- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (270 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (81 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (192 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (11 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (26 opinii)
- 6 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
Co dalej z protestem egzaminatorów?
Powstanie grupa robocza w sprawie postulatów egzaminatorów Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego - to pokłosie spotkania przedstawicieli egzaminatorów w resorcie infrastruktury. Jednak najważniejsza informacja jest taka, że egzaminy w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego odbywają się planowo.
Po tygodniu egzaminowanie w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego wróciło do normy. Jednak egzaminatorzy nie wykluczali wówczas wznowienia protestu. Wszystko zależało od rozmowy z przedstawicielami ministerstwa infrastruktury w sprawie wystosowanych przez egzaminatorów postulatów. O postulatach egzaminatorów przeczytasz w oddzielnym artykule.
W końcu do spotkania w resorcie doszło. Do rozmów zasiedli przedstawiciele Komitetu Egzaminatorów RP oraz wiceminister infrastruktury - Rafał Weber, a także osoby z departamentu transportu w ministerstwie.
Najważniejszą decyzją podjętą podczas rozmów jest powołanie specjalnej grupy roboczej. Przedstawiciele egzaminatorów wierzą, że grupa robocza wypracuje zmiany, o które wnioskują i które są zawarte w postulatach. Nie wiadomo jednak, ile osób będzie liczyła grupa i kto wejdzie w jej skład.
Postulaty zostały podzielone na cztery grupy. Egzaminatorzy chcą m.in. zmian programowych w procesie egzaminowania, a także podwyżek wynagrodzeń.
Wydaje się, że przez najbliższe tygodnie sytuacja z protestami egzaminatorów nie powinna się powtórzyć. Dla osób podchodzących do egzaminów na prawo jazdy najważniejsza informacja jest taka, że obecnie egzaminy odbywają się planowo.
Wierzę, że nie zdarzą się już sytuację masowych nieobecności w pracy z powodu choroby. Dołożyliśmy wszelkich starań, a wymagało to sporej pracy, aby zapewnić osobom, których egzaminy zostały odwołane, możliwość podejścia do egzaminu w jak najkrótszym czasie - wyjaśnia Roman Nowak, dyrektor PORD w Gdańsku.
Egzaminowanie kierowców wróciło do normy. Niewykluczony kolejny protest
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-30 07:40
Prawo do jazdy (6)
Zdałem już 3 kategorie prawa jazdy. Wszystkie za pierwszym razem. Rozumiem że egzaminatorzy walczą o podwyżki, to naturalne w czasach wszechobecnej drożyzny.
Szkoda tylko że kosztem kursantów, no ale cóż...- 37 20
-
2022-07-31 09:27
Podnieść ceny o 100% (1)
Nie każdy musi mieć prawo jazdy. Panie i panowie egzaminatorzy powinni być surowsi dla zdających. To co mamy teraz na drogach to jakiś dramat.
- 11 2
-
2022-07-31 10:50
Musisz być niezłym nędzarzem
Jeśli dla ciebie cena wyższa o 100% jest zaporowa
- 1 2
-
2022-07-30 09:20
Tu nawet o drożyznę nie chodzi (3)
Tylko o to że przez 14 lat nie mieli żadnej podwyżki ,przecież to jest chore,przez tak długi czas wiele się zmieniło szczególnie w kosztach życia.Dziwic może że kilka młodych osób tam pracuje ,bo starzy to rozumiem że chcą do emerytury dociągnąć.
- 10 4
-
2022-07-30 13:46
Tam sami peowcy pracują
Nie mogą poczekać aż Tusk wroci do wladzy i im da podwyżki. Albo da znowu możliwość do ustawiania egzaminów
- 7 7
-
2022-07-30 09:36
Wynagrodzenia w chwili wydania rozporządzenia były dobre (1)
Ale brak zsynchronizowania ich ze średnią krajową był błędem. Stawki nie powinny być ustalane na sztywno ale w zależności od jakiś parametrów zmiennych w czasie. Sędziowie nie mają z tym problemu, bo ich stawki zależą od średniej krajowej. Tak samo powinno być w innych zawodach w sektorze publicznym.
- 3 5
-
2022-07-31 13:45
Jakim trzeba być nieudacznikiem, żeby 14 lat pracować i tolerować fakt że nie dostaje się podwyżek.....
