• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czym podróżujemy po Trójmieście? Aut więcej, taksówek mniej

Szymon Zięba
3 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Rośnie liczba samochodów w Trójmieście. Na tysiąc mieszkańców w Gdańsku i Gdyni auto posiada około 650 osób, a w Sopocie - aż 760. Wciąż wiele pojazdów to maszyny ponad 20-letnie, choć na drogach coraz częściej spotkać można samochody także stosunkowo nowe, które mają mniej niż pięć lat. Sukcesywnie rozbudowywana jest także sieć buspasów oraz komunikacja miejska.



Zepsuł ci się samochód, a musisz dojechać do pracy. Jaki środek transportu wybierasz?

Samochodów na drogach jest coraz więcej i to trend, który dotyczy nie tylko Gdańska, Gdyni czy Sopotu, ale całej Polski. Mimo starań samorządów miast, by "wyprowadzić" auta z centrów aglomeracji, ruch rośnie i - jak wynika z prognoz ekspertów - rosnąć będzie.

To wnioski płynące z raportu Głównego Urzędu Statystycznego, który dotyczy sytuacji społeczno-gospodarczej w trójmiejskiej aglomeracji. Z badań ekspertów wynika, że wartość wskaźnika dotyczącego liczby zarejestrowanych aut na tysiąc osób jest coraz większa.

- Wielkość tego wskaźnika plasuje nasz kraj w ścisłej europejskiej czołówce, co w kontekście zrównoważonego rozwoju nie jest zjawiskiem pozytywnym, a z uwagi na jego szybkie tempo zmian niebawem Polska może znaleźć się w pierwszej trójce (w latach 2010-2018 omawiany wskaźnik dla Polski zwiększył się) - zauważają autorzy raportu.

Na drogach więcej aut, ale więcej tych starszych



Jak sytuacja wygląda w Trójmieście? Najwięcej zarejestrowanych pojazdów na tysiąc osób odnotowano w Sopocie - 782. W Gdańsku i Gdyni na tysiąc mieszkańców przypada po 650 aut.

Na lokalnych drogach wciąż jednak łatwiej spotkać auto ponad 20-letnie niż samochód, który ma mniej niż 5 lat (choć liczba stosunkowo nowych pojazdów rośnie).

Co ciekawe, po pomorskich drogach jeździ coraz mniej taksówek przy jednocześnie większej liczbie prywatnych samochodów.

Mniej taksówek na Pomorzu, ale nie w Sopocie i Gdyni



Analitycy GUS wskazują, że w 2019 r. w województwie zarejestrowanych było 7376 taksówek (o 131 mniej niż w 2018 r.). Na przewóz osób taksówkami wydano 7364 licencje (o 584 licencje mniej niż w 2018 r.).

W 2019 r. na terenie OMGGS (obejmuje Trójmiasto i kilkanaście sąsiednich gmin) zarejestrowane były 6783 taksówki (o 154 mniej niż w 2018 r.), co stanowiło 92 proc. ogólnej liczby taksówek zarejestrowanych w województwie pomorskim. Na przewóz osób wydano 6771 licencji (o 157 mniej w skali roku).

Czytaj też: Czy w Trójmieście jest za mało taksówek?

Wyjątkowe pod tym względem są Gdynia i Sopot, gdzie rok do roku taksówek było więcej. Podczas gdy w 2018 r. po tym pierwszym mieście kursowało 2260 aut z napisem "taxi", rok później było ich już 2313. Z kolei w Sopocie liczba taksówek wzrosła z 633 w 2018 do 713 w 2019 r.

Coraz dłuższa sieć buspasów na Pomorzu i w Trójmieście



Sukcesywnie rozbudowywana jest także komunikacja miejska, coraz więcej jest również buspasów.

Buspasy w Trójmieście



Na terenie OMGGS w 2019 r. buspasy mierzyły w sumie 13,3 km (o 6 km więcej w odniesieniu do roku poprzedniego oraz o 11,3 km więcej w odniesieniu do 2014 r.), co stanowiło 98,5 proc. łącznej długości buspasów w całym województwie.

Opinie (367) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Rowerofczków piana czas start (10)

    • 57 36

    • Po co się pienić? Wystarczy przestać się przejmować delikatnymi uczuciami kierowców. (2)

      Nie ma ścieżki rowerowej?
      Jedziemy metr od prawej po ulicy zgodnie z przepisami.
      Zastawiony stojak?
      Przeciskamy rower na siłę, co mnie obchodzi że komuś się drzwi porysują.

      • 8 18

      • Zacznie cię obchodzić, jak dostaniesz wyrok za niszczenie mienia.

        • 2 0

      • Własnie sie odezwał burak z blachosmroda i potwierdził wpisem ze nim jest

        • 0 1

    • Nie mierz innych swoją miarą, pieniaczu.

      • 10 10

    • Masz jakieś deficyty umysłowe? (5)

      Korzystasz z auta i cieszysz się z coraz większego ruchu na drogach? Gnijesz w korkach i wdychasz spaliny, rzeczywiście powód do radości! Gdybyś miał olej w głowie to byś się cieszył gdyby liczba aut malała, wtedy Ty jako użytkownik auta wszędzie miałbyś zapewniony sprawny i płynny przejazd.

      • 9 12

      • nie wiem kto wdycha spaliny. rowerzysta czy kierowca, który ma filtry kabinowe (4)

        • 5 3

        • Rower mija korek w kilka minut

          Samochód stoi w nim nawet godzinę

          • 4 4

        • Pokaż mi samochód z filtrem kabinowym HEPA, to pogadamy.

          Ba, jak chciałem do swojego dokupić, to zwyczajnie nie było. Tylko szmatki.

          • 3 2

        • rowerzysta z reguły oddycha powietrzem mniej zanieczyszczonym od powietrza znajdującego się wewnątrz samochodu (1)

          nawet takiego, który jest wyposażony w filtr.

          • 3 3

          • Tylko wtedy gdy jedzie drogą rowerową oddaloną od ulicy.Niestety ale drogi rowerowe w Ulicy promowane przez dzbanów

            są wyjatkowe szkodliwe i trują na maksa spalinami rowerzystów.

            • 1 0

  • Tymczasem Berlín - 360 samochodów na 1000 mieszkańców (30)

    Niemcy zazdroszczą Polsce dobrobytu. (albo my im polityki miejskiej i komunikacji publicznej)

    • 59 24

    • (16)

      Berlin chyba ma metro. Chętnie bym jeździła metrem, ale nie ma stacji w mojej dzielnicy.

      • 49 5

      • (12)

        Tłumaczenie każdego lenia samochodowego to nierealny środek transportu. W Warszawie kierofczyki też gadają, że chętnie by się przesiedli na metro, ale akurat do nich nie dociera. Co za pech.

        • 18 38

        • Oczywiście przy zakupie mieszkania:

          "Kto będzie biedakomunikacją jeździł, lepiej taniej za metr mieć"...

          • 11 6

        • (8)

          Ile linii metra ma Berlin a ile Warszawa?

          • 26 4

          • Wyobraź sobie wycie przyspawanych do kierownicy po ogłoszeniu: (6)

            "Wstrzymujemy inwestycje w drogi na 3-4 lata i budujemy za te pieniądze porządną sieć metra".

            • 14 19

            • (1)

              Co to znaczy wstrzymujemy? Chyba się planuje z wyprzedzeniem na co się wydaje pieniądze publiczne, w normalnym mieście przynajmniej. No ale nie u nas. U nas tu się pogrzebie, tam się pogrzebie, tu się rozkopie i zostawi, tu się poprawi poprawiane rok temu itd.

              • 12 4

              • Znaczy nie ma pieniędzy na dopłaty dla kierowców i rozbudowę metra w dobrym tempie na raz.

                Cudów nie ma - gdzieś ciąć trzeba.

                • 4 8

            • W Gdańsku wstrzymali inwestycje o 10 lat i nic nie budują, bo PKM nie powstanie. Pamiętaj, że użytkownicy dróg to też piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji.

              • 10 1

            • Obecnie "inwestycje drogowe" w Gdańsku to zwężanie dróg, budowa bezsensownych przejść dla pieszych obok tuneli (1)

              i malowanie farbą buspasów i pasów rowerowych. Na każdej z tych "inwestycji" kierowcy tracą. Ja bym się cieszył nawet jakby je wstrzymali bez budowy sieci metra.

              • 13 9

              • Ja tam widzę zwężanie pasów pod parkingi.

                I bezsensowne utrzymywanie tuneli w miejscach gdzie jest 50km/h.

                • 4 3

            • Jeżdżę terenówka możesz wstrzymać naprawy realizacje i co chcesz

              • 2 0

          • Czy du ju noł: schemat linii metra w stolicy katolickiego państwa ma kształt krzyża.

            • 4 3

        • No i mamy komentarz o kierofczykach. Dziękuję, można się rozejść

          • 8 3

        • Przesiadłem się

          Zamiast dojeżdżać 15-20 minut autem to dojeżdżałem 1,5h autobusem.
          Komunikacja miejska w Gdańsku ssie. Tak samo jak 10 lat temu.

          • 1 1

      • Trójmiasto ma SKM po której kiedyś jeździły pociągi berlińskiego S-Bahnu

        Przypuszczalnie w Berlinie jest większa liczba lub nawet procent mieszkańców nie mieszczących się w promieniu 10 minutowego spaceru do stacji metra. Kluczem sukcesu polityki komunikacyjnej Berlina jest restrykcyjna polityka parkingowa: nie ma sensu posiadanie samochodu, za parkowanie którego trzeba płacić. Skądinąd kampanie informacyjne wyraźnie wskazują mieszkańcom tego miasta, że można albo tracić pieniądze na szukanie wolnego miejsca do parkowania samochodu, albo zgodzić się na obciążanie użytkowników samochodów kosztami, które posiadanie i użytkowanie samochodu generuje. U nas nadal wielu mieszkańców uważa, że zakup np. trzeciego samochodu w rodzinie stwarza automatycznie prawo do domagania się od miasta zapewnienia darmowego miejsca do parkowania - i to nie tylko przed domem.

        • 2 8

      • Problem polega na nierzetelnych danych!

        Problem polega na nierzetelnych danych GUS-u i CEPiK. U nas wiele aut jest niewyrejestrowana ze statystyk stąd takie ilości złomów w wieku 21+ lat. Przecież nikt nie uwierzy że ponad 1/3 jeżdżących po ulicach pojazdów jest z tej kategorii (a w Sopocie 49%)!
        Gdyby tak było, to co większość z nich musiałaby mieć czarne tablice, a na drogach co i rusz widzielibyśmy maluchy, polonezy i daewoo tico...

        • 4 6

      • W trójmiescie masz dzbanie skm!! tu nie chodzi o metro tylko o brak bbuspasów i beznadziejne tramwaje

        • 0 0

    • Kopenhaga 210 na tysiąc (4)

      • 16 4

      • (1)

        Kopenhaga to widać miasto ubogich

        • 15 5

        • Jak cała Europa Zachodnia.
          Nie to co Wielka Bolzka.
          Wiem, bo widziałem w TVP.

          • 11 9

      • Akcyza na auto 100% (1)

        I problem z głowy

        • 12 10

        • No niestety nie.
          Jeszcze trzeba mieć dobrze działającą komunikację publiczną i infrastrukturę rowerową.
          Kij i marchewka. Kopenhaga ma jedno i drugie dobrej jakości.
          (rewelacyjne miasto, swoją drogą)

          • 18 2

    • (1)

      weź jeszcze napisz, że w Amsterdamie jest fajnie i w Tokio. Zdarta płyta.

      • 6 2

      • Nie jest, dużo kolorowych.

        • 4 1

    • Biedota co jom niestać na ałto

      • 2 1

    • zastanów sie co piszesz (1)

      W Berlinie masz SKM kę , tramwaje, autobusy i metro . Wszytsko jest ze sobą tak dobrze skomunikowane, że chodzi jak w zegarku. Byłem w 2019 w Berlinie wprawdzie przyjechałem tam samochodem, ale samochód przez cały mój pobyt stał w garażu hotelowym , ja zaś poruszałem sie kounkikacją zbiorową z 87 letnim ojcem . Np. spod hotelu ok. 50 m do przystanku właściwie tylko przejść przez jezdnię zaraz przystanek tramwajowy . Tramwaje co 2-3 minuty. Dwa przystanki i jesteś pod stacją skm Aleksaberplatz. Tramwaj ma przystanek przy wejściu do dworca , brak różnicy miedzy wyjściem z tramwaju a peronem. Po przejściu ok. ok. 20-30 schody lub winda na perony bądź kolei regioanlnych bądź SKM, ktoira jexdzi co 2 minuty w szczycie. Przy wsiadaniu z peronu pociąg idelanie dopasowany do krawedzie peronu tak, że można wjeżdżać samodzielnei wózkiem inwalidzkim. Po wyjściu z skm znowu komunikacja z metrem lub inna linią skm. Wszedzie na peronach działające windy. Porównaj ro sobei z Gdanskiem, Sopotem lub Gdynią i znajdziesz odpowiedź na pytanie dlaczego ludzie tutaj jazdę samochodem. Z autobusu lub tramwaju , aby się przesiąść na SKM musisz biec kilkaset merów po schodach , przy wsiadaniu z peronu zieje dziura, gdyż nikt nawet niezauważył tego problemu ( nowe skm też nei są dopasowane do peronu) Poza tym w Berlinie tez są korki na ulicach

      • 10 2

      • ciekawe: jakie wnioski?

        czy widzisz sens poprawy komfortu i bezpieczeństwa do stacji SKM w Trójmieście dla pieszych i rowerzystów? Czy poprzesz ideę wymiany taboru SKM tak, by "dziura między peronem a wagonem" zniknęła? Czy poprzesz wydanie pieniędzy na budowę linii PKM do dzielnic Gdańsk Południe czy też uznasz, że obciążanie kierowców opłatami za parkowanie w Gdańsku wynika wyłącznie z chęci załatania dziur w budżecie miasta i jest działaniem niesprawiedliwie dyskryminującym kierowców? Obawiam się, że nadal będziesz należał do sekty malkontentów, domagających się przy tym kolejnych pieniędzy na budowę "darmowych" parkingów piętrowych w pobliżu centrum Gdańska, mimo tego, że te, jak są płatne, to stoją puste.

        • 1 6

    • To nie dla tego

      Tam większość mieszkań (chyba 70%) jest na wynajem. Ludzie nie dojeżdżają do pracy tylko wynajmują blisko pracy. Za pracą zmieniają też miejsce mieszkania.

      • 1 0

    • Komunikacja w Berlinie (1)

      Byles kiedys w Berlinie? Bo najwyrazniej nie, wiec spiesze z wyjasnieniem. W Berlinie system komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje, kolejka) sa tak zorganizowane, ze nie czekasz dluzej niz 5 minut na transport i przede wszystkim czasowo bardziej oplaca sie jezdzic komunikacja miejska niz autem. I to jest jedyny argument (wraz z cena biletów), ktory moze przekonac mieszkańców do wyboru transportu publicznego nad autem. Ale widze, ze trudno to zrozumiec wladzom miasta i tak przepychaja te nieprzemyslane pomysly o buspasach, sciezkach rowerowych itp

      • 6 1

      • Dokładnie!

        W googlach wpisujesz adres i masz dokładnie rozpisany dojazd autobusami, metrem, sbanem. Nie ma praktycznie żadnego czekania na autobus. Nie muzę się martwić czy to ZKM, czy ZTM, czy SKM, Polregio, Intercity czy inne ustrojtwo. Z dowolnego punktu A do dowolnego punktu B w Berlinie i okolicznych miasteczkach jedziesz maksymalnie 45 minut. Gdyby coś takiego było w naszej aglomeracji - kilka razy mniejszej od Berlińskiej to nie zastanawiałbym się ani sekundy nad korzystaniem z komunikacji. A tak jak jest u nas obecnie to jadę samochodem do pracy: 25-50 minut a komunikacją wychodzi mi ponad 2h z dużym ryzykiem że coś nie przyjedzie lub będzie zapchane..

        • 0 0

  • tylko 13 km buspasów? (12)

    to chyba prawie wszystkie są w Gdyni, albo dane są nieaktualne.
    Kielecka, Małokacka, Chwarznieńska, kawałek Morskiej, Władka IV...

    • 33 3

    • za to w Gdańsku masz 60 km tras tramwajowych, wydzielonych (5)

      buspasy się chowają

      • 10 3

      • no i co z tego? Jak to się ma do długości buspasów?

        • 3 2

      • (2)

        I ten tramwaj jedzie wolniej niż samochody w korku mimo że ma wydzielone torowisko.

        • 3 3

        • Bo tramwaj ma przystanki (słyszałeś o czymś takim?)

          np. z Łostowic do Jelitkowa jest ich 37

          • 3 1

        • dawno nie czytałem większej bzdury, chyba że autor silił się na ironię

          Spacer pieszy od skrzyżowania ul. Jesionowej z Grunwaldzką do skrzyżowania Jaśkowej Doliny z Grunwaldzką umożliwił mi zajęcie miejsca w autobusie 162 a nie w autobusie 127 stojącym w korku na Grunwaldzkiej na wysokości przystanku tramwajowego Jesionowa. W tym czasie przejechały tamtędy 2 tramwaje.

          • 1 1

      • Jeden tramwaj się zepsuje i wszystkie stoją

        • 3 2

    • Ale to stan na 2018 rok...

      • 0 1

    • w 2019 roku, mam koniec 2021

      • 1 1

    • I jeszcze w Gdyni na cudownej estakadzie

      • 3 0

    • Przecież w Gdyni macie buspasy po 200-400 metrów.

      To co się dziwisz

      • 1 2

    • Tramwaj był dobry tylko w Epoce PRL obecniemamy 21 wiek autobusy bez emisyjne!Tramwaj jest szkodnikiem miasta (1)

      Tramwaj niema żadnych zalet !!Ten tramwajowy złom psuje sie codziennie blokujac cała linie!!
      koszmarne torowiska powinny byc natyuchmiast likwidowane podobnie jak llinie tramwajowe i zastepowane buspasami i autobusami bezemisji spalin! I ta koszmarna trakcja która wyglada koszmarnie tez psujaca sie nieustanie Tramwajowy czołg wazy 5 razy wiecej niz autobus i a jego droga hamowanie jest 10 razy dłuzsza dlatego wypadków z tramwajami coraz wiecej.
      Dodatkowo ogromny hałas tego złomu na osiedlu.

      • 0 0

      • Skąd bierze się energia zasilająca trolejbusy, tramwaje, pociągi?

        A węgiel to koks, to antracyt.

        • 0 0

  • No jesteśmy ciemnogrodem (8)

    w krajach rozwiniętych samochodów prywatnych jest znacznie mniej.

    • 35 64

    • Ale tam (2)

      dzieci nie mają na 6:50 do szkoły i zbiorkom jest dopasowany do potrzeb, punktualny i pewny.

      • 25 2

      • Przede wszystkim, tam się nie wozi dzieci na drugi koniec miasta do szkoły... (1)

        • 22 3

        • wielu rodziców tam wozi

          zdarzają się tacy, którzy przywożą dzieci samochodem z odległości poniżej 800 metrów. Dobry zarząd miasta wprowadza wokół szkół strefy wolne od jeżdżących samochodów i to nas głównie różni od wielu miast skandynawskich i północno europejskich.

          • 3 2

    • (2)

      Bo u nas to jest dobro luksusowe, im lepsze tym wyżej w hierarchii, na zachodzie już jest trend odwrotny. Jak nie masz samochodu to jesteś wyżej

      • 15 11

      • samochód jako źródło prestiżu jest traktowany w naszym kraju coraz mniej poważnie (1)

        liczba osób rezygnujących z samochodu na rzecz np. roweru lub tramwaju zaczyna być widoczna nawet na tym portalu.

        • 2 3

        • Chmary rowerzystów miliony

          • 1 1

    • w dobrze zarządzanych miastach w dobrze rządzonych krajach

      ludzie zamożni docierają do pracy pieszo, rowerem, komunikacją zbiorową lub kombinacjami tych środków transportu. W źle zarządzanych miastach w dowolnym kraju ludzie biedni docierają do pracy samochodami prywatnymi lub są dowożeni do nich busikami w ścisku. Całe szczęście część decydentów Trójmiasta i jego mieszkańców zaczyna to rozumieć.

      • 3 1

    • Jestesmy zasciankiem europy i to własnie dzieki władzą w miastach!!

      • 0 0

  • 20 lat gadania o skm na północ gdyni (6)

    Przejaxd autobusami przez godzine 10 km przez przesiadki.. zarwana wisniewskiego w gdyni 3 lata i objazdy kosztujace kilka baniek. I edtakada rowerowa nie tam gdzie jej potrzeba. I placz ze aut duzo

    • 64 5

    • (3)

      To chyba tylko ty o tym gadasz 20 lat, był moment, kiedy o tym mówiono, nawet był testowy przejazd pociągu, ale wyszło, że to nieporozumienie. Korzystając z istniejącej infrastruktury czas przejazdu był nieakceptowalny i do tego występowała konieczność wstrzymywania ruchu na chutniczej.

      • 3 15

      • (2)

        Wszczymania ruhó gdzie?

        • 14 3

        • Hutniczej

          • 3 0

        • widać, żeś super bohater, człowiekT9 lub T9man

          • 3 0

    • Na południu Gdańska nie lepiej (1)

      obecnie są plany, by SKM Południe powstała w latach 30-tych. Do tego czasu mieszkańcy osiedli południowych, gdzie najwięcej się teraz buduje, nie będą mieli realnej alternatywy dla samochodu (autobus czy tramwaj, które zatrzymują się co 200 metrów, ani tym bardziej rower, nie są realnymi alternatywami dla samochodu, tylko SKM), więc korki na już niewystarczającej infrastrukturze drogowej będą coraz większe.

      • 3 1

      • nie lekceważ potencjału rowerów wspomaganych elektrycznie, elektryfikacji PKM

        a także wariantu rower+ PKM (oczywiście zelektryfikowana, z bajpasem kartuskim i częstotliwością połączeń co 10 minut)

        • 0 3

  • Mam 18 letniego golfa (12)

    Obecnie mam 18 letniego golfa, którego zakupiłem w Dortmundzie 3 lata temu i jestem z niego bardzo zadowolony. Poprzedni mój samochód jak się pozbywałem miał 28 lat i dalej był sprawny! Im mniej elektroniki tym lepiej.

    • 95 14

    • (4)

      I to jest ekologia z prawdziwego zdarzenia. Długi cykl życia jednego produktu. Mam takie samo podejście do wielu przedmiotów i w ogóle do konsumpcji.

      • 45 4

      • (2)

        Co prawda wymieniona połowa części, a blachy połatane jak pończochy za PRLu, ale przecież to ten sam samochód...
        Ale spokojnie, za to kopci bardziej niż nowy ;D

        Ot, takie dorabianie filozofii do "nie stać mnie na samochód".

        • 9 38

        • (1)

          Toć dyzle muszoł kopcić

          • 4 1

          • Często nie kopci, ale tak śmierdzi za nim ze sie oddychać nie da

            • 0 2

      • To nie używaj smartfona

        Tylko starą Nokię

        • 2 3

    • Im mniej elektroniki, tym bardziej niesprawny może być samochód i dalej jeździć. (1)

      To jest cała prawda o tych "niezniszczalnych samochodach bez elektroniki".

      • 8 24

      • ale bzdura, lepiej mieć naszpikowanego elektroniką, który jak tylko wykryje parę wodną w zbiorniku to go nie uruchomi? to po co mi taki samochód, który odpala kiedy chce?

        • 1 0

    • Dodatkowo te starsze samochody mają dużo miejsca na nogi (2)

      Kolana nie bolą i w dodatku można trzymać laptopa i spokojnie na nim pracować. Dzisiejsze samochody są jakby trochę mniejsze i niewygodne.

      • 12 9

      • Dorotko nie ściemniaj o laptopie.

        Przecież głowa pod kierownicą Ci się mieści :)

        • 7 7

      • pracujesz na laptopie i prowadzisz?

        • 11 0

    • A jak będziesz miał drobną stłuczkę to zginiesz albo zostaniesz kaleką... Niestety, stare samochody nie są tak bezpieczne, dodatkowo zmęczenie materiału, przerdzewiałe elementy konstrukcyjne i się składa taki samochód jak z papieru.

      • 6 7

    • Ot, wyjaśnienie gołodupca! Złomy >10 lat na szroty!

      • 2 2

  • (5)

    Jestem bogaty, jeżdżę autem

    • 23 25

    • i parkuje po chodnikach itrawnikach bo mnie nie stać na parkowanie (1)

      dodaj

      • 20 8

      • Nam bogaczom wolno więcej

        • 14 8

    • Samochodem marki Rover i to przez "w"

      • 5 5

    • Na auto stać teraz każdego, co dobitnie pokazuje ten artykuł.

      Używanego strucla można kupić za grosze i zatruwać miejskie powietrze. A potem zdziwienie, dlaczego tylu ludzi chorych na raka? Oto jedna z przyczyn.

      • 7 7

    • Jestem bogatszy

      Jeżdżę czym chcę

      • 5 4

  • (2)

    Dojazd do roboty podróżą bym nie nazwał.

    • 52 5

    • chyba, że jedziesz z okolic Kościerzyny

      • 19 0

    • Bo to wyprawa.

      • 9 0

  • (8)

    Jak wprowadzono wśród ludzi paranoję epidemii to się nie ma co dziwić

    • 41 14

    • Antyszczepionkowcy starają się z całych sił żeby podtrzymać pandemię. (6)

      • 15 12

      • (5)

        Nie można podtrzymać czegoś czego nie ma

        • 9 15

        • czuwaj! (3)

          cały świat dał się nabrać na ten spisek oprócz czujnych antyszczepionkowców, brawo wy!

          • 16 6

          • A co takiego stało się na tym świecie?

            Co roku znacznie więcej ludzi umiera na świecie z powodu głodu czy pragnienia niż z powodu korony. Mimo to świat wydaje gigantyczne pieniądze na strzelanie z armaty do komara. To że od lat umierają z głodu dziesiątki milionów ludzi, nikt nie zwraca na to uwagi. Ot, hipokryzja dzisiejszego świata. Cóż, na sztucznie wywołanym kryzysie znów najlepiej zarobią najbogatsi a straci plebs. Oto cała tajemnica pandemii.

            • 8 8

          • (1)

            Gdyby nie zmiana definicji pandemii przez who to c19 nie byłaby pandemią, ale to trzeba wiedzieć

            • 6 6

            • A zatem, powiedz mi drogi proepidemiku:

              Jaka była poprzednia definicja pandemii?

              • 1 4

        • 100% racji.

          Niestety, gdybyś chodził do szkoły i wiedział jak działa implikacja, wiedziałbyś też że to zdanie, mimo że prawdziwe, nie jest argumentem.

          • 2 2

    • dokladnie. przestalem jezdzic komunikacja odkad wprowadzono przymus noszenia maseczek. na zime mam auto, a w pozostale pory roku hulajnoge elektryczna. jest znacznie taniej i nie dusze sie w szmatcne na twarzy

      • 10 2

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    Póki Straż Miejska wreszcie nie ogarnie anarchii parkingowej, każdy będzie wybierał auto, bo wie, że można bezkarnie i za darmo zaparkować dosłownie wszędzie.

    • 82 120

    • Straza miejska kieruje bień radny co sie na tym nie zna

      Fachowiec taki jak felon folejewski i kucyk

      • 6 4

    • Słuchaj... (12)

      Przestań prześladować posiadaczy aut. Ludzi którzy dojezdzjaa do pracy, którzy zostawiają galeria pieniądze, które napędzają gospodarkę. Podzięki nam za socjal który otrzymujesz labadziarzu

      • 14 25

      • (6)

        ale to wszyscy mieszkancy dopłacaja do posiadaczy aut - koszt budowy i utrzxymania drog jest mniej wiecej 2 razy wiekszy niz wplywy z wszystkich podatków płaconych przez kierowców.
        A kierowca statystycznie wydaje najmniej pieniedzy - zdecydowanie wiecej wydaje i pieszy i rowerzysta

        • 15 13

        • badania wykazują, że klienci docierający do sklepu samochodem jednorazowo może wydają więcej pieniędzy (1)

          ale w ciągu miesiąca przeciętny klient docierający do sklepu pieszo, rowerem lub transportem publicznym wydaje tam więcej pieniędzy. Dlatego duże centra handlowe mają obecnie problemy z zachowaniem opłacalności. Osoby korzystające z piętrowych parkingów przy Forum w centrum Gdańska mają nawet kłopoty z wyjazdem stamtąd, ponieważ wyjazd z tego "darmowego dla klientów parkingu" okazuje się wąskim gardłem. Bez sensu.

          • 10 6

          • Czyli porównujesz Żabkę z Biedronką, i masz rację - Biedronka jest tańsza od Żabki, ale to argument na plus dla samochodu

            Klient z samochodem robi "zakupy hurtowe" raz na kilka dni, więc jedzie do hipermarketu jak Biedronka, Lidl, Auchan, Kaufland czy Carrefour. Klient na rowerze czy pieszy nie jest w stanie naraz zabrać zakupów na cały tydzień (chyba że nic nie je albo ma catering), więc musi chodzić do sklepu codziennie, a ponieważ droższa Żabka jest pod nosem (której sklepiki mają wyższe koszty operacyjne / liczbę klientów= wyższe ceny), to robi zakupy tam, zamiast chodzić codziennie do hipermarketu. Hipermarkety mają efekt skali, więc nawet mimo niższych cen zarabiają na klientach z samochodami. Galerie handlowe cierpią raczej przez przeniesienie sprzedaży ubrań itp. do internetu, a nie przez samochody. Swoją drogą, w Forum bywam często, jest trochę ludzi, ale nigdy nie miałem problemu z wyjazdem.

            Klient pieszy robi zakupy w droższym sklepie niż klient z samochodem, i dlatego musi wydać więcej, a nie dlatego, że jest bardziej hojny w tym samym sklepie. I to jest właśnie jeden z głównych argumentów dlaczego jeden samochód w rodzinie trzeba mieć, nawet jeśli nie dojeżdża się nim do pracy.

            • 4 5

        • bzdury, nawet nie sprawdziłeś danych faktycznych, tylko ściemniasz (2)

          wpływy z podatków od paliw to 30-35 miliardów zł, wydatki na utrzymanie dróg to tylko 2,5 miliarda. Wydatki na budowę dróg to 30 miliardów w tej chwili. Mimo budowy dróg, nadal zostaje z podatków od paliw trochę kasy w budżecie. Jak przestaną je budować to wpływy z podatków ponad 10 krotnie przekroczą wydatki na utrzymanie. Jakby tylu kierowców nie jeździło po drogach to byś musiał to zrekompensować wyższymi podatkami od innych spraw

          • 8 6

          • Zaraz, zaraz. To co podałeś jest z GDKiA.

            Nie ma w tej kwocie utrzymania dróg w miastach, czyli jakichś 90% infrastruktury.

            • 6 4

          • Wpływy z paliwa trafiają na drogi krajowe, więc jedz sobie pod Elbląg i tam parkuj na MOP, a nie w mieście.

            • 0 2

        • Jak DLA mnie miasto moze ani jednej drogi nie odsniezac zima. Kto ma dojechac to dojedzie. Reszta odpadnie. Pojdzie na komunikacje miejska ktora.... Niestety wtedy nie pojedzie. Ale spoko. Utrzymanie frog masz racje jest zbedne.

          • 0 1

      • moge sie zalozć, ze nie zarabiasz nawet polwy tego co ja, po jezyku (2)

        i tym, ze poczules sie wywolany bandyckim parkowaniem na chdoniku. Tak, bedziemy was gnebic, az nie kupicie sobie miejsca albo nie pozbedziecie sie swoich gruchotów

        • 7 8

        • (1)

          Tyle zarabiasz, a nie kupiłeś sobie telefonu z polskimi literkami?

          • 7 0

          • klawiaturę można ustawić w każdym języku. Telefon może być kupiony gdziekolwiek.

            • 0 0

      • Ci co aut nie mają nie żrą, nie ubierają sie, nic

        nie kupują ?

        • 5 2

      • posiadacze i użytkownicy aut sami dbają o pogarszanie warunków jazdy innym posiadaczom i użytkownikom aut

        opłaty, które wnoszą, nie pokrywają kosztów utrzymania przewymiarowanej infrastruktury tworzonej pod ich potrzeby.

        • 4 4

    • Gdzie

      Gdzie jest policja i straż miejska? Biorą tylko podwyżki za pilnowanie kaczora, a pracy się boją.

      • 3 4

    • Kiedy wezmą się za rowery dosłownie porzucone wszędzie?!

      • 1 2

    • blachosmrody sa najwiekszymi szkodnikami miasta!!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie przedświątecznym przez Trójmiasto przejeżdżają Mikołaje:

 

Najczęściej czytane