• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cupra Leon 1.5 i 150 KM - czy to ma sens?

Michał Jelionek
15 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (80)
Cupra Leon Sportstourer Cupra Leon Sportstourer

Cupra to marka samochodów, którą stworzono z myślą o dostarczaniu kierowcom frajdy z jazdy. To marka, która ma się kojarzyć przede wszystkim z nowoczesnym stylem i sportowymi osiągami. Czy znajdzie się w niej miejsce na bardziej ekonomiczne podejście? Właśnie przetestowaliśmy Cuprę Leona Sportstourera z najsłabszym, 150-konnym silnikiem pod maską.



Czy zdecydował(a)byś się na zakup Cupry z najsłabszym, 150-konnym silnikiem?

Zacznijmy od małego wyjaśnienia. Cupra od 2018 r. stanowi oddzielną markę, która została odłączona od Seata. Choć nadal w ofercie Cupry znajdziemy bazujące na Seacie modele - Leon czy Ateca - to tak naprawdę Cupra dąży do tworzenia wyłącznie swoich modeli.

Cupra ma się kojarzyć przede wszystkim z przebojowością, nowoczesnością i oczywiście ze sportem. I rzeczywiście tak jest, gdy spojrzymy na chociażby topowego, 390-konnego Formentora VZ5 czy pozostałe, ponad 300-konne modele w ofercie Cupry. Po tym, jak Cupra stała się samodzielną marką, wiele osób zacierało ręce na właśnie takie modele. Liczyli na piekielnie mocne, kipiące sportem samochody.

Ten obraz został nieco zachwiany przez słabsze wersje, które pojawiły się w ofercie Cupry. Wyglądają rasowo, ale niestety nie oferują sportowych osiągów. Jak zatem traktować chociażby bohatera tego artykułu, czyli 150-konnego Leona Sportstourera?

  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer

Słabsze Cupry to przemyślana strategia



Myślę, że to przemyślany ruch włodarzy Cupry. Doskonale zdawali sobie sprawę, że wchodząc na rynek jedynie z mocnymi, a co za tym idzie drogimi modelami będą marką niszową. A nie o to zapewne im chodzi. Dla przykładu, nie każdego stać na wydanie ponad 230 tys. zł za 310-konnego Formentora. Ale już nad zakupem Formentora oferującego 150 KM mocy, który wygląda równie rasowo co dwa razy mocniejsza wersja, a kosztuje blisko 100 tys. zł mniej, zastanowi się zdecydowanie więcej osób. I to jest świetne posunięcie osób zarządzających Cuprą.



  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer

Cupra Leon Sportstourer



Skupmy się jednak na Leonie Sportstourerze. Cupra w przypadku tego modelu oferuje silniki o pojemnościach 1,5 l i 2 l. Dostępne moce to: 150, 190, 300 i 310 KM. Do testów otrzymaliśmy najsłabszą wersję.

Silnik benzynowy 1,5 eTSI generuje moc 150 KM. Jednostka została zestrojona z 7-biegową automatyczną skrzynią DSG. Sprint do "setki" zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna to 218 km/h. Umówmy się - nie jest to demon prędkości. Ten samochód nigdy nie dostarczy wam tylu emocji, co mocniejsze wersje, ale z drugiej strony, czy 150 KM to mało? Do codziennego przemieszczania, ale i dynamicznego wyprzedzania na trasie w zupełności wystarczy.

Warto zaznaczyć, że to miękka hybryda (MHEV), dzięki czemu w zamian za brak zadziorności otrzymujemy świetny wynik zużycia paliwa. Podczas jazd testowych spalanie wyniosło 7,5 l benzyny na 100 km. Co w dzisiejszych czasach jest rezultatem bardzo przyzwoitym.

  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
Kod stylistyczny Cupry jest bardzo atrakcyjny dla oka. Zwraca na siebie uwagę. To zasługa ciekawej kompozycji kolorów i wstawek mających na celu nadać modelowi bardziej zadziornego designu. Projektanci przemodelowali przedni zderzak, dorzucili dyfuzor i atrapę poczwórnego wydechu z tyłu, dodali także miedziane wstawki, będące znakiem rozpoznawczym Cupry. Nie da się ukryć, że Leon z gamy Cupry wygląda zdecydowanie atrakcyjniej od swojego brata z emblematem Seata.

  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
  • Cupra Leon Sportstourer
Wnętrze raczej niczym nie zaskakuje. W oczy rzuca się duży znaczek Cupry na kierownicy, miedziane wstawki i przeszycia w sportowych fotelach.

Cennik Cupry Leona Sportstourera z bazowym silnikiem 1,5 i manualną skrzynią biegów startuje od kwoty 134 700 zł. Za miękką hybrydę i automatyczną skrzynię biegów trzeba zapłacić co najmniej 149 tys. zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 169 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Cupra Plichta z Gdańska.

Miejsca

Opinie (80)

  • (2)

    150 konia to ma biedna dacia duster i wcale nie idzie z tym marketing jakie to super sportowe auto.

    ludzie decydujacy sie na cupre to jednak nie maja pojecia o motoryzacji

    • 26 23

    • dokladnie

      150 km, to ma teraz kazdy lepszy samochod, a nie 'usportowione auto', to tylko slaby marketing, rasowe sportowe auta maja motor z moca od 450KM-500KM

      • 5 7

    • Ci co znaja sie na motoryzacji nie kupuja aut

      ze stajni VW.

      • 7 2

  • 7,5l/100km dla hybrydy to nie jest żaden przyzwoity rezultat...

    Zwykła benzyna (bez silniczków i bateryjek) potrafi palić porównywalnie lub nawet mniej, np. w Tipo kombi czyli w podobnej budzie.

    • 13 0

  • fajna, artykuł mnie przekonał

    kupie se

    • 4 3

  • (2)

    Szczerze? Dla kogo? Każdy interesujący się motoryzacją wie, że Seat Cupra to były topowe wersje LEONA (silniki cjxa, cjxc, cjxg czy V6 BDE). Żadne 150 KM, bo tyle wyciągała zwykła cywilna wersja TDI a nie cupra.
    Chyba, żeby się pokazać "że ja mam cuprę" ale weryfikacja na trasie następuje dość szybko. To jak znaczek AMG na mercedesie w najsłabszym dieslu. Kierowca musi się dowartościować.

    • 17 0

    • A co jak ktoś kupi, bo mu się podoba i w d... ma te osiągi?!

      • 2 0

    • Na czym polega ta weryfikacja na trasie?

      Mówisz o jakimś wyścigu, tak? Bo chyba nie o trasie Gdańsk-Gdynia po pracy, nawet po obwodnicy?

      • 2 0

  • 9 sekund do 100 km/h to ja jadę Sharanem

    • 6 3

  • 169k zl za budżetowe kombi? (2)

    Realnie ten samochód jest wart góra 79k zł (i to z racji wyposażenia). Bazowa wersja może 55k zł.

    • 10 4

    • Obudź się, jest 2023

      • 7 0

    • i tyle kosztuje, ale dla człowieka a zachodu

      • 0 0

  • tylko vw

    w tedeiku

    • 1 0

  • jeż chciałem kupić (2)

    ale GWE, nie...podziękuję

    • 2 2

    • ale wiesz, że samochód nie wyjeżdża z fabryki z wejherowską rejestracją? (1)

      • 1 1

      • Skąd wiesz?

        • 1 0

  • to jest fajny silnik ale może dla ibizy cupra i to 20 lat temu

    • 1 1

  • Kiedyś się prychali że Skody Octavii RS (3)

    Teraz się śmieja z Cypru od Seata.
    Tymczasem sami g*wno mają a jak już to na wynajmie od firmy leasingowej gdzie nie stać ich na tarczę hamulcowa do ich 'uh ah bogatego vulvo'.

    • 5 3

    • Uwaga, bo to moze byc dla Ciebie szok, ale golasom firmy leasingowe samochodow nie rozdaja. Tylko nie poplacz sie. (1)

      • 1 1

      • Tu mozna tylko plakac nad tym co ze soba reprezentujesz. A najbiedniejszy ten biznesmen co wymienia auto leasingowane co 4 lata. Bieda w glowie, szkoda gadac.

        • 2 0

    • Skoda to stan umysłu. 1 zwój nerwowy.

      Wiec nie bój żaby

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Midibus widoczny na zdjęciu przejeżdża przez:

 

Najczęściej czytane