• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • Plan taki (1)

    Rondo zamiast skrzyżowania (obrońców wybrzeża -czarny dwór ). Dodatkowo po 1pasie na calej dlugosci ulicy czarny dwór. Drugie rondo na skrzyżowaniu Jana Pawła z czarnym dworem. Korki zlikwidowane.

    • 15 5

    • Być może

      Ale żeby czasem nie działało jak słynne rondo w Żukago

      • 1 0

  • Mieszkancy (4)

    Mam nadzieje ze tzw zielona droga nie powstanie nigdy... mieszkam przy czarnym dworze i włos się jeży na głowie na sama mysl ze miałaby tu być dwupasmówka... co za idiota wymyślił żeby tak blisko parku i plazy budować drogę tranzytową!!!!!!!

    • 32 15

    • (1)

      Droga Zielona powstanie i pomoże odkorkować wielę dzielnic : Oliwę, Sopot, Osowę, część Przymorza.
      Idąc do parku nawet nie odczujesz ze sa tam 2 pasy, beda normalne przejscia dla pieszych tak jak jest teraz

      • 2 7

      • Niedoczekanie

        • 2 1

    • Popieram!!

      • 4 1

    • a co za idiota zbudował w tpk obwodnicę?

      • 1 4

  • Nie rozumiem problemów !!! To znaczy, nie rozumiem głupoty i uporu decydentów.

    Dokładniej - a dlaczego odcinka zielonej drogi przez Przymorze nie poprowadzić w płytkim tunelu ? Metoda niewiele droższa od drogi naziemnej, bo wykonywana metodą odkrywki, brak problemow z wentylacją, możliwość poprowadzenia tramwaju .... Najwyższy czas, panowie decydenci zacząć MYŚLEĆ !!! Kilkaset lat temu stać było decydentów na budowę kilkunastu kilometrów kanału Raduni, a teraz problemem jest 3 km płytkiego tunelu ? Czy władze sobie z mieszkańców kpią ? Czy może chodzi o zabudowanie obszaru pomiędzy drogą zieloną a morzem ? W każdym przypadku mieszkańcy na pewno na to NIE MOGĄ SIĘ zgodzić !

    • 4 2

  • Miasto kla (2)

    A gdzie połączenie pomiędzy ul.Hallera a ETC na Zaspie .Czy połączenie stadionu z lotniskiem nie miało być połączone drogą dwu pasmowa. Gdzie są ci oszuści co to obiecali.Teraz nie było by korków na Przymorzu.

    • 11 2

    • Oszuści

      Jeden już piastuje stołek w Targach Gdańskich. Uciekają z Magistratu na " wcześniej ustalone przez Budynia pozycje"....

      • 2 1

    • Ci oszuści to "totalitarna opozycja" firmująca Adamowicz i jego "niezliczoną liczbę mieszkań"?

      • 4 1

  • (1)

    Zielina droga pod ziemię, do tunelu. Tunel budowany w piaskach nie powinien być drogi. Dla pieszych dostęp do plaż i parków

    • 3 1

    • Ano.. z gotowych sekcji ukladanych w wykopie

      Idealna opcja

      • 3 0

  • Zrobic tymczasowe rondo

    I tyle

    • 4 1

  • Żaden tristar bie pomoże

    Ani Tristar, ani dodatkowy pas
    Wystarczyloby rondo na tym skrzyżowaniu. Miejsca jest dużo. Nie ma tam linii tram wiec nie trzeba sygnalizacji świetlnej. To samo zrobic na kolejnym dużym skrzyżowaniu na Dąbrowszczaków i już jest luz

    • 4 0

  • Tristar działa, predkosc przelotowa 130 km/h miastem (2)

    Gdy przy dworcu w gdańsku startujesz ze świateł trzeba rozbujać auto do 130 km/h wtedy do gdyni lecisz zieloną falą

    • 41 8

    • zielona fala przy 130km/h

      tak to fakt ..sprawdzcie.. ja w.Gdyni to dziala.. poza tym tristar ustawiony pod ZKM

      • 5 0

    • predkosc przelotowa

      Tak. To prawda.Kiedys jak swiatla byly "reczne" regulowane wystarczylo trzymac ok 60-70 km/h i przejezdzalo sie Gdansk Gdynia bez zatrzymywania.I wszyscy spokojnie jechali.Obecie idzie to zrobic tylko w nocy ale powyzej 120 km/ h.Co za idiota to programuje.A rada dla korkow- DOKONCZENIE NOWEJ SLOWACKIEGO.

      • 11 0

  • jesli odkorkuje tak jak odkorkował Grunwaldzką

    to niech lepiej wcale nie działa...

    • 2 2

  • droga

    Powinna powstac planowana nowa ulica Kościuszki od ronda na Al. HALLERA do nowego mostu przy Grunwaldzkiej na pewno część aut by się rozdzieliła.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane