• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Citroen C3 Aircross: napakowany mieszczuch

Michał Jelionek
7 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
C3 Aircross - nowy crossover w rodzinie Citroena. C3 Aircross - nowy crossover w rodzinie Citroena.

Ma interesującą stylistykę, niezłe silniki w ofercie, a do tego szeroką możliwość personalizacji - przedstawiamy wam kolejnego miejskiego crossovera, tym razem od Citroena. Poznajcie model C3 Aircross, czyli zdecydowanie większego brata C3.



Czy podoba ci się Citroen C3 Aircross?

Citroen po udanym debiucie najnowszej generacji modelu C3 poszedł za ciosem i postanowił zaatakować popularny segment B również crossoverem. C3 Aircross to "uterenowiona" wersja klasycznej C3, a zarazem świetna alternatywa dla tego hatchbacka. W ofercie Citroena nowy model wskoczył w miejsce C3 Picasso, a aktualnie - choć mają bardzo zbliżone wymiary - pozycjonowany jest poniżej C4 Cactus.

Mierzący ponad cztery metry długości crossover został zbudowany na płycie podłogowej PSA PF1 Platform, która powstała przy współpracy z Oplem. Bliźniaczym modelem C3 Aircrossa jest Opel Crossland X.

Przed nowym Citroenem niełatwe zadanie, bo konkurencja w segmencie jest mocna. To chociażby Suzuki Vitara, Peugeot 2008, Renault Captur, Fiat 500X czy Kia Stonic. C3 Aircross ma jednak kilka mocnych argumentów.

  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
W dzisiejszych czasach nawet filigranowe modele z segmentu B posiadają swoje "uterenowione" warianty. To aktualne motoryzacyjne trendy, którym uległ również Citroen. Francuzi postanowili napakować nieco model C3. Zwiększyli prześwit, wstawili plastikowe nadkola mające podkreślić cechy terenówki (dodam tylko, że napęd 4x4 nie jest dostępny), na dachu zamontowali relingi, natomiast kabinie nadali funkcjonalność minivana.

Z zewnątrz auto prezentuje się dość masywnie, a to przekłada się na przestronność wnętrza. Z przodu na brak wolnego miejsca nie można narzekać, z kolei w drugim rzędzie przydałoby się kilka centymetrów więcej na kolana. Dodam tylko, że dzięki "napompowanej" bryle mamy sporo miejsca nad głową, siedzimy wyżej i dzięki temu z pozycji kierowcy widoczność jest dużo lepsza, niż chociażby w niższym o 16 cm Cactusie.

Crossover mierzy 4150 mm długości, 1760 mm szerokości i 1640 mm wysokości (rozstaw osi: 2600 mm). Patrząc na te wymiary, nasuwa się pytanie, czy to wciąż mały samochód do miasta? Bo przecież Aircross od klasycznej C3 jest dłuższy o nieco ponad 15 cm, natomiast od C4 Cactusa krótszy o zaledwie 7 mm.

Dodam tylko, że kompaktowy crossover Citroena oferuje swoim użytkownikom 410 litrów przestrzeni bagażowej. Na tle konkurentów to bardzo dobry wynik (Peugeot 2008 - 350 l, Suzuki Vitara - 375 l, Renault Captur - 377 l).

  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
Co w gąszczu pojazdów wyróżnia niewielkie miejskie auta? Personalizacja. Patrząc na trójmiejskie ulice i jeżdżące po nich samochody - widać, że właściciele lubią dostosowywać auta do własnych potrzeb i gustów. A idealnym tego przykładem jest inny z Citroenów - Cactus.

Citroen chwali się aż 90 kombinacjami kolorystycznymi Aircrossa. W ofercie znajdziemy m.in. osiem kolorów nadwozia i trzy kolory dachu (za dwukolorowe nadwozie należy dopłacić 1350 zł). Personalizacji podlega sporo elementów, w tym: szyby boczne z tyłu z efektem żaluzji, relingi, osłony lusterek, obramowania reflektorów z przodu czy nakładki na felgi.

Personalizować można również wnętrze. Klienci do wyboru mają pięć różnych wariantów wykończenia (standardowy, Metropolitan Grey, Urban Red, Hype Mistral oraz Hype Colorado).

Co ciekawe, już w standardzie C3 Aircross został wyposażony w m.in. system rozpoznawania znaków, asystent ruszania na wzniesieniach czy alarm niezamierzonego przekroczenia pasa jezdni.

Ekran multimedialny o przekątnej 7 cali. Wielkość nie zachwyca, ale jakość jest całkiem dobra. Ekran multimedialny o przekątnej 7 cali. Wielkość nie zachwyca, ale jakość jest całkiem dobra.
Pod maską testowanego przez nas egzemplarza pracuje trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech o pojemności 1.2 litra i mocy 130 KM (230 Nm dostępne od 1750 obr./min), który współpracuje z 6-biegową skrzynią. Elastyczna, turbodoładowana jednostka pracuje bez zarzutów, dobrze się zbiera, ma niezły moment obrotowy i jest zaskakująco dobra. To świetny silnik z przeznaczeniem do przemieszczania się po mieście, choć zapewne równie dobrze poradzi sobie na dłuższej trasie. Podczas naszych jazd w cyklu mieszanym średnie spalanie oscylowało w granicach 8 litrów paliwa na 100 km.

Dwa słowa odnośnie prowadzenia C3 Aircross. Auto prowadzi się bardzo lekko. Na początku trzeba się do tej lekkości przyzwyczaić, bo układ kierowniczy jest bardzo czuły. Koła reagują na najdrobniejszy ruch kierownicy.

  • We wnętrzu C3 Aircrossa wkomponowano liczne kolorowe wstawki.
  • Citroen C3 Aircross
  • Citroen C3 Aircross
Cennik Citroena C3 Aircross otwiera kwota 52 900 zł (1.2 i 85 KM). Testowany egzemplarz został wyceniony na 79 090 zł. Na koniec warto dodać, że ceny bazowego C4 Cactusa rozpoczynają się od 58 990 zł (1.2 i 110 KM).

A co na to konkurencja?
  • Peugeot 2008 (1.2 i 85 KM) - od 64 000 zł
  • Suzuki Vitara (1.6 i 120 KM) - od 61 900 zł
  • Renault Captur (0.9 i 90 KM) - od 58 500 zł
  • Opel Crossland X (1.2 i 81 KM) - od 57 950 zł
  • Fiat 500X (1.6 i 110 KM) - od 59 400 zł
  • Kia Stonic (1.4 i 100 KM) - od 61 990 zł
  • Hyundai Kona (1.0 i 120 KM) - od 69 990 zł

Samochód do testów użyczył dealer Citroen JD Kulej

Miejsca

Opinie (47)

  • A gdzie w Gdańsku teraz serwisowac auto citroena na.gwarancji? (1)

    Postek zamknięty... Olali Klientów z Gdanska... Co na to Citroen Polska?

    • 4 0

    • Martwię się o moją cytrynkę kurde.. :(

      • 0 1

  • Kiepskie zdjęcia

    Na załączone 23 zdjęcia sensownych jest tylko kilka. Nie ma zdjęć pokazujących użyteczność auta. Gdzie są zdjęcia miejsc siedzących z przodu i z tyłu, bagażnika, również ze złożonymi siedzeniami. Autor zdjęć zainteresował się tylko plastykowymi błyskotkami na tablicy rozdzielczej.

    • 6 1

  • Narzekają i krytykują Ci co nie mają auta lub mają auta za zachodniej granicy 20/25iwiecej letnie zlomy.

    • 4 0

  • Pozostała tylko Dacia.

    Niby fajny i nowoczesny ale nie nadaje się pod instalację LPG czy CNG.Czyli nie jest to wóz ekologiczny.Tak że d.p.a.korporacje paliwowe rządzą produkcją samochodów.Jakie mają być silniki to ich sterowanie.

    • 0 1

  • uterenowiony C3

    ....Francuzi postanowili napakować nieco model C3. Zwiększyli prześwit, wstawili plastikowe nadkola mające podkreślić cechy terenówki (dodam tylko, że napęd 4x4 nie jest dostępny), na dachu zamontowali relingi,"
    maskara i żenua....bez napędu 4x4 nawet nie ma dołączanego ....Panda jest już lepsza

    • 0 3

  • Niedawno wypożyczałem w Panek nowy model Citroena i też byłem zadowolony z jazdy nim po mieście

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane