• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • ten tristar to do wyciągnięcia kasy był stworzony

    do niczego więcej

    • 5 3

  • zaszybkie przełaczanie swiateł z zielonego na czerwone

    w strone tunelu na warszawe

    • 5 0

  • Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór? (2)

    Tylko druga jezdnia co najmniej do granicy z sopotem może rozwiązać temat korków na ul. Czarny dwór!!!

    • 6 5

    • My to rozumiemy ale durnie nie. (1)

      • 2 1

      • My to rozumiemy ale specjaliści i eksperci nie

        • 2 0

  • Tylko zwiększenie ilości pasów.

    Tylko zwiększenie ilości pasów do jazdy poprawi ruch na Czarnym Dworze. Od kilku lat na odcinku od Hallera do krzyżowania z Jana Pawła II są dwa pasy w stronę krzyżowania. Trzeba zrobić to samo w drugą stronę.

    • 5 6

  • Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

    Tylko wybudowanie drugiej jezdni i to co najmniej do wysokości hali widowiskowo-sportowej Ergo Areny na granicy Gdańska i Sopotu może rozładować korki na ul. Czarny Dwór!!!

    • 5 4

  • Ten chory system zwany Tristar jeszcze zwieksza korki !! (2)

    Tristar to porażka za grube miliony!
    Jego nieudolne efekty widać na drodze z Sopotu do Rumi jak to coś jest włączone to o zielonej fali można zapomnieć a wręcz ciągle jest czerwona !!

    W Krakowie wystarczą pętlę indukcyjne dużo tańsze i działające !
    Jedynym powodem tego Tristara jest kamerowanie kierowców żeby wystawiać mandaty !

    • 41 5

    • no cóż

      akurat w Krakowie jest ten sam system sterowania co w Gdańsku. Ale nie ma co czasu tracić więcej na komentowanie tych wszystkich bzdur.

      • 1 0

    • Ta, kamerowanie od razu :-D

      • 1 1

  • dam urzędasom radę ZA DARMO!!! (1)

    wystarczy przestawić światła na skrzyżowaniu Jana Pawła-Czarny Dwór z priorytetem dla Czarnego Dworu. Ruch od Jana Pawła na tym skrzyżowaniu nigdy nie był nawet 1/3 tego, co jedzie Czarnym Dworem

    • 30 2

    • więcej powiem

      cała trasa od tunelu do Chłopskiej powinna być na priorytecie. Ruch od Hallera też mizerny w porównaniu z Czarnym Dworem

      • 3 1

  • Urzędnicy nie zlikwidują korków. (1)

    Będą o nich debatować. Będą je pieścić i piętnować. Ale nie zarzyna się kury znoszącej złote jajka. Bez korków nie będzie wizyt w Kopenhadze i Detroit. Nie będzie sympozjów i debat w kurortach. I nie będzie nagród za wdrażane rozwiązania, które przenoszą korki w nowe rejony.

    • 13 1

    • Brawo za wypowiedź. Tak to właśnie niestety wygląda w tym chorym mieście.

      • 4 0

  • za kolmuny ręcznie światła były ustawiane na przelotowych trasach (1)

    tak by można trafiać na zielone na kolejnym skrzyżowaniu. Sristar jest zaprogramowany tak by zatrzymywać wszystkie samochody. Co na to zieloni skoro takie badziewie tylko zwiększa spalanie i CO2

    • 24 2

    • Zgadza się.

      Nie mamy jaj w ustawienia świateł. Po co coś nazywać rama komunikacyjną skóra światła na tej ramie ustawiamy 30 sek na 30 sek dla uliczki z osiedla. Z tego się tylko biorą zanieczyszczenia.

      • 4 1

  • 20 litrów na godzinę

    Czego nie zakorkują planiści gdańskiej komunikacji skutecznie i ostatecznie zakorkuje tristar.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane