• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: można odkorkować węzeł Gdańsk Południe

Piotr
9 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (74)
Według naszego czytelnika proste rozwiązanie może zniwelować korki na węźle Gdańsk Południe. Według naszego czytelnika proste rozwiązanie może zniwelować korki na węźle Gdańsk Południe.

Czy można usprawnić ruch i odkorkować przebudowywany węzeł Gdańsk PołudnieMapka? Jeden z naszych czytelników, pan Piotr, ma na to pomysł.



RAPORT Z TRÓJMIASTA - bądź na bieżąco z drogową sytuacją w Trójmieście


Czy często stoisz w korkach na przebudowywanym węźle Gdańsk Południe?

Poniżej prezentujemy treść listu czytelnika do naszej redakcji, a także stanowisko Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.

To, co aktualnie dzieje się na węźle Gdańsk Południe, to prawdziwa zmora dla kierowców, a za pasem okres letni, który z pewnością spotęguje korki. Dlatego też zwracam się do państwa z prośbą o nagłośnienie problemu.

Zacznijmy od tego, że obecne tempo prac i organizacja na węźle Gdańsk Południe jest niezgodna z harmonogramem. Wprowadzona w maju 2023 r. tymczasowa organizacja na węźle działa niestety źle.

Przypomnijmy: od 22 maja 2023 r. obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu na węźle Gdańsk Południe w związku z prowadzonymi pracami na zjazdach i wjazdach oraz na samej trasie S7. Wykonawca zaznaczył, że zmiany mogą powodować utrudnienia dla kierowców.

Wprowadzane zmiany:
  • zawężenie jezdni w relacji Warszawa S7 - Gdynia S6 o pas awaryjny,
  • zamknięcie zewnętrznej łącznicy Warszawa S7 - Łódź S6,
  • przełożenie ruchu w relacji Warszawa S7 - Łódź S6 na łącznicę wewnętrzną przewiązkami,
  • łącznica Gdynia S6 - Warszawa S7 zwężona do jednego pasa,
  • trasa S7 kierunek Warszawa zawężona do jednego pasa na odcinku ~1 tys. m.


Czasowa organizacja ruchu obowiązuje do odwołania.


Mapa z naniesionymi zmianami w organizacji ruchu, które obowiązują od maja 2023 r. Mapa z naniesionymi zmianami w organizacji ruchu, które obowiązują od maja 2023 r.
Sugerowane przeze mnie rozwiązanie, aby zwęzić dwa pasy i wykonać pas techniczny - tak jak ma to miejsce na obwodnicy - zostało zaopiniowane negatywnie ze względu na słabe podłoże gruntowe dla pasa technicznego.

Dlaczego zatem od wielu miesięcy na zajętych dwóch pasach nie są prowadzone żadne prace? Gdy zadałem to pytanie wykonawcy robót, usłyszałem następującą odpowiedź: "można było zająć ten pas później, ale już się stało i teraz to nie ma sensu".



Zróbcie dwa docelowe zjazdy



Obecnie chciałbym przedstawić kolejne rozwiązanie. Mam nadzieję, że mnie państwo wesprzecie, bo czuję, że głos obywatelski jest po prostu lekceważony. Uważam, że wykonanie w pierwszej kolejności, wszystkimi siłami, w krótkim czasie, dwóch zjazdów docelowych (zaznaczone przerywanymi, pomarańczowymi liniami na mapie) zniweluje korki prawie do maksimum.

Na tych zjazdach nie występują jakieś skomplikowane obiekty inżynieryjne, dlatego myślę, że można by je realnie skończyć w trzy miesiące. Wykonanie tych zjazdów jednocześnie nie utrudni wykonawcom kolejnych prac przy budowie węzła. To tylko kwestia organizacji prac budowlanych, na które GDDKiA może mieć wpływ.

Tylko dobra wola i wspólne rozmowy mogą doprowadzić do poprawienia obecnej sytuacji, i to dość prostym rozwiązaniem.



GDDKiA: obecne rozwiązanie jest najbardziej optymalne



Jako GDDKiA Oddział w Gdańsku doceniamy troskę oraz zaangażowanie we wspólne dobro wszystkich użytkowników przejeżdżających przez węzeł Gdańsk Południe, który obecnie jest przebudowywany w związku z budową Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. W naszej pracy komfort użytkowników dróg jest bardzo ważnym czynnikiem determinującym wprowadzane rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że węzeł Gdańsk Południe jest newralgicznym punktem na mapie Trójmiasta, ale robimy wszystko, by wszelkie utrudnienia w jak największym stopniu zminimalizować. Aktualna organizacja ruchu w ramach budowy OMT na węźle Gdańsk Południe jest najbardziej optymalna dla obecnie zaplanowanych i przyszłych robót przewidzianych dla tej inwestycji. Wszystkie prace, które są realizowane na wspomnianym węźle są prowadzone pod ruchem, co znacznie wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Wykonawca łączy roboty drogowe i mostowe, ale jednocześnie przyspiesza z robotami inżynieryjnymi, w tym z pracami na nowo powstających obiektach przy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Wszelkie dodatkowe modyfikacje mogą jeszcze bardziej utrudnić istniejący stan rzeczy, co oczywiście wynika z faktu funkcjonowania budowy i zaplanowanego odpowiednio wcześniej harmonogramu robót budowlanych. Cały czas realizujemy plan i dokładamy wszelkich starań, aby zakończyć inwestycję w jak najszybszym terminie - wyjaśnia Mateusz Brożyna z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (74)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane