• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • W Holandii jechałem sam na drodze w nocy. (2)

    150 metrów przed skrzyżowaniem zapalały się dla mnie zielone na tym pasie którym się poruszałem.Zmieniałem pas na próbę i szybko zapalały się zielone na tym pasie a na poprzednim czerwone ponownie.
    I nie ma tam żadnego systemu a każde skrzyżowanie działa indywidualnie bez zatrudniania pociotek sterującym ruchem jak u nas w Gdańsku co nie przynosi żadnych rezultatów.
    Czy naprawdę u nas są sami idioci i nie widzą że i w nocy się stoi na czerwonych będą samemu na drodze w mieście?

    • 5 2

    • Kiedys bylo zolte w nocy (1)

      Jakis czas temu musialem ruszyc w trase o 3.45. Wyjezdzam na grunwaldzka i stoje co 200 metrow jak debil, kolo tych biurowcow. Na horyzoncie zywego ducha a ja mam czerwone. Po 5 tych swiatlach stwierdzilem ze mam to w d... i jechalem na czerwonej fali

      • 5 1

      • zoom

        Bo to jest polowanie na czerwonych światłach, a nie pomoc dla kierowców i środowiska.

        • 3 0

  • Tristar nic nie zmieni bo nie działa (2)

    zwłaszcza w Szczurogrodzie

    • 6 1

    • cpn

      Tam gdzie 'działa' zawsze się pogarsza. Wydłuża czas podróży i zwiększa spalanie.

      • 0 1

    • buahahahaha

      • 1 1

  • urzędnicze błędy

    Pomimo sporych możliwości terenowych, węzły nadal budowane są na przedwczoraj. Dla przykładu: węzeł Kartuska-Łostowicka, aż prosił się o rozwiązanie dwupoziomowe. Urzędnicy miejscy postanowili jednak zamknąć możliwość rozsądnego rozwiązania, pozwalając na postawienie czarnego biurowca 3 metry od jezdni. Takich miejsc jest w mieście więcej.

    • 1 1

  • Tym systemem po wyborach i innymi wynalazkami w Gdańsku,powinien się ktoś zająć..

    Zakup tego systemu przypomina zakup Carakale albo zużytej taśmy produkcyjnej wrotek za komuny bo za granicą kontrakt podpisał minister zdrowia nieobeznany w temacie ponieważ była jego kolej na wyjazd zagraniczny.
    Czekam kiedy przestaną używać słowa o nie gospodarności i zaczną nazywać sprawy po imieniu.

    • 3 1

  • rondo pomorska subislawA (2)

    Ten tristar...Badziewie, gdyż czekając na rondzie jak się jedzie do auto partnera w okolicach Daves pizza , to można czekać z 2-3 min na zmianę jednych świateł .Moze operator w TriStar :) idzie w tym czasie na kawę ,lub zapalić bądź za potrzebą lub zrobić kanapke z serem .Ciekawe czemu taj sue czeka.Te zmiany wpływają jedynie na 5% przyspieszenie ruchu nie więcej niestety

    • 3 0

    • Jeżeli jesteś sam na drodze powinieneś mieć natychmiast zielone bo to powinny oceniać urządzenia elektroniczne na samym skrzyżowaniu a nie pociotek układu Gdańskiego gdzieś przy monitorze.

      • 2 0

    • guahahahaha

      • 2 0

  • (2)

    Są inne trasy, nikt wam nie każe jeździć czarnym dworem i tunelem. W dzień roboczy w godzinach szczytu przez centrum na Przymorze jedzie się 10 minut, a wy fr****y sobie stójcie w korkach.

    • 5 6

    • Idź sobie weź cos na obniżenie samooceny bo masz ja na wyrost z tego wynika co puszesz , ze jedzie się 10 min, może rowerem po chodniku :)

      • 0 1

    • He he fakt

      Teraz highwayem (Grunwaldzką) jest szybciej

      • 2 0

  • Droga zielona (3)

    Powinni zrobić ją w formie estakady nad pasem nadmorskim.
    Wjazd przy Hallera i zjazd na Pomorska, drogo wyjdzie, ale będzie bezpiecznie i bez korków, bo większość co jedzie na Sopot i Gdynia ominie co najmniej że cztery skrzyżowania.

    • 6 12

    • (2)

      To może estakada nad plażą od razu?

      • 5 0

      • W morzu

        • 1 1

      • Niezły pomysł

        • 1 1

  • Estakada lub obniżenie. (3)

    Proponuję zrobić estakadę nad Hallera i skrzyżowaniem z Zaspą z jej opadnięciem przed rondem z Dąbrowszczaków oraz ukończenie Słowackiego i po sprawie. Już słyszę krzyk z Jelitkowskiego Dworu.... Można też opuścić jezdnię na tym odcinku tak jak robią to np. w Czechach. plus dokończenie Słowackiego.

    • 8 2

    • (1)

      W tym rejonie nie da się "opuścić" ulicy bo to rejon ujęć wody. Niestety w skutek korupcji Gdańsk jest pozbawiany tereny pod ujęcia wody w przyszłości?

      • 3 1

      • a co ma obniżenie ulicy do ujęć wody?

        • 1 0

    • Fajnie by było

      ale znając życie, zaraz bezrobotni zieloni aktywiście miejscy zaczną pikietować z transparentami, że buduje się autostradę przez miasto.
      To już siedzi w ich głowach.
      To właśnie prze nich miasto odeszło od planów budowy czteropasmowej drogi na rzecz "Zielonego bulwaru".

      • 1 3

  • (2)

    Droga Zielona w standardzie 2x2 i dokończenie Słowackiego.

    Inaczej korki nie znikną.

    • 10 11

    • Dokończenie Słowackiego (1)

      czyli wybudowanie nowej Kościuszki, może niestety wiele nie pomóc.
      Nie wiem czy czasami jeździsz Słowackiegoo, ale ta trasa jest schrzaniona.
      Korki tworzą się przed wjazdem na wiadukty (przy Galerii), przy urzędzie, przy rondzie De la Salle, przy obwodnicy. Jak dokończą tą trasę (czyli wybudują nową Kościuszki) na pewno będzie tylko gorzej.

      • 6 0

      • Bo

        Jakiś geniusz projektowania wymyślił, że wiadukt może być jednojezdniowy na drodze dwujezdniowej

        • 3 0

  • Metro (1)

    Metro. Trzeba wybudować metro Ⓜ!!!!

    • 12 2

    • "Metro" już jest w postaci SKM i PKM

      Jeno fatalnie zarządzane - brak jednego biletu, dużej częstotliwości kursów (cecha metra), szybkich skladow

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane