• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • żaden tristar nie pomoże.. (9)

    powinni zrobić bardzo długi lewoskręt w stronę zaspy oraz drugi pas w przeciwną stronę.

    Jak się dwa pasy schodzą w jeden to żaden system nie pomoże, bo Ci skręcający w lewo blokują auta jadący prosto i całość stoi.

    • 136 8

    • też mi wielki korek 700m

      takich korków w Gdańsku jest codziennie sporo - choćby 3 maja
      trzeba poprostu swoje odstać i tyle, albo zmienić.
      Tunel zachęca do jazdy "dołem", zbudowanie w tym miejscu nawet 2 pasmówki do samej Gdyni jej nie odkorkuje, przez chwilę będzie lepiej, ale przyciągnie to kolejnych zachęconych szerokoą drogą krótszą niż jazda obwodnicą, przez co efekt będzie odwrotny od docelowego, nawigacje będą kierowały na ta drogę, droga się zapcha. Drogi budować/poszerzać tylko w stronę obowdnicy i przyszłej metropolitalnej, a nie wzdłuż osi miasta

      • 0 1

    • w lewo bez szans (1)

      Ci w lewo nie mają szans. jak mają skręcić bez świateł dedykowanych dla nich?

      • 18 1

      • dedykowac to mozna piosenke...

        Nie kazde angielskie slowo brzmiace podobnie do polskiego oznacza to samo, co sadzisz :)

        • 1 0

    • dokladnie (3)

      Dokładnie jest tam tyle miejsca po obu stronach jezdni że za naprawdę nie wielkie pieniądze można bylo by poszerzyć jezdnie do dwóch pasów w obu kierunkach ,niezlikwiduje to korków do zera ale na bank poprawiło by płynność ruchu w tym rejonie nie trzeba być inżynierem żeby to zrozumieć

      • 10 0

      • Mieszkańcy sobie nie życzą i protestują (2)

        • 3 2

        • (1)

          Bo to polskie kołtuństwo blokujące rozwój. Na całym świecie jest mnóstwo dróg wilopasowych przy plaży. I to nie w odległości kilometra od plaży, ale bezpośrednio przy plaży.

          • 3 4

          • żadne polskie kołtuństwo

            Słyszałeś o czymś takim jak Nowa Kościuszki (Nowa Gdańska) ??

            Miała być to ulica łącząca wylot z Tunelu z Nową Słowackiego (żołnierzy wyklętych).
            Inwestor oszukał mieszkańców Zaspy bo w decyzji środowiskowej nie było mowy o takim ruchu na Jana Pawła II - który miał właśnie odbywać się po Nowej Kościuszki.

            • 2 0

    • skrzyzowania

      szkoda ze skrzyzowania obwodnic oraz obw poludniowej i tr sucharskiego zupelnie nie są dostosowane do panujacego tam ruchu, nawet przy stosunkowo niewielkim natezeniu wszystko sie korkuje, za krotkie pasy do wlaczania sie do ruchu

      • 2 0

    • jak dlugi?

      • 2 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Korek na Czarnym Dworze z lotu ptaka

    przejście podziemne + rondo

    Zmienić się może poprostu zrobić dwa przejścia podziemne na plażę i niedaleko stacji papaliw. A zamiast skrzyżowania i świateł poprostu zrobić rondo i ruch będzie płyny ???pozdrawiam

    • 1 1

  • (8)

    Zamiast Tristara wystarczyło zrobić sekundiki na światłach jak np w Wrocławiu.

    • 92 23

    • z ust mi to wyjąłeś... (1)

      Wyświetlacze odliczające do czerwonego i zielonego to genialne i w stosunkowo proste (tanie) rozwiązanie. Dzięki temu kierowcy, o ile mają oprócz gumki między uszami odrobinę rozumu, mogą sami w znacznym stopniu upłynnić ruch.
      Mi cholernie brakuje tych wyświetlaczy.
      Pozdr.

      • 5 2

      • najbardziej ruch upłynni podwyżka cen paliw o 50%

        • 3 0

    • (2)

      dopiero teraz pis zalegalizował sekundniki. wcześniej były nielegalne.

      • 2 1

      • (1)

        Niby były nielegalne a w Toruniu chyba je już jakieś 20 lat temu widziałem. Zresztą - progi na trasach komunikacji miejskiej też są nielegalne, a UM Gdańsk się tym nie przejmuje.

        • 1 1

        • Tam gdzie jeździ komunikacja

          są progi wyspowe, autobus przejeżdża bez zwalniania, osobówki zwolnić muszą.

          • 1 0

    • We Wrocławiu na ul Ćwiartki koło kamienicy 3/4

      przy sklepie "U Stasia" jest taki sekundnik i Boczek nigdy nie może zdążyć.

      • 3 1

    • Zgadzam się to trochę pomaga (1)

      Są dużo szybsze 'starty' spod świateł.

      • 19 1

      • Tristar

        Jesli Tristar daje 3-5% poprawy plynnosci, to te liczniki sa tansze i pewnie powyzej 5% uplynniaja ruch bo mamy glownie problem z ruszaniem na zielony. Przewaznie odstepy miedzy autami sa po kilka metrow :/

        • 9 1

  • Korki... (8)

    Były, są i będą, drogi budowane w latach 80- tych i wcześniej, więc cudów nie oczekujmy. Jedna droga zielona Nic nie zmieni, korek zmieni miejsce na styku Gdańska i Sopotu. I dalej będą narzekania. Dróg o większej przepustowości brak, samochdów przybywa, a system ukiczny nie jest z gumy i tyle w temacie. Potrzeba kilku dróg zielonych, czarnych, niebieskich i innych w różnych miejscach miasta aby taka ilość aut osobowych i ciężarowych mogła płynniej się poruszać, cała filozofia. Ktoś z władz decyzyjnych przespał kilka ładnych lat i mamy to co mamy...

    • 67 23

    • Ruch z miasta sie wyprowadza a nie wprowadza ,niebuduje sie autostrady w centrumdzielnicy (2)

      We wszystkich miastach zachodnich sie ruch aut ogranicza!!

      • 12 1

      • Kompleks zachodu (1)

        od kiedy oni sa tacy idealni? po 2wś kupa wpompowanej kasy ktora juz przejedli i teraz sie sypia.

        • 1 3

        • moze i nie sa idealni, ale juz sie wyleczyli z glupiego myslenia o rozwiazaniu problemow komunikacyjnych za pomoca samochodu

          Samochody sa dobre, ale maja okreslone rozmiary. W przypadku duzych miast po prostu nie ma mozliwosci zapewnienia kazdemu opcji poruszania sie wygodnie samochodem.

          To tak, jakby chciec zmiescic 1000 osob w mieszkaniu 30m kw. Nikt nie jest tu niegoscinny. To po prostu fizycznie niemozliwe. A nawet jesli jakims cudem upchnie sie, to nikt nie bedize w stanie sie ruszyc, nie mowiac o tak prostych sprawach jak pojscie do ubikacji.

          • 3 0

    • (4)

      W Gdańsku jest wystarczająca ilość autostrad. Jest po prostu za dużo aut. Jedynie co trzeba zrobić to połączyć czarny dwór ze Słowackiego Nowa Kościuszki rozwiąże problem. A w tymmiejscu postawić na komunikację miejską - tramwaj łączący Brzeźno z Przymorze małe. Koniec z dyktatura blachosmrodow. Jestem kierowcą ale to co robi lobby blachosmrodow to jest dramat. Tylko rozczenia, żeby było mi jak najwygodniej pierdząc w aucie jadąc 100km/h przez miasto

      • 26 10

      • wystarczająca ilość???? (3)

        chyba jesteś z jakiejś wiochy i tam może i wystarczy jedna droga na pole.
        Zobacz goglemaps jak wyglądają drogi i autostrady np. w Niemczech.
        My mamy zaledwie kilka asfaltowych uliczek, które gdyby nie Gierek to w ogóle by ich nie było. A komunikacja wiejska to jakaś pomyłka.

        • 17 20

        • Czy w tych cudownych Niemczech przypadkiem autorady nie sa poza miastem?

          Ludzie rozumiem maja mieszkac przy Szadolkach, a autostrade puscimy w tak niezwykle perspektywicznym miejscu.

          Dobry pomysl.

          • 2 0

        • (1)

          A nie? Ruch w Gdańsku jest najszybszy ze wszystkich dużych miast, wszędzie 2 lub 3 pasy. Miasto jest rozwalone przez przelotowki akademia Grunwaldzka, nowa Słowackiego itp, nie ma ciągłej struktury. Nie można budować kolejnej autostrady w pasie nadmorskim, wystarczy dociągnąć dwa pasy do Słowackiego. Budowa i rozszerzanie dróg to droga do nikąd.

          • 13 10

          • Nie chcę mi się rozmawiać z debilem, jak pierwszym argumentem w dyskusji jest pochodzenie z wiochy tudzież nie. Frustrat

            • 6 7

  • Kilka lat budowano tunel (6)

    Czemu w tym czasie nie powstała poszerzona Zielona Droga? Teraz wielkie zdziwione oczy i niedowierzanie - wow, korki

    • 182 23

    • moze lepiej zaplanowac caly fragment miasta jaki moze tam powstac, a nie tylko jedna droge?

      Na terenach miedzy Brzeznem, Wrzeszczem i Letnica zmiescic sie moze kolejna dzielnica wielkosci Zaspy.

      Przemyslec, zaplanowac, a nie po prostu jak slepi glupcy zbudowac autostrade, aby ludziom spoza miasta sie zylo dobrze. Popelniono taki blad z Poludniem, teraz wszyscy na tym cierpia, a teraz robia, co moga, aby znowu tu zniszczyc potencjal miejsca.

      Gdansk jest rzekomo nad morzem. Odpowiednia zabudowa w tym miejscu naprawde moglaby sprawic, ze by sie to czulo. W tym miejscu pieniadze leza doslownie w blocie. Albo je podniesiemy i Gdansk zyska swietna dzielnice blisko morza, albo zbudujemy eksterytorialna trase szybkiego ruchu.

      • 0 2

    • (3)

      Bo był krzyk, że mieszkańcy nie chcą drogi odcinającej osiedla od zieleni. Poszukaj - były artykuły

      • 16 5

      • (2)

        I tak będą po dwa pasy w każdą stronę. Na estakadach czy bez. Dziecinnada z tymi niby protestami. Odwlekanie o rok czy dwa tylko zaszkodzi

        • 5 11

        • (1)

          ta droga nie powstanie w tym stuleciu. nie licz na to

          • 7 3

          • Powstała by odrazu gdyby nie protesty, które ciągle trwają

            • 5 4

    • bo to robią

      idioci którzy mają papierek z politechniki

      • 22 12

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Korek na Czarnym Dworze z lotu ptaka

    Rencista 974

    Aby zlikwidować korki na czarnym dworze jest tylko jedno wyjście. Zamknąć tunel pod martwą wisłą.I po temacie.Gdy go nie było nie było mowy o zakorkowaniu czarnego dworu. A teraz większość kierowców korzysta z tunelu.Druga sprawa . Należy budować skrzyżowania bezkolizyjne,przejścia dla pieszych podziemne.A nie idą na łatwiznę . Więc do roboty panowie i budujcie z głową i przyszłościowo.

    • 2 1

  • Tristar sristar ! 132 miliony straconej dotacji na przebudowe kartuskiej (5)

    Przez niekompetencje urzedasow !! Dramat!

    • 159 16

    • Tristar może jedynie trochę usprawnić ruch (4)

      Ale do tego potrzeba jeszcze sporo zainwestować w drogi. Czyli połączyć bezpośrednio Trasę Słowackiego z Trasą Sucharskiego, wybudować Drogę Zieloną w przekroju dwujezdniowym, dalej połączyć ją przez tunel pod Pachołkiem ze Spacerową ( oczywiście poszerzoną do dwóch jezdni) i dociągnąć ją do Obwodnicy Zachodniej i dalej do przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej- którą mało, że oczywiście też należy wybudować, to jeszcze skomunikować z przyszłą Trasą Kaszubską. Wybudowanie Kartuskiej do granic miasta powinno również nieco odciążyć ruch. Co do Drogi Zielonej- to żeby była mniej uciążliwa dla mieszkańców można ją wybudować w 2 metrowym wykopie ( nie jest to łatwe ze względu na podmokły teren w okolicach dolnego tarasu, do tego z wybranej ziemi można usypać po obu stronach drogi 2-3 metrowe wały- aby nie trzeba było stawiać szpetnych ekranów- chowając ją niejako ze swoim hałasem). Na wałach, po ich zewnętrznych stronach proponuję nasadzenia, zieleńce skwery itp. Przejścia dla pieszych nad Droga Zieloną proponuję puścić górą w formie szerokich, deptakowych wiaduktów, także z zielenią choćby w donicach. Dopiero do tak stworzonego systemu dróg Tristar może się na coś przydać. O gruntownych remontach wielu istniejących dróg nie wspominam, bo to jakby oczywiste. Pozdrawiam.

      • 18 4

      • bzdura do sześcianu Gustafie (1)

        Budowa większej ilości przelotówek w mieście ma powodować usprawnienie ruchu? Teza postawiona na głowie. Nie powinno się zachęcać do grzania przez tereny rekreacyjne miasta, a wręcz odwrotnie. Jasne, wpuścmy w pas nadmorski tiry, warszawkę lecącą na Hel, wszystkie ościenne gminy, a miasto stanie calutkie od wlotu do wylotu i żadne wykopy tego nie zmienią. Przelotówki tylko poza miastem, a dojazdy do nich w tunelach, proszę bardzo ile chcąc. Tristar to kolejny miś na miarę naszych czasów i to zdaje się jego główna rola. Mam wrażenie, że zwolennikom tranzytu i miejskich przelotówek wciąż mało procentów za kolejne konsulatcje. O Nowej Gdańskiej i Kościuszki cisza, za tania, nic się na tym nie ukręci?

        • 6 4

        • Chyba jednak nie wiesz co piszesz gobi

          Właśnie "budowa większej ilości przelotówek w mieście ma powodować usprawnienie ruchu", zwłaszcza gdy wybudowano Trasę Słowackiego czy Sucharskiego, które wpuszczają ruch do miasta i nagle kończą się wąskimi gardłami. To oczywiście generuje powstawania korków, w których jazda polega na ciągłym podjeżdżaniu po kilka metrów i hamowaniu. I w tym tkwi problem- samochody emitują najwięcej hałasu i spalin podczas ciągłego ruszania... przy prędkości około 60- 70 km/h hałas ( sprawnych oczywiście ) samochodów jest mniejszy, produkcja spalin również, a na pewno mniejsza niż podczas "korkowej" jazdy. Miasto powiedziało A to powinno powiedzieć B- w postaci dokończenia wspomnianych przeze mnie dróg. Masz prawo myśleć inaczej- ale na litość boską nie mieszaj tematów. Nawet jeśli powstały by owe drogi to i tak warszafka ani tiry nie będą się pchać przez dolny taras miasta, gdzie i tak byłoby spowolnienie ruchu do 60- 70 km/ h, tylko pojadą obwodnicami, które oczywiście należy wybudować. Tyle w temacie. Pozdrawiam.

          • 3 0

      • Dróg za mało za to stadion piękny z super rata miesięczna , (1)

        • 9 6

        • Gdyby nie ten stadion i Euro to byś miał jeszcze mniej dróg wiec nie marudź

          • 4 2

  • tunel

    powstał tunel i korki z centrum przeniosły się w pas nadmorski... brawo!!!!

    • 2 2

  • TRISTAR TO JEDNA WIELKA ŚCIEMA... (2)

    Bez kitu.. Znam temat prawie od początku.. Projekt Tristar był ciekawą koncepcją, zakładającą wykorzystanie nowych technologii w celu ułatwienia nam życia.. Projekt był sensowny, wykonała go doświadczona firma i pomimo, iż w momencie rozpoczęcia postępowania widać było że końcówka dokumentacji była robiona naprędce to jednak trzymał się to kupy. Projekt zakładał wykorzystanie sprawdzone rozwiązanie renomowanej firmy.. I co? I stało się klasycznie po polsku.. ktoś położył tańsza ofertę, zaczął próbować zrobić to samemu.. wykorzystując rozwiązania dopiero wchodzących na europejski rynek chińskich firm i pisząc do tego własne, średnio udane oprogramowanie które do dziś nie działa prawidłowo.. (może dlatego, że większość programistów do naprędce zatrudniani studenci 2,3 roku). Ktoś przytulił niezłą kasę, stworzono jeszcze dodatkowo spółkę do obsługi i rozwoju tego ustrojstwa.. a wszystko za nasze pieniądze.. I co dalej?
    Na mieście w końcu zaczęły działać tablice informacyjne.. które nie dają mi totalnie nic, porównując z darmowymi mapami google.. Tristar miał spinać też komunikację miejską.. bilety, uprawnienia, ceny.. myślicie, że działa to prawidłowo? ;-)
    O analizie wykroczeń drogowych nie wspomnę.. Pomimo pięknych założeń nawet przejazd na czerwonym świetle (na skrzyżowaniach które miały być tym objęte) absolutnie nie poskutkuje jakimkolwiek mandatem.. o pomiarze prędkości i innych możemy zapomnieć.. Przyjęte rozwiązanie technologiczne nie umożliwia identyfikacji tablic rejestracyjnych :-D :-D :-D Nie wspomnę już o innych bajerach które tam miały być.. statystyki, analizy... pffff
    A teraz najlepsze nikt nie mówi ile kosztuje bieżące utrzymanie.. konserwacje, eksploatacja? Ponieważ zastosowane urządzenia to "tanie chińczyki" za ok 2-3 lat będzie jeszcze ten system czekała wymiana urządzeń obrazujących.. kupa kasy.. a wszystko przez pazerność wykonawców i niekompetencję odbierających system urzędników.. Uważam, że sprawa ta powinna zostać dogłębnie rozliczona a wyniki takiego postępowania upublicznione.. a nie tak jak teraz prawie nic nie działa, a obawiający się o stołki urzędnicy udają że nic się nie stało.. licząc, że w końcu uda się to postawić na nogi.

    • 8 1

    • To nie brak niekompetencji tylko pazerność była powodem odbioru tego nieprzydatnego szajsu.

      • 0 1

    • ...

      Oj tak znasz, tak znasz szczegóły i tajemnice.. Czyżbyś należał do sławetnej grupy "wydymanych" instalatorów z trójmiasta i okolicy.. Jak tak to wyciągnij wnioski.. takie wielkie podmioty jak Q____S____ zupełnie się nie liczą z takimi maluchami.. praktyki mają jakie mają.. Podpisując z nimi umowę myślisz, że Boga za nogi złapałeś.. a potem zaczyna się rozliczanie.. a Ty zaczynasz się zastanawiać co podpisałeś..

      • 3 3

  • złapać króliczka na czerwonym (1)

    Tristar zapewnia zaliczenie wszystkich czerwonych świateł na drodze.

    • 8 2

    • na czerwony możesz jeździć..

      nic Ci nie grozi.. przynajmniej ze strony systemu..

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane