• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: TIR-y blokują drogi, bo bramy wjazdowe są za ciasne

Krzysztof
28 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (54)

Na mapie Trójmiasta jest wiele firm, które przyjmują wielkie zestawy ciężarówek z dostawami, ale nie są do tego kompletnie przystosowane - napisał nasz czytelnik. Może przy budowie takich placów warto pomyśleć o lepszych rozwiązaniach chociażby dla wielkich TIR-ów?

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Jak się zachowujesz, gdy inny pojazd zablokuje drogę?

Poniżej prezentujemy list naszego czytelnika, pana Krzysztofa z Gdańska.

Ostatnio utknąłem w korku na dobrych kilka minut, bo ogromna ciężarówka z naczepą nie mogła zmieścić się w ciasnej i wąskiej bramie jakiejś firmy, do której dostarczała towar. Próbując wcisnąć się w bramę - zablokowała ruch i unieruchomiła kilkadziesiąt samochodów.

Absolutnie nie mam pretensji do kierowcy, który kilkukrotnie próbował wpasować długi zestaw w kilkumetrową bramę. Na pewno chłopak był mocno zestresowany całą tą sytuacją i niepowodzeniem, a przecież po obu stronach sznury aut coraz mocniej się wydłużały. Nikt jednak nie trąbił, nie okazywał swojego zdenerwowania.

Lód spadający z ciężarówek to duże niebezpieczeństwo Lód spadający z ciężarówek to duże niebezpieczeństwo
W końcu po którymś razie "łamania" naczepy przy eskorcie dwóch czy trzech osób - udało mu się wjechać na posesję. Konkluzja tej historii jest taka, że wiele firm kompletnie nie dba o zapewnienie odpowiednich warunków dla chociażby dużych dostawców. A później tworzą się takie sytuacje, jak ta na filmie.

Bycie kierowcą dużej ciężarówki to niełatwa sztuka. Często muszą mierzyć się z takimi sytuacjami, ciasnymi uliczkami, wąskimi bramami, niskimi wiaduktami, a niekiedy nawet grząskim gruntem.
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (54) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Noo faktycznie mogliby tu i tam zrobić szersze o 2m bramy. Tym gorzej gdy brama wjazdowa jest bliżej jezdni bo jak dalej to wjeżdża na teren już po złamaniu.

    • 71 2

    • Drogi (3)

      Przepisy zabraniają wykonania szerszego wjazdu niż szerokość jezdni. Wąską jezdnia = wąski wiazd urzędników nie obchodzi jak tam wjedziesz.

      • 7 3

      • Wjazd do mojej firmy jest dwa razy szerszy od drogi. (2)

        Co to za przepisy zabraniają postawienia szerokiej brany na swojej działce?

        • 6 2

        • zarzadca drogi (urzednik) moze sie nie zgodzic na pewne rozwiazania i jest to ustalane podczas uzyskiwania pozwolenia na budowe. to ze ty masz szeroko to albo masz na to zgode albo masz szczescie ze na to przymykaja oko

          • 1 0

        • Na swojej działce ustawiaj co chcesz, ale wjazd jest na działce drogowej.

          • 1 0

  • TIR to nie ciężarówka tylko.... (2)

    ... zaraz będzie sto takich komentarzy...
    Zresztą jak zawsze

    • 8 11

    • Ciągnik siodłowy z naczepą, nie ciężarówka, a tym bardziej TIR

      Nie mogłem się powstrzymac

      • 6 3

    • na gdańskich blachach jeździ doblo z tabliczką TIR

      i jest 5 osobowe i ma do tego prawo

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    No niestety (6)

    Spedytor podaję adres załadunku i rozładunku oraz przybliżoną godzinę.
    Nic więcej takiego spedytora nie interesuje. Później kierowca musi się bawić w superbohatera i ładować zestaw w szczeliny. O ile taka wąska brama nie jest dużym problemem, bo po kilku próbach kierowca się wciśnie, to już wąskie drogie dojazdowe do takich mikro fabryk potrafią skutecznie wyssać całą energię i z kierowcy składu i towarzyszących mu w drodze kierowców osobówek.

    • 106 6

    • Co za głupie pretensje (4)

      To nie wina spedytora tylko załadowcy lub rozładowcy, że nie przygotowano infrastrukturty. To ze siku nie dadzą zrobić to też wina spedzia? Jak jesteś na miejscu to zwróć uwagę, może nawet szef całego bajzlu będzie

      • 9 13

      • Weź mi wyjaśnij kto to jest załadowca i wyładowca (1)

        Bo z tego co widzę, pojęcia nie masz czym zajmuje się spedytor.

        • 15 5

        • Pomylił się

          Miało być zawiadowca i wykładowca

          • 7 1

      • Spedytorzy to... (1)

        Za te wszystkie klamasta to macie apartament w piekle pewny !

        • 5 5

        • Darowałem sobie robotę w spedycji. Jak widać wszyscy na wszystkich napuszczeni. Sprzedażowcy obiecają, że towar da się odebrać. Załadowca że da się wjechać. Spedytor musi pomyśleć za pesel za kółkiem, sprawdzić jego kłamstwa, kłamstwa sprzedażowców. A na koniec on jest tym, na którym wyładowują się jedni i drudzy. W ogłoszeniu wymaga się umiejętności pracy pod presją czasu. Wszyscy zestresowani, spedytorzy po 40 są alkoholikami. Dom wariatów, do którego jeszcze wymagają studiów.

          A najlepsze że kierowcy myślą, że spedytor ma lepszą wypłatę.

          • 10 2

    • spedytor

      a co ma spedytor do firm załadunku i rozładunku? on je prowadzi? tworzy ich infrastrukturę? wiesz za co spedytor odpowiada?

      • 0 1

  • Kierowcy ciężarówek nie respektują też znaków ograniczeń DMC (3)

    Pchają się na lokalne drogi niszcząc je, jeżdżą po chodnikach i żadna służba nie kara ich za to, a sytuacje takie są nagminne.

    • 16 40

    • Skąd wiesz ze nie maja zezwolenia ?

      • 9 3

    • Po jakiemu ty piszesz; " nie kara ich" ?!

      • 4 1

    • ale weganskie pudelko musi dojechac pod dom?

      • 3 0

  • W USa cxzy nawet w europie zachodniej niema problemu maja zakaz wjazdu i mandaty za takie zachowanie.Unas robią co chca!!

    • 9 28

  • No doprawdy 4 minuty raz na kilka dni (1)

    Problemy pierwszego świata. A jak nam się samochód zepsuje to trzeba go od razu javelinem rozwalić, bo przyjedzie laweta, zablokuje pas na pół godziny i poniesienie się lament aż po same Kartuzy

    • 24 22

    • Ani minuty!

      • 1 7

  • Kolanko transport, dużo cudzoziemców jeździ. Dosataj namiar i jedzie. Spedytor nie pyta czy wjedzie, czy wyjedzie.

    • 3 2

  • Zamknąć firmy a te które chcą istnieć niech korzystają z rowerów cargo. (2)

    • 6 11

    • Ile rowerów cargo musisz mieć żeby zastąpić jednego TIRa?

      Ile kilometrów dziennie przejedzie jeden rowerzysta na załadowanym rowerze cargo? Dlatego mam nadzieję że to była ironia.

      • 4 1

    • rowery cargo sa obecnie nielegalne w mysl prawa o ruchu drogowym. te rowery nie moga sie poruszac ani po drogach rowerowych ani po jezdniach samochodowych

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Problem (3)

    niestety jest z planowaniem infrastuktury na magazynach, firmach i w miastach. Ronda i skrzyżowania. Polska nie jest krajem przyjaznym do jazdy takimi zestawami. Oznaczenia wysokości wiaduktów to jest dopiero żenada. Wjazdy do miast i zakazy tonażowe następny problem. Ogólnie mówiąc nie chcę jeżdić po PL. Szkoda nerwów i pieniędzy na mandaty.
    Absolutnym numerem 1 do jazdy ciężarówką jest Skandynawia.
    Pozdrawiam wszystkich kierowców z małych i dużych.

    • 83 7

    • Co jest złego w zakazach tonazowych? (2)

      • 5 4

      • (1)

        Informacje o nich i ich rozmieszczenie jest wielokrotnie beż sensu i za późno

        • 11 3

        • A

          Na przykład to, że otwierając firmę w 2012 w danej lokalizacji postawiono znaki zakaz wjazdu samochodom ciężarowym powyżej ileś tam wiec jak prowadzić działalność jak nie wiadomo gdzie i kiedy miasto stwierdzi ze od dziś jest nowy zakaz.

          • 6 2

  • Mania zwężania.

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

BMG Goworowski to trójmiejski przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane