza to bylo miasto.

          I masz racje, wola sprzedawac. Jednak jak sprzedaje port, to niewiele tu zostaje. Zupelnie inaczej, gdy sprzedaje miasto...
          Pozniej bylo tylko gorzej, bo sie "chlopcy" o kase pozarli...

          • 0 0

    • Tak dla twojej informacji - port wybudował wiele dróg na własne potrzeby, a przy okazji korzystają z nich mieszkańcy. Za własne pieniądze i bez pomocy władz miasta. I teraz uwaga zagada - zgadnij które? Nie wiesz? Podpowiem: ul. Polska, Ul. Janka Wiśniewskiego, ul. Kontenerowa, Ul. Logistyczna, ul. Chrzanowskiego ... ma wyliczać dalej? Zanim głupotę napiszesz to się najpierw zorientuj. Chyba że zatrudnionym na czyjeś usługi hejterem jesteś. To wtedy rozumiem i nie ma co dyskutować.

      • 5 0

  • W tym kraju nikt nie myśli.

    Nikt skutecznie nie chroni polskich dróg. PRD wymienia służby i co, i nic...

    • 6 0

  • Koszmar jazdy w Gdyni

    Stan dróg straszny,dziura na dziurze. Korki cały dzień. Szczesliwi są byli mieszkańcy Gdyni że nie muszę tu mieszkać!!!!

    • 3 0

  • (1)

    Jak wszystkie auta wołane są na raz do portu bo jest statek i logistycy myślą że wszystkie będą załatwione w ciągu ośmiu godzin to tak jest.

    • 4 2

    • A wziąłeś pod uwagę, że takiego ładunku się nie przeładowuje w momencie gdy są przelotne opady deszczu tylko w tzw.okienkach? Za trudne żeby na to wpaść?

      • 1 0

  • Żenada (1)

    Policje przerasta problem. Tiry blokuja ruch drogi rozgonic to nw parkingi. Czemu port gdynia nie udostepnil im parkingu zero. Zarówno wladze miasta jaki i zarzad portu powinny byc pociagniete do odpowiedzialnosci za ten balagan. Natomiast policja powinna otrzymac solidna czerwona kartke za brak umiejetnosci poradzenia sobie z takim problem.

    • 6 5

    • Sam się pociągnij do odpowiedzialności za brednie które piszesz. Parkingi wszystkie są dostępne. Tylko trzeba chcieć z nich skorzystać. Dwa razy po kilka godzin na ulicy portowej i wybudowanej przez port i na potrzeby portu przykorkowało na jednym pasie a wszyscy sr*czki dostali. To jest ul. dla transportu towarów do portu a nie do jeżdżenia dla wygody mieszkańców. Do tego służą ul. Janka Wiśniewskiego w stronę dworca. Jak wszyscy się pchają codziennie rano z Obłuża i okolic a popołudniu na Obłuże i okolice to jakoś larum nikt nie podnosi. Puknijcie się wszyscy w głowę fachowcy logistycy. d*py zupełnie do samochodów osobowych przyrosły.

      • 4 0

  • Ciekawski (1)

    Port niech zapewni miejsca postojowe . Gdzie jest Policja .
    Za utrudnianie ruchu i mandat .

    • 9 5

    • Zapewnia, tyko ciężarówki muszą jeszcze z niego korzystać. Kierowcy nie są pracownikami portu

      • 2 0

  • Zadowoleni mieszkańcy (1)

    Sporadycznie...może tak, ale aktualnie w porcie 4 statki, razem co najmniej 200.000 ton , daje to trucków kilka tysiecy sztuk w przeciagu 7-10 dni. Może być nawet 1000 sztuk dziennie. Port zarabia a mieszkańcy... zadowoleni że mieszkają w gdyni

    • 6 8

    • Jak ktoś nie lubi miast portowych to może się wyprowadzić. Polska do duży i piękny kraj.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane