- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (256 opinii)
- 2 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
- 3 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (135 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (222 opinie)
- 6 138 policjantów z drogówki na torze (26 opinii)
Czytelnik: nie zastawiajcie ładowarek dla "elektryków"
Jeden z naszych czytelników, właściciel samochodu elektrycznego, ma mały apel do posiadaczy aut spalinowych: "nie parkujcie na miejscach przeznaczonych do ładowania pojazdów elektrycznych".
Polacy nie lubią "elektryków"
Jestem właścicielem Tesli. Zapewne w komentarzach wyleje się na mnie hejt, bo przecież kupiłem i jeżdżę samochodem na prąd. To wystarczająco mocny argument, bo w naszym kraju "elektryki" są znienawidzone. Zaryzykuję jednak.
Nie zastawiajcie ładowarek
Mam ogromną prośbę do osób, które samochodu elektrycznego nie posiadają, a które celowo bądź nieświadomie parkują na miejscach przeznaczonych do ładowania "elektryków". Proszę, nie róbcie tego, bo blokujecie nam, właścicielom aut elektrycznych, dostęp do prądu. A czasami sytuacje są naprawdę podbramkowe.
Zablokowałem blokujących
Ostatnio miałem przykrą sytuację. Byłem w trasie, na południu Polski. Musiałem zjechać na najbliższą stację ładowania. Pech chciał, że stanowisko do ładowania było zajęte przez... auto spalinowe.
Postanowiłem więc dać małą nauczkę niesfornemu kierowcy i zastawiłem jego samochód swoim. Sam poszedłem na obiad do pobliskiego hotelu. Gdy po 1,5 godz. wróciłem do auta, właściciel "spalinówki" siedział w swoim samochodzie. Przeprosił za swoje gapiostwo. Nie wiem, czy zachowałem się dobrze, ale byłem mocno zdenerwowany tą sytuacją.
Jestem obecny na licznych forach właścicieli aut elektrycznych i niestety stosunkowo często dochodzi do podobnych sytuacji.
Szanujmy siebie nawzajem. Nie parkujmy na miejscach, na których parkować nie powinniśmy.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Szukasz pracy?
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (248) ponad 10 zablokowanych
-
2024-01-15 06:18
Opinia wyróżniona
(23)
Nie jestem zwolennikiem elektryków, ale rozumiem czytelnika. Zastawianie ładowarek to słabe zachowanie
- 137 46
-
2024-01-16 20:21
Jeszcze slabsze jest niszczenie, a będzie czeste jesli strefy wolne od biedy beda za duże.
- 0 0
-
2024-01-15 11:43
(5)
elektryki to przestarzała technologia
- 12 2
-
2024-01-15 14:06
(4)
Tymczasem 90% gratów pod maską spalinówki to obejścia prostego faktu, że silnik spalinowy nigdy nie nadawał się do napędzania samochodów.
Ale elektryki nie dają monopolu na paliwo, więc trzeba było promować spalinówki na siłę.- 0 10
-
2024-01-15 15:03
(3)
"Silnik spalinowy nigdy nie nadawał się do napędzania samochodów", a jednak nadaje się do napędzania samochodów do dnia dzisiejszego, już od około wieku.
- 6 1
-
2024-01-15 15:17
(2)
A teraz powiedz mi, mój drogi, po co w samochodzie jest skrzynia biegów?
Po co jest sprzęgło?
Po co układ smarowania, w którym olej trzeba wymieniać co chwilę?
Po co silnik elektryczny do uruchamiania spalinowego?
To wszystko po to, żeby dało się wcisnąć ludziom silnik spalinowy, uzależniający ich od koncernówA teraz powiedz mi, mój drogi, po co w samochodzie jest skrzynia biegów?
Po co jest sprzęgło?
Po co układ smarowania, w którym olej trzeba wymieniać co chwilę?
Po co silnik elektryczny do uruchamiania spalinowego?
To wszystko po to, żeby dało się wcisnąć ludziom silnik spalinowy, uzależniający ich od koncernów naftowych.
Wszystkie inne opcje dają za dużo wolności, więc trzeba z nimi walczyć.
Patrz Chrysler z silnikiem turbinowym, działający na dowolne paliwo - trzeba było wszystkie prototypy pociąć na żyletki pod karą więzienia...- 0 3
-
2024-01-15 16:01
kiedys elektrykow nie budowano, bo istnialy problemy, ktorych owczesna technika nie byla w stanie zrealizowac. (1)
Moment obrotowy calkowicie wlaczonego silnika elektrycznego nisczyl ogumienie. Dopiero z rozwojem elektroniki udalo sie zbudowac uklady miekkiego startu. To tez nic innego niz jakas wersja sprzegla / skrzyni biegow.
A po co elektryczny rozrusznik? abys za sznurek nie musial ciagnac, bo by ci ajfon z reki wypadl.
Rzecz jasna obecnyMoment obrotowy calkowicie wlaczonego silnika elektrycznego nisczyl ogumienie. Dopiero z rozwojem elektroniki udalo sie zbudowac uklady miekkiego startu. To tez nic innego niz jakas wersja sprzegla / skrzyni biegow.
A po co elektryczny rozrusznik? abys za sznurek nie musial ciagnac, bo by ci ajfon z reki wypadl.
Rzecz jasna obecny samochod elektryczny jest napelniony calkowita wolnoscia (dla producenta), konsument zaraz po kupieniu elektryka moze wejsac w oprogramowanie i samodzielnie serwisowac baterie....- 1 0
-
2024-01-15 21:49
No tak, logiczne xD
"Tak ma być" jest idealnym usprawiedliwieniem całej serii wad silnika spalinowego xD
Do tego nie mamy elektrycznych lokomotyw od prawie 100 lat, bo zdzierają tory maksymalnym momentem przy zerze obrotów ;)
Jak to jest że zawsze jak jakiś dziad rzuca tekstem o "ajfonikach", przy okazji musi się ośmieszyć?- 0 1
-
2024-01-15 11:11
to niech sobie kupi przedłużacz no ale najpierw musiał by miec rozum a to naiwnaków kupujacych elektryczny złom (6)
to niespotykana przypadłość :)
- 11 9
-
2024-01-15 11:46
Tak, Januszku, to Ty jesteś górą. (5)
Co prawda, wydasz na serwis samochodu spalinowego więcej niż jest wart, ale przynajmniej możesz pokazać lewactwu, że liżesz cztery litery koncernom paliwowym :)
- 0 11
-
2024-01-16 06:53
Na chwilę obecną (2)
To elektryk ma rurę wydechową w elektrowni. Taki zielony jest.
- 0 0
-
2024-01-25 16:24
Racja, rura wydechowa w postaci farmy fotowoltaicznej albo wiatraka.
- 0 0
-
2024-01-16 08:31
Lepiej tam niż na osiedlu
- 1 0
-
2024-01-15 15:56
prad tez sie bierze z paliwa...nawet jesli z solarow, to i te powstaly dzieki paliwom kopalnym (1)
- 1 0
-
2024-01-25 16:24
Uuuuu, pojechałeś, a jak fabryka paneli jest zasilana z paneli?
Twoim tropem idąc to chleb Ci szejk upiekł z ropy.
- 0 0
-
2024-01-15 06:42
moglo tez byc tak, ze wlasciciel spalinowego byl na miejscu po 10minutach a zostal zablokowany na kolejne 80 (8)
i to ma byc to "dobre zachowanie"?
Szanowny Pan Bruno moglby zaczac ladowanie swojej tesli (a musialem sie pochwalic) znacznie wczesniej i nie blokowalby miejsca do ladowania innemu elektrykowi- 14 32
-
2024-01-15 08:37
A więc to ty jesteś tym, który parkuje w bramie albo na zakazie "tylko na chwilę"? (2)
- 12 3
-
2024-01-15 15:55
nie jak ja tam zaparkuje to na dluzej, bo mam elektryka i czekam, czy sie tam nie pojawi jakas stacja do ladowania
- 0 0
-
2024-01-15 14:31
A ta chwila trwa od 15 w piątek do poniedziałku południa.
- 0 0
-
2024-01-15 07:38
(4)
A ty też jeździsz swoim spalinowym autem tankować kiedy masz 3/4 baku??
- 8 7
-
2024-01-16 01:42
3/4 może nie
Ale nigdy nie jeździ sie do zera. To niezdrowe dla auta.
- 0 0
-
2024-01-15 15:54
jak jade w dluzsza trase tak, bo nie mam ochoty byc jak pan Bruno
- 1 0
-
2024-01-15 11:51
tankuję jak mnie stać
a nie jak jest potrzeba, bo potrzeba jest zawsze
- 1 3
-
2024-01-15 11:44
Jakbym miał dystrybutor w garażu, to bym go podpinał przed wyjściem, czemu nie?
Telefonu też nie ładujesz dopóki nie ma 0%?
- 5 3
-
2024-01-15 09:58
Opinia wyróżniona
Apel do twórców stacji ładowania (23)
Stacje ładowania nie powinny być tworzone kosztem miejsc parkingowych, szczególnie tam, gdzie jest tych miejsc deficyt. Stacje ładowania często stoją puste, podczas gdy brak jest miejsc parkingowych.
Poza tym samochód powinien opuścić stacje gdy tylko jest naładowany, co powinno być sygnalizowane przez ładowarkę.
Można także ograniczać dostępny czas ładowania w godzinach, gdy parking jest obciążony, traktując ładowanie w tym czasie jako awaryjne (np. 10 min.).- 189 53
-
2024-01-16 02:44
Pod lidlem
Pod Lidlem na koncu parkingu sa usytuowane ,
A ciagle spalinowki stoja komu przeszkadza koniec wolnego parkingu.- 0 0
-
2024-01-15 14:46
Prosżę też nie budować kolejnych stacji paliw tylko kolejne parkingi. Oczywiście bezpłatne. (1)
- 5 0
-
2024-01-15 18:21
Na stacjach sa dostepne parkingi
I nie ma zakazu wjazdu elektrykami! Może trzeba w końcu ruszyć głową i zakazać wjazdu elektrykami do garaży podziemnych, promów, tuneli dłuższych niż 500m, centr handlowych i wszelkich parkingów gdzie dojazd straży z kontenerem jest utrudniony
- 5 3
-
2024-01-15 13:53
A co auto ma wisieć w powietrzu w czasie ładowania?
- 2 3
-
2024-01-15 11:50
przecież to SĄ miejsca parkingowe (2)
tylko przeznaczone dla innych pojazdów.
- 6 4
-
2024-01-16 06:40
Jaki przepis prawa o tym mówi? (1)
Parkując 'pod ładowarką' spalinówką łamię jakieś prawo? Jeżeli nie, to nie ma tematu.
- 1 0
-
2024-01-16 08:28
Tak, łamią, jest temat
W miejscach tak oznakowanych parkować mogą tylko pojazdy elektryczne, które korzystają ze stacji ładowania. Co w innym przypadku? Wtedy popełniamy wykroczenie niezastosowania się do znaku drogowego określone przed art. 92 par. 1 Kodeksu wykroczeń. Według przepisu takie zachowanie, czyli parkowanie na miejscu parkingowym przy ładowarce, po zakończeniu ładowania, podlega karze grzywny lub nagany.
- 0 1
-
2024-01-15 11:39
Ale przecież to o to chodzi (5)
To chodzi o to aby było mniej miejsc do parkowania, żeby używać mniej samochodów, żeby nie zastawiać miast odpowiednikami stołów bilardowych albo kontenerów na śmieci. Po to są elektryki co się ładują 1,5 godziny zamiast tankowania 5 minut. Zeby było niewygodnie, uciążliwie, daleko. Trend cywilizacyjnie słuszny ale niezmiernie denerwujący.
To chodzi o to aby było mniej miejsc do parkowania, żeby używać mniej samochodów, żeby nie zastawiać miast odpowiednikami stołów bilardowych albo kontenerów na śmieci. Po to są elektryki co się ładują 1,5 godziny zamiast tankowania 5 minut. Zeby było niewygodnie, uciążliwie, daleko. Trend cywilizacyjnie słuszny ale niezmiernie denerwujący. Alternatywą są puste amerykańskie miasta z okalającymi przedmieściami. Środek miasta gnije, kiedyś łączące ludzi centra handlowe umierają bo zakupy robimy w internecie. Mniej samochodów zatem!
- 11 14
-
2024-01-15 11:43
A poza tym wszyscy w rodzinie zdrowi? (4)
Miejscem ładowania elektryka jest Twoje własne miejsce parkingowe. Rok temu przeszła ustawa zmuszająca zakład energetyczny do postawienia Ci przy nim ładowarki.
Przy okazji, pora skończyć z komunizmem i rozdawaniem parkingów za darmo.- 8 8
-
2024-01-15 15:00
(3)
Tytułem sprostowania, o ile dobrze czytam ustawę.
Nie postawienie ładowarki, tylko ... zarezerwowanie mocy przyłączeniowej, na wypadek gdybyś chciał postawić ładowarkę.- 8 0
-
2024-01-15 15:03
(2)
W skrócie - sam musisz za nią zapłacić.
Ale rozwiązuje to sporo problemów ze spółdzielniami, które nie chciały pozwolić na montowanie ładowarek w halach i pod blokami.- 4 0
-
2024-01-16 06:41
(1)
Nadal nie zmusza to spółdzielni i wspólnot do niczego. Prawo mówi o rezerwacji mocy przez zakład energetyczny, a nie o prawie do montażu ładowarki ot tak. Nadal jest potrzebna zgoda zarządcy terenu/obiektu.
- 0 0
-
2024-01-16 08:25
Ustawa nie pozwala wspólnocie na zakaz "bo nie"
Wspólnota musi wydać zgodę, jeśli spełnione są określone w ustawie warunki, dość proste do spełnienia. Oczywiście wszystko na koszt właściciela, oczywiście musi być dostępna moc, własny licznik itd, ale wspólnota co do zasady nie może się nie zgodzić.
- 0 0
-
2024-01-15 11:11
Idąc tą logiką
Pozabierajmy miejsca parkingowe dla inwalidów i rodzin z dziećmi.
- 34 4
-
2024-01-15 10:26
Ten apel jest podobny do budowania buspasów bez zabierania pasa ruchu. Nie da się tak. (8)
A co do blokowania ładowarek po naładowaniu, to to zaczyna się dziać. Któraś sieć zaczęła pobierać dodatkowe karne opłaty gdy samochód stoi naładowany.
- 28 14
-
2024-01-15 11:49
skoro się nie da (7)
to proszę nie stawiać ładowarek. Większość jednak jeździ spalinowymi, więc lepiej dla większości będzie zostawić klasyczne miejsce parkingowe.
- 16 15
-
2024-01-16 16:56
Wszystkie miejsca z ładowarkami
Jeśli by zrobić wszystkie miejsca z ładowarkami, to nie będzie trzeba rezerwować dla nich miejsc. I wcale nie chodzi mi o drogie ładowarki o wysokiej mocy. Na parkingach przy centrach handlowych czy na publicznych parkingach wystarczy zwykły słupek z gniazdkiem 230V i 16A. To już jest 3.7kW mocy ładowania. Wystarczy by trochę podładować w czasie zakupów.
- 0 0
-
2024-01-15 13:51
Zdaje się że znacząca większość miejsc jest dalej przeznaczona dla spalinówek, więc gdzie problem? (3)
- 4 6
-
2024-01-15 14:23
Spalinowych aut jest 99%więcej (2)
- 5 6
-
2024-01-15 15:02
Czyli na elektryki to 1/3 pojazdów na drogach? (1)
Więcej religii w szkole, po co komu jakaś tam matematyka...
- 3 3
-
2024-01-16 01:41
No jesli doliczymy elektrobusy i trolejbusy
Eh, Skoda 9Tr, czeska klasyka, która nie potrzebowała żadnej ladowarki. Marzy mi się taka w ruchu liniowym...
- 0 0
-
2024-01-15 12:47
(1)
już nie długo to się odwróci
- 8 17
-
2024-01-16 16:56
"niedługo", jak już.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2024-01-15 06:18
Opinia wyróżniona
(23)
Nie jestem zwolennikiem elektryków, ale rozumiem czytelnika. Zastawianie ładowarek to słabe zachowanie
- 137 46
-
2024-01-15 06:42
moglo tez byc tak, ze wlasciciel spalinowego byl na miejscu po 10minutach a zostal zablokowany na kolejne 80 (8)
i to ma byc to "dobre zachowanie"?
Szanowny Pan Bruno moglby zaczac ladowanie swojej tesli (a musialem sie pochwalic) znacznie wczesniej i nie blokowalby miejsca do ladowania innemu elektrykowi- 14 32
-
2024-01-15 07:38
(4)
A ty też jeździsz swoim spalinowym autem tankować kiedy masz 3/4 baku??
- 8 7
-
2024-01-15 11:44
Jakbym miał dystrybutor w garażu, to bym go podpinał przed wyjściem, czemu nie?
Telefonu też nie ładujesz dopóki nie ma 0%?
- 5 3
-
2024-01-15 11:51
tankuję jak mnie stać
a nie jak jest potrzeba, bo potrzeba jest zawsze
- 1 3
-
2024-01-15 15:54
jak jade w dluzsza trase tak, bo nie mam ochoty byc jak pan Bruno
- 1 0
-
2024-01-16 01:42
3/4 może nie
Ale nigdy nie jeździ sie do zera. To niezdrowe dla auta.
- 0 0
-
2024-01-15 08:37
A więc to ty jesteś tym, który parkuje w bramie albo na zakazie "tylko na chwilę"? (2)
- 12 3
-
2024-01-15 14:31
A ta chwila trwa od 15 w piątek do poniedziałku południa.
- 0 0
-
2024-01-15 15:55
nie jak ja tam zaparkuje to na dluzej, bo mam elektryka i czekam, czy sie tam nie pojawi jakas stacja do ladowania
- 0 0
-
2024-01-15 11:11
to niech sobie kupi przedłużacz no ale najpierw musiał by miec rozum a to naiwnaków kupujacych elektryczny złom (6)
to niespotykana przypadłość :)
- 11 9
-
2024-01-15 11:46
Tak, Januszku, to Ty jesteś górą. (5)
Co prawda, wydasz na serwis samochodu spalinowego więcej niż jest wart, ale przynajmniej możesz pokazać lewactwu, że liżesz cztery litery koncernom paliwowym :)
- 0 11
-
2024-01-15 15:56
prad tez sie bierze z paliwa...nawet jesli z solarow, to i te powstaly dzieki paliwom kopalnym (1)
- 1 0
-
2024-01-25 16:24
Uuuuu, pojechałeś, a jak fabryka paneli jest zasilana z paneli?
Twoim tropem idąc to chleb Ci szejk upiekł z ropy.
- 0 0
-
2024-01-16 06:53
Na chwilę obecną (2)
To elektryk ma rurę wydechową w elektrowni. Taki zielony jest.
- 0 0
-
2024-01-16 08:31
Lepiej tam niż na osiedlu
- 1 0
-
2024-01-25 16:24
Racja, rura wydechowa w postaci farmy fotowoltaicznej albo wiatraka.
- 0 0
-
2024-01-15 11:43
(5)
elektryki to przestarzała technologia
- 12 2
-
2024-01-15 14:06
(4)
Tymczasem 90% gratów pod maską spalinówki to obejścia prostego faktu, że silnik spalinowy nigdy nie nadawał się do napędzania samochodów.
Ale elektryki nie dają monopolu na paliwo, więc trzeba było promować spalinówki na siłę.- 0 10
-
2024-01-15 15:03
(3)
"Silnik spalinowy nigdy nie nadawał się do napędzania samochodów", a jednak nadaje się do napędzania samochodów do dnia dzisiejszego, już od około wieku.
- 6 1
-
2024-01-15 15:17
(2)
A teraz powiedz mi, mój drogi, po co w samochodzie jest skrzynia biegów?
Po co jest sprzęgło?
Po co układ smarowania, w którym olej trzeba wymieniać co chwilę?
Po co silnik elektryczny do uruchamiania spalinowego?
To wszystko po to, żeby dało się wcisnąć ludziom silnik spalinowy, uzależniający ich od koncernów naftowych.
Wszystkie inne opcje dają za dużo wolności, więc trzeba z nimi walczyć.
Patrz Chrysler z silnikiem turbinowym, działający na dowolne paliwo - trzeba było wszystkie prototypy pociąć na żyletki pod karą więzienia...- 0 3
-
2024-01-15 16:01
kiedys elektrykow nie budowano, bo istnialy problemy, ktorych owczesna technika nie byla w stanie zrealizowac. (1)
Moment obrotowy calkowicie wlaczonego silnika elektrycznego nisczyl ogumienie. Dopiero z rozwojem elektroniki udalo sie zbudowac uklady miekkiego startu. To tez nic innego niz jakas wersja sprzegla / skrzyni biegow.
A po co elektryczny rozrusznik? abys za sznurek nie musial ciagnac, bo by ci ajfon z reki wypadl.
Rzecz jasna obecny samochod elektryczny jest napelniony calkowita wolnoscia (dla producenta), konsument zaraz po kupieniu elektryka moze wejsac w oprogramowanie i samodzielnie serwisowac baterie....- 1 0
-
2024-01-15 21:49
No tak, logiczne xD
"Tak ma być" jest idealnym usprawiedliwieniem całej serii wad silnika spalinowego xD
Do tego nie mamy elektrycznych lokomotyw od prawie 100 lat, bo zdzierają tory maksymalnym momentem przy zerze obrotów ;)
Jak to jest że zawsze jak jakiś dziad rzuca tekstem o "ajfonikach", przy okazji musi się ośmieszyć?- 0 1
-
2024-01-16 20:21
Jeszcze slabsze jest niszczenie, a będzie czeste jesli strefy wolne od biedy beda za duże.
- 0 0
-
2024-01-15 06:40
"nienawisc" polakow do elektrykow... czyli wlasciciel elektryka zarzuca innym nienawisc samemu zachowujac sie nie lepiej? (11)
czym rozni sie elektryk od innego samochodu? zwlaszcza w polsce? glownie tym, ze jego rura wydechowa jest wieksza i jest gdzies indziej ?
Zbiera mi sie ochota na przyblokowanie elektryka. Nie wiem czy zrobie dobrze, ale dam mu nauczke...- 40 27
-
2024-01-15 08:38
(2)
Masz prawo jazdy? Wiesz gdzie wolno ci parkować a gdzie nie?
- 2 10
-
2024-01-15 16:04
do zrozumienia ironii/sarkazmu potrzeba nieco wiecej intelektu, niz przypadlo tobie w udziale (1)
- 2 0
-
2024-01-16 08:34
Patrząc na morze komentarzy "to gdzie mam parkować" ciężko wyczuć gdzie jest ironia a gdzie glupota
- 0 0
-
2024-01-15 14:00
Komentarze i łapki (7)
Popatrz na komentarze i łapki we wszystkich artykułach o autach elektrycznych choćby na trójmiasto.pl a zrozumiesz. Ludzie boją się nowości, szczególnie jak będzie ona za jakiś czas "obowiązkowa". A szkoda bo to fajna alternatywa.
- 2 7
-
2024-01-15 14:31
Jakiej nowości ? (3)
Elektryki już w latach 50 były.
- 4 1
-
2024-01-15 15:11
(2)
No tak ale nowością jest a) tworzenie aut z napędem elektrycznym gdzie po ok. 10 latach użytkowania bateria jest tak zdegradowana, że bardziej opłaca się kupić kompletnie nowe auto niż wymienić baterię, b) budowa auta z napędem elektrycznym w taki sposób, że naprawa błachostek kosztuje ok. 1000% więcej z racji konstrukcji, c) produkcja baterii z tzw. metali rzadkich, których złoża kontrolują żelazną ręką chińczycy bądź zbrodniczy afrykańscy watażkowie, d) recykling zużytych baterii nie występuje, jedyny sposób utylizacji to cichutki eksport do krajów trzeciego świata np Bangladesz na ogromne wysypiska gdzie wyeksploatowane baterie będą się rozkładać setki lat, w międzyczasie trując lokalną ludność toksycznymi pierwiastkami.
- 6 2
-
2024-01-16 06:01
Wiedza (1)
Skąd czerpiesz wiedzę? Wygląda, że z "fachowych" artykułów w Superekspresie itp. Twoja lista to wypisz wymaluj skrót takiegoż newsa :)
- 1 0
-
2024-01-16 08:36
I tak czytał te bardziej fachowe artykuły, bo pisze że bateria jest do wyrzucenia po 10 latach, a nie po 3. Ciekawe jest też jak te argumenty ewoluują - najpierw pisali "jak będzie zasięg 500 km to kupię" a teraz inflacja, już musi być 800
- 0 0
-
2024-01-15 16:05
na czym polega ta fajnosc? ludzie sie nie boja elektrykow tylko tego, ze na poboczu z kanistra nie zatankujesz (2)
Akurat duza wypozyczalnia Herz pozbywa sie ze strata calej swojej floty elektrykow, ze wzgledu na nierentownosc (drogie naprawy)
- 2 0
-
2024-01-15 21:52
Cóż, nic dziwnego, jak postawili na Tesle. (1)
- 0 0
-
2024-01-16 10:49
2/3 Tesla, 1/3 Polestar
- 0 0
-
2024-01-15 06:49
Wzruszyła mnie ta historia (6)
Już wiem gdzie od teraz będę stawał swoim dieslem
- 52 21
-
2024-01-15 10:23
(3)
Na takich jak ty to nawet nie warto splunąć. Ale ok - od teraz, chociaż nie mam elektryka, będę każdego zastawiającego rysował kluczem po masce. i twojego kochanego dieselka też. I spróbuj coś z tym zrobić bohaterze.
- 2 12
-
2024-01-15 11:16
Dzbanie popierwsze nie jestes anonimowy w necie to raz a po drugie to jest przestestwo zagrozone kara wiezienia do 8 lat (1)
Wlasnie powiedziałeś zae jestes nie tylko głupkiem który sie głupota chwali ale jesteś tez wandalem.!! I tak da sie cos z tym zrobic bo trafisz za kratki takich jak ty łapia bardzo często.
porysował karoserie trzech samochodów osobowych. Nikt nie widział sprawcy, a mimo to policjanci z IV komisariatu go wytropili i zatrzymali. Wiec czekamy zaczynaj czy tylko mocny w necie jestes :)- 8 0
-
2024-01-15 11:35
A pisać nie umiesz.
- 0 2
-
2024-01-15 16:07
wiesz jak ciezko sie samemu ubrac, majac niesprawne konczyny?
- 0 0
-
2024-01-15 14:53
Grzywna do 5 tys. złotych. Zapraszam!
- 0 1
-
2024-01-16 06:30
Wągiel
Do 3 tyś zł mandatu będzie za parkowanie na miejscach do ładowania
- 0 0
-
2024-01-15 06:54
Elektryk i eko-ściema dla pospólstwa. (9)
Z czego ten prąd jest produkowany, by zasilić wasze nowoczesne pojazdy? Z węgla hipokryci. Dobry diesel ze sprawnym DPFem jest bardziej eko niż te wasze zabawki. Nie mówiąc o utylizacji baterii, pozyskiwaniu metali ziem rzadkich.
- 74 18
-
2024-01-15 07:15
Same bzdury (5)
- sprawność silnika elektrycznego jest taka, że nawet przy prądzie 100% z węgla elektryk ma mniejsze emisje CO2 niż dizel - o NOx i innych nawet nie wspominając, no i te emisje nie są metr od chodnika, jak w dizlu.
- W Polsce obecnie już prawie 1/3 energii w miksie pochodzi z OZE.
- Zużyte baterie są cennym surowcem i są albo wykorzystywane w bankach energii albo recyklingowane w 95% i nie jest to żaden problem tylko dochodowy biznes.
Nigdy żadnej baterii od elektryka na śmietniku nie zobaczysz.
Doczytaj sobie trochę, zamiast wklejać szurską propagandę i kłamstwa.- 11 25
-
2024-01-15 08:46
(1)
Z ciekawostek - dzisiaj akurat wieje na tyle mocno, że 70-100% prądu na pomorzu jest z wiatraków.
- 6 14
-
2024-01-15 15:18
hahaha i to jest stan umysłu pseudo ekologa
- 2 2
-
2024-01-15 08:54
(2)
Pokaż e-hipokryto, w jakich warunkach jest wydobywany twój cenny surowiec do baterii. Ludzie tam umierają, żeby wydobyć lit nie mówiąc już o tym, jak zniszczona jest natura przez te kopalnie. Dla was hipokryci najważniejszy jest lans, bo nie wierzę, że jesteście aż tak głupi, żeby tego nie widzieć.
- 18 9
-
2024-01-15 08:57
A w jakich warunki są wydobywane materiały do produkcji samochodów spalinowych? Dokładnie w takim samych. To po co nazywasz innych hipokrytami? Znasz definicję tego słowa?
- 7 15
-
2024-01-15 09:03
Masz, czytaj, hipokryto
"Na południu Nigerii, nad wodami Zatoki Gwinejskiej, obszary leśne są pokryte grubą warstwą czarnej ropy naftowej, która przenika do gleby, zanieczyszczając ujęcia wody pitnej. Ekolodzy pobrali próbki gleby i wody.
Normy przekroczone milion razy
Okazuje się, że poziom toksycznych zanieczyszczeń przekracza dopuszczalną normę nawet kilkanaście razy, a w jednym przypadku nawet milion razy. Najbardziej ucierpiała fauna i flora cennych lasów namorzynowych.
Sytuacja jest na tyle poważna, że znaczne ilości zanieczyszczeń wykryto też we krwi okolicznych mieszkańców. Piją oni skażoną wodę, spożywają zatrute ropą uprawy oraz wdychają pełne trucizn powietrze.
Mogą one powodować oparzenia, problemy z płucami oraz zwiększają ryzyko wystąpienia nowotworów. Tymczasem ropa wycieka z nieszczelnych ropociągów nieustannie. Instytucje mające dbać o bezpieczeństwo są niedofinansowane i nie mają uprawnień do nakładania kar na niszczące środowisko koncerny naftowe."- 13 6
-
2024-01-15 10:37
Produkcja prądu (1)
W Polsce (nawet w Dąbrowie Górniczej) prąd jest produkowany przez różnego rodzaju elektrownie (nie tylko węglowe) np. wodne (w Okradzionowie, Strzemieszycach Wielkich) wiatrowe, słoneczne. Za naszymi granicami są również elektrownie atomowe (w Dąbrowie Górniczej też ma być zbudowana). Natomiast jeśli chodzi o problem z utylizacjią bateri Lion to polega on na tym że fabryki zajmujące się ich przetwarzaniem nie mają co robić bo baterie mają większą żywotność niż przewidywano.
- 4 4
-
2024-01-16 08:39
Nie mają co robić bo te naprawdę zużyte idą do magazynów energii do fotowoltaiki
- 0 0
-
2024-01-15 14:56
Niektóre sieci mają zakontraktowane 100% energii z OZE.
A w domach 90% właścicieli elektryków ma PV.
A te dobre ekodizle to te od VW po dizelgate?- 3 2
-
2024-01-15 07:06
To nie powinien być mały apel (1)
Tylko duże mandaty.
Tak samo jak za parkowanie na trawniku.- 20 29
-
2024-01-15 14:57
I są. Do 5 tysięcy złotych.
Jeżeli teren prywatny to i laweta.
- 0 0
-
2024-01-15 07:08
No i autor miał absolutną rację (5)
że się wyleje na niego hejt. Napisał grzecznie "nie parkujcie tam, gdzie nie powinniście", a w komentarzach teksty "a skąd prąd do twojego samochodziku, z węgla hurr durr". Polak Polakowi wilkiem, szybko się ta mentalność nie zmieni :(
- 29 26
-
2024-01-15 07:27
(1)
Nie bez powodu w tym starym dowcipie w piekle nie potrzeba diabłów do pilnowania polskiego kotła.
Polacy sami sciągną w dół i zgnoją każdego, kto będzie chciał wyjść, byle tylko nikt nie miał lepiej.
Można się pośmiać ale to trafny i przerażający obraz polskiej rzeczywistości.- 9 3
-
2024-01-15 16:10
no tak, niektorzy nawet parkuja swoje auto obok kotla, aby nikt z kotla nie mogl wyjechac
- 0 0
-
2024-01-15 10:05
Jaka władza tacy Polacy
- 2 3
-
2024-01-15 13:56
Zauważ że wszyscy płacimy olbrzymie podatki
by paru burżujów miało modne zabawki. Frustracja i hejt są aż nadto usprawiedliwione.
- 2 3
-
2024-01-15 16:09
jedno co sie nie zmienia, to niemoznosc zrozumienia tematu... prad z wegla nie jest hejtem lecz zanieczyszczeniem
odpowiedzi tego typu sa jedynie odpowiedzia na bajania o zlych spalinowych oraz cudownych elektrykach
- 2 0
-
2024-01-15 07:26
Warto wozić ze sobą agregat prądotwórczy na paliwo. (3)
Dzięki temu zachowujemy pełną niezależność w naszym elektryku.
- 56 13
-
2024-01-15 08:36
(1)
No i właśnie o takiej bezsensownej nienawiści do elektryków pisze autor artykułu
- 5 13
-
2024-01-15 08:49
Niech się tylko nie popłacze...
- 14 7
-
2024-01-15 21:57
Jak na razie, to trzeba nosić ze sobą baterię
Żeby na mrozie odpalić spalinowkę...
- 0 0
-
2024-01-15 07:31
(3)
Bojkotować i nie przejmować się tymi cudakami.
- 30 10
-
2024-01-15 09:13
(1)
A proszę bardzo, bojkotuj, tylko parkuj zgodnie z przepisami
- 4 4
-
2024-01-15 09:45
On bojkotuje w ten sposób, że co tydzień nie kupuje nowej Tesli :)
Od początku roku Tesl jest już przez to 3 auta w plecy.- 7 2
-
2024-01-15 10:25
Jesteś tak ograniczony umysłowo, ż wszystko co inne to gorsze? Żałosny mały człowieczek.
- 3 2
-
2024-01-15 07:35
Olać apel (2)
Bojkot tego dziadostwa
- 38 15
-
2024-01-15 07:47
Nikogo nie obchodzi twoja opinia, masz się stosować do przepisów.
Tylko tyle i aż tyle.- 9 10
-
2024-01-15 10:26
Zablokuj mi auto to zobaczysz co się stanie... bohater z koziej...
- 2 1
-
2024-01-15 07:37
Elektryki to ślepa droga (5)
I nic tego nie zmieni
- 48 8
-
2024-01-15 11:07
U nas jest ok. W Norwegii są ślepi. (1)
W 2023r. W Norwegii zakupiono ponad 83% nowych samochodów elektrycznych. Reszta to spaliniaki. W Norwegii od 2023r niema dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. W zimie mróz większy niż u nas, nie da się jeździć bo zasięg się zmniejsza. Toż to dopiero ślepota. Dlaczego oni nie chcą takich fajnych samochodów spalinowych??? Może za 50 lat Ty również będziesz myślał ta jak ludzie w Norwegii
- 3 12
-
2024-01-15 15:21
A teraz wspomnij na jak wysokim poziomie były dopłaty do zakupu aut elektrycznych w Norwegii w czasie tego EV boomu.
Oczywiście nie wspomnisz o tym, więc cię wyręczę: do niedawna nabywcy aut elektrycznych nie płacili 25% VAT, elektryki były też zwolnione z opłat drogowych jak i podatku od emisji. Średnio na zakupie auta elektrycznego statystyczny Norweg oszczędzał około 27 tysięcy dolarów z racji rządowych benefitów.
Przy okazji wspomnij też jak bardzo spadł popyt na auta elektryczne gdy od połowy zeszłego roku dopłaty i benefity zostały ograniczone.
Oczywiście nie wspomnisz o tym, więc cię wyręczę: popyt spadł o ponad 40% i nadal spada.- 9 0
-
2024-01-15 12:35
wypowiedział się właściciel passata TDI z trzema czerwonymi literkami,
- 2 7
-
2024-01-15 13:42
Problem nie jest w samej technologii, tylko w tempie w jakim jest to wdrażane. Póki co jest na to zdecydowanie za wcześnie, zarówno jeśli chodzi o wydajność baterii jak i infrastruktury. Przecież jakby u nas się ludzie rzucili na elektryki to by padła cała energetyka, kryzys byłby jak stąd do księżyca.
- 6 2
-
2024-01-15 13:56
Wiadomo. Średnio samochód w Polsce przejeżdża 24km dziennie.
Ale elektryki do niczego się nie nadają, bo nie mogą przejechać 1000km bez przystanku...
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.