- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (133 opinie)
- 2 "Leżący policjant" na... polnej drodze (75 opinii)
- 3 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 4 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (71 opinii)
- 5 Ile aut skonfiskowała policja? (131 opinii)
- 6 Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie (73 opinie)
Auto utknęło na przejeździe kolejowym? Staranuj szlaban
Bezmyślność kierowców na przejazdach kolejowych bardzo często kończy się tragicznie. Pochylamy się na tym problemem i radzimy, jak zachować się, gdy utkniecie na przejeździe. Zasada jest dość prosta: w kryzysowej sytuacji po prostu staranuj szlaban.
Niestety, wielu kierowców po prostu nie wie, jak zachować się w sytuacji podbramkowej, gdy ich samochód w momencie zamykania się zapór znajdzie się na samym środku torowiska.
Na nagraniu z feralnego wypadku na przejeździe kolejowym w Puszczykowie widać, że kierowca karetki, którego przecież umiejętności i doświadczenie muszą być większe od tych przeciętnego kierującego, kompletnie się pogubił. Wykonuje kilka bezmyślnych manewrów, a wystarczyło wjechać w szlaban i opuścić przejazd. Konstrukcja zapór umożliwia ich łatwe wyłamanie bez uszkodzenia mechanizmu. Delikatnie może ucierpieć lakier waszego samochodu, ale to tylko samochód.
- Kierujący pojazdem ma obowiązek podejmowania wszelkich działań zapobiegających zakleszczeniu pojazdu na przejeździe kolejowym pomiędzy dwoma szlabanami. Niemniej jednak, gdy już dojdzie do takiej sytuacji - to ratowanie ludzkiego życia jest wartością najwyższą a konsekwencje wynikające z uszkodzenia szlabanu schodzą na drugi plan - wyjaśnia nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Staranowanie szlabanu pozwoli uratować bezcenne ludzkie życie. Jedyne konsekwencje, które będzie musiał ponieść kierowca to mandat (naprawa szlabanu zostanie pokryta z ubezpieczenia OC). Policjanci prawdopodobnie zinterpretują zdarzenie jako kolizję drogową. Mogą wówczas nałożyć na kierowcę mandat w wysokości do 500 zł i 6 punktów karnych.
Zasady bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych wydają się proste. Mimo to, wciąż wiele osób je bagatelizuje. Oprócz wspomnianego wyłamania szlabanu w celu ratowania własnego życia, pamiętajmy o drugiej kluczowej zasadzie. Jeśli przed wjazdem na przejazd kolejowy na sygnalizatorze zaczną migać czerwone światła - zatrzymajcie się. To komunikat, który jasno informuje, że za moment szlabany się zamkną.
Gdańscy policjanci przypominają o pozostałych zasadach:
- zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachowaj szczególną ostrożność;
- przed wjechaniem na tory upewnij się, czy nie zbliża się pojazd szynowy; pamiętaj o odpowiednich środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów widoczność jest zmniejszona;
- prowadź pojazd z taką prędkością, abyś mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
- w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usuń go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzeż kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie (art. 28 pkt.4 kodeksu drogowego).
- objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
Opinie (92) 1 zablokowana
-
2019-04-09 07:11
Opinia wyróżniona
Logiczne jest że trzeba uciekać z torowiska ale są ludzie którzy w panice myślą inaczej i na dodatek chcą oszczędzać auto i szlaban i boją się konsekwencji uszkodzenia ,kary za zniszczenia szlabanów itd i tych też trzeba zrozumieć .A tak wogole to już dawno powinno być jak najwięcej przejazdów bezkolizyjnych ,tunele ,wiadukty szczególnie tam gdzie duży ruch .Weźmy przykład z Gdyni od Chylońskiej do puckiej czy północnej .Rok 2019 aut coraz więcej ,pociągi częste przejazdy a tu nadal szlabany
- 5 2
Wszystkie opinie
-
2020-07-17 18:05
Podstawowa zasada na przejeździe kolejowym
Zanim wjedziesz na przejazd kolejowy to upewnij się, że masz miejsce żeby z niego zjechać!!!!!!
- 0 0
-
2019-04-08 18:51
Zasada jest prosta (9)
Kiedy spożywamy alkohol... nie pijemy.
- 12 4
-
2019-04-10 15:21
chyba nie zapijamy ?
- 0 0
-
2019-04-08 23:06
(1)
Zdrada z koleżanką żony to nie zdrada
- 8 0
-
2019-04-09 07:17
i na delegacji to nie zdrada.
i z siostra zony tez nie zdrada.
- 3 0
-
2019-04-08 23:58
Do żula (1)
Czy ma pan problem z alkoholem? Z alkoholem nie, tylko z pieniędzmi na alkohol
- 8 1
-
2019-04-09 07:03
to nie problem, to hobby!
- 3 1
-
2019-04-08 23:47
Wątroba nie mięso, szwagier nie pokrewieństwo
- 7 0
-
2019-04-08 23:40
Są plusy dodatnie i plusy ujemne
- 3 0
-
2019-04-08 23:25
zasada czy zwyczaj
tylko prawdziwi twardziele pierdzą przy sikaniu
- 9 0
-
2019-04-08 23:22
Czarne jest czarne a białe jest białe
- 2 1
-
2019-04-10 09:06
Ja miałem instruktora, który za każdym razem przy przejeżdżaniu przez tory (2)
Powtarzał to samo "Jak ci zgaśnie na przejeździe, a widzisz że jedzie pociąg, nie kombinujesz z odpalaniem tylko spieprzasz z auta".
- 3 0
-
2019-04-10 09:14
(1)
Jeden tak spieprzył a kursantkę zostawił
- 0 0
-
2019-04-10 13:36
kursantka była niesprawna, sama nie umiała chodzić, do auta ja doniesli?
- 1 0
-
2019-04-08 18:18
(7)
Zgodnie z logiką jak najszybciej spierd....
zgodnie z ostatnimi trendami można rzeźbić- czyt. zastanawiać się co robić, cofać, ustawiać się pod nadjeżdżający pociąg, wysiąść z auta i machać do maszynisty
to wszystko do obejrzenia na youtube...
p.s. jakie to deprymujące ze dorosłym ludziom tak oczywiste rzeczy trzeba tłumaczyć...
a pytanie za 100pkt -czego uczą na kursach na prawo jazdy - zawodowych kierowców np takich karetek...- 49 1
-
2019-04-10 13:21
na kursach (wszelakich) uczy się zdawania egzaminu
myślenie to ginąca umiejętność w społeczeństwie
- 2 0
-
2019-04-09 10:08
daleko szukać TiR co zawiesił się na przejeżdzie i uderzyło w niego pendolino
były znaki ostrzegawcze zakaz do 5T i stromy garb ... ale janusz TiRa musiał musiał musiał musiał se skrócić drogę o 15-20min !!!
- 4 0
-
2019-04-08 18:39
"wysiąść z auta i machać do maszynisty" (3)
Droga hamowania (nagłego) pociągu z bruttem 3200 ton z prędkości 70km/h zawiera się między 400 a 500m.
- 9 1
-
2019-04-08 18:47
(2)
wejdź na youtube i wpisz "wjechał na tory i machał do maszynisty Pendolino" :)
gościu wjechał autobusem z ludźmi na tory - zatrzymał się miedzy rogatkami, wysiadł z busa i machał do pendolino - możesz mi to sensownie wytłumaczyć ?:)- 12 1
-
2019-04-09 08:05
Chcial sie przesiasc...
- 10 0
-
2019-04-09 07:16
nie
- 4 0
-
2019-04-08 19:00
Zapewne te kursy polegaja na wypelnieniu jakiegos testu, a najwazniejsza czynnoscia jest przelew dla organizatora kursu. Jestem zdania, ze w przypadku takich zenujacych pokazow niekompetencji zawodowego kierowcy, prokurator powinien z urzedu sprawdzic kto i na jakiej podstawie pozwolil na wykonywanie zawodu.
- 4 1
-
2019-04-09 22:30
najlepsze rozwiazanie - likwidować przejazdy kolizyjne jak najszybciej
- 0 1
-
2019-04-09 20:46
Policja
No i życie przyniosło ciąg dalszy tej opowieści o przejazdach kolejowych dzisiaj właśnie kierowca policji został na przejeździe kolejowym pod szlabanem i to niezwykły policjant tylko z drogówki i co daje przykład a ukarany 50 zł mandatu i 6 punktów karnych śmiech na sali
- 0 0
-
2019-04-09 08:42
jezeli kierowca postepuje zgodnie z przepisami nie ma mozliwosci utkniecia pomiedzy rogatkami !!! (1)
Najpierw mruga kilka sekund czerwone swiatlo zakazujące wjazdu na przejazd a dopiero potem zamykają się zapory . i jeżeli zatrzymasz się na czeronym nie utkniesz i nie będziesz musial wyłamywać szybko łamiących się zapór . Ale d**ile sa wszędzie , nawet za kierownica autobusów 138 którzy nie zatrzymują się na czeronym swietle przed przejazdem kolejowym na ul.Kontenerowej.a pasażerowie nie reagują na ich poczynania. ( mało który kierowca tam się zatrzymuje ! może redaktor by tam nagrał film i pokazał publicznie?)
- 5 2
-
2019-04-09 14:05
OT CO
ja jestem kierowcą linii 138 i zawsze się zatrzymam dlaczego bo nie jestem bydłem słowiańskim niezdolnym do samodzielnego istnienia
- 0 0
-
2019-04-09 13:57
"w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usuń go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzeż kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie (art. 28 pkt.4 kodeksu drogowego)." - niby jak mam ostrzec? nie mam numeru telefonu do każdego maszynisty w tym kraju
- 1 0
-
2019-04-09 10:14
Zrozumcie ze kierowca karetki bal sie ze bedzie obciażony kosztami naprawy karetki i szlabanu jesli by staranował szlaban. (3)
Był pod ogromną presja. Dlatego chcial bezpiecznie ustawic sie wzdłuż szlabanu zeby wilk był syty i owca cała.
- 4 5
-
2019-04-09 10:22
no i ustawił (2)
dwóch kolegów na cmentarzu
- 4 0
-
2019-04-09 10:30
Niestety, tragedia. Ale trzeba isc do przodu i szkolic kierowcow karetek zeby tak juz nie robili. (1)
- 1 0
-
2019-04-09 13:00
Potrzebna jest kampania informacyjna. Na cały kraj.
- 2 0
-
2019-04-09 12:03
A mam takie pytanie do Was (1)
Przejeżdżam przez przejazd i nagle samochód/maszyna rolnicza/czołg się zepsuje i jest unieruchomiony na środku przejazdu (na przykład z powodu uszkodzenia zawieszenia). Pod jaki numer dzwonić do PKP aby ich ostrzec? Czemu nie podaje się do szerszej wiadomości żadnego numer alarmowego dla takich sytuacji?
- 1 0
-
2019-04-09 12:56
Numer alarmowy
Wystarczy dzwonić na 112. Na każdym przejeździe kolejowym jest żółta naklejka z indywidualnym numerem tego przejazdu.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.