- 0 2
-
2022-07-31 11:24
Jakim trzeba być niedojdą życiowm by tolerować brak podwyżek płac przez kilkanaście lat ? (1)
To nie jest normalne. Świadczy o braku pomsłu na życie, braku ambicji. Potem dziwić się wylewaniu frustracji na zdających.
- 12 7
-
2022-07-31 17:28
Jeśli pracujesz w budżetówce to nie twój kierownik decyduje o twojej podwyżce.
Musi być często zmienione coś w sejmie albo włądzach wojewódzkich.
Chyba jeszcze nie zacząłeś pracować skoro tak łatwo myślisz, że się podwyżki dostaje.
Zasada jest prosta - ty chcesz podwyżkę to twój szef musi podnieść ceny usług, onJeśli pracujesz w budżetówce to nie twój kierownik decyduje o twojej podwyżce.
Musi być często zmienione coś w sejmie albo włądzach wojewódzkich.
Chyba jeszcze nie zacząłeś pracować skoro tak łatwo myślisz, że się podwyżki dostaje.
Zasada jest prosta - ty chcesz podwyżkę to twój szef musi podnieść ceny usług, on podniesie ceny usług to spadnie popyt. Spadnie popyt to pracownik nie jest potrzebny, pracownik nie jest potrzebny więc się go zwalnia i tak z podwyżki idziesz na kuroniówkę.- 1 0
-
2022-07-31 09:41
Może tak poza tym, niech zaczną rzetelnie egzaminować (4)
A nie np czepiać się parkowania o centymetry albo zapięcia pasów przed uruchomieniem silnika ( w czym przeszkadza, że pas będzie zapięty zsnim uruchomisz silnik ? Zawsze przecież można odpiąć, ale pan i władca egzaminator uznaje to za błąd bo wg niego pasy zapinać należy po uruchomieniu silnika )
To tylko jedne z przykładów , a tych można tu przytoczyć całe mnóstwo- 54 6
-
2022-07-31 09:49
Mnie oblał kiedys (3)
Za najechanie na maly patyk, ktory lezal na jezdni. zaczal wrzeszczec, zestresowalam sie i zatrzymalam rowno ze swiatlami, tak ze ich nie widzialam. Nie pojechalam na zielonym - oblane. Instytucja do krojenia kasy z frajerow
- 9 9
-
2022-07-31 10:09
(2)
Na drodze jest dużo stresu jeśli ktoś nie jest odporny na stres nie powinien jechać tonowym pojazdem 100 na godzinę bo kogoś zamorduje
- 9 4
-
2022-07-31 11:15
I tak i nie (1)
Nasze egzaminy ocierają się o patologie. Ludzie nie zdają dość losowo i nie dlatego, ze nie umiejętności jeździć, ale przez przeróżne egzaminacyjne haki. Niekoniecznie musimy mieć luz jak w US z prawkiem, ale uproszczenie egzaminów ze zwróceniem uwagi na naprawdę istotne dla bezpieczeństwa rzeczy na pewno poprawiłyby zdawalnośc i bezpieczeństwo na drogach.
- 9 1
-
2022-07-31 17:25
Polscy kierowcy już są słabi. Połowa kierowców nie wie co to nieoznaczone pasy ruchu i nie wie jakie zasady na nich obowiazują.
Jedna trzecia (o zgrozo) używa lewego kierunkowskazu na rondzie (gdzie skręcić można wyłącznie w prawo).
Blisko połowa kierowców nie umie używać kierunkowskazów na skrzyżowaniach z łamanym pierwszeństwem -Polscy kierowcy już są słabi. Połowa kierowców nie wie co to nieoznaczone pasy ruchu i nie wie jakie zasady na nich obowiazują.
Jedna trzecia (o zgrozo) używa lewego kierunkowskazu na rondzie (gdzie skręcić można wyłącznie w prawo).
Blisko połowa kierowców nie umie używać kierunkowskazów na skrzyżowaniach z łamanym pierwszeństwem - zmieniają kierunek ruchu a kierunkowskazu nie właczają.
Egzaminy powinny być trudniejsze a nie prostrze.
Kursy powinny być lepsze i dłuższe.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.