- 1 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 2 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (113 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (310 opinii)
- 4 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (400 opinii)
Czytelniczka: policja sprawdzała trzeźwość i zakorkowała drogę
"Policja urządziła sobie grupowe dmuchanie w alkomat, przez co zakorkowała cały zjazd z obwodnicy" - napisała nasza czytelniczka. 14 maja na zjeździe z trójmiejskiej obwodnicy, na wysokości Ikea, drogówka zorganizowała kontrolę trzeźwości kierowców, blokując przy tym cały zjazd z "ekspresówki".
Poniżej prezentujemy pełną treść listu pani Aleksandry z Gdańska.
Akcja wyłapywania pijanych kierowców zawsze jest akcją dobrą. Nie mam wątpliwości, popieram. Tylko warto organizować ją z głową. A mam wrażenie, że tego zabrakło podczas ostatniej kontroli trzeźwości na zjeździe z obwodnicy, na tzw. komisariacie IKEA.
Mundurowi zablokowali przejazd, żeby po kolei sprawdzać trzeźwość kierujących. Bardzo szybko utworzył się spory korek. A przecież zakorkowana obwodnica to największa zmora trójmiejskich kierowców. Po co dokładać im kolejnych, sztucznie wytworzony zatorów?
Na przyszłość warto pomyśleć o grupowym "dmuchaniu" w alkomat w innym miejscu, mniej uprzykrzającym życie kierowcom.
W tych sklepach kupisz porządny alkomat
Przypomnijmy, że aktualny limit alkoholu dla kierowcy w Polsce wynosi 0,2 promila. Stan po spożyciu alkoholu występuje, gdy kierowca wydmucha między 0,2 a 0,5 promila. Natomiast ze stanem nietrzeźwości mamy do czynienia w przypadku stężenia wyższego niż 0,5 promila alkoholu we krwi.
Kary za jazdę na podwójnym gazie zależne są od stężenia alkoholu we krwi. W świetle naszego prawa, jazda w stanie po spożyciu alkoholu jest wykroczeniem. Natomiast w przypadku stanu nietrzeźwości to już przestępstwo, za które sąd wymierza karę.
Czytelnik: policja łapie nie tam, gdzie trzeba
Czytelnik: dlaczego w Polsce limit alkoholu dla kierowcy jest taki niski?
Kierowca autobusu: policyjna kontrola trzeźwości nie dla nas
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (340) ponad 20 zablokowanych
-
2023-05-17 07:42
Opinia wyróżniona
Komuna w pełnym wydaniu (25)
Tego typu "kontrole" służą jedynie do poprawy statystyk i wyników milicji i nie mają nic wspólnego z poprawą bezpieczeństwa. Zaniżone w stosunku do cywilizowanych krajów normy spożycia kreują Polaków na alkoholików.
- 247 109
-
2023-05-18 05:45
wprowadzic 0,0 i koniec po problemie -albo pijesz albo jedziesz ,tak jak w czechach ,na slowacji w chorwacji itd
nie ma zadnej 0,2 czy innych pijackich fanaberii
- 1 2
-
2023-05-17 20:38
Jakw PRL
Sami piją a innym nie pozwalają
- 5 3
-
2023-05-17 12:50
A ja uważam odwrotnie
I sam wiem po sobie jak i znajomych jak mają gdzieś jechać z rana to dzień wcześniej uważają z alkoholem bo właśnie boją się tych akcji. Tak samo po alkoholu też strach wziąść bo mogą wlasnie w taki sposób kontrolować. Inaczej to by więcej było pijanych kierowców bo nikt by ich nie zatrzymywał
- 8 2
-
2023-05-17 10:18
dokładnie
sprzedać bmw i załatać dziury w jezdniach
- 2 0
-
2023-05-17 10:16
Polacy sami się wykreowali na alkoholików (5)
W świecie powiedzenie "pijany jak Polak" to się wzięło z Marsa!!!
Na kabaretach wszyscy się śmiejemy , że Polacy w piekle piją już tydzień albo przepili ruskich.
Ilość wypadków po alkoholu w kraju nad Wisłą jest przerażająca.
Potomkowie szwoleżerów spod Somosierry kreują się na Kubicę.
Rozejrzyj się dziewczyno.- 14 12
-
2023-05-18 14:00
Historia się kłania.
Drogi komentatorze. Powiedzenie Pijany jak Polak wzięło swą etymologię w czasach wojen napoleońskich gdzie sens tych słów jest z goła inny. W skrócie oznacza picie z rozwagą. Zachęcam do przeczytania chociażby Wikipedii :)
- 3 1
-
2023-05-17 12:35
Chcesz rozmawiać o stereotypach? (2)
Polacy, Rosjanie i Irlandczycy to pijacy, Szkoci i Żydzi są skąpi, a Niemcy to naziści... Tak mówią na świecie, więc to na pewno prawda...
- 6 3
-
2023-05-17 12:49
Stereotypy stereotypami (1)
Ale statystyki jasno mówią że jako naród mamy gruby problem z pijanymi kierowcami.
- 8 6
-
2023-05-17 17:14
które niby statystyki?
- 4 2
-
2023-05-17 11:11
Pojeździj po tym świecie.
Pożyj tam
Może pozbędziesz się kompleksów.
Chleją więcej niz my tylko są zakłamani i obłudni- 27 7
-
2023-05-17 09:39
(7)
Bo taki jest fakt- Polacy ładują alk przy każdej okazji. I robią to przeważnie w prostacki sposób. Nad morzem- piwo, nad jeziorem piwo, grill- piwo w opór. Impreza studencka- morze taniej wódy i piwa do odcięcia. Wesele, podobnie jak impreza studencka, tylko czasem alkohol nie z tych najtańszych. Wieczorem po pracy- alk, różne rodzaje, rzadko kończy się na lampce wina. Nie oznacza to, że inne narody nie piją, ale inne narody powinny nas mniej obchodzić. Najpierw ogarnijmy się na swoim podwórku.
- 30 30
-
2023-05-19 03:28
A ty kim jestes? O sobie napisales? Czy moze nie tankujesz i nie jestes Polakiem?
- 0 0
-
2023-05-17 22:02
Alkomat
To nie jest prawda. Jesteśmy w środku stawki narodów spożywających alkohol. W Europie na 14 miejscu. Zatem teza, że jesteśmy pijakami jest głupia i krzywdząca.
- 11 0
-
2023-05-17 10:04
(4)
Dobrze, że tylko Polacy piją.
Inni w ogóle- 21 7
-
2023-05-17 11:00
To nie ma znaczenia, że inni źle postępują!
- 3 6
-
2023-05-17 10:13
(1)
Gwarantuję Ci, że tylko w Polsce można dostać zakaz prowadzenia pojazdów za jazdę po pijaku z zakazem prowadzenia pojazdów za jazdę po pijaku...
- 4 7
-
2023-05-18 10:12
W niemczech nie ma takich szopek
Jedziesz PO pijaku dostajesz 2000 euro mandatu i zabierają prawko. A jak jeździsz dalej bez prawka to kolejny mandacik tylko ze juz 5000 euro. Trzeci dostajesz 10000 euro. A za czwartym jestes bankrutem i eliminują cie ze społeczeństwa
- 3 0
-
2023-05-17 10:13
A co mnie inne narody?
- 12 7
-
2023-05-17 08:30
Argumenty każdego pijusa. (6)
Bo trzeba sobie chlapnąć, problem że taka dopuszczalna norma jest niska, prawda?
- 38 48
-
2023-05-17 17:11
(5)
argumenty prawne czubie dlaczego mam tracić czas bo granatowa stuleja ma fantazję?
- 9 15
-
2023-05-18 10:06
W miescie wyborcow tuska
Kontrole powinny być zakazane. Pisowska milicja chce utrudniać życie i robic korki. Do tego udowodnić ze wyborcy tuska jeżdżą pijani samochodami. Wybory idą
- 4 2
-
2023-05-18 00:04
(3)
I oto mamy przykład poziomu tych, którym kontrole trzeźwości przeszkadzają. Jakoś mi ich nie szkoda, jak ich złapią niebiescy.
- 9 8
-
2023-05-19 16:37
Jestes manipulowany
Nawet nie wiesz kiedy stales sie niewolnikiem .
Kontrola musi byc ,krok po kroku- 1 1
-
2023-05-18 14:28
(1)
mnie przeszkadza bezczelne naginanie prawa w bolszewii sowieckiej było tak że lepiej było uwięzić czy zabić 100 niewinnych tu jest to samo paranoja wali na dekle zomowskich pajaców a wypadków z udziałem alkoholu jest kilka %
- 4 6
-
2023-05-19 21:26
nie jedż i nie pisz
po pijaku ,bo bredzisz
- 2 0
-
2023-05-17 07:30
Opinia wyróżniona
Kontrola trzeźwości (22)
Jeśli dzięki takiej kontroli złapią chociaż jednego, pijanego degenerata, gdy prowadzi auto, to ja mogę stać w tym korku i nie mam z tym problemu.
- 352 251
-
2023-05-19 22:28
dlatego trzeba zablokować całą polske
by nikt pijany nie wyjechał
- 0 0
-
2023-05-19 16:39
Ale to jest bezprawie
- 0 0
-
2023-05-17 09:11
(2)
Gorzej jak złapią wczorajszego co ma 0.21 promila co ma zerową szkodliwość. W cywilizowanym świecie są limity 0.5 albo 0.8 promila a w Polsce jak w lesie.
- 13 11
-
2023-05-17 10:53
Wg Ciebie Norwegia, Szwecja czy Czechy to nie jest cywilizowany świat? (1)
Przy okazji, u nas do 0,5 jest w praktyce żółta kartka.
- 6 9
-
2023-05-17 14:00
No Norwegia i Szwecja to akurat jest wschód i lewicowe ideologie, więc niezbyt cywilizowane. A Czechy mają po prostu ten sam problem co my, tkwią w lesie.
A druga kwestia, no ładna mi żółta kartka jak odbierają uprawnienia na co najmniej kilka miesięcy. Żółta kartka to by była jakby był za to mandat.- 5 4
-
2023-05-17 08:46
(1)
to przez pijany plebs w bęwu, ałdi i mercedresach.
- 6 10
-
2023-05-17 09:44
... oraz trzeźwą klasę średnią w szkodach, peżotach i cytrynach
- 7 0
-
2023-05-17 08:37
a ja mam z tym problem, dzięki takim akcjom można się spóźnić na samolot, pociąg albo do teatru...
- 15 11
-
2023-05-17 08:26
jakby lapali tych, ktorzy nawet na trzezwo nie posiadaja umiejetnosci kierowania pojazdem mechanicznym... to bys...
- 13 1
-
2023-05-17 07:50
Patologia. (1)
Mają uzasadnione podejrzenie że każdy jadący tą drogą jest pod wpływem? Praw tak chronią, jak sami przestrzegają :(
- 41 17
-
2023-05-17 11:21
Jesteś do tyłu o 3 nowelizacje PoRD
- 4 8
-
2023-05-17 07:48
przestań pić
- 37 16
-
2023-05-17 07:49
(9)
Do momentu az w tył wjedzie Ci jakis inny samochód. To nie jest miejsce na takie akcje.
- 58 24
-
2023-05-17 08:28
(1)
Przecież tam jest ograniczenie prędkości. Czyżbyś ją z zasady przekraczał?
- 17 8
-
2023-05-17 10:33
ja nie, ale czyżby inni jej nie przekraczali?
- 4 1
-
2023-05-17 08:01
(6)
jak będzie uważał, to nie wjedzie.
- 29 13
-
2023-05-17 08:08
(5)
Napisz to motto na grobie ofiary z BM-ki z sąsiedniego artykułu
- 16 12
-
2023-05-17 08:59
No to zakładamy wszystkim pojazdom kagańce na 30km/h i po problemie. (4)
- 14 8
-
2023-05-17 10:33
i tworzymy nowy problem, jeszcze większy
- 4 0
-
2023-05-17 09:39
Ty masz założony kaganiec od dawna. (2)
- 11 10
-
2023-05-17 10:14
Ja mam uważać żeby nie wpaść do grobu?
Nie zamierzam. Albo państwo się tym zajmie, albo trzeba będzie wolnościowo do stwarzających zagrożenie strzelać.
Po to jest w końcu broń żeby bronić swojego życia.- 5 1
-
2023-05-17 10:10
Kaganiec na myślenie
- 7 0
-
2023-05-17 06:18
Opinia wyróżniona
Bardzo dobrze niech tak robią (22)
Miejsca powinny być takie żeby nie dało się zawrócić czy zjechać gdzieś. Powini zablokować wszystkie zjazdy i przetrzepac całą obowdnice żeby wyłapać pijaków.
- 231 143
-
2023-05-20 08:32
Policjant
A moim zdaniem powinni strzelać. A nóż trafi się jakiś nietrzeźwy
- 0 1
-
2023-05-19 22:29
dokladnie
pozabierać wszystkim (nawet bez sprawdzania alkomatem) prawa jazdy a tych co zdąrzyli wejsc do auta to zaspawać żeby nie wyszli po alkohol
- 0 1
-
2023-05-19 16:40
Glu pis
Dzis mowisz o pijanych kierowcach a jutro wejda bezprawnie ci do domu.itd
- 0 1
-
2023-05-18 10:26
akurat w tym miejscu jest taka możliwość, ale nie zapodam bo psy zorientują się że można ich wyru..ać
- 0 1
-
2023-05-18 00:12
jakis nienormalny??? (1)
a co ja jedzie karetka albo ktos na lotnisko???
- 2 3
-
2023-05-18 05:48
karetka ma miec korytarz (oczywiscie nasi nie nauczeni ) na lotnisko jedziesz 2 godz wczesniej
- 3 2
-
2023-05-17 14:45
odpowiedz przy glupa
- 1 2
-
2023-05-17 13:58
Trzepanie
Konia se strzep
- 7 1
-
2023-05-17 11:31
ciekawe jaki jest procent skutecznosci takich łapanek (ilu złapanych na ilu skontrolowanych) (1)
Wg mnie trzeba dobrze rozważyć czy w imię łapania jednego winnego szykanować i utrudniać życie setkom normalnych. W ten sposób można popaść w paranoję, niech codziennie blokują nie tylko obwodnicę ale i główne arterie w mieście w imię złapania chociażby jednego kierowcy "po kielichu". Tylko czy to na pewno jest właściwa droga?
- 6 6
-
2023-05-18 11:26
a w mieście masz lajcik gdy co chwile pasy światła rowerzyści itd? tam możesz poczekać to i tutaj to zrobisz. Przynajmniej będzie bezpieczniej
- 1 0
-
2023-05-17 08:41
(11)
Jestem za.
- 17 11
-
2023-05-17 10:25
(10)
Pewnie nie pracujecie , dzieci już odchowane tylko lornetka przy oknie i chwalmy pana . A inni bardziej normalni niech cierpią:)
- 23 15
-
2023-05-17 10:30
(9)
Pracujemy, mamy dzieci i przestrzegamy przepisów. Zawsze takie typy jak ty mają setki argumentów żeby łamać prawo. Nie dla usprawiedliwiania bezprawia i tyle.
- 18 17
-
2023-05-18 22:26
Wystarczy zrobić kontrole trzeźwości na światłach czerowbyxh
Zapala się światło czerwone, idzie policjant miedzy samochodami i dostawcze trzeźwość. Zapala się zielone odchodzi na bok i przy kolejnych światłach cykl powtarza. Sprawdzenie - full kierowców, - generowanie korków- zero.
- 0 3
-
2023-05-18 09:49
Tak i macie czas wypatrywać korków ( kontroli na drodze) bo jesteście normalni . A jak już w korku utkniecie to drugi raz z uśmiechem na twarzy cownij się do alko testu . Jak to było napisane daj drugi policzek :):) haha
- 0 2
-
2023-05-17 10:37
(6)
Pracujemy i myślimy - Nie dla głupio zorganizowanych kontroli.
- 15 13
-
2023-05-17 12:51
Wystarczy że złapani zapłacą za stracony czas trzeźwych (5)
Ot taka rekompensata, w końcu gdyby nie plaga pijaków, nie trzeba by było robić kontroli.
- 5 6
-
2023-05-18 05:24
Gdyby limit był 0,5 to by nie było "plagi pijaków" (3)
To chore, że legalnie wracając z Ahlbecku po 2 piwach po wjechaniu do Świnoujścia staję się kryminalistą.
- 4 6
-
2023-05-18 07:02
proponuje ci abyś tam został po tej drugiej stronie granicy ze swoimi dwoma piwami wypitymi (1)
nie będziesz miał wtedy powodów do narzekania
- 3 1
-
2023-05-20 08:34
Normy
A poczytaj w historii, jakie to kraje mają najsurowsze normy dopuszczalnego poziomu alkoholu we krwi i może nieco inaczej ocenisz świat
- 1 0
-
2023-05-18 05:53
Proponuje udać sie do odpowiedniego specjalisty
- 2 1
-
2023-05-17 13:04
Jakby ci wszyscy mistrzowie lewego pasa, co ich przepisy nie dotyczą
Oddawali za straty czasu po dzwonach, to by dopiero pięknie było ;)
- 13 1
Wszystkie opinie
-
2023-05-17 06:06
Dozwolony limit alkoholu powiniem być 0,5 promila (7)
Do tej wartości wpływ alkoholu na zdolność prowadzenia pojazdu jest znikomy. Po co przepisy które są restrykcyjne, a niczemu nie służą?
- 72 45
-
2023-05-17 06:20
(3)
Jak to "po co"?
1. Dla zasilenie budżetu
2. Dla tresury społeczenstwa- 26 14
-
2023-05-17 06:26
Tu masz racje.
- 9 6
-
2023-05-17 06:40
Ciebie już konfa wytresowała. Nas nie.
- 6 13
-
2023-05-17 10:18
Ciekawe, że nigdy ci dziwacy nie chcą wolności robienia czegoś pożytecznego
Tylko zawsze jest to stwarzanie zagrożenia dla całego otoczenia.
- 3 3
-
2023-05-17 06:30
Dla ciebie specjalnie niech nawet 0.7 zrobia
Żebyś se mógł rano harnasia trzelic przed praca
- 15 19
-
2023-05-17 07:13
Połowa kierowców to i bez alkoholu ma ograniczona zdolność prowadzenia pojazdów.
- 11 6
-
2023-05-17 08:13
Służą...
Poprawie statystyk i wyników milicji oraz mają wpływ na ich premie.
- 3 4
-
2023-05-17 06:07
W Gdyni na ul. Polskiej
też tak robi policja. Może nawet za rzadko.
- 26 10
-
2023-05-17 06:08
Chory Kraj (6)
Czekam aż będzie trzeba dmuchać chodząc po ulicy...wypadam na szczęście z tego Kraju
- 45 69
-
2023-05-17 06:34
No to sio!!
- 19 12
-
2023-05-17 06:42
Jedź i nie wracaj.
- 17 12
-
2023-05-17 06:55
Jedż razem z Gretkowską,jesteście po jednych pieniądzach.
- 5 9
-
2023-05-17 07:49
Papatki
- 9 3
-
2023-05-18 06:08
Chory to jesteś ty. Nawet ptaki nie sr*ją do swojego gniazda. Jedz i nie wracaj.
- 0 1
-
2023-05-19 10:19
W Hiszpanii jest to standardem, więc mam nadzieję, że tam nie wybierasz się, bo zdziwisz się :)
- 0 1
-
2023-05-17 06:11
Hmmm
Urzekła mnie Twoja historia
- 25 7
-
2023-05-17 06:11
Rzetelność dzienikarska (40)
Publikując list czytelniczki oraz informacje o limitach dopuszczalnej zawartości alko we krwi, warto byłoby, aby portal pokusił się rownież o komentarz nt podstawy prawnej takich łapanek.
A raczej o jej braku. Nie istnieje w polskim prawie pojęcie "rutynowej kontroli". Policja musi mieć konkretny powód aby zatrzymać pojazd i zbadać trzeźwosc kierowcy.
Łapanki są nagminnym łamaniem prawa przez służby, które powinny o jego przestrzeganie dbać.- 152 87
-
2023-05-17 06:16
Te łapanki to od czasow Niemca im zostaly (3)
- 29 30
-
2023-05-17 07:23
(2)
Założę się, że gdyby otoczyli całą dzielnicę miasta i powyciągali ludzi z domów, to znalazłoby się kilku poszukiwanych.
- 24 5
-
2023-05-17 07:37
dobra analogia
- 13 5
-
2023-05-17 10:26
Rozwiążmy zupełnie policję, co tam.
Tylko potem nie płacz jak Ci przestępca odstrzeli pół rodziny podczas napadu...
- 5 5
-
2023-05-17 06:35
Podejrzenie kierowania pojazdem (12)
Pod wpływem lub po spożyciu alkoholu.
- 19 28
-
2023-05-17 06:40
(11)
Podejrzenie musi mieć uzasadnienie. Np. jazda wężykiem czy zgłoszenie świadka spożycia alkoholu przez kierowcę.
Zatrzymywanie wszystkich aut "jak leci" nie ma takiego uzasadnienia- 62 16
-
2023-05-17 07:17
(10)
Tak jak piszesz było kiedyś, od kilku lat wprowadzono zmiany w przepisach i tak jak kolega wyżej napisał: kiedy zachodzi uzasadnione podejrzenie, że kierowałeś pojazdem to policjant może Cię zatrzymać i skontrolować trzeźwość
- 8 14
-
2023-05-17 08:12
(9)
Problem z czytaniem ze zrozumieniem?
Piszę, ze podejrzenie musi mieć uzasadnienie, na co odpowiadasz, że tak juz nie jest, bo teraz podejrzenie musi mieć uzasadnienie
:D- 12 5
-
2023-05-17 09:52
Kiedy siedzisz za kółkiem sprawa jest prosta i jasna: (8)
"żądania poddania się przez kierującego pojazdem lub przez inną osobę,
w stosunku do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować
pojazdem..."
*Każdego* kierującego, nie ma tu wyjątków, podejrzeń, niczego.- 5 5
-
2023-05-17 10:38
(7)
Masz jednak problem z czytaniem ze zrozumieniem.
No cóz.. nie pomogę. Mogę pocieszyć. Nie jesteś w swej ułomnosci odosobniony.- 4 6
-
2023-05-17 10:45
(1)
Czytaj, słowo po słowie: "uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować pojazdem".
- 5 0
-
2023-05-17 17:24
co to jest uzasadnione podejrzenie uzasadnione podejrzenie u każdego kierującego co burasie?
- 1 2
-
2023-05-17 10:47
To ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem (4)
Zatrzymałeś się na punkcie 3 art. 129 ust. 2. Żądanie, o którym tak się mądrzysz panie prawniku z google'a, dotyczy sytuacji odmowy dmuchania - wtedy wysyła się delikwenta na badanie krwi, a sama odmowa stanowi właśnie uzasadnione podejrzenie. Kontrole alkomatem, ujęte w punkcie 9, są uprawnieniem Policji nieobwarowanym żadnymi dalszymi warunkami:
"używania przyrządów kontrolno-pomiarowych, a w szczególności do badania pojazdu, określania jego masy, nacisku osi lub prędkości, stwierdzania naruszenia wymagań ochrony środowiska oraz do stwierdzania stanu trzeźwości kierującego"- 5 0
-
2023-05-17 11:56
(2)
ej chłop jednak coś racji ma ja bym to w taki sposób zinterpretował,
punkt 3) mówi o ustaleniu zawartości alkoholu w organizmie,
punkt 9) mówi o przyrządach kontrolno pomiarowych w celu stwierdzenia stanu trzeźwości kierującego.
Punkt 9) nie jest obwarowany spełnieniem warunku o podejrzeniu kierowania pojazdem.
Badanie opisane w punkcie 3) musi być wykonane urządzeniem, które pokaże konkretny wynik, zatem nie może być wykonane urządzeniem przesiewowym (np. AlcoBlow) które pokazuje tylko trzeźwy/nietrzeźwy.
Badanie opisane w punkcie 9) moim zdaniem można wykonać urządzeniem przesiewowym (np. AlcoBlow) gdyż wskazuje ono stan trzeźwości kierowcy.
Badania z punktu 3) nie można odmówić policjantowi, natomiast badanie z punktu 9) moim zdaniem można odmówić na podstawie art. 14 ustawy o policji mówiącego o tym, że policja podejmuje czynności służbowe w celu: rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw, przestępstw skarbowych i wykroczeń. Trudno zatem przyjąć, że stojąc w korku w kolejce na dmuchanie popełniłeś wykroczenie bądź przestępstwo Ciekawe :)- 2 3
-
2023-05-17 12:28
A słowo zapobiegania we własnym cytacie widziałeś? (1)
- 3 0
-
2023-05-17 15:24
w przypadku tego słowa orzecznictwo sądów jest jednoznaczne - musi być konkretna podstawa do podjęcia czynności, zapobiegać jeżdzeniu po pijaku to trzeba raczej poprzez tworzenie kampanii edukacyjnych, pikników itp itd, próbę zmiany przyzwyczajeń społeczeństwa, bo takie kontrole nic nie dają, zaostrzanie kar również nic nie daje
- 2 2
-
2023-05-17 15:53
A jak się to ma do nietykalności i wolności osobistej ?
- 0 3
-
2023-05-17 06:42
Mają prawo, żeby Ciebie pijak nie rozjechał. (1)
- 15 33
-
2023-05-17 17:27
pijani powoduja 5% wypadków czubie więc policz sobie jakie jest prawdopodobieństwo
- 1 2
-
2023-05-17 06:48
Czy Twoje brednie są rzetelne.
- 8 11
-
2023-05-17 06:50
Jak pozamykali ludzi w domu (2)
To mogą wszystko ,kraj bezprawia.
- 18 8
-
2023-05-17 09:40
To wyjdź z domu a nie siedź. (1)
- 4 2
-
2023-05-17 17:28
ja wychodziłem i byłem gotowy do konfrontacji z tymi głupkami łamiącymi konstytucyjne prawa obywatelskie
- 1 1
-
2023-05-17 07:24
Głupiś (6)
Policja może Cię w każdym momencie zatrzymać i kontrolować, a Ty bucu pewnie zanim policjant się przedstawi to już mordę drzesz z pytaniem " a jaka jest podstawa prawna"
- 12 31
-
2023-05-17 08:18
(5)
Nie, bucu. Pytam o to dopiero po przedstawieniu się policjanta i zanotowaniu jego danych.
- 13 8
-
2023-05-17 11:12
(4)
i po co ci te dane, piane byś toczył w donosie że cię ktoś miał czelność skontrolować i teraz mają przepraszać
.... siedział byś cicho a na koniec podziękował ....- 6 6
-
2023-05-17 12:04
Jak tak lubisz być kontrolowany, to wypnij się na komendzie, niech ci otwór skontrolują. (2)
- 5 6
-
2023-05-17 12:58
Czyli jak Ci spiorę mordę, w imię swoich zasad nie będziesz zgłaszał nic na policję?
- 3 2
-
2023-05-18 22:41
Widzę że masz duże/wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie
Jeszcze walczysz z bóle du.py, czy już to rozkoszy?- 2 0
-
2023-05-17 17:28
po to bo mam prawo je znać a ta szczyna ma obowiązek mi je podać
- 0 1
-
2023-05-17 07:24
(5)
Art 129 PRD. Miłego dnia
- 8 4
-
2023-05-17 08:17
(1)
I gdzie tam jest prawo do kontrolowania dowolnego pojazdu bez żadnej przyczyny?
Kontrola drogowa jest interwencją policji. Policja podejmuje interwencję w konkretnych przypadkach i jej zasady reguluje Ustawa o policji a nie PoRD- 10 7
-
2023-05-17 10:22
O tu:
Art. 129.
1. Czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach,
kierowanie ruchem i jego kontrolowanie należą do zadań Policji.
2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
jest uprawniony do:
1) legitymowania uczestnika ruchu i wydawania mu wiążących poleceń co do
sposobu korzystania z drogi, używania pojazdu lub urządzenia
wspomagającego ruch; (...)
Dalej są trzy strony czynności które może wykonywać bez żadnej przyczyny. :)- 6 4
-
2023-05-17 10:13
art. 129 ust 2 pkt 3 (2)
Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1, jest uprawniony do:
żądania poddania się przez kierującego pojazdem lub przez inną osobę, w stosunku do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować pojazdem, badaniu w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu;- 5 0
-
2023-05-17 10:45
(1)
Oczywiście. Może to robić w trakcie kontroli, zgodnie z PoRD. Ale nie tu tkwi kruczek.
Samo przystąpienie do kontroli (np. zatrzymanie pojazdu) stanowi interwencję policji. A jej zakres nie określa PoRD a Ustawa o policji. A tam jest jak wół, że interwencję podejmuje się w uzasadnionych przypadkach a nie kiedy sie policjantowi tak spodoba.
Poniał?- 7 4
-
2023-05-17 11:12
"Jak wół", czyli gdzie?
Podpowiadam, nigdzie w tej ustawie nie ma nic o tym kiedy można podjąć interwencję, pomijając już, że kontrola drogowa nie spełnia definicji interwencji ;)
- 5 1
-
2023-05-17 08:51
Na pewno?
Bo w każdej wersji ustawy o ruchu drogowym od 1997 roku jest przepis Dział V Rozdział 1 art. 129.
- 4 1
-
2023-05-17 09:42
O, jest i prawnik fachura.
- 0 0
-
2023-05-17 12:18
prawniku od siedmiu boleści, a gdzie jest napisane, że nie można?
powód kontroli jasny i oczywisty, plus zgoda Komendanta wojewódzkiego na akcje typu np. "trzeźwa Matarnia P.H."
- 2 3
-
2023-05-20 08:35
Myślący
Brawo za komentarz
- 0 0
-
2023-05-17 06:13
Dobrze (4)
Niech łapią,ja kiedyś dałem sam cynk na policję bo jechał pijak wężykiem od krawężnika do krawężnika, kierowca w stanie nietrzeźwości to samobójstwo przecież mógł zabić niewinne osoby,gdy widzę kierowcę w stanie nietrzeźwości nie zawacham się ani chwili żeby to zgłosić
- 53 21
-
2023-05-17 06:20
To pewnie (2)
Jakiś pijak minusuje
- 13 6
-
2023-05-17 06:57
Nie jeden,nie jeden,minusuje.
- 4 4
-
2023-05-17 07:07
to za ortografię
- 5 0
-
2023-05-17 08:42
I tu miałeś działanie policji na podstawie konkretnego podejrzenia - a nie zatrzymywanie ot tak.
- 3 5
-
2023-05-17 06:18
Opinia wyróżniona
Bardzo dobrze niech tak robią (22)
Miejsca powinny być takie żeby nie dało się zawrócić czy zjechać gdzieś. Powini zablokować wszystkie zjazdy i przetrzepac całą obowdnice żeby wyłapać pijaków.
- 231 143
-
2023-05-17 08:41
(11)
Jestem za.
- 17 11
-
2023-05-17 10:25
(10)
Pewnie nie pracujecie , dzieci już odchowane tylko lornetka przy oknie i chwalmy pana . A inni bardziej normalni niech cierpią:)
- 23 15
-
2023-05-17 10:30
(9)
Pracujemy, mamy dzieci i przestrzegamy przepisów. Zawsze takie typy jak ty mają setki argumentów żeby łamać prawo. Nie dla usprawiedliwiania bezprawia i tyle.
- 18 17
-
2023-05-17 10:37
(6)
Pracujemy i myślimy - Nie dla głupio zorganizowanych kontroli.
- 15 13
-
2023-05-17 12:51
Wystarczy że złapani zapłacą za stracony czas trzeźwych (5)
Ot taka rekompensata, w końcu gdyby nie plaga pijaków, nie trzeba by było robić kontroli.
- 5 6
-
2023-05-17 13:04
Jakby ci wszyscy mistrzowie lewego pasa, co ich przepisy nie dotyczą
Oddawali za straty czasu po dzwonach, to by dopiero pięknie było ;)
- 13 1
-
2023-05-18 05:24
Gdyby limit był 0,5 to by nie było "plagi pijaków" (3)
To chore, że legalnie wracając z Ahlbecku po 2 piwach po wjechaniu do Świnoujścia staję się kryminalistą.
- 4 6
-
2023-05-18 05:53
Proponuje udać sie do odpowiedniego specjalisty
- 2 1
-
2023-05-18 07:02
proponuje ci abyś tam został po tej drugiej stronie granicy ze swoimi dwoma piwami wypitymi (1)
nie będziesz miał wtedy powodów do narzekania
- 3 1
-
2023-05-20 08:34
Normy
A poczytaj w historii, jakie to kraje mają najsurowsze normy dopuszczalnego poziomu alkoholu we krwi i może nieco inaczej ocenisz świat
- 1 0
-
2023-05-18 09:49
Tak i macie czas wypatrywać korków ( kontroli na drodze) bo jesteście normalni . A jak już w korku utkniecie to drugi raz z uśmiechem na twarzy cownij się do alko testu . Jak to było napisane daj drugi policzek :):) haha
- 0 2
-
2023-05-18 22:26
Wystarczy zrobić kontrole trzeźwości na światłach czerowbyxh
Zapala się światło czerwone, idzie policjant miedzy samochodami i dostawcze trzeźwość. Zapala się zielone odchodzi na bok i przy kolejnych światłach cykl powtarza. Sprawdzenie - full kierowców, - generowanie korków- zero.
- 0 3
-
2023-05-17 11:31
ciekawe jaki jest procent skutecznosci takich łapanek (ilu złapanych na ilu skontrolowanych) (1)
Wg mnie trzeba dobrze rozważyć czy w imię łapania jednego winnego szykanować i utrudniać życie setkom normalnych. W ten sposób można popaść w paranoję, niech codziennie blokują nie tylko obwodnicę ale i główne arterie w mieście w imię złapania chociażby jednego kierowcy "po kielichu". Tylko czy to na pewno jest właściwa droga?
- 6 6
-
2023-05-18 11:26
a w mieście masz lajcik gdy co chwile pasy światła rowerzyści itd? tam możesz poczekać to i tutaj to zrobisz. Przynajmniej będzie bezpieczniej
- 1 0
-
2023-05-17 13:58
Trzepanie
Konia se strzep
- 7 1
-
2023-05-17 14:45
odpowiedz przy glupa
- 1 2
-
2023-05-18 00:12
jakis nienormalny??? (1)
a co ja jedzie karetka albo ktos na lotnisko???
- 2 3
-
2023-05-18 05:48
karetka ma miec korytarz (oczywiscie nasi nie nauczeni ) na lotnisko jedziesz 2 godz wczesniej
- 3 2
-
2023-05-18 10:26
akurat w tym miejscu jest taka możliwość, ale nie zapodam bo psy zorientują się że można ich wyru..ać
- 0 1
-
2023-05-19 16:40
Glu pis
Dzis mowisz o pijanych kierowcach a jutro wejda bezprawnie ci do domu.itd
- 0 1
-
2023-05-19 22:29
dokladnie
pozabierać wszystkim (nawet bez sprawdzania alkomatem) prawa jazdy a tych co zdąrzyli wejsc do auta to zaspawać żeby nie wyszli po alkohol
- 0 1
-
2023-05-20 08:32
Policjant
A moim zdaniem powinni strzelać. A nóż trafi się jakiś nietrzeźwy
- 0 1
-
2023-05-17 06:20
grupowe kontrole są nielegalne (15)
- 68 40
-
2023-05-17 06:37
Skoro jesteś świadkiem przestępstwa lub masz taką wiedzę (1)
Twoim obowiązkiem jest donieść do prokuratury, inaczej stajesz się współwinnym.
- 6 5
-
2023-05-17 06:42
Jaki to ma związek z łapankami?
- 7 3
-
2023-05-17 06:43
Według konfederacji a według nas powinny być. (3)
- 6 10
-
2023-05-17 06:56
(2)
"Nas" tzn. kogo?
Jeśli łapanki mają być legalne, należy zmienić prawo. Policja musi stosować istniejące a nie naginać je dla nabijania statystyk, wyłapując "morderców", ktorzy mają nieco ponad 0,2 - bo takich przeważnie łapią.- 15 4
-
2023-05-17 10:20
Prawa nie trzeba zmieniać, "łapanki" na drodze są legalne. (1)
Skoro wiesz że nie wolno jeździć mając 0,2, to czemu wsiadasz za kółko?
- 2 4
-
2023-05-17 17:31
a ja legalnie czubie zaśmieję mu się w twarz i odjadę albo zawrócę temu ch..jowi przed nosem bo też mam do tego prawo
- 1 1
-
2023-05-17 06:45
Jak są nielegalne to się nie zatrzymuj i jedź dalej. (8)
- 11 9
-
2023-05-17 06:49
(7)
Niestety nie. Ignorowanie polecenia policjanta (w tym przypadku: niezatrzymanie sie do kontroli) jest karalne. I tu już jest podstawa prawna dla działania policji.
- 11 0
-
2023-05-17 07:49
(6)
ja tylko czekam na taką kontrolę :) ubawię się po pachy jak im odmówię
- 2 6
-
2023-05-17 08:20
Jasne, że można się w to bawić. Ale ie szkoda ci na to czasu? Chyba że liczysz na zarobek z YT z opublikowanego filmiku z takiej kontroli.
- 1 1
-
2023-05-17 10:17
A oni ubawią się jeszcze bardziej pokazując Ci art 129 PoRD :) (1)
- 3 1
-
2023-05-17 17:32
i się ośmieszą jak zwykle z resztą czubie?
- 1 1
-
2023-05-17 10:50
Pobieranie krwi na pogotowiu z użyciem środków przymusu bezpośredniego na bank będzie zabawne, pytanie dla kogo ;) (2)
- 3 3
-
2023-05-17 17:20
ciekawe jak w sądzie policjant udowodni swoje "uzasadnione podejrzenie" (1)
gdy wyjdzie 00.0
- 4 1
-
2023-05-19 03:30
Jakbyś był piśmienny i przeczytał w końcu ten art .129
tobyś wiedział, że uzasadnione podejrzenia w tym akcie dotyczy samego kierowania pojazdem, a nie kierowania pod wpływem. Więc powie, że podejrzenie wynikało z twojego siedzenia za kółkiem, a twoje koszty będą rosnąć dalej
- 0 0
-
2023-05-17 06:21
Porównując z innymi krajami Europy w Polsce prawie w ogóle nie ma kontroli policyjnych (4)
Efekty takie podejścia widzimy niestety na cmentarzach oraz w statystykach bezpieczeństwa ruchu drogowego na poziomie Kolumbii i Pakistanu
- 28 36
-
2023-05-17 08:47
(2)
Chyba mało byłeś w tych innych krajach Europy. To właśnie u nas nadal mamy radiowozy pochowane w przecznicach czy krzakach - a za to brakuje działań prewencyjnych w miejscach naprawdę niebezpiecznych. Ponadto wyobraź sobie, że są kraje gdzie policja pomaga aktywnie kierowcom. Podam Ci przykład - radiowóz celowo spowalniający ruch na autostradzie z uwagi na wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne (Niemcy, okolice Norymbergi). Spotkałeś się kiedyś z tym u nas? Albo policja profesjonalnie (czyli ze słupkami, lampami ostrzegawczymi) zabezpieczająca miejsce kolizji. Spotkałem się też z tym, że policja pomogła mi przejechać przez skrzyżowanie widząc moje dziwne manewry. Ale to też nie u nas. Uwaga - nie pouczali, nie karali, nie zrobili kontroli. Po prostu pomogli
- 6 4
-
2023-05-17 13:07
Piszesz pod artykułem opisującym modelowe narzędzie prewencji (1)
- 3 1
-
2023-05-18 14:31
to nie jest żadna czubie prewencja to zwyczajny bolszewicki terror
- 1 1
-
2023-05-17 13:53
więcej - w Polsce nie ma policji
w porównaniu z krajami Unii Europejskiej. Są Tituszki PiS
- 2 1
-
2023-05-17 06:23
Takie kontrole są potrzebne i powinno być ich więcej (13)
Niech pani nie narzeka. Robia źle, nie robią też źle. Ciężko marudom dogodzić w rym kraju.
- 216 174
-
2023-05-17 08:01
Takie kontrolę są nielegalne. (6)
Policja łamie prawo
- 14 24
-
2023-05-17 08:12
Tak tak, wolni ludzie nie mogą być zatrzymywani rpzez policję (1)
A największe bandyctwo to fotoradary i kontrola prędkości
- 12 12
-
2023-05-17 17:33
śmieci policyjne myślą ży wszystko mogą oj czasem zdziwko szybko następuje
- 1 1
-
2023-05-17 09:03
g*wno prawda :) (3)
Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
jest uprawniony do:
3) żądania poddania się przez kierującego pojazdem lub przez inną osobę,
w stosunku do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować
pojazdem, badaniu w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu lub
środka działającego podobnie do alkoholu;- 7 5
-
2023-05-17 09:11
(2)
Mówi ci coś określenie "_uzasadnione_ podejrzenie"?
Jakie jest uzasadnnienie do podejrzenia i kontroli wszystkich, jak leci?- 5 10
-
2023-05-17 09:55
(1)
Mówi Ci coś określenie "uzasadnione podejrzenie, **że mogła kierować pojazdem**"?
Policjant widząc Cię za kierownicą może podejrzewać że prowadzisz pojazd.
Ani słowa o podejrzeniu spożycia w przepisach nie ma.- 3 0
-
2023-05-17 17:38
urojenia pana policjanta się leczy czubie równie dobrze czubie można podejrzewać każdego mężczyznę że jest gwałcicoelem czubie
- 1 1
-
2023-05-17 08:18
(1)
Po treści postów wnioskuję, że kierowcami są w zdecydowanej większości ludzie przestrzegający trzeźwości, którzy zdecydowanie potępiają margines, czyli alkoholików za kołkiem. Tylko skąd tyle pijaków na drodze ???
- 4 3
-
2023-05-17 08:22
to taka tradycja, wódeczka wpisana w DNA. a piwo to przecież nawet nie alkohol
można sobie na sen walnąc 4 albo 6 i rano jechać
- 6 5
-
2023-05-17 08:37
Prawie wszystki straszne wypadki spowodowane są przez osoby trzeźwe (1)
- 3 12
-
2023-05-17 10:15
Prawie wszystkie wypadki spowodowane są przez osoby z prawem jazdy.
- 6 0
-
2023-05-17 09:57
Kontrole
Jak najbardziej jestem za wyłapywaniem pijanych kierowców ALE płacimy podatki i policja powinna działać bardziej "profesjonalnie a nie robić blokady na drodze
- 2 4
-
2023-05-17 11:47
wyrywkowe kontrole w każdym domu
również skarbowe, przecież niewinny obywatel nie ma się czego bać, prawda?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.